[BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Chris » ma 09 feb 2015, 18:23

Tsarigradsko Shose in Sofia.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Chris » vr 13 feb 2015, 22:02

Er komt een volwaardige autosnelweg en geen 2x2 autoweg zonder vluchtstroken op de route van Ruse naar Veliko Tarnovo. De hoeveelheid vrachtverkeer vanaf de Donaubrug bij Ruse is de reden dat een volwaardige snelweg noodzakelijk is. De snelweg heeft een geplande lengte van 110 kilometer en kost 870 miljoen leva (€ 445 miljoen).

Emolenaar
dorpsstraat
Berichten: 176
Lid geworden op: di 07 feb 2012, 18:35
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Emolenaar » ma 16 feb 2015, 17:00

^^
Gaan ze ook nog iets aanpassen aan de brug zelf en de weg om Ruse + aan de Roemeense zijde?

olaf
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 10:09
Locatie: Assen

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door olaf » ma 16 feb 2015, 19:51

Emolenaar schreef:^^
Gaan ze ook nog iets aanpassen aan de brug zelf en de weg om Ruse + aan de Roemeense zijde?
Haha dat is wel nodig. In die brug zitten enorme sporen tenminste een paar maanden geleden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Chris » ma 16 feb 2015, 20:00

Ja, als die brug afgesloten moet worden vanwege instortingsgevaar hebben ze wel een groot economisch probleem. Bijna alle handel tussen Roemenië en Bulgarije gaat er overheen. Ik denk dat ze er niet aan ontkomen om die te vervangen door een nieuwe snelweg/spoorbrug. Maar ik denk dat het weinig prioriteit heeft tot die echt instort of afgesloten moet worden.

Ik vraag me sowieso af hoe de conditie is van bruggen uit de communistische tijd in oost-Europa. De meesten zien er niet erg jofel uit. Als er Nederlandse of Duitse normen op toegepast zouden worden zouden er misschien een heleboel acuut afgesloten moeten worden. Er zijn wel Europese normen voor bruggen, maar ik weet niet in hoeverre die daadwerkelijk toegepast worden. De bouwkwaliteit ten tijde van het communisme was vaak inferieur.

olaf
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 10:09
Locatie: Assen

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door olaf » ma 16 feb 2015, 20:22

Heb er volgens mij nog foto's van gemaakt. Zal ze eens opzoeken en plaatsen

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Chris » wo 18 feb 2015, 19:33

De tol in Bulgarije gaat veranderen. Op korte termijn zal het vignet worden vervangen door een e-vignet, het uiteindelijke doel is tolheffing op basis van gereden afstand. Dit moet eerst worden ingevoerd voor vrachtwagens en later ook voor personenauto's. Hoe dit vormgegeven gaat worden is nog niet bekend. Het Bulgaarse snelwegennet is niet ingericht op de klassieke tolstations. Ik denk dat men een soort elektronische tol wil invoeren. De verwachte tolheffing ligt rond 0,10 leva per kilometer. Dat is ongeveer € 0,05 per kilometer.

psycoturko
woonerf
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 9:38
Contacteer:

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door psycoturko » do 19 feb 2015, 21:55

Chris schreef:De tol in Bulgarije gaat veranderen. Op korte termijn zal het vignet worden vervangen door een e-vignet, het uiteindelijke doel is tolheffing op basis van gereden afstand. Dit moet eerst worden ingevoerd voor vrachtwagens en later ook voor personenauto's. Hoe dit vormgegeven gaat worden is nog niet bekend. Het Bulgaarse snelwegennet is niet ingericht op de klassieke tolstations. Ik denk dat men een soort elektronische tol wil invoeren. De verwachte tolheffing ligt rond 0,10 leva per kilometer. Dat is ongeveer € 0,05 per kilometer.
Leuk en aardig, maar wat gaat dit voor ons als turkse Nederlanders betekenen? Hoe moeten wij naar turkije met zo'n e-vignet?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Chris » do 19 feb 2015, 22:08

Dezelfde manier als via Hongarije of Roemenië. Eigenlijk hetzelfde als alle vignetlanden, alleen kleef je dan geen sticker op de voorruit meer, maar registreer je het kenteken bij het kopen van het e-vignet.

psycoturko
woonerf
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 9:38
Contacteer:

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door psycoturko » vr 20 feb 2015, 7:21

Chris schreef:Dezelfde manier als via Hongarije of Roemenië. Eigenlijk hetzelfde als alle vignetlanden, alleen kleef je dan geen sticker op de voorruit meer, maar registreer je het kenteken bij het kopen van het e-vignet.
Hmm, we gaan het zien...

olaf
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 10:09
Locatie: Assen

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door olaf » zo 22 feb 2015, 10:32

Afbeelding
Brug Ruse dus vanuit Bulgarije. Toevallig is dit wegdek redelijk maar hobbelt wel erg. Zal nog een andere foto zoeken

Gebruikersavatar
Tachi
verkeersader
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 05 apr 2010, 18:38

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Tachi » ma 23 feb 2015, 19:34

Het hobbelt nog harder als er een trein onderdoor rijdt. Lekker schuddebuiken :mrgreen:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Chris » zo 26 apr 2015, 17:27

Opvallend vormgegeven aansluiting tussen de A2 en I/2 bij Belokopitovo. Voor een snelwegknooppunt zijn dit soort aansluitingen niet echt aan te raden, maar dit is een aansluiting tussen een snelweg en een hoofdweg. De wit gekleurde delen betreffen de A2.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Chris » zo 17 mei 2015, 10:26

De A4 tussen Dimitrovgrad en Harmanli is bijna gereed en wordt waarschijnlijk binnen een maand opengesteld. De laatste werkzaamheden zijn bij het klaverblad bij Haskovo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

psycoturko
woonerf
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 9:38
Contacteer:

Re: RE: Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door psycoturko » zo 17 mei 2015, 16:47

^^
Binnen een maand? De aanleg van de A4 was begonnen rond de jaren 80.... Het werd eens tijd. Ben benieuwd. We gaan het meemaken in de zomervakantie. İk zal wel foto's uploaden van het nieuw stuk snelweg tegen die tijd.
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op zo 17 mei 2015, 17:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Let op je taalgebruik! Dit soort taal wordt hier niet geaccepteerd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Chris » di 26 mei 2015, 21:08

De geplande openingen;

* A4 (Maritsa) Dimitrovgrad - Harmanli: 28 mei 2015
* A3 (Struma) Sandanski - Kulata: 1 augustus 2015 (men noemt dit onrealistisch)
* A3 (Struma) Dupnitsa - Blagoevgrad: oktober 2015
* A4 (Maritsa) Chirpan - Dimitrovgrad: eind oktober 2015

Op Google Earth is trouwens een 6 kilometer lange wachtrij van vrachtwagens te zien op de A4 bij de Turkse grens bij Kapitan Andreevo. Opvallend is dat deze vrachtwagens aan de linkerkant opstellen, voor de grens is namelijk een wisseling van rijbaan, vrachtverkeer en overig verkeer kruist de grens gescheiden.

Afbeelding

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door jelger » di 26 mei 2015, 21:25

Dat stukje nieuwe asfalt zou ik deze zomer best willen proberen, maar als het erg druk is bij de grens ga ik een stukje noordelijker er langs :surrender:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Chris » di 26 mei 2015, 21:29

De satellietbeelden zijn natuurlijk een momentopname, maar op die dag (26 april 2015) stond er een rij vrachtwagens van 6 kilometer en een rij auto's van 50 meter. 8-)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Chris » do 28 mei 2015, 20:07

Zoals gepland is vandaag 34 kilometer van de A4 opengesteld tussen Dimitrovgrad en Harmanli. De tweede rijbaan van de bypass van Svilengrad opent waarschijnlijk begin juni. Het laatste deel van Chirpan tot Dimitrovgrad opent in oktober. Dan is de snelweg tussen Sofia en de Turkse grens voltooid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

olaf
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 10:09
Locatie: Assen

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door olaf » do 28 mei 2015, 20:38

Chris schreef:De satellietbeelden zijn natuurlijk een momentopname, maar op die dag (26 april 2015) stond er een rij vrachtwagens van 6 kilometer en een rij auto's van 50 meter. 8-)
Afbeelding

Zoiets bedoel je ? Was een poosje geleden ook voor de Turkse grens en maar een paar personenauto's

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door jelger » vr 29 mei 2015, 8:05

Ik vermoed dat op het hoogtepunt van de "Turken exodus" de rij met personenauto's ook wat langer is.

psycoturko
woonerf
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 9:38
Contacteer:

Re: RE: Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door psycoturko » vr 29 mei 2015, 15:54

jelger schreef:Ik vermoed dat op het hoogtepunt van de "Turken exodus" de rij met personenauto's ook wat langer is.
İk kan me nog herinneren dat we meer dan 24 uur in de rij stonden bij de oude kapikule. En dan die rijen van vrachtwagens nog niet meegerekend...

BTW: de term "turken exodus" doet me denken aan de massale vluchtpoging van de turkse bewoners op rumelië (balkan) naar anatolië nadat de slavische landen jacht maakte op hen omstreeks 1912.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Chris » vr 29 mei 2015, 18:20

De Bulgaarse premier is ons dankbaar.

“God bless Jean-Claude Juncker and everyone who helped us, because it’s all thanks to European solidarity.” That is what Bulgarian Prime Minister Boyko Borisov said during the opening ceremony of Lot 2 of Maritsa motorway.

“We must have in mind the European solidarity. 75% of these were done thanks to Frenchmen, Germans and Dutch, with their money.”

http://www.focus-fen.net/news/2015/05/2 ... undup.html

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Chris » ma 08 jun 2015, 18:42

Serieuze renovatie van een brug van de A1. Veel infrastructuur in Bulgarije is relatief niet zo oud (jaren 60-80) maar de communistische bouwkwaliteit was erg slecht.

Afbeelding

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door jelger » ma 08 jun 2015, 19:50

Dat is deze brug denk ik

https://www.google.nl/maps/@42.3350978, ... a=!3m1!1e3

Goed dat ik het weet, kom hier langs namelijk deze zomer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Chris » ma 08 jun 2015, 19:53

^^ De tweede rijbaan van de A4 rond Svilengrad is op 7 juni opengesteld. Dus afgezien van dat 34 kilometer lange deel tussen Chirpan en Dimitrovgrad is er nu een snelweg van Sofia tot de Turkse grens.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Chris » zo 14 jun 2015, 20:06

De Bulgaarse leden van Skyscrapercity hebben geld ingezameld om een drone te kopen om nieuwe bouwprojecten in Bulgarije in beeld te brengen.

Hier de aanleg van de noordelijke bypass van Sofia, die begin dit jaar is begonnen.
Link
Dit is de A6 aan de westkant van Sofia:
Link
Dit is de aansluiting tussen de Ring Sofia en de I/8 richting Servië.
Link

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door Chris » wo 17 jun 2015, 16:32

Het Griekse bouwbedrijf Aktor werkt nu 24 uur per dag, 7 dagen per week aan de bouw van de A3 (Struma Motorway) in het zuiden van Bulgarije, tussen Sandanski en de Griekse grens bij Kulata. Het traject is 15 kilometer lang en de uitvoering is fors vertraagd. De Bulgaarse regering dreigde met het intrekken van het contract als de werkzaamheden niet versneld zouden worden. De snelweg had oorspronkelijk begin 2014 moeten worden opengesteld. De deadline is nu 1 augustus 2015.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door SnarfFlevoland » vr 26 jun 2015, 19:03

Hoe zit het eigenlijk met de corruptie van Bulgaarse douaneambtenaren en (grens)politie? Is dit inmiddels al een stuk opgelost of nog steeds een probleem als je als West-Europees in, uit en door het land wilt rijden?

Ik plan een eventuele reis naar dit land voor aankomende winter, maar heb geen zin om bij grensovergangen of zogenaamde politiecontroles smeergeld te moeten betalen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

olaf
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 10:09
Locatie: Assen

Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България

Bericht door olaf » za 27 jun 2015, 12:27

We hebben daar totaal geen last van gehad. Ze controleren wel omdat je uit Servië komt en dit land niet in de eu zit. Dit is wel de meest logische weg. Gewoon pascontrole en soms bagage. Je hoeft geen geld in je paspoort te stoppen als je dat bedoeld. Verder gewoon aan de verkeersregels houden heb je nergens last van. Er zijn wel veel politiecontroles maar we zijn nooit aangehouden. Gewoon in de dorpen 50 rijden.

Plaats reactie