[NMK] Noord-Macedonië - Северна Македонија

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: [NMK] Noord-Macedonië - Северна Македонија

Bericht door Chris » wo 20 mar 2019, 20:59

NMK is de nieuwe kentekencode. De titel van het topic is aangepast, maar daarmee worden alleen nieuwe reacties van de nieuwe titel voorzien, als je een ouder bericht quote uit de 'MK periode' dan wordt dat de titel van je bericht. Het is ondoenlijk om van elke posting die ooit gemaakt is de titel handmatig aan te passen.

MaartenE
dorpsstraat

Bericht door MaartenE » wo 20 mar 2019, 21:01

^^
Ahh, toch wel. Wist niet zeker of dat al officieel was, aangezien reacties op de vorige pagina's wat onzekerheden leken te bevatten.
Merci voor de opheldering! :)

Palance
4x4 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Palance » wo 20 mar 2019, 21:03

De Macedonische (Nood-Macedonische?) media maken wel melding van NMK, maar vooralsnog heb ik niets officieels gezien, en ook geen foto's van kentekenplaten (behalve wat NMK-stickers op kentekenplaten). De komende maanden zullen we wel zien.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Coen Tunnel
4x4 autosnelweg

Bericht door Coen Tunnel » do 11 apr 2019, 20:01

Paspoortstempels, tenminste op de luchthaven van Skopje, vermelden nog als vanouds MK als landcode en gebruiken ook nog de oude naam van het vliegveld (sinds februari 2018 is het al niet meer Aleksandar Veliki, om de Grieken tegemoet te komen):

Afbeelding

Gerhard
dorpsstraat

Bericht door Gerhard » wo 15 mei 2019, 11:36

Maandag zag ik hier in Beverwijk een vrachtwagen met een nummerbord met NMK en dan een rood vlakje. Hij reed me tegemoet dus of het een echte plaat of een plaat met stickertje was, weet ik niet.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 05 jun 2019, 19:46

Vandaag is de A4 tussen Miladinovci en Shtip officieel geopend. Dit is 47 kilometer nieuwe autosnelweg naar het zuidoosten van Macedonië. De openstelling werd al enkele maanden verwacht, de snelweg oogde al sinds begin 2019 gereed.

Plaats reactie