[N] Noorwegen - Norge - Norway

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Chris » do 01 nov 2018, 15:34

Een stuk van de E39 ten oosten van Førde is opgewaardeerd naar een brede rijbaan. Dit is de eerste 3,3 kilometer van 11 kilometer E39 die verbreed wordt naar twee gemarkeerde rijstroken langs het meer Jølstravatnet. Dit soort upgrades zijn nog best wel kostbaar, 11 kilometer E39 kost meer dan 60 miljoen euro.

Afbeelding
Foto: Statens Vegvesen

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Chris » vr 02 nov 2018, 19:38

De huidige regering van premier Erna Solberg is gered. Dit is een centrum-rechtse minderheidsregering, die gesteund wordt door de Christendemocraten (KrF). De leider van de KrF wilde liever gaan regeren met de arbeiderspartij (Ap) maar de vice-president van de KrF wilde juist tot de regering Solberg toetreden, de partij werd dus in twee richtingen gerukt. De partij heeft nu gestemd om Solberg te steunen, waardoor haar regering voortgezet kan worden.

Dit is vrij cruciaal voor de ontwikkeling van het Noorse wegennet, onder de huidige regering zijn belangrijke stappen gezet om hele trajecten te prioriseren en te financieren via het publieke agentschap Nye Veier. Voor het eerst in de Noorse geschiedenis is er nu een coherent wegenbeleid om de belangrijkste corridors te ontwikkelen, in plaats van de afgelopen decennia waar het wegenbeleid vooral gericht was op het bouwen van bruggen en tunnels in de gebieden van de achterban, wat resulteerde in een ontzettend gefragmenteerde en inefficiënte wegenfinanciering: overal werd wat gebouwd maar goede doorgaande wegen kwamen decennialang nauwelijks van de grond. Het is pas van de laatste 10 jaar dat er langere stukken snelweg vanuit Oslo zijn. Alhoewel de arbeiderspartij vermoedelijk hier niet heel erg tegen is, worden zij naar groen/links gedwongen door de groenen, die in Oslo vrij sterk zijn maar daarbuiten niet veel voorstellen (ze hebben 1 van de 169 zetels in het parlement).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Chris » ma 05 nov 2018, 15:48

In Troms is een vaste verbinding over het Ullsfjord gepland: onderdeel van de fylkesvei 91 ten oosten van Tromsø. Het voorkeursalternatief is nu bekend gemaakt: 16 kilometer nieuwe weg. Het project omvat drie grote kunstwerken: een 4,2 kilometer lange tunnel onder het Nakkefjellet, een 580 meter lange brug over een fjordarm en een 1080 of 1020 meter lange brug over het Ullsfjord. Helaas is een alternatief voor een hangbrug met een hoofdoverspanning van 1100 meter afgevallen, het worden vrij standaard liggerbruggen.

Afbeelding

De brug over het fjordarm bij Skarmunken:
Afbeelding

De hoofdbrug over het Ullsfjord:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Chris » di 06 nov 2018, 21:06

De 14,3 kilometer lange Ryfylketunnel nabij Stavanger. Dit is het oostelijk portaal (Solbakk).

Afbeelding


En dit is de voortgang van de transporttunnel die naar de Boknafjordtunnel leidt. De Boknafjordtunnel is 26,5 kilometer lang en ligt ten noorden van Stavanger.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Chris » wo 07 nov 2018, 18:37

In september 2017 opende de 5,8 kilometer lange Filefjelltunnel van de E16. Dit ondertunneld een deel van het Filefjell, de voornaamste bergovergang tussen oost en west op de corridor van de E16. Van oudsher is het Filefjell het meest beschut in de winter, ondanks dat de E16 niet bepaald de kortste route tussen Oslo en Bergen is, is het in de winter wel de meest veilige verbinding.

Een paar foto's van het oostelijk portaal.

1. Kijkend over de vallei Valdres. Valdres is één van de bekendere landstreken in Zuid-Noorwegen.
Afbeelding
E16 Filefjell-1 by European Roads, on Flickr

2. Het tunnelportaal. Er rijdt overigens bijna geen verkeer, het is toch wel opmerkelijk hoe gering de verkeersintensiteiten op belangrijke doorgaande wegen in Noorwegen is. Hier heb je echter ook een traject van 350 kilometer tussen de twee plaatsen groter dan 3.000 inwoners (Vossevangen en Hønefoss). Dat heb je zelfs in Spanje niet.
Afbeelding
E16 Filefjell-3 by European Roads, on Flickr

3. E16 richting Valdres. Valdres klinkt mij als een Franse naam, met een beetje fantasie had het ook ergens in de Franse Alpen kunnen zijn.
Afbeelding
E16 Filefjell-4 by European Roads, on Flickr

4. Verderop in Valdres langs het meer Vangsmjøse. Het hoogteverschil tussen de tunnel en het meer bedraagt circa 400 meter. Het grootste deel van de E16 is hier goed uitgebouwd, maar er is momenteel nog een nieuw tracé in aanbouw rond Øye. Er zijn toch geweldige kosten noodzakelijk om een weg met 80-90 km/h aan te leggen in Noorwegen.
Afbeelding
E16 Vangsmjøse-2 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Chris » do 08 nov 2018, 15:00

Vanaf 12 november worden de wegwijzers geplaatst met E134 op de route van de voormalige Rv. 23. Hiermee wordt de E134 45 kilometer verlengd van de E18 in Drammen naar de E6 bij Vassum.

>> https://www.vegvesen.no/om+statens+vegv ... -europavei

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Chris » zo 11 nov 2018, 12:52

De 5,8 kilometer lange Nordnestunnel van de E6 ten noorden van Skibotn in Troms is gisteren geopend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Chris » ma 12 nov 2018, 18:28

De planuitwerking van de brug van de E39 over het Bjørnafjord ten zuiden van Bergen is nu begonnen. Dit wordt een circa 5 kilometer lange drijvende brug, met 2x2 rijstroken en een maximumsnelheid van 110 km/h, een autosnelweg dus. In augustus 2019 moet de planuitwerking van deze brug afgerond worden. Dit is het breedste en diepste fjord tussen Stavanger en Bergen dat gekruist moet worden. Het scheelt minimaal een half uur reistijd maar omdat er geen wachttijd voor de brug zal zijn, is de potentiële reistijdbesparing circa 60 minuten ('s nachts meer).

De overtocht duurt 40 minuten en overdag is er elke 30 minuten een afvaart. De brug zal 11 minuten rijtijd vereisen.

bobbob
woonerf
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 17:55
Locatie: Nijkerk

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door bobbob » ma 12 nov 2018, 19:04

Chris schreef: zo 11 nov 2018, 12:52 De 5,8 kilometer lange Nordnestunnel van de E6 ten noorden van Skibotn in Troms is gisteren geopend.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lijkt op de Laerdaltunnel met dat blauwe licht! Wat ik trouwens afgelopen zomer heb gezien, echt mooi en bijzonder zoals ze dat gemaakt hebben :yes:

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door captain007 » di 13 nov 2018, 8:55

^^ Ik heb het ook al gezien in de Teigkamptunnelen in de E6, dus het wordt op meer plaatsen toegepast.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Chris » di 13 nov 2018, 9:08

Dat klopt, het lijkt min of meer standaard te zijn in langere tunnels die de laatste jaren gebouwd zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Chris » di 13 nov 2018, 9:19

Het project Nordøyvegen nabij Ålesund valt steeds duurder uit. Deze serie van bruggen en tunnels moeten een aantal eilanden met het vasteland verbinden. Deze verbinding is al gepland sinds de jaren '80 en ging vorig jaar in uitvoering. De kosten lopen nu op van 3,8 naar 5,6 miljard NOK (€ 590 miljoen) wat extreem veel geld is om 2700 mensen te verbinden. Het project wordt gefinancierd door de provincie, gemeente en tol, en dus niet de nationale regering. De provincie Møre og Romsdal wil het project nu stoppen omdat ze bang zijn dat dit andere uitgaven van de provincie zal verdringen.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Chris » di 13 nov 2018, 12:56

De toltarieven voor de nieuwe Hålogalandbrug van de E6 bij Narvik zijn bekend gemaakt. De tol bedraagt 113 kronen voor een personenauto. Dat komt neer op circa € 11,80. Het is daarmee één van de duurste tolwegen van Noorwegen, alleen op de Hardangerbrug en de Finnøytunnel betaal je meer (150 kronen).

Een retourrit kost dan € 23,60, met een AutoPASS krijg je 20% korting. Maar dan nog, als je dagelijks naar Narvik reist wordt het wel een dure bezigheid, 5 dagen per week komt neer op circa € 400 per maand. Men heeft daar al over geklaagd in de media. Een argument dat vaak gebruikt wordt voor de bouw van bruggen en tunnels: het vergroten van de arbeidsmarktregio, wordt zo wel teniet gedaan. Ook in Noorwegen is 400 euro wel een serieuze kostenpost.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door nederland24 » di 13 nov 2018, 20:52

Is de oude route nog wel te gebruiken voor mensen die deze tolweg niet willen gebruiken wegens de kosten?

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door verfmeer95 » di 13 nov 2018, 21:22

^^ Ja, de oude brug ligt 10km stroomopwaarts.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Hajo » za 17 nov 2018, 10:54

Noorwegen is een duur land, zo blijkt. Ik ben van plan er komende zomer heen te gaan: 12 dagen fly-drive.

Zoals gebruikelijk plan ik mijn vakanties altijd helemaal zelf. Maar jemig: voor de vliegreis, auto en de hotel overnachtingen inclusief ontbijt, zit ik nu al op ruim € 4.000,00! En dan heb ik lunches en diners, tol gelden en overige persoonlijke uitgaven nog niet eens meegeteld... :?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Chris » za 17 nov 2018, 11:02

Hotels en uit eten gaan is ook heel duur, het schijnt dat dit ook voor Noren zelf heel duur is. Er zijn dus ook niet veel reguliere hotels, het meeste is op zaken / luxe segment gericht. Er is niet echt een economie/budgetklasse zoals in Frankrijk. Als ik nu even een hotel zoek in Oslo op booking.com zijn er 90 vanaf € 150 en maar 5 onder de € 100 per nacht. En ga je naar een kleinere plaats als Voss dan begint het vanaf € 170.

De meeste toeristen gaan op een cruiseschip, in een camper of trekken van hut naar hut.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Hajo » za 17 nov 2018, 11:18

^^ Yep, die hotelprijzen zijn mij ook opgevallen. Nu hoeft dat alleen geen probleem te zijn, maar als je alle uitgaven bij elkaar optelt, wordt het behoorlijk prijzig. Een vliegticket heb je daarentegen al voor nog geen 200 euro.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Willem » za 17 nov 2018, 12:08

Daar staat wel tegenover dat alles piekfijn in orde is. Plus natuurlijk het natuurschoon.
Maar voor een budgetreis moet je ergens anders heen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Chris » za 17 nov 2018, 12:16

Als je naar campings gaat dan is het niet heel veel duurder dan Duitsland of Frankrijk en wellicht nog wel wat goedkoper dan Italië. Maar dat moet je net willen. Ik heb 3 keer in Noorwegen gekampeerd en dat was eigenlijk altijd voor minder dan 20 euro per nacht. Als je niet wil kamperen of geen camper hebt, kan je ook van hut naar hut trekken. Die kosten meestal circa 50 euro per nacht en het voordeel is dat je die op alle toeristische plekken vindt (vaak op mooie locaties). Het hotelaanbod buiten het zeer dure prijssegment is in de bergen zeer klein. Als je het comfort van thuis wilt hebben dan moet je daarvoor flink de portemonnee trekken. Maar die hutten (hytter) zijn een best wel goed compromis. Vrijwel elke camping heeft ze.

https://www.visitnorway.nl/overnachten- ... ewoningen/

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Jeroen » za 17 nov 2018, 15:30

^^ Mijn ervaring was dat de kleinere hutten tot 4 personen zelfs begin juni meestal al volgeboekt waren. Dat maakt dat je je reis alsnog strak moet plannen als je jezelf daar afhankelijk van maakt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Coen Tunnel » za 17 nov 2018, 17:15

Chris schreef: za 17 nov 2018, 11:02 Hotels en uit eten gaan is ook heel duur, het schijnt dat dit ook voor Noren zelf heel duur is. Er zijn dus ook niet veel reguliere hotels, het meeste is op zaken / luxe segment gericht. Er is niet echt een economie/budgetklasse zoals in Frankrijk. Als ik nu even een hotel zoek in Oslo op booking.com zijn er 90 vanaf € 150 en maar 5 onder de € 100 per nacht. En ga je naar een kleinere plaats als Voss dan begint het vanaf € 170.
Ik heb in 2015 een aantal keren in een 'vandrerhjem' overnacht, een jeugdherberg. Gewoon via booking.com geboekt, altijd een tweepersoonskamer met eigen douche en wc en altijd zo rond de 90-100 euro. Ja, dat is duur, maar kwalitatief best goed. In sommige gevallen moet je wel zelf je bed opmaken, maar dat had ik er wel voor over om wat te besparen ten opzichte van een hotel. Andere zijn bijna van hotelkwaliteit, die in Sarpsborg was boven verwachting goed. Die bij Rjukan (Kvitåvatn Fjellstue) was ook oké, met een geweldig uitzicht op de Gaustatoppen.

Er zijn een aantal motels langs grotere wegen die ook niet al te duur zijn. Ik heb zelf overnacht in Lasses Motell (niet via booking.com maar gewoon via de website geboekt) langs de E18 bij Stathelle en in Motell Nor-Kro langs de Rv 7 ten zuiden van Nesbyen. Beide keren een prima hotelkamer gehad, ruimer en beter dan menig budgethotel in West-Europa (reken op 3-sterrenkwaliteit) voor 80-100 euro per nacht voor een tweepersoonskamer. Lasses Motell was volgens mij zelfs de goedkoopste overnachtingsplek van mijn reis, en toch zeker één van de betere.

Er zit ook een motel bij Drammen, bij afrit 23 van de E18 achter het Marché-restaurant. Die zat ook in dezelfde prijsklasse, die heb ik ook overwogen, maar uiteindelijk toen niet gedaan.

Maar goed, een beetje afhankelijk van de regio zal er her en der wel het een en ander zitten, en ook niet alles is op sites als booking.com te vinden. Goed op de kaart speuren kan lonend zijn.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Willem » za 17 nov 2018, 19:58

Jeroen schreef: za 17 nov 2018, 15:30 ^^ Mijn ervaring was dat de kleinere hutten tot 4 personen zelfs begin juni meestal al volgeboekt waren. Dat maakt dat je je reis alsnog strak moet plannen als je jezelf daar afhankelijk van maakt.
Ben een keer in juni op de bonnefooi naar Noorwegen gegaan en toen was het soms inderdaad moeilijk om nog een adresje te kunnen vinden. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar een keer pas om half een 's nachts. Tegen die onzekerheid moet je tegen kunnen. In andere landen heb ik het nog nooit meegemaakt dat het zo moeilijk is om zonder vooraf te reserveren een onderkomen te vinden. Juni is in Noorwegen natuurlijk de populairste maand vanwege de middernachtzon in het noorden. Tegelijk zijn de beruchte muggen er dan nog niet.

Overigens zijn campinghutten in alle soorten en maten te krijgen. Normaliter zoals Chris zegt, maar die ene keer om half een 's nachts bleek het een "campinghut" in de vorm van een compleet ingerichte vrijstaande bungalow te zijn. Het kostte 130 euro per nacht. Om half een 's nachts ben je blij dat je iets gevonden hebt en interesseert de prijs je niet meer.
Objectief gezien was dat gezien het gebodene en rekening houdend met het Noorse prijspeil aan de goedkope kant.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Hajo » za 17 nov 2018, 20:31

Een verzorgde reis, dus een fly drive via een reisbureau, is goedkoper: rond de € 2.500 - 3.000. Je betaalt dan één prijs voor ticket, auto en hotels. Nadeel is dat ik alleen reis, dan betaal je meer dan met z'n tweeën.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Palance » za 17 nov 2018, 20:35

Hajo schreef: za 17 nov 2018, 10:54 Noorwegen is een duur land, zo blijkt. Ik ben van plan er komende zomer heen te gaan: 12 dagen fly-drive.

Zoals gebruikelijk plan ik mijn vakanties altijd helemaal zelf. Maar jemig: voor de vliegreis, auto en de hotel overnachtingen inclusief ontbijt, zit ik nu al op ruim € 4.000,00! En dan heb ik lunches en diners, tol gelden en overige persoonlijke uitgaven nog niet eens meegeteld... :?
Ik ben zelf ook meer van het zelf samenstellen van een reis, maar mijn trip naar Noord-Scandinavië van enkele jaren terug heb ik dan toch maar met een pakketreis gedaan. Enerzijds om zekerheid te hebben van een overnachting, anderzijds omdat een touroperator soms goedkoper kan inkopen dan het jou zal lukken via een reserveringssite en je dus goedkoper uit kunt zijn.

Dat verandert overigens niets aan het dure eten.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Chris » za 17 nov 2018, 20:39

Jeroen schreef: za 17 nov 2018, 15:30 ^^ Mijn ervaring was dat de kleinere hutten tot 4 personen zelfs begin juni meestal al volgeboekt waren. Dat maakt dat je je reis alsnog strak moet plannen als je jezelf daar afhankelijk van maakt.
Wellicht helpt het de boeking slechts één dag van te voren of die ochtend te doen. Dan kan je nog vrij je route en bestemmingen kiezen en zit je niet aan een in Nederland vastgelegd schema vast. Noorwegen is een ideaal land om rond te trekken en het vaak onvoorspelbare weer kan een reden zijn om je reis onderweg nog aan te passen. Ik zou geen 3000 euro aan boekingen willen doen en dan de pech hebben dat het net 2 weken regenachtig is. Mijn vakanties waren overigens veel goedkoper dan dat, meestal 800 euro in 10-12 dagen, inclusief 5000 kilometer aan brandstofkosten. De tol in Noorwegen zelf is al helemaal niet iets om je druk over te maken, tenzij je veel heen en weer gaat rijden over een dure tolbrug valt dat heel erg mee. Ik ben elke 3 keer ongeveer 30 - 35 euro kwijt geweest aan Noorse tol. In Frankrijk ben je dat na 3 uur rijden al kwijt...

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Hajo » za 17 nov 2018, 20:45

Nu ja, we zullen zien. Vast staat in ieder geval dat het een duur reisje wordt. Nog eens over nadenken. 8-)

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Willem » za 17 nov 2018, 21:39

Zelf reis ik ook altijd alleen en ben enkele jaren geleden naar de Noordkaap gereden. Via de E45 heen en de E6 terug.
Jouw twijfels herken ik daarom. Maar als je de reis die je in gedachten hebt leuk vind moet je het, als het financieel geen problemen geeft, vooral doen. Ondanks het dure prijsniveau krijg je er geen spijt van.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Kaaiman » za 17 nov 2018, 21:49

Met 5 mensen hamburgers eten in het zwembad (Pirbatdet) van Trondheim, elk 1 hamburger en wat drinken: omgerekend meer dan € 100! Het waren heerlijk hamburgers van een mooi formaat, maar goeiedag zeg...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [N] Noorwegen - Norge - Norway

Bericht door Willem » za 17 nov 2018, 21:54

En ooit eens tijdens de lunch een omelet gegeten. Het smaakte prima, maar was wel 20 euro. Plus een paar euro voor de koffie.
Het enige voordeel is dat als je voor een kop koffie betaalt hebt je die onbeperkt mag bijvullen. Voor mij als koffieleut was dat heel plezierig.

Plaats reactie