[UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Chris » vr 19 sep 2008, 20:13

Nieuwe snelweg bij Kharkiv - Dnipropetrovsk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Rene » vr 19 sep 2008, 20:38

Chris schreef:Afbeelding
Wat een rare wegwijzer...

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » za 01 nov 2008, 13:08

^^ Valt nog wel mee voor Oekraïense begrippen ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Coen Tunnel » za 01 nov 2008, 19:15

Netjes dat het er ook in het Latijnse schrift bij staat. Dat zie je dichter bij huis ook niet altijd...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Vinny » za 01 nov 2008, 19:55

Waarom is het netjes? In België wil men ook geen vreemde talen op de bewegwijzering en verkeersborden getuige een poll op ons forum. Mij ontgaat het nut van een Latijns schrift op Oekraïense borden dan ook volledig. Net alsof het een toerisitsche hotspot is... :twisted:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Chris » za 01 nov 2008, 20:26

Het zal je misschien verbazen, maar Oekraïne is met 23.100.000 buitenlandse toeristen het 8e toeristenland van de wereld. En nee, dat zijn niet alleen maar Russen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Vinny » za 01 nov 2008, 20:39

Van hen zullen veruit de meeste met het vliegtuig rechtstreeks naar de Krim gaan. Op wat avontuurlijke backpackers na, die met het 'wat en hoe' in het Cyrillisch ook best hun weg kunnen vinden, verwacht ik geen massale "autoroute du soleil' achtige taferelen op deze verlaten snelwegen in 'the middle of nowhere', in tegenstelling tot een aantal belangrijke E wegen in Vlaanderen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Chris » za 01 nov 2008, 21:26

Het zijn echt niet alleen maar west Europeanen die daar op vakantie gaan hoor. Denk aan inwoners van Polen, Tsjechië of Hongarije die op strandvakantie naar de Krim gaan of elders langs de kust, of de steden opzoeken (Oekraïne heeft tal van interessante steden, zo zie ik op de fotoseries op Skyscrapercity). Door de toenemende welvaart in Centraal Europa zal dat alleen maar toenemen. Daarnaast bouwt Oekraïne aan een landelijk snelwegennet.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Coen Tunnel » za 01 nov 2008, 21:28

Lviv en Kiev zijn anders plaatsen waar het toerisme booming is. Lviv ligt erg centraal in Europa, is een prachtige stad en met het verdwijnen van de visumplicht is het aantal toeristen enorm toegenomen. Kiev is een grote, mooie stad en ook erg populair, per vliegtuig of met de prima nachttrein vanaf Berlijn goed te bereiken. Daarnaast zijn de Tsjernobyl-excursies vanaf Kiev ook erg in trek bij toeristen. Ook Nederlandse reisbureaus bieden dit inmiddels aan.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Vinny » za 01 nov 2008, 22:00

Jammer. Er blijft geen enkele exotische bestemming meer over, waar je nog een authentieke, niet door het massa-globalisme getroffen sfeer kunt proeven...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Coen Tunnel » za 01 nov 2008, 22:04

Nou, het aantal toeristen naar Tsjernobyl wordt beperkt, je moet een speciale vergunning hebben. En aan Tsjernobyl zelf wordt begrijpelijkerwijs niks veranderd, dus in die zin is het wel een authentieke stad zoals die was ten tijde van de Sovjetunie in 1986.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Seat Ibiza » zo 02 nov 2008, 0:00

Vinny schreef:Jammer. Er blijft geen enkele exotische bestemming meer over, waar je nog een authentieke, niet door het massa-globalisme getroffen sfeer kunt proeven...
Mwah, overdrijven is ook een vak. Wat dacht je van Wit-Rusland, Transnistrië, Abchazië, etc?
Maar goed, dat is wel erg off-topic.

Om op Oekraïne terug te komen: denk dat het van vooruitzien getuigt dat men de borden ook voor de rest van Europa leesbaar maakt. Als Oekraïne zich inderdaad meer ontwikkelt met het gezicht naar het westen, zal dat zeker invloed hebben op de aantallen reizigers naar steden als Lviv en Kiev. En wat te denken van de transportsector?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Coen Tunnel » zo 02 nov 2008, 16:35

Seat Ibiza schreef:
Vinny schreef:Jammer. Er blijft geen enkele exotische bestemming meer over, waar je nog een authentieke, niet door het massa-globalisme getroffen sfeer kunt proeven...
Mwah, overdrijven is ook een vak. Wat dacht je van Wit-Rusland, Transnistrië, Abchazië, etc?
Maar goed, dat is wel erg off-topic.
Nog even verder off topic: Abchazië was tot het uiteenvallen van de Sovjetunie een bestemming voor het massatoerisme. De prachtige kuststrook en het heerlijke klimaar trokken erg veel toeristen. Jammer dat alles helaas zo vervallen is geraakt...
Om op Oekraïne terug te komen: denk dat het van vooruitzien getuigt dat men de borden ook voor de rest van Europa leesbaar maakt. Als Oekraïne zich inderdaad meer ontwikkelt met het gezicht naar het westen, zal dat zeker invloed hebben op de aantallen reizigers naar steden als Lviv en Kiev. En wat te denken van de transportsector?
Naar Lviv en Kiev is het aantal reizigers al booming sinds het vervallen van de visumplicht. Een resultaat overigens van het Eurovisie Songfestival; om het reizen makkelijker te maken verviel toen de visumplicht. De bedoeling was dat dat tijdelijk zou zijn, maar het gaf zo'n positieve impuls aan het toerisme dat de visumplicht niet weer heringevoerd werd. Kiev is ook niet zo gek ver weg vanuit Centraal-Europa, Lviv al helemaal niet, dus het gebruik van het Latijnse schrift is zo gek nog niet.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Willem » ma 03 nov 2008, 23:36

De Krim kan eveneens een mooie trekpleister voor toeristen gaan worden.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » ma 03 nov 2008, 23:59

Vinny schreef:Jammer. Er blijft geen enkele exotische bestemming meer over, waar je nog een authentieke, niet door het massa-globalisme getroffen sfeer kunt proeven...
Ik weet wel wat, maar ik houd m'n mond dicht, anders blijft daar ook niks van over. Al zou het voor de landen in kwestie wel een verbetering zijn omdat de een nu olie en gas inkomsten heeft, en de ander bijna niks.
Toch zijn er ook in het rijkste land van de twee al plannen. In het armere land is al kleinschalig toerisme voor mensen vanuit het rijkere land maar zowel de aantallen als de kwaliteit zijn een stuk lager als in de Europa.

Oekraïne wil ik ook een keer naartoe, maar niet om 2 weken in de zon te liggen. Ik zou graag een keer de hele E40 rijden (en onderweg natuurlijk de nodige dagen om de omgeving en de landen te bekijken) en die loopt onder andere door de Oekraïne heen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Coen Tunnel » di 04 nov 2008, 8:58

Willem schreef:De Krim kan eveneens een mooie trekpleister voor toeristen gaan worden.
Is het al. Voornamelijk voor Russische toeristen, maar ook vanuit het westen wordt het langzaamaan populairder. Zo is er tegenwoordig tweemaal per week een rechtstreekse treinverbinding tussen Berlijn en Simferopol.
duikgek89 schreef:
Vinny schreef:Jammer. Er blijft geen enkele exotische bestemming meer over, waar je nog een authentieke, niet door het massa-globalisme getroffen sfeer kunt proeven...
Ik weet wel wat, maar ik houd m'n mond dicht, anders blijft daar ook niks van over. Al zou het voor de landen in kwestie wel een verbetering zijn omdat de een nu olie en gas inkomsten heeft, en de ander bijna niks.
Toch zijn er ook in het rijkste land van de twee al plannen. In het armere land is al kleinschalig toerisme voor mensen vanuit het rijkere land maar zowel de aantallen als de kwaliteit zijn een stuk lager als in de Europa.
Dan hebben we het over twee landen die voor buitenlanders lastig toeganklijk zijn. Dat duidt bijna wel op Afrika, het Midden-Oosten of Azië. Ik zou bijna denken dat Saoedi-Arabië er één van is, een land waar je als toerist vrijwel niet inkomt omdat ze alleen zakenvisa uitgeven aan mensen die door een bedrijf zijn uitgenodigd en waarvan het bedrijf garant staat voor alle kosten van het gehele verblijf. (Of je moet moslim worden en pelgrim zijn). Jemen zou dan het buurland kunnen zijn.

Maar ik denk dat de kans groter is dat je op Zuid- en Noord-Korea doelt. Zuid-Korea heeft olie- en gasinkomsten, Noord-Korea bijna niks. Toerisme is er in beide landen niet zo veel. En inderdaad kunnen sinds een aantal jaren Zuid-Koreanen korte trips maken naar de andere kant van de grens. Veel ander toerisme is er nauwelijks in Noord-Korea. Noord-Korea is ook niet makkelijk toegankelijk voor mensen van buiten dat land.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Palance » di 04 nov 2008, 9:18

Coen Tunnel schreef:Zo is er tegenwoordig tweemaal per week een rechtstreekse treinverbinding tussen Berlijn en Simferopol.
Dat zal wel een aardig reisje zijn dan. :schrikreactie:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Coen Tunnel » di 04 nov 2008, 9:47

Palance schreef:
Coen Tunnel schreef:Zo is er tegenwoordig tweemaal per week een rechtstreekse treinverbinding tussen Berlijn en Simferopol.
Dat zal wel een aardig reisje zijn dan. :schrikreactie:
Valt wel mee. In de huidige dienstregeling vertrek je op dinsdag- of vrijdagavond vanaf Berlijn, ben je de volgende ochtend in Warschau, de volgende avond in Kiev en twee nachten verder kom je 's middags aan in Simferopol. Rechtstreeks slaaprijtuig van de Oekraïense spoorwegen. Een leuke reis, maar de koerswagens Berlijn-Astana, Berlijn-Irkutsk en Berlijn-Novosibirsk maken langere reizen; die gaan helemaal naar Azië. Berlijn-Saratov en Berlijn-Adler (aan de grens met Abchazië, bij Sotsji) zijn ook lange trajecten.

Het is al met al een reis die niet heel veel langer duurt dan Amsterdam-Moskou in het rechtstreekse slaaprijtuig.

In de nieuwe dienstregeling rijdt Berlijn-Simferopol voorlopig eenmaal per week rechtstreeks, op dinsdag. Zal in het zomerseizoen waarschijnlijk wel weer uitgebreid worden. Nieuwe reistijden zijn: vertrek Berlijn op dinsdagmiddag om 15:07, aankomst Kiev woensdagmiddag om 16:50, aankomst Simferopol donderdagochtend om 08:45. Voor wie het twee nachten in een trein kan uithouden prima te doen, de internationale slaaprijtuigen van Ukrzaliznytsia zijn van een goede kwaliteit.

In Simferopol is vervolgens aansluiting op treinen naar Yevpatorija en Sebastopol alsmede op de trolleybus (de langste trolleybuslijn ter wereld!) naar de populaire toeristenoorden Alushta en Jalta.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » di 04 nov 2008, 11:17

Coen Tunnel schreef:
duikgek89 schreef:
Vinny schreef:Jammer. Er blijft geen enkele exotische bestemming meer over, waar je nog een authentieke, niet door het massa-globalisme getroffen sfeer kunt proeven...
Ik weet wel wat, maar ik houd m'n mond dicht, anders blijft daar ook niks van over. Al zou het voor de landen in kwestie wel een verbetering zijn omdat de een nu olie en gas inkomsten heeft, en de ander bijna niks.
Toch zijn er ook in het rijkste land van de twee al plannen. In het armere land is al kleinschalig toerisme voor mensen vanuit het rijkere land maar zowel de aantallen als de kwaliteit zijn een stuk lager als in de Europa.
Dan hebben we het over twee landen die voor buitenlanders lastig toeganklijk zijn. Dat duidt bijna wel op Afrika, het Midden-Oosten of Azië. Ik zou bijna denken dat Saoedi-Arabië er één van is, een land waar je als toerist vrijwel niet inkomt omdat ze alleen zakenvisa uitgeven aan mensen die door een bedrijf zijn uitgenodigd en waarvan het bedrijf garant staat voor alle kosten van het gehele verblijf. (Of je moet moslim worden en pelgrim zijn). Jemen zou dan het buurland kunnen zijn.

Maar ik denk dat de kans groter is dat je op Zuid- en Noord-Korea doelt. Zuid-Korea heeft olie- en gasinkomsten, Noord-Korea bijna niks. Toerisme is er in beide landen niet zo veel. En inderdaad kunnen sinds een aantal jaren Zuid-Koreanen korte trips maken naar de andere kant van de grens. Veel ander toerisme is er nauwelijks in Noord-Korea. Noord-Korea is ook niet makkelijk toegankelijk voor mensen van buiten dat land.
Allemaal mis, je hebt wel een stad genoemd uit een van de twee landen.
Het is overigens niet aan zee, maar dat maakt voor de oude sfeer natuurlijk niet uit. In het ene land ligt een heel groot meer. Het andere land kent een groot meer en een groot meer wat gedeelt is met een ander land. Er is wel visumplicht, voor het ene land kun je vrij makkelijk een tourist visa verkrijgen bij de Ambassade in Den Haag, het andere visa is voor ons geregeld toen, maar ik denk niet dat dat veel problemen oplevert. Polen hebben daar helemaal geen visum nodig.
Dan kan het toch niet zo moeilijk meer zijn :hypocrite:

Maar goed, terug on-topic,
De verbinding met de Oekraïne is dus vrij goed. Je kunt ook naar bijvoorbeeld Kiev Boryspil vliegen en dan van daar naar Odessa of Simferopol. Bovendien kun je over München naar Simferopol met Lufthansa. Over Wenen kun je naar Simferopol en naar Odessa vliegen.

Ik denk overigens dat je ook prima met de auto op en neer kan rijden, in een 2,5 a 3 dagen, dat lijkt me een leuker alternatief als met de trein en op die manier kan je je reis ook opsplitsen en andere dingen bezoeken. Kan met de trein ook maar dan is vervoer ter plaatse wel altijd iets moeilijker.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Chris » di 04 nov 2008, 11:18

Het wegennet in Oekraïne verbeterd snel, maar met name in het westen van het land (armste gedeelte) zijn nog veel slechte wegen, ook in steden. De hoofdassen worden allemaal gemoderniseerd en vaak met 2x2 rijstroken (al dan niet ongelijkvloers) uitgebouwd.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Vinny » di 04 nov 2008, 17:39

Dan hebben we het over twee landen die voor buitenlanders lastig toeganklijk zijn
De Gaza-strook is formeel niet toegankelijk voor toeristen...(en ook niet voor vredesactivisten). Of het een leuke toeristische bestemming is laat ik even in het midden...

Zelf ben ik in 2001 in Bethlehem geweest, dat was absoluut een avontuur op zichzelf; maar er heerst niet echt een authentieke sfeer. De Yasser Arafatboulevard is zelfs een 2x2 weg met toen pas vernieuwd asfalt...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Coen Tunnel » di 04 nov 2008, 23:11

duikgek89 schreef:Allemaal mis, je hebt wel een stad genoemd uit een van de twee landen.
Het is overigens niet aan zee, maar dat maakt voor de oude sfeer natuurlijk niet uit. In het ene land ligt een heel groot meer. Het andere land kent een groot meer en een groot meer wat gedeelt is met een ander land. Er is wel visumplicht, voor het ene land kun je vrij makkelijk een tourist visa verkrijgen bij de Ambassade in Den Haag, het andere visa is voor ons geregeld toen, maar ik denk niet dat dat veel problemen oplevert. Polen hebben daar helemaal geen visum nodig.
Dan kan het toch niet zo moeilijk meer zijn :hypocrite:
Kazachstan en Oezbekistan. Inderdaad, dat lijken me ook erg indrukwekkende landen! Samarkand en Bukhara wil ik heel graag nog een keer zien, lijkt me zo mooi, en Almaty ook. De stad die ik noemde was dan Astana, lijkt me ook erg indrukwekkend. Misschien moet ik daar eens per trein naar toe. ;)

Mocht het Oezbekistan niet zijn, dan zal het wel Kirgizië zijn.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » wo 12 nov 2008, 10:51

Over het Toerisme in Oekraïne wil ik nog even dit kwijt: De meeste hotels en 'resorts' zijn nog uit de sovjettijd, en zijn veelal weinig opgeknapt. Ik twijfel heel erg aan de stelling dat Oekraïne het 8e toeristenland op de wereld is. Zo heel veel capaciteit hebben de hotels op de Krim nou ook weer niet. Volgens mij trekt Bulgarije veel meer toeristen.
Ook in Kiev (waar ik woon) valt het aantal toeristen heel erg mee: Je vangt 's zomers wel af en toe een niet-Russisch of Oekraïens woord op, maar volgens mij hoor ik hier minder buitenlandse talen dan in elke andere toeristische stad die ik heb bezocht. Het enige dat je hier nog wel ziet is buitenlandse mannetjes met een bloedmooie Oekraïense aan hun arm, maar of je met dát soort toerisme nou zo blij moet zijn...
Iets wat ook nog moet veranderen voordat het toerisme hier echt gaat boomen is de mentaliteit en de servicegerichtheid van de mensen. Die is hier veelal nog onder de maat. Meer mensen spreken tegenwoordig wel engels, maar die zitten juist weer in management en kantoorfuncties. niet zo snel in de serviceindustrie of in winkels.

Ok maar nu weer on topic...

Ukravtodor chief: Road construction could revive economy

KIEV, Nov. 10 – The construction of roads might revive the Ukrainian economy after its hit by the global financial crisis, Vadym Hurzhos, head of the State Service of Automobile Roads of Ukraine (Ukravtodor), told the Dzerkalo Tyzhnia weekly newspaper.
He said that road construction would bring a revival to the road engineering and construction material industries, the intensification of road transport, and greater mobility of the workforce.
"A lot of new workplaces are being created – up to tens of thousands of people per $1 billion in investment. The income of those involved in this industry is growing, thus, their purchasing capacity is growing as well. This, in turn, supports light industry, agriculture, and the field of services," he said.
Hurzhos said that road industry would help decrease the prime cost of transporting raw materials and goods and increase the consumption of fuel and lubricants. Moreover, he said that good roads are developing tourism industry.
He also pointed to the experience of other countries, such as Germany, the United States, Japan, India, and China. "Such a method of reviving the economy as road construction was successfully used by many countries last century. As a result, they not only managed to quickly settle the crises, but also became global leaders in terms of their development," Hurzhos said.
He said that developed countries spend around 3-5% of GDP on road construction. "Around 30% of funds received through direct and indirect taxes return to the national budget. In general, the catalyzing effect on the country's economy is very significant. This idea is quite topical," he said. (om/ez)

en:

No big highway program for Euro 2012, says Ukravtodor chief

KIEV, Nov. 10 – The program of Ukraine's Euro 2012 preparations does not foresee the largescale construction of roads, Vadym Hurzhos head of the State Service of Automobile Roads of Ukraine (Ukravtodor), told the Dzerkalo Tyzhnia weekly newspaper.
"The program of Euro 2012 preparations did not foresee a global construction of roads," he said, adding that Ukraine's current road network "fully corresponds to the development of the country's economy" and "is rationally organized."
Hurzhos said Ukrainian roads are 170,000 kilometers long in total, including 20,000 kilometers of roads of national importance.
"This corresponds to a density of 3.7 kilometers of road per 1,000 people, or 281 kilometers per 1,000 square meters. It is three to five times lower than in Europe, although the road network practically corresponds to the existing transport flows," he said.
He said that the plan until 2012 foresees only the reconstruction of roads and bringing them in conformity with European standards.
"A greater part of roads were built in the 1950-60s, therefore, their capacity is rather low. Thus, the question is more about the reconstruction of this road network and bringing it in conformity with European standards," he said.
Hurzhos said that Ukravtodor is planning to build only two new roads: a large ring road around Kiev and the Lviv-Krakovets road section. (om/ez)

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » wo 12 nov 2008, 18:58

Coen Tunnel schreef:
duikgek89 schreef:Allemaal mis, je hebt wel een stad genoemd uit een van de twee landen.
Het is overigens niet aan zee, maar dat maakt voor de oude sfeer natuurlijk niet uit. In het ene land ligt een heel groot meer. Het andere land kent een groot meer en een groot meer wat gedeelt is met een ander land. Er is wel visumplicht, voor het ene land kun je vrij makkelijk een tourist visa verkrijgen bij de Ambassade in Den Haag, het andere visa is voor ons geregeld toen, maar ik denk niet dat dat veel problemen oplevert. Polen hebben daar helemaal geen visum nodig.
Dan kan het toch niet zo moeilijk meer zijn :hypocrite:
Kazachstan en Oezbekistan. Inderdaad, dat lijken me ook erg indrukwekkende landen! Samarkand en Bukhara wil ik heel graag nog een keer zien, lijkt me zo mooi, en Almaty ook. De stad die ik noemde was dan Astana, lijkt me ook erg indrukwekkend. Misschien moet ik daar eens per trein naar toe. ;)

Mocht het Oezbekistan niet zijn, dan zal het wel Kirgizië zijn.
Kirgizië en Kazachstan ja. Almaty is heel leuk om eens heen te gaan. Het is geen oude stad maar je ziet wel Sovjet kenmerken. Brede wegen, een aantal behoorlijke pleinen. En de ex-hoogste (en snelste, door een draaiende wind in de kom van het dal) schaatsbaan ter wereld, die uiteraard niet goed onderhouden is na de val van de CCCP. Dat heeft natuurlijk wel allemaal zijn charme. De mensen daar zijn meestal ook aardig en vrij open, en maken zich ook niet druk. Mooi om te zien dat de Russen en de Kazachen grotendeels door elkaar gemengd zijn. De Kazachen zijn moslims, maar zijn absoluut niet vergelijkbaar met de moslims in Nederland.
Verder zijn de bergen daar erg mooi, en nog natuurlijk en wild. Sharyn canyon is ook mooi om te zien. En dan ben ik nog lang niet overal geweest, maar het land is ook immens groot. Ook is duidelijk te zien dat het land economisch behoorlijk ontwikkeld. Wegen worden iets beter, wordt veel gebouwd.

In Kirgizië heb je het Issyk-kul meer, is ook hartstikke mooi om eens heen te gaan. Daar gaan alleen wel veel Kazachen met geld heen op vakantie. Toch is dat nog allemaal vrij oud en onontwikkeld. Restaurants zie je daar nauwelijks, op een camping met bungalows waar je je niet teveel van voor moet stellen kun je eten, maar dat lijkt dan meer op een kantine. Wegen zijn versleten, kapot en slecht, belijning is er allang niet meer, asfalt is ook bijna weggereden.

Echt een aanrader om eens heen te gaan. Het nadeel is dat er vrijwel alleen Russisch gesproken wordt, en je eigenlijk een 4*4 nodig hebt als je de stad uit wilt en de bergen in wil trekken. Met een gewone auto kun je perfect over de wegen rijden (al is een 4*4 in de stad wel fijn om te drukken (nodig!!) en om wat overzicht te hebben), maar als je de bergen in wilt heb je nog onverharde stukken.

Bij Talgar zijn ze bezig met een nieuw skigebied en ook op de Chimbulak bij Almaty zijn ze het nodige aan het verbeteren (stenen eruit) en uitbreiden. Ook voor de wintersport vond ik het best leuk om daar te skiën. Het is geen groot gebied zoals in Oostenrijk en Zwitserland, maar je hoeft ook niet te wachten voor skiliften en dergelijke. Je kunt meestal zo door, of je hebt hoogstens een keer 1 iemand voor je, behalve op zondag want dan gaan veel locals naar boven om te wandelen (en de rijkere ook skiën).

In December ga ik er weer heen, ik wil dan daar ook eens wat rijden (hoop dat die auto goed verzekerd is :hypocrite:) en wat wegenfoto's maken. Maar goed dat post ik tegen die tijd wel in het goede topic.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » wo 03 dec 2008, 9:46

The Cabinet of Ministers is to spend UAH118 billion on construction of roads in Ukraine from 2009, Prime Minister Yulia Tymoshenko said at the opening of the government session on the construction of the transport infrastructure in Kiev on Monday. Tymoshenko said that the length of the roads built would be 3,500 kilometers. She said that during the implementation of this project, it is planned to build 94 bridges, 239 underpasses, and two tunnels.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Chris » za 13 dec 2008, 12:56

Charkiv - Dnipropetrovsk
Afbeelding

Afbeelding

Wat random fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Chris » zo 21 dec 2008, 17:25

Nog wat foto's van de nieuwe Dnipropetrovsk - Charkiv snelweg.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Vinny » zo 21 dec 2008, 23:53

Kunnen ze niet een professionelere bewegwijzeringsboer inhuren? Dit ziet er echt uit of de dochter van de minister van verkeer en waterstaat na een avondje stappen een beetje in Paint heeft lopen kliederen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » ma 22 dec 2008, 4:29

Mee eens. Verder ziet het er redelijk netjes uit maar de bewegwijzering is echt rommel. Ook zou ik op een aantal plaatsen toch graag een vangrail tussen de rijbanen zien.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » ma 22 dec 2008, 8:22

Dit Ziet er nog redelijk uit, portaalborden heb ik nog maar weinig gezien, en meestal vallen de bewegwijzeringsborden in het niet bij alle reclameborden.

Plaats reactie