[UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door jelger » do 14 feb 2019, 21:17

petervdveen schreef: wo 13 feb 2019, 11:52
Chris schreef: di 12 feb 2019, 21:392 keer [door Moldavië voor je de grens met Roemenië bereikt]
Maar één keer, toch?
petervdveen schreef: do 14 feb 2019, 16:10
jelger schreef: wo 13 feb 2019, 12:02Overigens is de passage langs Palanca niet perse nodig: je kan bij Odessa langs de Zwarte Zee kust rijden om dit smalle stuk Oekraïne te passeren.
Niet nodig, maar als je daar niet moet zijn kom je daar niet langs. Scheelt zo een uur, die weg is dramatisch.
Kortom, als je de M15 wil volgen, zit je vast aan 2x een hoekje Moldavië pakken. ;)
Ik reikte je de enige manier aan om met slechts 1x te volstaan.

:)<>:

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door petervdveen » do 14 feb 2019, 22:29

Coen Tunnel schreef: do 14 feb 2019, 17:56 ^^ Niet helemaal duidelijk wat je nou precies bedoelt. Is de M15 langs Palanca dramatisch, of de kustroute via Zatoka?
De kustroute is een drama.

Langs Palanca is prima doorrijden.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » vr 15 feb 2019, 9:07

Ik ben een keer van Odessa naar Zatoka gereden, en in het begin valt die weg nog wel mee. Verderop wordt de weg wel slechter en 's zomers is het langs de kust erg druk en traag met vakantieverkeer en verkoop stalletjes die half op de weg staan.

koos24
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 03 mar 2019, 13:01

In september voor het eerst naar Oekraine

Bericht door koos24 » ma 04 mar 2019, 20:37

Ik wil in een dag van Kiev naar Odessa rijden met een huurauto (huur ik op het vliegveld)
Het gaat dus om de E95 en mijn vraag is of dat de doen is in een dag.

Verder wil ik een A klasse auto huren (reis alleen) heeft iemand daar ervaring mee (kleine auto)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Chris » ma 04 mar 2019, 20:41

Ik ben geen Oekraïne-kenner, maar de M5 is één van de best uitgebouwde wegen van het land, geheel 2x2 rijstroken en buiten alle bebouwde kommen. Het lijkt me dat die ~450 kilometer makkelijk in een dag te doen zal zijn.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » ma 04 mar 2019, 21:27

Geen enkel probleem. Uurtje of 7 vanaf Boryspil lukt makkelijk incl. stops. Kan een stuk sneller als het moet, maar als je er niet bekend bent kun je het beter niet te bont maken. Weg is grotendeels ok, maar je kunt wat werkzaamheden tegenkomen.

Net buiten Kyiv is het wel wat vervelend tot Vasyl'kiv. Of ze moeten daar inmiddels klaar zijn, maar dat geloof ik niet. Let op, je hebt geen signalering zoals in Nederland, de bebording is schamel en er wacht geen RIMOB of vrachtwagen met kussen, de botsabsorber is dan een blok beton of een slecht afgezet werktuig. De Vmax bij die werkzaamheden die lap ik altijd compleet aan mijn laars net als bijna alle anderen die daar rijden. Edit: ik wil je niet vertellen dat jij dit ook moet doen, zeker als je geen rijervaring hebt buiten west en midden Europa moet je echt even de tijd nemen om je aan te passen. Ik geef het alleen aan dat je niet schrikt of onnodig gevaarlijk bruusk gaat remmen. Verder daar opletten dat mensen werkelijk overal waar ze een gaatje vinden J-turns maken, zelfs waar dat niet mag./edit

Ook opletten: Als de snelheid omlaag gaat en er bordjes "DAI" staan dan moet je je aan de snelheid houden. Dat is een checkpoint van politie.

Let wel: Op dagen dat je vakantieverkeer kan verwachten is de situatie wat anders...

Aardige plek voor een hap eten onderweg is Zastava, een hotel met goed restaurant aan de M05, net voor Uman bij km198.
https://maps.app.goo.gl/uxU6E

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » ma 04 mar 2019, 21:48

Chris schreef: ma 04 mar 2019, 20:41 Ik ben geen Oekraïne-kenner, maar de M5 is één van de best uitgebouwde wegen van het land, geheel 2x2 rijstroken
De M wegen zijn meestal best ok. Zeker de hoofdassen van Kyiv naar de regios zoals de M05 (en M01, M03, M06, M07)
en buiten alle bebouwde kommen.
Net na Kyiv gaat de weg nog door Chabani en Khlevakha. Merk je niet veel van overigens.

En bij bv. Bila Tserkva is er toch nog best wat bebouwing langs de weg.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door petervdveen » di 05 mar 2019, 13:00

Geen probleem, ongeveer 5 uur rijden.

Advies is wel om slechts met daglicht te rijden. Hoewel de wegen best okey zijn zitten er soms toch verraderlijk diepe gaten in de weg.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » di 05 mar 2019, 21:24

petervdveen schreef: di 05 mar 2019, 13:00 Geen probleem, ongeveer 5 uur rijden.
Ik schreef 7, jij schrijft 5. Je hebt in principe geen ongelijk.

Maar als je het niet gewend bent om in oostelijke contreien te rijden dan zou ik iets meer tellen zodat het niet tegenvalt, zeker als je vanaf Boryspil komt omdat je dan toch eerst via Kyiv naar de M05 moet, via de ringweg of korter via de aansluiting bij Demiivska. Hier en daar moet je als ter plaatse onbekende, (schat ik zo in, ik ben er nu zo vaak langs gereden dat ik inmiddels niet beter meer weet) toch even goed kijken hoe het zit.

En dan wil je wellicht nog wat pauzes tellen. Daarbij: Als je onderweg wilt stoppen bij een pompstation, wij stoppen het liefst bij OKKO of WOG. Tanken doen wij ook bij die keten omdat we de indruk hebben dat de brandstof daar beter is, maar of je je daar met een huurauto druk om moet maken?

Laat ik die twee genoemde tijden in perspectief plaatsen: Pure rijtijd als je lekker kunt doorkarren moet je ongeveer 5 uur tellen. Doe je het wat kalmer aan omdat je ter plaatse wat onzeker bent en hou je een paar flinke pauzes dan zul je het nog makkelijk binnen 7 uurtjes redden.
petervdveen schreef: di 05 mar 2019, 13:00 Advies is wel om slechts met daglicht te rijden. Hoewel de wegen best okey zijn zitten er soms toch verraderlijk diepe gaten in de weg.
Wegafzettingen / versmallingen, zoals net onder Kyiv, zijn ook niet leuk in het donker.

Wat die gaten betreft: Als het regent een beetje opletten met de plassen, je daar kunnen leuke kuilen onder zitten die je niet ziet.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Coen Tunnel » di 05 mar 2019, 22:16

duikgek89 schreef: di 05 mar 2019, 21:24En dan wil je wellicht nog wat pauzes tellen. Daarbij: Als je onderweg wilt stoppen bij een pompstation, wij stoppen het liefst bij OKKO of WOG. Tanken doen wij ook bij die keten omdat we de indruk hebben dat de brandstof daar beter is, maar of je je daar met een huurauto druk om moet maken?
Het zijn ook wel de mooiste tankstations, met fatsoenlijke winkeltjes (als je wat te eten of drinken wil halen) en vaak ook goede toiletten.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » do 07 mar 2019, 22:46

Kleine update over de M05 tussen Kyiv en Vasylkiv:

- De werkzaamheden daar hebben ze ineens een flinke zwengel aan gegeven, daar waar er de laatste jaren totaal geen vooruitgang in leek te zitten. Het aantal afzettingen is behoorlijk gereduceerd en het wegdek ligt er strak bij.
- De gevaarlijke draaipunten in het midden zijn aangepakt...
- Daarvoor teruggekomen zijn stoplichten. Op een als snelweg gebruikte weg met 2x3 rijstroken... Iets met Expressweg en Brugge schoot mij door het hoofd toen ik het zag.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door jelger » do 07 mar 2019, 22:54

De verkiezingen komen er zeker aan. :rofl2:

koos24
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 03 mar 2019, 13:01

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door koos24 » zo 10 mar 2019, 6:25

Dank jullie voor de info.
Reis best veel maar dan in wat minder "spannende" landen zoals Estland, Finland etc. waar de wegen - doorgaans - best goed zijn.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » ma 11 mar 2019, 14:13

Hier een flink vesnelde video van het traject Odessa - Ismail. Ondanks dat het behoorlijk versneld is, lijkt de weg er heel behoorlijk bij te liggen.
Link

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » ma 11 mar 2019, 14:26

duikgek89 schreef: do 07 mar 2019, 22:46 Kleine update over de M05 tussen Kyiv en Vasylkiv:

- De werkzaamheden daar hebben ze ineens een flinke zwengel aan gegeven, daar waar er de laatste jaren totaal geen vooruitgang in leek te zitten. Het aantal afzettingen is behoorlijk gereduceerd en het wegdek ligt er strak bij.
- De gevaarlijke draaipunten in het midden zijn aangepakt...
- Daarvoor teruggekomen zijn stoplichten. Op een als snelweg gebruikte weg met 2x3 rijstroken... Iets met Expressweg en Brugge schoot mij door het hoofd toen ik het zag.
Toch zou ik niet te vroeg juichen. Ik weet niet wanneer de video geschoten is, want inmiddels ligt er geen sneeuw meer, maar dit ziet er niet al te best uit. Je kan engelse ondertiteling aanzetten, die niet heel slecht is.
Link

Gebruikersavatar
NWH
verkeersader
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:51

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door NWH » ma 11 mar 2019, 15:08

^^
Goeiedag zeg wat een slagveld bij tijd en wijle.

Die oversteekplekken (zoals bijvoorbeeld in de video hierboven rond 5.31 minuut) vind ik er niet aanlokkelijk uitzien. Zeker niet als het tussen de rijbanen vol ligt met sneeuwprut. Lijkt mij niet lekker oversteken :neenee:
- De shortlist..? Die wordt alleen maar langer -

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door jelger » ma 11 mar 2019, 17:26

Dat is hoe de Russische M-9 er tot een jaar of 5 geleden bij lag, waarbij er op stukken in de winter door de berm gereden werd. Verder verbaast het me niet eigenlijk. Geen afwijkend beeld van de regio.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » ma 11 mar 2019, 23:50

Bongo schreef: ma 11 mar 2019, 14:26
duikgek89 schreef: do 07 mar 2019, 22:46 Kleine update over de M05 tussen Kyiv en Vasylkiv:

- De werkzaamheden daar hebben ze ineens een flinke zwengel aan gegeven, daar waar er de laatste jaren totaal geen vooruitgang in leek te zitten. Het aantal afzettingen is behoorlijk gereduceerd en het wegdek ligt er strak bij.
- De gevaarlijke draaipunten in het midden zijn aangepakt...
- Daarvoor teruggekomen zijn stoplichten. Op een als snelweg gebruikte weg met 2x3 rijstroken... Iets met Expressweg en Brugge schoot mij door het hoofd toen ik het zag.
Toch zou ik niet te vroeg juichen. Ik weet niet wanneer de video geschoten is, want inmiddels ligt er geen sneeuw meer, maar dit ziet er niet al te best uit. Je kan engelse ondertiteling aanzetten, die niet heel slecht is.
Link
Ik heb net het eerste stukje gekeken, het stukje Vynarivka - Yurkivka ongeveer halfweg tussen Bila Tserkva en Uman. Daar ben ik afgelopen zomer langs gereden en toen was het een goede weg. Ik kan me best voorstellen dat er nu, net na de winter, wat gaten in zitten hier en daar, maar ik kan moeilijk geloven dat het zo totaal naar de kl*te is gegaan op zo'n korte tijd. Volgens mij is dit filmpje oud. Daarbij heb ik twijfels over de bron en het doel van die bron, mede ook omdat het raar versneden is.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » ma 11 mar 2019, 23:53

jelger schreef: ma 11 mar 2019, 17:26 Dat is hoe de Russische M-9 er tot een jaar of 5 geleden bij lag, waarbij er op stukken in de winter door de berm gereden werd. Verder verbaast het me niet eigenlijk. Geen afwijkend beeld van de regio.
Voor Oekraïne op zo'n belangrijke as naar mijn idee wel een afwijkend beeld. Afgaande op wat ik de afgelopen jaren in Oekraïne gezien heb, zijn er wel wegen die zo slecht of zelfs slechter zijn, maar niet dergelijk belangrijke hoofdassen. KIjk ook naar M06 Kyiv - Lviv, M07 Kyiv - Yahodin, M03, M01,..

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » di 12 mar 2019, 9:32

Ik zie in de comments behoorlijk wat geruzie heen en weer tussen Russen en Oekraïeners, en de filmer is een Rus. Daarbij zijn verschillende beelden van slechte stukken dubble, dus het lijkt erop dat het allemaal wat overdreven is.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door jelger » di 12 mar 2019, 9:37

hah, de bekende kift. Je raakt er wel aan gewend als je vaker in die landen bent.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » ma 20 mei 2019, 8:33

Ik heb hier, in in de draad over de roadtrip naar Kharkiv al eerder wat geschreven en gelezen over het stuk van de M3 door Boryspol. Als je vanuit het oosten kwam, was het Krispunt voor Boryspol extreem slecht en onduidelijk aangegeven. Daar wordt nu wat aangedaan.
Eigenlijk zou het beter zijn om de hele hoofdroute over de soort van rondweg te leggen in plaats van door de stad, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Je moet dan de route door de stad ook wel heel erg downgraden, will het via de R3 sneller zijn.
Zie link op GM voor wat ik bedoel. https://www.google.com/maps/dir/50.4006 ... a9!1m0!3e0

Afbeelding
Afbeelding
edit- verkeerde foto's gepost ;)

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Gerhard » ma 20 mei 2019, 23:26

Bekend stukje :)

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » do 13 jun 2019, 9:47

En ik zie zelfs dat er plannen zijn voor een rondweg door Brovary -edit Boryspil !
Rood en blauw zijn via voornamelijk bestaande wegen, dus ik denk het goedkoopst te realiseren. Net ten zuidwesten van het vliegveld zie ik wel een aantal grote logistiek centra, dus wat dat betreft zou het ook nuttig zijn om de rondweg over de gele route te laten lopen. Groen is denk ik wel een stukje te ambitieus.
Vooral van belang lijkt me het verkeersmanagement dat ze al het doorgaande verkeer (zeker het vracht verkeer) ook echt via de rondweg laten lopen, want veel mensen zullen instinctief de kortste route door de stad kiezen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bongo op vr 28 jun 2019, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Kaaiman » do 13 jun 2019, 10:01

Typisch, zulke lange rechtstanden en korte bochten. Dat wordt in West-Europa al bijna driekwart eeuw(!) niet meer op die manier gepland omreden van verkeersveiligheid. Efficiënt voor de verkaveling is het echter wel.

Sovjet-wegontwerpnormen 25 jaar na dato nog in gebruik blijkbaar?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » do 13 jun 2019, 12:50

Ik denk dat het ook heeft te maken met kruisingen van bestaande wegen (paden), maar het zou me niets verbazsen als de wegontwerpnormen nog nooit zijn ge-update.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door marcel » ma 17 jun 2019, 0:18

Bongo schreef: do 13 jun 2019, 9:47 En ik zie zelfs dat er plannen zijn voor een rondweg door Brovary!
Afbeelding
DIt is Boryspil.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » do 25 jul 2019, 10:29

Nieuwe aansluiting van de Ringweg naar Lviv met de N9 naar Ivano Frankivsk. Een plek die toevallig ken omdat ik in die buurt eens in een hotelletje heb gezeten.
De weg onder het viaduct is de Ringweg en ze hebben een extra afslag gemaakt voor verkeer uit de richting Polen/west naar Ivano Frankivsk. Dit scheelt nu dat verkeer dat van de ringweg afkomt niet meer links af hoeft te slaan voor de richting IF. Het zal wel lange rijen en veel ongelukken schelen. Wel heb ik het idee dat het allemaal weer wat krap bemeten is, als je al ziet dat de afrit met 3 vrachtwagens helemaal vol staat.
Eigenlijk typisch Oekraïens: Goed/aardig idee, maar de uitvoering is zwak. Een fatsoenlijke invoeg- / uitvoegstrook had al veel geholpen.

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs met YouTube video
Link
Link naar google maps voor de eerdere situatie: https://www.google.com/maps/place/Lviv, ... d24.029717

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » do 25 jul 2019, 10:37

Wow, hier dan weer het tegenovergestelde, waar ze wel de ruimte hebben. het knooppunt tussen de N31 (of op GM de R52) en de M22/E584. Lekker ruim opgezet!

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Ger81 » wo 31 jul 2019, 16:03

Een kapot(geschoten?) brug in een knooppunt van de E40, men heeft kennelijk voor stuiver als oplossing gekozen.
Ubi volentia est, via est

Plaats reactie