Moderator: Moderatoren
Precies dat stuk heb ik niet gereden, ik ben via Dasburg over de K149 en L1 naar Dahnen geklommen (erg mooi uitzicht) om daarna via K148 naar de CR339 weer af te dalen. Ik had het wilde plan om via de Moulin de Kalborn over een bosweg naar het drienlandenpunt te rijden, maar bij de Moulin bleek het weggetje over hun erf te lopen wat was afgezet. Wandelaars konden via een speciaal pad er wel langs. Toen maar via Kalborn naar de N7 en via de C338 naar het drienlandenpunt.Coen Tunnel schreef: ↑zo 24 mar 2019, 21:36Hoe lag het deel tussen Dasbourg-Pont en de N7 bij Marbourg er bij? Dat meest noordelijke stuk van de N10 was een paar jaar geleden ook niet bepaald goed.
Ah, jij ben in ieder geval niet de enige meer. Ik gebruik dan weliswaar geen navi of flitsapp dus lekker doorgekacheld op dat stukje. Ik kwam op 13 juni j.l er bij langs met 76km/h, gecorrigeerd naar 73km/h en mag €49 aftikken. Brief lag vandaag op mijn deurmat. Best vlot.Coen Tunnel schreef: ↑di 20 nov 2018, 23:24Bij de flitspalen gaat men wel flink op de rem. Ik rij zelf altijd op de snelheid die mijn navigatiesysteem aangeeft, de keer dat ik in Luxemburg geflitst ben dacht ik dat ik wel voldoende had afgeremd en begon daarna weer voorzichtig gas te geven. Ik werd met 72 of 73 geflitst op de B7 bij Ettelbruck, en dat was wat ik ook daadwerkelijk reed volgens het navigatiesysteem. En inderdaad, 49 euro boete. Domme inschattingsfout.
Die paal moet dus nog veel harder dan 105 gegaan zijn.
Ik kreeg hem destijds per aangetekende brief. Moest dus naar de supermarkt in een andere wijk om die brief op te halen, want ik was natuurlijk niet thuis toen de postbode langs kwam.
Uiteindelijk, als puntje bij paaltje komt, heeft die paal dus bepaald niet zijn werk gedaan.
De flitspaal bij Lipperscheid staat langs een 1+1 gedeelte waar 90 km/u geldt.Coen Tunnel schreef: ↑wo 26 jun 2019, 22:52De palen noordelijker op de N7 flitsen op 110 km/u en staan beiden op de 2+1-delen. Voor tegenliggers die maar 1 rijstrook hebben is de Vmax 90, maar die zullen dus niet geflitst worden zolang ze onder de 110 rijden.