[RUS] Rusland - Russia - Россия

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Chris » zo 12 aug 2012, 15:40

Het is volgens mij ook de bedoeling om Russky Island te gaan ontwikkelen. Vladivostok zelf is nogal bergachtig met weinig ruimte om uit te breiden. Ik meen dat de Russen er zelfs een soort Macau / Las Vegas van wilden maken.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Snelwegenkenner » zo 12 aug 2012, 16:23

Ontwikkelen ze die extreem verre gebieden juist, vanwege de nabijheid van China en Japan van dat gebied? Vanuit Moskou is het wel extreem ver weg en alleen maar te doen via het vliegtuig (of het spoor).
Waarom ontwikkelen ze niet gebieden rondom Moskou?
1. Zit dichter bij Moskou
2. Zit tussen de EU enerzijds en Oekraine anderzijds en Moskou in en daardoor dus een belangrijk punt.

Ik heb nu echt het idee dat de regio rond Smolensk erg achterloopt en dat de leegloop naar Moskou groot is wat slecht is.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5473
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door marcel » zo 12 aug 2012, 16:29

Ja, wat mij betreft hadden ze met dat miljard beter (een deel van) de M1 tot snelweg kunnen ombouwen (wat denk ik ook wel een keer gedaan zal worden).

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Snelwegenkenner » zo 12 aug 2012, 16:31

De Russen hebben blijkbaar meer behoefte aan China (en Japan) dan aan de Europese unie.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20583
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door waldo79 » zo 12 aug 2012, 17:31

Rusland is zo onmetelijk groot. in het oosten zijn er natuurlijk meer banden met China en Japan dan aan de westkant.
Wat niet wegneemt dat zo'n brug een redelijk onzinnig project is :x

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Alfa » zo 12 aug 2012, 19:23

Snelwegenkenner schreef:De Russen hebben blijkbaar meer behoefte aan China (en Japan) dan aan de Europese unie.
Waarom zouden de Russen op 1 paard moeten wedden? Vladivostok kan meeliften op de Oost-Aziatische groei en dat is sowieso verstandig. Sowieso doen de Russen er goed aan actief te blijven in het gebied. Anders geraken ze het misschien kwijt aan China (tot niet zo lang geleden was het ook Chinees gebied).


Wat de brug betreft: het is inderdaad duidelijk dat de brug dient om Roesski-eiland te ontwikkelen. Al is Roesski-eiland zelf ook nogal bergachtig. Dus als het echt om uitbreiding te doen was hadden ze misschien beter in de noordelijker richting uitgebreid. Of een brug naar de overkant van de Amoerbaai, daar is immers veel meer vlak land te vinden. Al vereist dat uiteraard wel een brug van minstens 9 km lang.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Chris » do 23 aug 2012, 22:28

De Golden Horn Bridge in Vladivostok is inmiddels ook opengesteld.

locatie @ Google Maps

Afbeelding

Afbeelding

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Quattro » di 04 sep 2012, 18:20

In Rusland zouden er plannen zijn voor een nieuwe tolweg tussen Sint-Petersburg en Moskou waar de snelheidslimiet 130 km/u zou zijn.
Blood type : B4 Flickr | Vimeo | YouTube

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Chris » di 04 sep 2012, 18:26

Ja, die moet parallel aan de M10 gaan lopen, de drukste interstedelijke weg van Rusland. Er zijn al voorbereidende werkzaamheden geweest, maar er waren problemen met de route door een bos tussen de MKAD en Sheremetyevo Airport. Op Google Earth is dat tracé al te zien.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Snelwegenkenner » di 04 sep 2012, 19:12

Dat zou mooi zijn als die er komt. Weer een beetje activiteit in het westen van Rusland. Hopelijk volgt gauw de verbinding naar Minsk (daar is nauwelijks grenscontrole, dus wel degelijk een gefundeerde verbinding)

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Alfa » di 04 sep 2012, 19:43

In hoeverre is de huidige M10 een snelweg en is het niet zinvoller de bestaande M10 om te vormen ipv een nieuwe parallel lopende autosnelweg?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Chris » di 04 sep 2012, 19:54

De M10 gaat op veel plekken dwars door steden, met name de eerste pakweg 100 kilometer vanaf Moskou. Ik heb hier wel eens videos van gezien en het is vaak één lange file met chaotisch verkeer.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door keokiracer » di 04 sep 2012, 20:05

hier een timelapse Moskou - St. Petersburg
(het helpt enorm als je de video op Full-HD zet)
Link
En hier een video over de nieuwe tolweg (helaas in Russisch). Voor impressies kijken vanaf 4:00
Link
Dat tolplein(?) (8:15) is echt niet normaal groot :schrikreactie:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Boeck536
dorpsstraat
Berichten: 245
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 19:37
Locatie: Dolmayrac

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Boeck536 » di 11 sep 2012, 21:53

Deze zomer ben ik met de auto naar Rusland geweest. De weg van Moskou naar St. Petersburg is inderdaad een drama, vooral dichtbij Moskou en bij de stad Vishniy Volochek. Over een stuk van 10 km hebben we 3,5 uur gedaan. Één lange colonne van vrachtwagens schuifelde dwars door het centrum van de stad.
Het grootste probleem met de M10 is wat mij betreft het doorkruisen van de steden Klin en Vishniy Volochek. Als daar rondwegen worden aangelegd zou het al een eind schelen. Bovendien moet het stuk tussen Moskou en Tver in mijn optiek hoognodig een autosnelweg worden. Ik zou dan ook groot voorstander zijn van een definitieve oplossing in de vorm van een tolweg tussen deze beide metropolen. Desondanks lijkt het mij vooral een prestigeproject voor de buitenwereld.

Wat betreft de verbinding naar Minsk: Het grootste knelpunt is het stuk tussen Dorokhovo en Moskou. De weg is pas vlak voor Moskou uitgebouwd tot autosnelweg en voor die tijd voortdurend onderbroken door gelijkvloerse kruispunten met verkeerslichten, werkzaamheden (niet ter verbreding, maar als reparatie van het verouderde wegdek) en niet te vergeten de politieposten om de 5 km.

@Chris: Wat betreft het verkeer die eerste 100 km M10 vanaf Moskou: ik heb daar een mooie foto van gemaakt, die zal ik morgen even uploaden.

Boeck536
dorpsstraat
Berichten: 245
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 19:37
Locatie: Dolmayrac

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Boeck536 » wo 12 sep 2012, 12:56

Drie foto's van de M10 tussen Moskou en St. Petersburg deze zomer. Op de derde foto is te zien hoe er wordt gereageerd als er file staat: De vluchtstrook wordt gebruikt als extra rijstrook. Dat levert problemen op, want er is niet voortdurend een vluchtstrook. Als het ook op de vluchtstrook vast komt te staan wordt de berm gebruikt, in dit geval rijdt de auto tussen de lichtmast en het geluidsscherm. De foto is genomen ter hoogte van Matushkino. De twee andere foto's zijn genomen tussen Moskou en Tver.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Chris op wo 26 sep 2012, 15:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: grote foto's

Boeck536
dorpsstraat
Berichten: 245
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 19:37
Locatie: Dolmayrac

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Boeck536 » vr 14 sep 2012, 13:03

Vanuit Moskou hebben we de M10 gevolgd tot vlak voor St. Petersburg, en zijn afgeslagen richting het noorden bij Torfyanoye over de A115 naar Novaya Ladoga. Vanaf daar zijn we de M18 (Kola) gevolgd door Karelië naar Moermansk, en van daaruit via Pechenga naar Noorwegen. Hier een paar foto's die ik onderweg heb genomen:

SPOILER: TOON

Vanaf de A115 rechtsaf de M18 op richting Moermansk. De foto is enigszins vaag, maar laat wel de grote afstand zien tot aan Moermansk. Gedurende deze 1279 km is alleen Petrozavodsk een plaats van betekenis.
Afbeelding

De weg werd voortdurend afgewisseld door goede en slechte stukken wat betreft de kwaliteit van het asfalt. De overgang van glad asfalt naar kraters en kuilen was vaak zeer abrubt en niet bevordelijk voor de schokdempers. Af en toe waren er werkzaamheden(vaak ook onaangekondigd en dus mocht er steeds stevig worden geremd). Deze foto is van werkzaamheden ergens in de onmetelijke bossen van Karelië:
Afbeelding

Drie foto's genomen vanuit het hotel in Moermansk en één vanuit de auto. De tweede foto (met de straal zonlicht) is genomen om half twee 's nachts.
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Een hypermodern tankstation in Moermansk. De dieselprijs lag rond de 70 eurocent per liter, dus we hebben de tank goed volgegooid voordat we richting Noorwegen reden.
Afbeelding

Drie foto's van de toeristische trekpleister Nikel, vlakbij de grens met Noorwegen. Om er te komen vanuit Moermansk moet je een militaire zone doorkruisen met wachtposten en slagbomen. Overal zijn legerkazernes en lopen militairen over de weg. Vervolgens doorkruis je vlak voor de grens een enorm vervuild gebied met rokende schoorstenen en vieze woonblokken. Er wordt een nieuwe weg aangelegd aan de noordkant van Nikel. De weg langs de zuidkant is hier en daar nog behoorlijk slecht. Er is hier vrijwel geen verkeer, aan de grens waren we de enige auto en op de weg ernaar toe kwamen we na Nikel vrijwel niemand meer tegen.

Afbeelding




Afbeelding


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Chris op wo 26 sep 2012, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: grote foto's

Vegi
verkeersader
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 12 jul 2009, 20:03

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Vegi » vr 14 sep 2012, 15:08

Mooie foto's. Overigens hebben jullie wel een ENORME roadtrip gemaakt zo te zien?

Boeck536
dorpsstraat
Berichten: 245
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 19:37
Locatie: Dolmayrac

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Boeck536 » vr 14 sep 2012, 15:17

Klopt. Eerst vanuit Nederland via Moskou naar Moermansk, daarna naar de Noordkaap, en daarna rechtstreeks op familiebezoek in Bayonne, Frans Baskenland en uiteindelijk weer naar Nederland. 12.300 km in totaal.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Chris » wo 26 sep 2012, 15:07

M9 - TTK link, Moskva

Op 24 september 2012 opende een nieuwe feeder voor de derde transportring bij het Moskow IBC (ook wel bekend als Moskva-Citi) aan de westzijde van de derde transportring (TTK). Deze feeder is naast bestaande railinfrastructuur gebouwd en verwerkt verkeer vanaf de M9 naar de TTK en het IBC.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kaart. De oost-westroute van MKAD naar Centr is de verlenging van de M9 stadinwaarts (Zvenigorodskoye Shosse)
Afbeelding

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door duikgek89 » wo 26 sep 2012, 18:03

Toch een eng idee dat ze geen vluchtstroken hebben...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10947
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Willem » wo 26 sep 2012, 22:50

Die u-bocht op de tweede foto lijkt wel een beetje scherp, of komt dat door het inzoomen van de foto?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Vinny » wo 26 sep 2012, 23:18

Op het kaartje lijkt het een enorm ruime klaverbladlus te zijn. Ik vermoed dus de zoom.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door duikgek89 » do 27 sep 2012, 1:21

Volgens mij zit er ook een beetje een rare knik in.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Chris » vr 12 okt 2012, 10:55

Een paar dagen geleden is een nieuw stuk van de ZSD (ЗСД) in Sankt-Petersburg opengesteld. Het is een deels dubbeldeks snelweg tot de havens van de stad. Dit is voor het eerst dat de havens per snelweg ontsloten zijn. De ZSD is een ruim 40 kilometer lange noord-zuidsnelweg die noord-zuid door de stad loopt, grotendeels met 2x4 rijstroken en grotendeels op viaducten. Feitelijk is het veruit het grootste stedelijke snelwegenproject van Europa momenteel. Het is een tolweg.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Chris » vr 12 okt 2012, 11:20

R242 Perm - Yekaterinburg

Wiki: http://www.wegenwiki.nl/R242_(Rusland)

Ten zuiden van Perm opent vandaag een nieuwe snelweg, als onderdeel van de R242 rond het dorp Lobanovo voor het verkeer. Deze snelweg is onderdeel van de E22.

Afbeelding

kudrdima
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 8:02
Locatie: Rusland, St. Petersburg

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door kudrdima » vr 16 nov 2012, 8:52

Chris schreef:Een paar dagen geleden is een nieuw stuk van de ZSD (ЗСД) in Sankt-Petersburg opengesteld...
Hartelijk dank voor uw interesse in het Russisch wegenprojecten en het gebruik van mijn foto's (sorry alleen dat, zonder verwijzing naar de bron). ;)
Deze (en andere) foto's in een hogere resolutie die u maozhete postmotret in dit album op flikcr.
Kleine verduidelijking - de totale lengte van de weg zal 47 km lang zijn, is nu open voor verkeer 8 km (niet meegerekend conventies en benaderingen), van dat 4 km tol.
Momenteel wordt gebouwd aan de noordelijke segment van lengte 26 km - van de snelweg "Scandinavia" (internationale route E 18) naar het zuiden. Zo ЗСД (ZSD, WHSD) volgend jaar zullen twee niet-verwante perceel.
Een groot aantal foto's met commentaar (helaas alleen in het Russisch) kunt u zien op de website "Проекты Петербурга" ("Project-Petersburg")

P.S. Ik verontschuldig me voor "mijn" Nederlands - is niet van mij, maar GoogleTranslate. :oops:
kudrdima, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Chris » ma 03 dec 2012, 20:20

Op 12 oktober 2012 is er in het Russische verre oosten (Khabarovsk Krai) een nieuwe weg opengesteld tussen Digora en Vanino. Een wegnummer is me onbekend.

voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door nederland24 » ma 03 dec 2012, 20:26

^^Mooi concept om daar toe te passen. Weet je ook wat de maximumsnelheid is op dit soort wegen in Rusland?

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door DjIdee » ma 03 dec 2012, 20:31

^^ Als het hetzelfde is, als in NL (A2) dan is het van 30 naar 20 gegaan :mrgreen:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Росси́я

Bericht door Chris » ma 03 dec 2012, 20:33

De maximumsnelheid is 90 km/h buiten de bebouwde kom in Rusland, dus dat zal hier ook wel zo zijn.

Plaats reactie