[RUS] Rusland - Russia - Россия

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

YORAMRW
dorpsstraat
Berichten: 130
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 21:48
Locatie: Nederland

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door YORAMRW » ma 26 jun 2017, 20:43

Chris schreef:De R242 tussen Perm en Yekaterinburg is deels verbreed naar 2x3 rijstroken.

Afbeelding
Die lantaarnpalen staan wel heel extreem dicht op elkaar. (Ze hadden zeker geld over.) :lol:
Ik betwijfel of dit zo extreem uberhaupt in België te vinden is. Over aluminiumwouden gesproken. :schrikreactie: ;) :')


Voor de liefhebbers: Dit YouTube-kanaal plaatst heel regelmatig supermooie actuele dronebeelden in 4K-resolutie van het werk aan de Kerch Strait Bridge.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Chris » ma 26 jun 2017, 20:51

Volgens Google Earth zijn ze elke 30 meter geplaatst, dat lijkt inderdaad wat overdreven.

Op 25 juni is ook 6 kilometer 2x2 geopend van de R254 (voormalige M51) rond Kochenovo, net ten westen van Novosibirsk.

Afbeelding

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door jelger » di 18 jul 2017, 11:12

Een typisch Russisch grensoverschrijdend infrastructuur project met geopolitieke dimensies, dat een jaar of 4 geleden werd aangekondigd is de renovatie / revitalisatie / herbouw van de weg vanuit de deelrepubliek Dagestan naar Georgië. De Avar - Kakheti weg. Deze weg was ooit in de Sovjet Unie een belangrijke passage vanaf Machatsjkala (Dagestan) naar Tbilisi. Maar sinds de val van de Sovjet Unie is deze route in onbruik geraakt, en zelfs afgesloten. Zie onder de blauwe route.

Afbeelding

Dagestan (en ook de Russische autoriteiten) kondigde in 2013 aan deze route nieuw leven in te blazen. Daar hadden ze een aantal redenen voor:
- Vanaf Machatsjkala scheelt het honderden kilometers ten opzichte van de enige twee alternatieven via Vladikavkaz of Baku naar Tbilisi en Armenië.
- De weg vanaf Vladikavkaz over de Kaukasus naar Tbilisi en Armenië is te vaak en onvoorspelbaar dicht vanwege natuur omstandigheden. Het voorgestelde alternatief moet een tweede extra toegangspoort naar Georgië worden.

Inmiddels zijn de werkzaamheden aan Russische/Dagestaanse zijde in volle gang, ook al gaat Georgië er aan hun zijde niets mee doen.
De werkzaamheden betreft vooral een segment van ca 85 km vanaf Khebda (rode marker) naar de grens, een bergpas op ca 2100m hoogte.
Afgelopen week werd er op de regionale Sputnik website een video gepost van de werkzaamheden.
Link
De beschikbaarheid van nieuws uit deze regio is zeer mager, dat een spectaculair gebrachte update op de Georgische Sputnik site verschijnt heeft dan ook precies het effect wat ik in de opening al weggaf.

http://www.interpressnews.ge/en/politic ... -road.html

Er ligt dan ook straks een weg van ergens naar nergens.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Chris » di 18 jul 2017, 21:02

Er zijn niet veel satellietbeelden in Google Earth van de grensstreek, maar ik kan geen weg vinden die daar de grens oversteekt, zelfs geen zandweg. De geasfalteerde weg gaat niet ver ten zuiden van dat Khebda over in een zandweg die steeds smaller wordt. Aan Georgische zijde heb je wel wat 'wegen' die vanaf de dorpen de bergen in leiden maar dit lijken niet meer dan karresporen te zijn die doodlopen in de bossen.

Dagestan ziet er wel spectaculair uit qua landschap. Ten zuidwesten van Makhachkala heb je een heel gebied met complexe canyons.

2.200 kilometer naar het noordwesten bij de Finse Golf is een nieuwe zeehaven van Ust-Luga aangelegd. Er is een nieuwe 2x2 weg aangelegd naar de M11 bij Kingisepp. Met een apart knooppunt en reclame voor de wegbeheerder Rosavtodor:
Afbeelding

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door jelger » di 18 jul 2017, 22:18

Chris schreef:Er zijn niet veel satellietbeelden in Google Earth van de grensstreek, maar ik kan geen weg vinden die daar de grens oversteekt, zelfs geen zandweg. De geasfalteerde weg gaat niet ver ten zuiden van dat Khebda over in een zandweg die steeds smaller wordt. Aan Georgische zijde heb je wel wat 'wegen' die vanaf de dorpen de bergen in leiden maar dit lijken niet meer dan karresporen te zijn die doodlopen in de bossen.
Dat kan wel kloppen, het is niet zo dat het in oude tijden meer is geweest dan een karren of paarden spoor. De hoofdroute is altijd al die over Vladikavkaz geweest. In de jaren 90 heeft een lokale entrepreneur de "weg" (of de route) voor het grootste deel al aangelegd of geprepareerd (niet perse geasfalteerd), ook aan Georgische zijde blijkens de verschillende lezingen die ik terug vind. De bedoeling was dat er een grenspost zou komen, maar dat is in 1997 afgeketst en de weg (of wat er voor door moest gaan) is sindsdien in de directe grensstreek afgesloten (en dus na 20 jaar op de slechte beelden niet meer terug te vinden).

De auteur van onderstaand stuk heeft medio 2014 meermaals over de diverse transportcorridors naar de Zuid Kaukasus (en Iran) geschreven, hier gaat het meeste over deze route.
http://conjuncture.ru/lenta-ru-18-07-2014/

Een ander historisch narratief
http://uposter.ru/blog/interesnoye/3196.html

Dagestan is inderdaad erg ruig. Lijkt me wel een gave route als die ooit af komt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Coen Tunnel » di 18 jul 2017, 22:33

Chris schreef:Er zijn niet veel satellietbeelden in Google Earth van de grensstreek, maar ik kan geen weg vinden die daar de grens oversteekt, zelfs geen zandweg. De geasfalteerde weg gaat niet ver ten zuiden van dat Khebda over in een zandweg die steeds smaller wordt. Aan Georgische zijde heb je wel wat 'wegen' die vanaf de dorpen de bergen in leiden maar dit lijken niet meer dan karresporen te zijn die doodlopen in de bossen.
Op OpenStreetMap is te zien dat weg 82K-010 doorloopt tot Bezhta, maar of dat helemaal verhard is.. Vlak voor Bezhda slaat een kleine weg af die de rivier Simbiriskhevi volgt tot vlak voor de grens met Georgië. Er staat geen brug op de kaart, aan de andere kant gaat er wel een pad verder en de grens over.

Vergelijkend met de eerder geposte kaart zal dat dan ook wel de 'weg' zijn, maar in hoeverre die weg (nog) met een auto te berijden is (afgezien van de gesloten grens) vraag ik me af.

Op Google Maps is de weg ook te vinden en lijkt er volgens de kaart wel een brug te zijn, de satellietbeelden zijn echter onduidelijk. De route lijkt wel vrijwel geheel rivierdalen te volgen. De grensovergang zal bij deze plaats liggen met volgens Google Maps de naam 'NAME NOT KNOWN' :emo: : https://www.google.nl/maps/place/Bejta, ... 46.1345892

Aangezien er in Georgië ook nog hoofdwegen zijn die niet verhard zijn zou het mij niks verbazen als dit ten tijde van de Sovjetunie ook een onverharde weg was.

Verder: leuk idee natuurlijk, maar de veiligheid in Dagestan is momenteel misschien wel een probleem.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door jelger » di 18 jul 2017, 22:43

Klopt, bij aanvang werkzaamheden in khebda (de rode marker in het kaartje dat ik postte) is er dan ook een aanval van een groepje militanten geweest.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door SnarfFlevoland » do 20 jul 2017, 14:51

Kunnen de Russen voor een tweede (stabiele) weg naar Georgië niet eens een keer met de Abchazische autoriteiten gaan praten, om de corridor Sochi-Zugdidi mogelijk te maken voor op z'n minst transitverkeer? En het spoor weer te heractiveren, waarover wel vaker gediscussieerd is? Lijkt me technisch gezien een makkelijkere oplossing. Die weg is meteen vrij van natuurlijke hindernissen. Politisch gezien kan dat echter natuurlijk nog wel moeilijker worden.

Verder is de reeds eerder besproken verbinding door de Roki-Tunnel (Zuid-Ossetië) opzich een ook wat stabielere verbinding door de Kaukasus als de Georgische Military Road, maar daar voor transitverkeer een oplossing te vinden lijkt me nog moeilijker als door Abchazië...

Is er overigens ook nog een weg tussen Russland en Svanetië? Ergens heb ik ook eens over een mogelijke weg gehoord, maar kan het niet vinden. Alles lijkt onder gletsjers te liggen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Coen Tunnel » do 20 jul 2017, 15:49

SnarfFlevoland schreef:Is er overigens ook nog een weg tussen Russland en Svanetië? Ergens heb ik ook eens over een mogelijke weg gehoord, maar kan het niet vinden. Alles lijkt onder gletsjers te liggen.
Nee, een paar kilometer na Mestia houdt het op. En het grootste deel van de grens ligt rond de 3000 meter of hoger. Een weg aanleggen lijkt me daar problematisch en kostbaar, en de weg sneeuwvrij houden is lastig. Nee, dit lijkt mij weinig realistisch.
SnarfFlevoland schreef:Kunnen de Russen voor een tweede (stabiele) weg naar Georgië niet eens een keer met de Abchazische autoriteiten gaan praten, om de corridor Sochi-Zugdidi mogelijk te maken voor op z'n minst transitverkeer? En het spoor weer te heractiveren, waarover wel vaker gediscussieerd is? Lijkt me technisch gezien een makkelijkere oplossing. Die weg is meteen vrij van natuurlijke hindernissen. Politisch gezien kan dat echter natuurlijk nog wel moeilijker worden.
Ik denk dat de Abchazische autoriteiten nog het minste probleem gaan vormen. Voor de Georgiërs is een reis via Abchazië een illegale in- of uitreis. Echte Georgische grenscontroles invoeren bij de Inguri-grensovergang zou betekenen dat je min of meer de grens erkent. Wellicht moet er een verdrag komen dat Georgië wel controles gaat uitvoeren bij die grens (noem het desnoods een politiecheckpoint in plaats van grensovergang), maar dat er expliciet wordt opgenomen dat men daarmee Abchazië (nog) niet erkent.

Aan de andere kant: de Georgiërs zullen toch niet oprecht geloven dat Abchazië zich weer vrijwillig bij Georgië zal aansluiten?

Laat men maar een keer pragmatisch zijn. Door bv. Transnistrië, Iraaks Kurdistan of het Polisario-gebied in de Westelijke Sahara is bijvoorbeeld ook internationaal verkeer mogelijk.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door SnarfFlevoland » do 20 jul 2017, 16:07

Coen Tunnel schreef:Nee, een paar kilometer na Mestia houdt het op. En het grootste deel van de grens ligt rond de 3000 meter of hoger. Een weg aanleggen lijkt me daar problematisch en kostbaar, en de weg sneeuwvrij houden is lastig. Nee, dit lijkt mij weinig realistisch.
Het gaat er niet om of het realistisch is om daar een (nieuwe) weg aan te leggen, maar of er al een verbinding (zandpad o.i.d.) is en/of was. Puur uit interesse. Er gaat ten oosten van Mestia weldegelijk nog een weg verder, maar die lijkt alleen naar de voet van de Chalaad gletsjer te verlopen. Verder zijn er nog wat andere wegen - ook vanaf Mazeri - maar lopen ook allemaal dood. Misschien klopt de informatie die ik eens gelezen heb ook wel niet, maar misschien weet Jelger of een andere Georgië-kenner nog iets over een pad/verbinding? Opzich is een dergelijke verbinding op grote hoge over gletsjers wel mogelijk, neem als voorbeeld de Theodulpass tussen Zermatt en Cervinia die in de middeleeuwen ook gebruikt werd.
Coen Tunnel schreef:Echte Georgische grenscontroles invoeren bij de Inguri-grensovergang zou betekenen dat je min of meer de grens erkent.
Het is toch nu al een soort 'grensovergang' met controles. De lokale bevoling loopt er ongecontroleerd aan voorbij en anderen worden kort naar hun paspoort gevraagd. Elke buitenlander kan daar de grens passeren, incl. Georgiërs en Abchaziërs. Het einige wat illegaal is is de grens met Rusland bij de Psou-rivier te passeren. Als men dat legalisiert voor tenminste transitverkeer, is er toch weinig aan de hand? M.i. erken je daarmee nog lang niet perse het land officieel als zelfstandig.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Coen Tunnel » do 20 jul 2017, 16:22

SnarfFlevoland schreef:Het gaat er niet om of het realistisch is om daar een (nieuwe) weg aan te leggen, maar of er al een verbinding (zandpad o.i.d.) is en/of was. Puur uit interesse. Er gaat ten oosten van Mestia weldegelijk nog een weg verder, maar die lijkt alleen naar de voet van de Chalaad gletsjer te verlopen. Verder zijn er nog wat andere wegen - ook vanaf Mazeri - maar lopen ook allemaal dood. Misschien klopt de informatie die ik eens gelezen heb ook wel niet, maar misschien weet Jelger of een andere Georgië-kenner nog iets over een pad/verbinding? Opzich is een dergelijke verbinding op grote hoge over gletsjers wel mogelijk, neem als voorbeeld de Theodulpass tussen Zermatt en Cervinia die in de middeleeuwen ook gebruikt werd.
Blijkens OSM liggen in dit gebied wel wat paden:

http://www.openstreetmap.org/#map=14/43.2145/42.4435

Nu zal OSM niet volledig zijn, en zul je ook wel niet zomaar die paden mogen gebruiken. Goed mogelijk dat paden die er zijn/waren al sinds 1991 in onbruik zijn geraakt vanwege de grens.

Natuurlijk zal een pad op sommige plekken waar geen gletsjers liggen en geen steile hellingen zijn wellicht mogelijk zijn.
Het is toch nu al een soort grensovergang met controles. De lokale bevoling loopt er ongecontroleerd aan voorbij en anderen worden kort naar hun paspoort gevraagd. Elke buitenlander kan daar de grens passeren, incl. Georgiërs en Abchaziërs. Het einige wat illegaal is is de grens met Rusland bij de Psou-rivier te passeren. Als men dat legalisiert voor tenminste transitverkeer, is er toch weinig aan de hand? M.i. erken je daarmee nog lang niet perse het land officieel als zelfstandig.
Maar douanecontroles worden nu voor zover ik weet niet uitgevoerd aan de Georgische zijde bij Inguri. Als je doorgaand internationaal wil faciliteren zal dat toch nodig zijn. Daarnaast zal Abchazië mijns inziens ook de visumprocedure moeten versoepelen, al schijn je tegenwoordig bij Psou een visum bij aankomst te kunnen krijgen. Als je het transitvisum gewoon als e-visum of visum bij aankomst kan krijgen, zowel in Psou als Inguri, dan zou dat alles wel makkelijker maken.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door jelger » do 20 jul 2017, 16:39

Misschien moet dit deel naar draadje Georgië, want dit gaat allemaal over delen in het erkende territorium van dat land. ;)
SnarfFlevoland schreef:Kunnen de Russen voor een tweede (stabiele) weg naar Georgië niet eens een keer met de Abchazische autoriteiten gaan praten, om de corridor Sochi-Zugdidi mogelijk te maken voor op z'n minst transitverkeer? En het spoor weer te heractiveren, waarover wel vaker gediscussieerd is? Lijkt me technisch gezien een makkelijkere oplossing. Die weg is meteen vrij van natuurlijke hindernissen. Politisch gezien kan dat echter natuurlijk nog wel moeilijker worden.
Oh, vanuit Rusland zijn er ideeën genoeg, ook via diverse transport en economische fora geuit door experts.
Politiek in de regio is de grote spelbreker, als je het zo zou moeten noemen.

1. De spoorlijn is een aantal jaren geleden ook al ter sprake gebracht. Sinds 15 jaar is het stuk Sochi - Adler - Sukhumi weer in gebruik, en sinds 2004 is Sukhumi rechtstreeks met Moskou verbonden (mijn schoonmoeder reisde dit regelmatig). Het stuk Sukhumi - Zugdidi is niet operationeel en vergt grote investeringen (tot 2007 werd er nog tot Ochamchire, halverwege naar Zugdidi, gereden). Rusland en Armenië willen deze link herstellen, o.a. in verband met de Armeense deelname aan de Economische Unie, en Armenië heeft sowieso transport verbindingen nodig met Rusland. Daarnaast wilde Rusland Armenië als stepping stone naar Iran gebruiken. De Armeense spoorwegen zijn in Russisch bezit. Maar het was de nieuwbakken premier van Georgië en miljardair Ivanishvili eind 2012 die het ter sprake bracht (ref 1, ref 2) . Iets dat in het gepolariseerde land meteen leidde tot "zie je nou wel, hij is een Russische puppet".

Niet alleen (de rest van) Georgië was voorspelbaar niet erg happig op deze plannen, maar ook Azerbeidzjan en Abchazië. In Abchazië wil men als volwaardig partner in de gesprekken hierover behandeld worden: lees erkent worden als nationale / staats partij in de overleggen met Rusland en Georgië. iets dat nog steeds een no-go is in Georgië. En het wil juridisch eigenaar worden van de spoorlijn. Iets dat ook gericht is tegen te veel Russische invloed. Azerbeidzjan was ertegen omdat het tegen alles is dat Armenië positief beïnvloed - het kan ook snel Russisch militair transport faciliteren (iets dat ook in Georgië doorklinkt). Om Georgië te beïnvloeden heeft Azerbeidzjan gedreigd met het stop leggen van het Baku-Tbilisi-Kars project.

Blijft over dat men het spoor tot aan de ABL zou kunnen herstellen. Er zijn in 2015 een paar honderd Russische spoorweg troepen naar Abchazië gestuurd. Dat liep meteen in de kijker. In de opmaat naar de oorlog in 2008 is een dergelijke operatie ook al uitgevoerd en afgerond een week voor de oorlog uitbrak. In Georgië is dat het bewijs van militaire belangen bij het herstellen van de infrastructuur. Enfin, open zenuw allemaal, terecht of niet.
Voor de fijnproevers is hier nog een mooie recente (foto/video) reportage.

2.
SnarfFlevoland schreef: Verder is de reeds eerder besproken verbinding door de Roki-Tunnel (Zuid-Ossetië) opzich een ook wat stabielere verbinding door de Kaukasus als de Georgische Military Road, maar daar voor transitverkeer een oplossing te vinden lijkt me nog moeilijker als door Abchazië...
Dit is ook waar de laatste tijd op ingezet wordt door de belanghebbenden. Ook hier geldt weer dat de Zuid Osseetse autoriteiten dit alleen willen als ze als gelijke (en dus erkende) autoriteit worden gekend in de gesprekken hier over. En Georgië zou de wet op bezette gebieden moeten afschaffen. De druk op Georgië wordt tegelijkertijd momenteel opgevoerd ten aanzien van het borderization proces. Het geduld van Georgië wordt momenteel uitdrukkelijk getest. Je kan wel stellen dat de spanningen langzamerhand oplopen.

3.
SnarfFlevoland schreef: Is er overigens ook nog een weg tussen Russland en Svanetië? Ergens heb ik ook eens over een mogelijke weg gehoord, maar kan het niet vinden. Alles lijkt onder gletsjers te liggen.
Mamisoni Pass, maar die ligt niet in Svaneti, maar in de Racha provincie. (en geclaimd als liggend in Zuid-Ossetie). Dat ziet er zo uit.
In de omgeving van Mestia (waar je natuurijk op doelt) zijn de bergen en de passen te hoog, ruim boven de 3000 meter, het is het hogere deel van de waterscheiding. Er is daar voor zover ik weet geen karrenspoor de grens over (staat ook niet op kaarten die ik heb), ook niet verderop vanaf Mestia richting Ushguli en verder, dat min of meer parallel loopt aan de grens.

Edit: en ook de weg langs het vliegveld van Mestia naar Chalaadi gletscher loopt dood. ;)

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door marcel » ma 24 jul 2017, 0:03

Chris schreef:Op 25 juni is ook 6 kilometer 2x2 geopend van de R254 (voormalige M51) rond Kochenovo, net ten westen van Novosibirsk.
Volgens mij is die weg toch niet echt geopend. Ik detecteer er nog steeds geen verkeer en in OSM is hij ook weer verdwenen (staat weer als in bouw).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Chris » vr 04 aug 2017, 17:12

De A121 blijkt nog een klein stuk onverhard te zijn tusssen Priozersk en Sortavala, bij de grens tussen het oblast Leningrad en de Republiek Karelia. Toch wel verrassend aangezien het de enige doorgaande weg langs de westkant van het Ladogameer is. Heel ver in de wildernis is het ook niet, het is zo'n 100 kilometer ten noorden van St. Petersburg. In 2019 moet de A121 helemaal geasfalteerd zijn.

Afbeelding

kudrdima
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 8:02
Locatie: Rusland, St. Petersburg

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door kudrdima » vr 04 aug 2017, 18:08

NL: In alle eerlijkheid:
1. zonder asfalt was het laatste gedeelte van 4,7 km;
2. Het wegdek wordt fijngemaakt en grind
23.03.2016
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
28.10.2016
Afbeelding;
3. vanaf de ringweg (КАД) ligt op 150 km ...

RU: Справедливости ради:
1. без асфальта остался последний участок 4.7 км;
2. покрытие дороги не грунт, а гравий;
3. от КАД это 150 км...
kudrdima, on Flickr

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door waldo79 » vr 04 aug 2017, 22:12

^^ Dank voor de verduidelijking.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Chris » za 05 aug 2017, 23:00

De Krimskiy Most naar de Krim. Behalve de brugverbinding komt er ook nieuwe infrastructuur over zo'n 40 kilometer van Taman naar de M25. De brug ligt namelijk op een andere plek dan waar voorheen de veerdiensten gingen. Satellietbeelden van juli 2016 laten trouwens weinig werkzaamheden op het vasteland aan de kant van Kerch zien.

Afbeelding

Gebruikersavatar
tsov
verkeersader
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 12 jan 2009, 10:26
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door tsov » za 05 aug 2017, 23:25

Chris schreef:De A121 blijkt nog een klein stuk onverhard te zijn tusssen Priozersk en Sortavala, bij de grens tussen het oblast Leningrad en de Republiek Karelia. Toch wel verrassend aangezien het de enige doorgaande weg langs de westkant van het Ladogameer is. Heel ver in de wildernis is het ook niet, het is zo'n 100 kilometer ten noorden van St. Petersburg.
Opvallend inderdaad! Ik was vorig jaar nog in Priozersk, dat is inderdaad niet zo ver weg. Het duurde bijna langer om Sint-Petersburg uit te komen, dan vanaf de KAD (ringweg) naar Priozersk...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Chris » do 10 aug 2017, 19:03

De M8 is vorig jaar tussen de MKAD en Pushkino significant gereconstrueerd, van een stadsweg met verkeerslichten tot een ongelijkvloerse weg met 2x5 rijstroken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Chris » za 30 sep 2017, 16:49

Het knooppunt MKAD / M11 aan de noordkant van Moskou.

Afbeelding

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door waldo79 » za 30 sep 2017, 17:48

Ziet er spectaculair uit.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Chris » do 12 okt 2017, 19:36

Russky Bridge, de langste tuibrug ter wereld nabij Vladivostok, staat op het nieuwe biljet van 2000 RUB.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Palance » do 12 okt 2017, 19:44

Rond de 30 Euro. Ik vraag me af hoeveel (snelweg)bruggen er op bankbiljetten wereldwijd te vinden zijn.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Bongo » vr 13 okt 2017, 8:35

^^ Op elk Eurobiljet staat een brug ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Coen Tunnel » vr 13 okt 2017, 8:50

^^ Maar dat zijn bewust geen bestaande bruggen, al zijn ze soms wel geïnspireerd op bestaande bruggen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Palance » vr 13 okt 2017, 9:32

Die bruggen op de Eurobiljetten bestaan wel degelijk :) In Spijkenisse is een wijk waar er een paar liggen. al is het hier wel andersom: Eerst waren er de biljetten, daarna zijn die bruggen gebouwd.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door jelger » vr 13 okt 2017, 10:30

Ik vond laatst nog een biljet van 1 roebel. Dat was al bijzonder toen ik deze als wisselgeld kreeg. In de wilde cowboyjaren begin jaren 90 was de koers op dat moment geloof ik iets van 1400 roebel voor 1 dollar. Nu gaat het niet perse die kant uit daar, maar de koers is wel flink lager geworden de afgelopen jaren.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door keokiracer » vr 13 okt 2017, 11:07

Palance schreef:Die bruggen op de Eurobiljetten bestaan wel degelijk :) In Spijkenisse is een wijk waar er een paar liggen. al is het hier wel andersom: Eerst waren er de biljetten, daarna zijn die bruggen gebouwd.
:yes: :yes:
Link
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Chris » za 14 okt 2017, 20:05

Vandaag zijn twee stukken autosnelweg in het oblast Leningrad geopend, ten noorden en zuiden van Sankt Petersburg. Een 15 kilometer lange verlenging van de A121 opende vanaf Sosnovo tot Varshko, ten noorden van Sankt Petersburg. Ook opende de eerste fase van de bypass van Gatchina, 12 kilometer nieuw tracé van de R23 met 2x3 rijstroken tussen Zaytsevo en de noordkant van Gatchina. De verdubbeling van de bypass van Gatchina moet in 2019 gereed zijn.

De R23 ten noorden van Gatchina:
Afbeelding

Afbeelding

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door waldo79 » zo 15 okt 2017, 14:06

Oogt nogal landelijk daar :yes:

Plaats reactie