[RUS] Rusland - Russia - Россия

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

kudrdima
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 8:02
Locatie: Rusland, St. Petersburg

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door kudrdima » zo 15 okt 2017, 14:28

waldo79 schreef:Oogt nogal landelijk daar
Ja - dit gedeelte van de weg is gebouwd om verschillende vestigingen te omzeilen.

Dezelfde weguitwisseling als in de vorige foto in april 2014:
Afbeelding
IMGP0460-0467 by Dmitriy Kudryashov, on Flickr

in april 2015:
Afbeelding
IMGP9424-9435 by Dmitriy Kudryashov, on Flickr
kudrdima, on Flickr

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Rene » zo 15 okt 2017, 15:42

Chris schreef:De R23 ten noorden van Gatchina:
Afbeelding
In Rusland lijken die dubbele armaturen bij lichtmasten standaard. Ik snap die verspilling van armaturen en energie echt niet.
Het is met de moderne tegenwoordige armaturen heel goed mogelijk om brede rijbanen vanuit één armatuur met lagere onderhouds- en energiekosten goed te verlichten. Bij 2x3 wegen is dat al jarenlang normaal, zelfs met SON-lampen. Maar onze eigen A2 Utrecht-Amsterdam bewijst dat het op 2x5 met LED ook heel goed gaat. Ik ben benieuwd hoe lang men nog in Rusland blijft aanmodderen met dicht soort dubbel-op verlichting.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Snelwegenkenner » zo 15 okt 2017, 17:06

^^ Zou het ook niet deels prestige zijn?

kudrdima
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 8:02
Locatie: Rusland, St. Petersburg

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door kudrdima » zo 15 okt 2017, 17:21

Op de WHSD gebruik andere lampen met LED-lampen (2012 jaar):
Afbeelding
IMGP7483_f by Dmitriy Kudryashov, on Flickr

2008 jaar:
Afbeelding
Bron foto.
kudrdima, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Chris » do 19 okt 2017, 15:12

De A350 tussen Chita en Zabaykalsk. Hier is een nieuwe omlegging bij Darasun gerealiseerd.

Afbeelding

Afbeelding

Toyotanut
dorpsstraat
Berichten: 105
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 17:53
Contacteer:

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Toyotanut » do 16 nov 2017, 15:54

Chris schreef:De A350 tussen Chita en Zabaykalsk. Hier is een nieuwe omlegging bij Darasun gerealiseerd.
Hee Chris, hoe hou je dit allemaal bij van die nieuwe wegen?

Ik ben me aan het voorbereiden op een trip van een half jaar, mogelijk pak ik dit stuk weg ook.
Ik had er geen idee van dat ze zo ver in het oosten ook zulke mooie wegen aanleggen.

Ben ook benieuwd naar vernieuwingen rondom het WK 2018 in het Westen van Rusland, kunnen we mogelijk ook van profiteren.
http://www.lovetheworld.nl -> Amsterdam - Nepal per Landcruiser '83

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Chris » do 16 nov 2017, 16:01

Ik volg een beetje de persberichten van Rosavtodor: http://www.rosavtodor.ru/press-center/news/archive-news

Mijn Russisch is net goed genoeg om titels te scannen op relevantie. Het helpt ook dat Rosavtodor veel afbeeldingen gebruikt. Dan hoef je niet de hele tekst door Google Translate te gooien om snel te checken of het nieuws interessant is.

Oostelijk van de Ural wordt het wegennet ook behoorlijk opgeknapt. Het is wel zo dat in deze regio's vaak maar één of twee doorgaande wegen zijn waar alle investeringen op geconcentreerd worden.

Toyotanut
dorpsstraat
Berichten: 105
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 17:53
Contacteer:

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Toyotanut » do 16 nov 2017, 16:09

Ok mooi. Begrijp ik goed dat je op dit soort wegen (meestal 1 baans) 90 mag, maar ook dat het soms op 110 kan worden gezet lokaal.
Hoe dan ook, hard genoeg.

Vanaf Moskou heb je beperkte keuzes om naar Novosibirsk / Altai te komen. Daar moet ik nog beter naar kijken, en de staat van de wegen telt wel mee. (en wat er onderweg te beleven valt uiteraard)
http://www.lovetheworld.nl -> Amsterdam - Nepal per Landcruiser '83

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Coen Tunnel » do 16 nov 2017, 18:22

^^ In het deel van Rusland (ik heb vanaf de grensovergang Krupets via Kursk, Voronezh, Rostov, Armavir, Nalchik, Vladikavkaz naar de grensovergang Verchni Lars gereden) waar ik ben geweest kwam ik 110 km/u alleen tegen op de facto snelwegen (alleen een stukje 2x2 tolsnelweg van Voronezh naar Rogachevka en de rondweg van Nalchik). Enkelbaans wegen, maar ook 2x2 niet-snelwegen hadden geen hogere Vmax dan 90 km/u, en veel harder werd er ook niet gereden.

Toyotanut
dorpsstraat
Berichten: 105
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 17:53
Contacteer:

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Toyotanut » do 16 nov 2017, 20:08

90 is een prima snelheid.
In dat deel zal ik niet komen. Het zal dus noordelijker zijn, over Moskou en dan weet ik niet wat handig is. Over Kirov, Perm, Jekaterinaburg etc, of zuidelijker. Ik weet niet wat leuker is. Qua tijd scheelt het allemaal weinig.
Google Maps geeft zelfs drie routes, als je tussen Moskou en Nobosibirsk.

Opzich wel zin om "door te rijden" om het mooie Altai gebied te bezoeken, maar er zal toch wel wat leuks er onderweg te zien zijn.
http://www.lovetheworld.nl -> Amsterdam - Nepal per Landcruiser '83

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Chris » do 16 nov 2017, 20:19

Via Moskou - Nizhny Novgorod - Kazan - Ufa - Chelyabinsk heb je wel de meeste stukken met 2x2 rijstroken te pakken.

Als je richting de Altai gaat is de Ural niet zo bijzonder. Het mooiste deel van de Ural is sowieso verder noordelijk waar geen wegen zijn.

Toyotanut
dorpsstraat
Berichten: 105
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 17:53
Contacteer:

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Toyotanut » do 16 nov 2017, 21:48

Bedankt voor de info. 2x2 is wel lekker als we echt in doorreis modus zijn. Van wat ik er van hoor is het toch voornamelijk heeel lang berkenbos, voor minstens een week.

Wat betreft de Ural, nou hebben we op zich een zeer geschikte 4x4 camper :D
Maar het is meer dat de tijd beperkt is, enerzijds door visa, anderzijds door het feit dat we Altai graag willen bezoeken en ook Mongolië, in de zomermaanden. Dus tijd om echt diep de Ural in te gaan zal er niet zijn helaas.
http://www.lovetheworld.nl -> Amsterdam - Nepal per Landcruiser '83

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door jelger » do 16 nov 2017, 21:53

Gorky en Kazan zijn ook nog eens interessante steden.

kudrdima
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 8:02
Locatie: Rusland, St. Petersburg

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door kudrdima » do 16 nov 2017, 22:26

kudrdima, on Flickr

Toyotanut
dorpsstraat
Berichten: 105
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 17:53
Contacteer:

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Toyotanut » vr 17 nov 2017, 8:27

Ziet er interessant uit!

Leuke drone foto's. Dat is ook nog zo'n beslissing, ga ik een drone kopen en meenemen?
http://www.lovetheworld.nl -> Amsterdam - Nepal per Landcruiser '83

kudrdima
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 8:02
Locatie: Rusland, St. Petersburg

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door kudrdima » vr 17 nov 2017, 11:33

Toyotanut schreef:Ziet er interessant uit!

Leuke drone foto's. ...
De auteur gebruikt geen quadrocopter (drones) - alle afbeeldingen van hoge gebouwen en bemande vliegtuigen (helikopter, vliegtuig).
SPOILER: TOON

RU: Автор не пользуется квадрокоптером (дроном) - все снимки с высотных зданий и пилотируемых летательных аппаратов (вертолет, самолет).
kudrdima, on Flickr

Toyotanut
dorpsstraat
Berichten: 105
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 17:53
Contacteer:

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Toyotanut » vr 17 nov 2017, 11:46

Ah ok. Ik dacht al, dat is een goede (dure) drone die zo hoog kan :rofl2:
http://www.lovetheworld.nl -> Amsterdam - Nepal per Landcruiser '83

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Chris » za 18 nov 2017, 22:51

De opgewaardeerde A135 tussen Bataysk en Rostov. In mei 2018 moet het project helemaal klaar zijn. De brug over de Don is verbreed en hier is ook een nieuw stadion aangelegd.

Afbeelding

Afbeelding

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door jelger » za 18 nov 2017, 23:10

Ah mooi. Zag er twee jaar geleden ook wel uit dat die een beurt kon gebruiken.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door duikgek89 » zo 19 nov 2017, 10:44

Dat op locatie lassen op deze manier is knoeiwerk. Heb je mooi geschilderde/gecoate delen, brand je het rond de aansluitingen weer weg...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Snelwegenkenner » zo 19 nov 2017, 20:50

Ben ook benieuwd naar vernieuwingen rondom het WK 2018 in het Westen van Rusland, kunnen we mogelijk ook van profiteren.
Als Polen dan de A2 tot aan Brest aanlegt is dat ook beter voor de Russen. :top: :top:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Coen Tunnel » zo 19 nov 2017, 21:58

^^ Dat zal ten eerste niet op zo'n korte termijn gebeuren, en ten tweede mag je met de auto niet via Wit-Rusland naar Rusland reizen omdat er tussen die landen geen grenscontroles zijn. Je wordt dus geacht via de Baltische staten of via Oekraïne naar Rusland te reizen.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Gerhard » zo 19 nov 2017, 22:39

duikgek89 schreef:Dat op locatie lassen op deze manier is knoeiwerk. Heb je mooi geschilderde/gecoate delen, brand je het rond de aansluitingen weer weg...
Dat zat ik ook al te bekijken (als lasinspecteur zijnde..). Normaal wordt het op netjes ingegoten draadeinden geplaatst. In de RF gaat het blijkbaar andersom..

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door duikgek89 » ma 20 nov 2017, 4:42

^^ Dat is wel de beste methode.

Ik ken ook een methode met lokaal lassen zoals dat in Duitsland toe wordt gepast:
Een plaat met wat verankeringspennen wordt dan in het beton gegoten en later worden daar platen met draadeinden op gelast. Dat is naar mijn idee ook niet de beste methode, temeer ook niet aangezien je nu met lassen warmte in je grondplaat en beton gaat brengen (die dan ook weer anders gaan werken). Sommige mensen beweren dat het op die manier beter mogelijk is om de kolommen op de juiste plaats te krijgen. Volgens mij is dat onzin.


Overigens heb ik in Kazachstan ook het nodige lokaal gebakken(!) knoeiwerk gezien. Het is niet altijd te vermijden maar lassen buiten op een bouwplaats moet je naar mijn mening gewoon niet willen. Met de omgevingsinvloeden komt dat de kwaliteit niet ten goede maar ook de conservering wordt er vaak niet beter van. Verzinken bijvoorbeeld is dan ook onmogelijk.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Robonus » ma 20 nov 2017, 8:40

Wat me meer opvalt is dat ze de 2 rechter rijstroken afsluiten met wat losse barrier elementen haaks op de weg, zonder slingermarkering waarbij de oude markering niet gedémarkeerd is en je dus een dubbel doorgetrokken streep moet overschrijden. Misschien was een pijlwagen ook geen luxe geweest.
Is dat normaal zo in Rusland?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Willem » ma 20 nov 2017, 9:50

Op die manier ontstaan dus van die situaties die je altijd op die youtube-filmpjes uit Rusland ziet (bv. een auto die met 120 door die "afzetting" heen komt en dan brokken maakt).

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door jelger » ma 20 nov 2017, 10:44

Wat normaal is in dergelijke situaties weet ik niet, maar deze situatie verbaast me niets.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door waldo79 » ma 20 nov 2017, 17:21

Best kans dat de afzetting niet conform protocol is neergezet, maar dat vervolgens niemand zich daarom bekommert.

kudrdima
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 8:02
Locatie: Rusland, St. Petersburg

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door kudrdima » ma 20 nov 2017, 19:47

Zoals je op deze reeks foto's kunt zien - een verkeerskruising in het bouwproces. Tijdens de bouw gebeurt het vaak dat het schema van de organisatie van het verkeer vele malen verandert.
In dit geval worden tijdelijke verkeersborden geplaatst en moet de tijdelijke markering van de oranje kleur worden toegepast - helaas worden de normen en regels niet altijd correct gerespecteerd ... :(
kudrdima, on Flickr

Boeck536
dorpsstraat
Berichten: 245
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 19:37
Locatie: Dolmayrac

Re: [RUS] Rusland - Russia - Россия

Bericht door Boeck536 » vr 24 nov 2017, 14:05

Coen Tunnel schreef: zo 19 nov 2017, 21:58 ^^ Dat zal ten eerste niet op zo'n korte termijn gebeuren, en ten tweede mag je met de auto niet via Wit-Rusland naar Rusland reizen omdat er tussen die landen geen grenscontroles zijn. Je wordt dus geacht via de Baltische staten of via Oekraïne naar Rusland te reizen.
Tenzij de regels veranderd zijn is dit niet correct. In 2012 ben ik vanuit Nederland via Duitsland, Polen en Wit-Rusland naar Rusland gereden. Bij aankomst in Brest werd enkel het transitvisum voor Wit-Rusland gestempeld. Bij het binnenrijden van Rusland was inderdaad geen grenscontrole, en ik mocht weliswaar drie kilometer verderop bij de politie aftikken voor een niet begane overtreding, maar naar het paspoort werd niet gekeken. Toen we een aantal dagen later Rusland weer verlieten om bij Borisoglebsk/Storskog Noorwegen binnen te gaan werd nergens moeilijk over gedaan. De inreisstempel staat zodoende op het Wit-Russische visum, de uitreisstempel staat op het Russische visum. Intussen vond de persoonsregistratie steeds plaats in de hotels waar we overnachtten, in beide landen.

Het tijdelijk invoeren van de auto gebeurde eveneens in Brest, het uitvoeren in Borisoglebsk/Storskog. Op de papieren stond aangegeven dat de invoering geldig was voor Wit-Rusland, Rusland en Kazachstan.

Het enige nadeel is het transitvisum dat je nodig hebt voor Wit-Rusland, al hoef je daarvoor vrijwel niets te doen als je je Russische visum al hebt en kunt laten zien. Tegenwoordig is er een tweede nadeel in de vorm van het verplichte tolkastje voor Wit-Rusland, al lijkt me ook dat niet onoverkomelijk. De Russische politie net na de grens leek de open grens vooral als een mooie inkomstenbron te zien, ze stonden ons duidelijk op te wachten. Een volgende keer zal ik dus net voor de grens de snelweg verlaten en via het OWN de grens oversteken, of hopen dat de brigade net pauze heeft.

Verder was er een officiële vaste controlepost bij het binnenrijden van Karelië, maar daar werden we gelukkig doorgewuifd.

Tot slot doorkruis je tussen Moermansk en de Noorse grens een militair gebied, met aan het begin en eind een controlepost met slagboom. Hier volstond een snelle blik op de papieren van de dienstdoende militair met de mededeling dat we vooral niet mocht stoppen of zijweggen in mochten slaan.

Bij de grens om Noorwegen binnen te komen was men aan Russische zijde vriendelijk, maar wel zeer traag. We waren de enigen, en hebben er toch 45 minuten over gedaan. Dat lag er vooral aan dat de uitvoer van de auto en personen moest worden geregistreerd in een twintig jaar oude computer, die hoestte en pruttelde. Aan Noorse zijde ging direct de slagboom open. Twintig meter verderop zagen we de eerste Nederlandse camper.

Plaats reactie