Moderator: Moderatoren
Als je zuidelijker wilt richting Karlsruhe, Basel of Stuttgart dan kan je toch net zo goed doorrijden en bij de Keulse Barrière de grens over gaan? De A61 is dan een stuk korter als via de A57.Willem schreef:Vanuit de omgeving van Rotterdam is de route via de A57 ongeveer 20 km. langer dan de route via de A3. Daar staat tegenover dat het op de A15 en de A57 vaak lekkerder doorrijdt dan op de A12 en de A3. Daardoor is het toch een aantrekkelijke alternatieve route tussen de Randstad en het Ruhrgebied, resp. Keulen.
Dat klopt inderdaad. Had ik even niet over na gedacht. Goede tip!Willem schreef:Ben wel eens naar Oostenrijk (via de grensovergang in de A3 bij Passau) gereden over de A57 en vervolgens via de Keulse Ring weer naar de A3 toe. Voor sommige delen van Oostenrijk en verder is dat een optie.
Inderdaad, en dan kom je Duitsland geen eens in.Willem schreef:Voor Basel en de rest van Zwitserland is het vanuit de Zuidvleugel van de Randstad sneller en korter om via Luxemburg en Straatsburg te rijden.
Voor die plaatsen is de route over de A3 langs Nürnburg en München sneller dan de route over de A61. Scheelt ongeveer 30 a 50 kilometer.SnarfFlevoland schreef: Echter voor Salzburg en Innsbruck zal ook de A61 weer het handigste zijn.
Welnee joh, vanuit de zuidelijke kant van de randstad toch niet? Het kan best zijn dat via de A3 wat sneller is, maar qua kilometers is het zeker niet om, eerder korter... Ik ben benieuwd hoe je aan die 30 a 50 kilometer komt.Willem schreef:Voor die plaatsen is de route over de A3 langs Nürnburg en München sneller dan de route over de A61. Scheelt ongeveer 30 a 50 kilometer.
Inderdaad een beetje off-topic (moderator: misschien afsplitsen?), maar kan het niet laten om een reactie te geven:Snelwegenkenner schreef:Even als nabrander een kaartje, welke routes het meest logisch zijn naar bekende plaatsen in Europa vanuit de Zuidelijke Randstad(Rotterdam).
Ah, ik wist even niet waar Caves ligt, maar daar ben ik ooit langsgekomen via de A9. Mooie weg inderdaad waar het weidse uitzicht fantastisch is. Het hoogteverschil tussen de snelweg en de kustlijn lijkt alleen niet zo groot te zijn. Zouden er meer dramatische afdalingen naar een meer of zee bestaan in Europa? Ik denk aan Italië.
Het einde van de A6: https://www.google.com/maps/@44.2921218 ... 312!8i6656