[KP] Noord-Korea

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Kaaiman
2x4 autosnelweg
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Kaaiman » vr 10 aug 2018, 22:05

Dat moeten nieuwe borden zijn. Een paar jaar geleden hing er nog iets heel anders, zonder snelwegsymbolen en verkeersborden. Dit is wel voor het eerst dat ik van beide uiteinden van dezelfde snelweg ook het snelwegbord zie. Van het andere eind bij de DMZ was jaren geleden al eens het snelwegbord op een foto opgedoken.

Ben nu wel benieuwd hoe het met de snelwegstatus van de andere Noord-Koreaanse snelwegen zit, en ook de maximumsnelheden.

Overigens staat bovenaan de 500 m-aankondiging boven het snelwegbord: 'Pyongyang - Kaesong' en daaronder 'begin' ('entrance' in het Engels'). Boven de maximum/minimumsnelheden staat iets in de trant van 'veilig rijden' of 'veilige snelheid'.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Kaaimans Combikaart van Nederland • overzichtskaart van Nederlandse wegen
Atlantis • forum voor geofictie

ronny forgeron
stadsweg

Bericht door ronny forgeron » ma 13 aug 2018, 18:55

Bord met maximum en minimum snelheid per rijstrook is identiek aan wat ik in China overal zie.

Kaaiman
2x4 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » do 23 aug 2018, 13:32

Afbeelding
Kennelijk is de weg Pyongyang - Wonsan ook (gedeeltelijk?) geclassificeerd als autosnelweg. Het snelweggedeelte eindigt 6 km voor Wonsan.

Boven het snelwegsymbool staat 'Pyongyang - Wonsan'

Afbeelding
Het einde van de snelweg vanuit Kaesong, vlak voor het klaverblad bij Pyongyang.

Afbeelding
Bij Sariwon ter hoogte van het klaverblad.

Ik moet zeggen dat de nieuwe Noord-Koreaanse bewegwijzering toch best behoorlijk gaat lijken op de Zuid-Koreaanse.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Kaaimans Combikaart van Nederland • overzichtskaart van Nederlandse wegen
Atlantis • forum voor geofictie

Plaats reactie