[PRC] China

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Kaaiman
2x4 autosnelweg

Re: [PRC] China

Berichtdoor Kaaiman » Do 12 Okt 2017, 21:16

Chris schreef:De S60 bij Jingxi in Guangxi.
Afbeelding

Bijzonder landschap met al die 'pukkels'. :o
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Kaaimans Combikaart van Nederland • overzichtskaart van Nederlandse wegen
Atlantis • forum voor geofictie
Interesse in wegenkaarten van Michelin, Die Generalkarte en andere uitgevers? PB me!

Chris
Moderator

Berichtdoor Chris » Do 12 Okt 2017, 21:22

Ja apart he. Het is ook een groot gebied die dit soort landschap heeft, een groot deel van de westelijke helft van Guangxi (honderden kilometers). Het land is zo'n 500-600 meter hoog waar deze bergen met toppen tot circa 900 meter uit oprijzen. De hoogteverschillen zijn dus op zich niet zo heel groot maar wel heel abrupt. Ik weet ook niet hoe deze geografie genoemd wordt, de Engelse Wikipedia noemt het niet eens op de pagina van Guangxi.

Afbeelding

Hajo
2x2 autosnelweg

Berichtdoor Hajo » Do 12 Okt 2017, 22:21

^^ Dat noemt men een karstlandschap. ;)

Vooral die eerste foto van je bericht met die drie foto's, lijkt wel gefotoshopt. Moeilijk te geloven dat die foto echt is.

Coen Tunnel
4x3 autosnelweg

Berichtdoor Coen Tunnel » Do 12 Okt 2017, 23:40

Chris schreef:Ik weet ook niet hoe deze geografie genoemd wordt, de Engelse Wikipedia noemt het niet eens op de pagina van Guangxi.
Van de Engelstalige Wikipediapagina van Guangxi ;):

The major tourist attraction of Guangxi is Guilin, a city famed across China and the world for its spectacular setting by the Li Jiang (Li River) among karst peaks.

Verder gaat dit artikel er ook over: https://en.wikipedia.org/wiki/South_China_Karst

Ernst76
dorpsstraat

Berichtdoor Ernst76 » Do 12 Okt 2017, 23:54

Guilin heeft wel wereldfaam. Onder reizigers tenminste. Ik ben er zelf niet geweest, maar heb wel vergelijkbaar landschap gezien - hoewel niet zo extreem - in Zuid-Thailand en rond Ipoh in Maleisië. Verder is er natuurlijk nog de beroemde Ha Long Baai in Vietnam.
Ligt allemaal trouwens wel in dezelfde hoek van de wereld en op andere continenten zou ik geen voorbeelden weten.
Als het puur gaat om steile bergen hoef je niet zover. De Dolomieten zijn al spectaculair genoeg :-)

Ernst76
dorpsstraat

Berichtdoor Ernst76 » Do 12 Okt 2017, 23:56

Kleine nuance. Ik ken wel andere voorbeelden van karst landschappen. Die zijn er genoeg. Maar ik bedoel dat het ongeveer lijkt op Guilin.

Chris
Moderator

Berichtdoor Chris » Vr 13 Okt 2017, 14:23

Ah, ik had bij 'geography' gekeken. Sowieso is China vrij slecht gedocumenteerd op de Engelse Wikipedia, vooral buiten de bekendste steden en provincies. Het artikel over de South China Karst is ook wel zeer summier voor een dergelijk markant landschap (en geografische omvang, van Chongqing tot Vietnam).

Pino
2x4 autosnelweg

Berichtdoor Pino » Vr 13 Okt 2017, 14:42

^^ Aan de toeristische kant kun je dan beter Wikitravel erbij pakken. Google-opdracht Guangxi landscape had je er ook wel gebracht. Ik kende Guilin wel van naam; een van de redenen waarom ik graag nog eens door het zuiden van China zou rondtrekken.

Hajo schreef:Vooral die eerste foto van je bericht met die drie foto's, lijkt wel gefotoshopt. Moeilijk te geloven dat die foto echt is.

Je verwacht inderdaad niet zo'n klaverblad in een verder nogal sprookjesachtig aandoend landschap. Zegt vermoedelijk wel iets over hoe uitgestrekt het karstlandschap is. Ze kijken niet op één volkomen onaangetaste 'hooiberg' meer of minder, dus twee snelwegen door het landschap (nog niet eens van nationaal belang) is kennelijk niet zo schokkend.

Jump
verkeersader

Berichtdoor Jump » Vr 13 Okt 2017, 22:51

Geen idee als dit hier ooit al gepasseerd is:

"A 24-year-old overpass bridge in Nanchang, capital of east China's Jiangxi Province, was dismantled on Friday by 116 excavators to make way for the city's subway line. The job began at around 22:30 and the main body of the bridge was dismantled overnight. Thanks to the optimization of plan, the traffic was not affected. Residents praised the demolition as 'highly efficient'."

Link

Filmpje van 26 augustus 2016

Terug naar “Wereld”