Op 23 november 20.00 zal het forum minimaal een uur offline zijn wegens werkzaamheden. Meer informatie hier.

[IND] India

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Peter
2x3 autosnelweg

Re: [IND] India

Berichtdoor Peter » Ma 17 Jul 2017, 5:33

Jawel hoor. 95% van de auto's en motoren haalt 140 prima, en dat wordt hier en daar ook wel gereden, ook al mag het niet. Op de 3 strooks expresswegen wordt snel gereden. Het probleem zit hem in vrachtwagens (en bussen), die vaak oud en overbeladen zijn en vaak maar 60 of langzamer rijden. Daarnaast rijden vrachtwagens vaak op de rechterrijstroken (de inhaalsstroken voor linksrijders). De politie is niet bij machte hier iets aan te doen. Boetes zijn laag en worden in de regel toch niet betaald door vrachtverkeer. Chauffeur heeft geen geld en bedrijf wijst naar chauffeur. Je zult dus met 140 moeten slalommen om de vrachtwagens heen, tenzij men (via tolpoorten) vrachtverkeer weert (of het effectief zo duur maakt dat men OWN zal kiezen).

Achteruit rijden, keren, spookrijden, parkeren (meestal door vrachtwagens), etc zijn heel normaal op de expresswegen. Op de echte snelwegen (zonder erftoegangen of gelijkvloerse kruisingen) heb je in ieder geval geen ossenwagens, tuktuks en vermoedelijk ook weinig koeien op de weg. Bangalore heeft maar een paar km (tol)snelweg aan de zuidkant, waar ik zelden kom, maar auto en vrachtwagenwrakken lijken hier maanden te blijven staan, soms zelfs op de rijbaan.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Hajo
2x2 autosnelweg

Berichtdoor Hajo » Ma 17 Jul 2017, 21:46

^^ Kortom: die 140 gaat een probleem worden, tenzij je Max Verstappen bent... :woop:

Palance
4x4 autosnelweg

Berichtdoor Palance » Ma 17 Jul 2017, 21:52

Dan sta je zo met pech langs de snelweg :dyn_hyp:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Hajo
2x2 autosnelweg

Berichtdoor Hajo » Ma 17 Jul 2017, 21:57

^^ :rofl2:

Chris
Moderator

Berichtdoor Chris » Di 25 Jul 2017, 22:13

Een portaalwegwijzer op de ringweg van Hyderabad.

Afbeelding

sven_engelen
autoweg

Berichtdoor sven_engelen » Do 27 Jul 2017, 13:52

Palance schreef:Dan sta je zo met pech langs de snelweg :dyn_hyp:

Die doet pijn, vooral bij een limburger :sadley: :lol:
Svenlo

Chris
Moderator

Berichtdoor Chris » Di 14 Nov 2017, 22:38

NASA kwam vandaag met het bericht dat de uitstoot van zwaveldioxiden in India met 50% is toegenomen sinds 2005, terwijl het in China juist met 75% is afgenomen. Zwaveldioxide wordt hoofdzakelijk door kolencentrales uitgestoten.

Afbeelding

Ik vroeg me af wat die intense rode vlek is ten zuidoosten van Lucknow. Dat blijkt dus één kolencentrale te zijn, de Obra Thermal Power Station. Deze kolencentrale heeft 13 units die tussen 1967 en 1982 online zijn gegaan: sterk verouderde technologie dus. Met 1288 MW is het niet één van de grootste centrales van India of de wereld, maar blijkbaar wel één van de meest vervuilende.

Op dit satellietbeeld van mei 2017 zie je de power station flink roken:
Afbeelding

Die grotere vlek daaronder is een gebied met grote open mijnen en 7 grote kolencentrales binnen 25 kilometer. Een enorme hotspot van elektriciteitsproductie maar dus ook zwaveluitstoot.
Afbeelding

Ik heb opgezocht welke centrales daar staan;

* Singrauli Super Thermal Power Station: 2000 MW
* Vindhyachal Thermal Power Station: 4760 MW
* Sasan Ultra Mega Power Project: 3960 MW
* Rihand Thermal Power Station: 3000 MW
* Anpara Thermal Power Station: 3830 MW

17.000 - 18.000 MW op een klein gebied. Misschien wel meer want ik kon maar 5 van de 7 centrales vinden op Wikipedia. Dat is een enorme concentratie van uitstoot.

Terug naar “Wereld”