[RIM] Mauritanië / Mauritania

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

[RIM] Mauritanië / Mauritania

Bericht door Chris » za 09 dec 2006, 22:14

Mauretanië

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wimpie24
expressweg

Re: [RIM] Mauritanië / Mauritania

Bericht door Wimpie24 » di 01 sep 2009, 13:35

Aan de weinige foto's die ik hier heb gezien vind ik het toch een beetje Frans overkomen.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » wo 02 sep 2009, 14:25

Dat is het wel héél zeker. De verkeersborden, en de 3-3,5 onderbroken kantmarkering etc... Wel leuk altijd om te zien, Franse wegen in een woestijn! :P

Toyotanut
dorpsstraat

Bericht door Toyotanut » di 08 sep 2009, 14:17

Doet me zeker aan Marokko denken, zeker het gebied tussen de Hoge Atlas en de Sahara. Niet heel gek natuurlijk, dit hiet is ook Sahara.
De zandstorm foto vind ik erg mooi trouwens. Voor hetzelfde geld zijn de foto's in de Western Sahara gemaakt.
Maar het idee zal wel hetzelfde zijn, veel leven in de kust. Het is iig niet erg stabiel daar, de politiek etc.
Reisadvies (in de categorie 'het kan erger'):
http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Land ... tani%C3%AB
http://www.lovetheworld.nl -> Amsterdam - Nepal per Landcruiser '83

transsahara
zandpaadje

Bericht door transsahara » di 27 jul 2010, 22:18

De weg ligt er nu vijf jaar. In andere wegen in de woestijn (Algerije b.v.) vallen al na een jaar de eerste gaten. De snelweg Nouadhibou - Nouakchott is nog steeds - op enkel potholes na - in perfecte staat. 140 km/u is geen enkel probleem. Vroeger was je drie dagen onderweg door het zand en over het strand, nu ben je er binnen vijf uur. In december zijn er drie Spanjaarden door Al Qaeada van de weg geplukt. Twee zitten nog steeds vast. Daarom is er nu elke tien kilometer wel een controle post. Dat neemt de vaart er flink uit.

transsahara
zandpaadje

Bericht door transsahara » di 02 nov 2010, 16:59

De weg van Nouadhibou naar Nouakchott heeft het afgelopen regenseizoen veel schade opgelopen. Vooral het gedeelte ten zuiden van de Azzefal duinen ongever 150 km voor Nouakchott. Er zijn nog geen reparaties uitgevoerd (begin november)