[CO] Colombia

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: [CO] Colombia

Bericht door Chris » di 06 okt 2020, 22:22

Aanvullend, een bord met de Ruta 80 (RN 80). Staan deze vaak aangegeven? Ik ben nog niet veel foto's tegengekomen waarop deze wegnummers staan, misschien weet Coen Tunnel dat.

Afbeelding
011020 Ruta Del Sol 3 - JM ANI (22) by Ministerio de Transporte, on Flickr

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 19 okt 2020, 19:14

Ik kan zulke trailblazers mij niet herinneren, op borden zelf staan soms wel nummers aangegeven. Vaker niet dan wel overigens. Over het algemeen worden de wegnummers in Colombia slecht aangegeven. Maar ik ben niet veel over de weg in Colombia geweest, de langste ritten waren van Bogotá naar Zipaquirá en Sopó, van de luchthaven van Medellín naar de stad, en van Pereira naar Salento. Verder nog wat kortere ritten in de buurt van Ibagué en Leticia, maar alle langere afstanden heb ik per vliegtuig afgelegd (van Bogotá naar Medellín, Pereira, Ibagué en Leticia)

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 29 apr 2021, 17:06

Een plaatsje heet 'dos y medio' (tweeënhalf).

Afbeelding
170421 Transversal de Boyacá (4) by Ministerio de Transporte, on Flickr

Ehuls
verkeersader

Bericht door Ehuls » vr 30 apr 2021, 16:57

Coen Tunnel schreef:
ma 13 jul 2020, 10:30
Medellín heeft door de geografie zijn eigen problemen, maar de metro en de kabelbanen zorgen in ieder geval dat er een goed functionerend OV is, en de doorgaande wegen in Medellín rijden naar mijn idee veel beter door dan die in Bogotá. De stad is natuurlijk ook kleiner dan Bogotá. Medellín is wel een erg prettige stad, de temperatuur is er altijd rond de 24-25 graden (door de hoogte van 1700 meter wordt het er nooit echt heet), en de mooie natuur is dichtbij; met de kabelbaan ga je zo naar Parque Arví en ben je midden in de natuur. De stad is ook toeristischer dan Bogotá.
Ik was er eind 2019, mijn laatste reis voor de hele coronatoestand los brak. Medellin is inderdaad een leuke stad, al vond ik het centrum verschrikkelijk (druk en lelijk).

In veel delen van Colombia nog echt ermbarmeljk slechte wegen. Van San Augustin in het zuiden naar Popayan is ruwweg 135 km, maar je doet er 4 uur over. Sommige stukken zijn zo slecht en vol met kuilen dat je er niet harder dan stapvoets kunt rijden.