[VIDEO] Ritje door Manhattan.

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Wimpie24
expressweg

[VIDEO] Ritje door Manhattan.

Bericht door Wimpie24 » wo 05 aug 2009, 14:19

Meer dan een jaar geleden ben ik in de VS geweest en daar heb ik onderandere 4 dagen in New York doorgebracht.
Toen heb ik dit vanuit een taxi gefilmd om het thuisfront te tonen dat de wegen in de VS wat betreft wegkwaliteit niet veel soeps zijn.

[youtube]<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mpwYxCMcJs8&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mpwYxCMcJs8&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>[/youtube]
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Chris
Moderator

Re: [VIDEO] Ritje door Manhattan.

Bericht door Chris » wo 05 aug 2009, 16:31

Toen heb ik dit vanuit een taxi gefilmd om het thuisfront te tonen dat de wegen in de VS wat betreft wegkwaliteit niet veel soeps zijn.
New York is ook wel erg representatief daarvoor :roll:

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 05 aug 2009, 18:17

Mijn ervaring van Manhatten (2000) is dat het eigenlijk best goede wegen zijn, maar goed, in een aantal jaren akn een hoop veranderen. Uiteraard heb ik niet zelf gereden, daar hadden we taxi's en bussen voor.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 06 aug 2009, 11:20

Dit heb je dus ook in de VS... goede wegen.
Link

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » di 01 sep 2009, 13:08

Overigens ben ik wel verder geweest dan enkel New York en ik kan zeggen dat de wegkwaliteit in de VS over de gehele lijn beneden het niveau van Europa (en ja zelfs dat van België) is. Vraag dat maar eens aan een Amerikaan zelf.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.

mvalkenburg
verkeersader

Bericht door mvalkenburg » di 01 sep 2009, 13:25

Maar ik moet toch eerlijk bekennen, als ik zou mogen kiezen tussen de kwaliteit van het Nederlandse wegennet, en de daarbij behorende torenhoge kosten van mobiliteit, of het Amerikaanse systeem, met prijzen die maar een fractie daarvan bedragen, mijn voorkeur toch naar het Amerikaanse uitgaat.

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » di 01 sep 2009, 14:11

Of een compromis daartussen.