[J] Japan

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [J] Japan

Bericht door Chris » ma 14 mar 2011, 8:47

Een video van de Yamate-tunnel, één van de langste stedelijke tunnels met een lengte van 11 kilometer. Gelegen in de C2 aan de westzijde van Tokyo.
Link

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [J] Japan

Bericht door keokiracer » ma 14 mar 2011, 19:07

^^ :top:
Heb je enig idee waarom er in het begin zoveel bochten zijn?
Haalt ie bij 3:30 nou hulpdiensten in??
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [J] Japan

Bericht door Snelwegfreak » di 15 mar 2011, 8:07

Wat een overkill aan borden, lampjes en wegmarkeringen joh, daar word je toch helemaal panisch van als je daar rijdt..? :nuts:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [J] Japan

Bericht door Wimpie24 » di 15 mar 2011, 15:19

Ik vind net dat Japan wat betreft wegmarkeringen 1 van de coolste en duidelijkse systemen ter wereld heeft. Ook al die extra zaken die je aandacht ergens op vestigen zijn wat betreft technologie de meest vooruitstrevende die je kan vinden.

Wat betreft overkill aan borden en lampjes vraag ik mij af wat je bedoelt. In deze video kom je niet meer dan enkele wegwijzers en een weinig aan verkeersborden tegen? En buiten die flikkerlichten in bochten (die je hier bij ons ook vind) vind ik dat het wat betreft lampjes ook allemaal goed meevalt.
Daarom, eerst de volledige video bekijken voordat je een oordeel velt ;)
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [J] Japan

Bericht door Snelwegfreak » di 15 mar 2011, 17:56

Nou ja, het gaat mij ook meer om de markeringen op het wegdek. Ik vind het echt ronduit belachelijk dat ze zoveel strepen gebruiken. Ik bedoel, wat heb je daar aan. Groene strepen, oranje strepen, strepen overdwars, strepen evenwijdig. Het wordt veels te druk zo. Bovendien zijn al die bochtschilden (rood witte chevrons) ook een beetje overdreven. Tot slot vind ik die lampjes in de bochten ook een beetje onzinnig in zo'n goed verlichte tunnel.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [J] Japan

Bericht door Wimpie24 » di 15 mar 2011, 17:58

Dat zijn geen onzinnige strepen, en waar zie jij groen? Rode blokstrepen die op een vertragingspunt duiden, witte blokstrepen in gevaarlijke bochten of bij gevaarlijke struiken stroken. Meer zie ik ook niet...
Laatst gewijzigd door Wimpie24 op di 15 mar 2011, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [J] Japan

Bericht door Chris » di 15 mar 2011, 17:59

Japanse stedelijke snelwegen hebben veel scherpere bochten dan plattelandssnelwegen. Bochten van 40 km/h zijn zelfs gangbaar. Bijna niks loopt op maaiveld in de stedelijke gebieden, alles met viaducten die scherpe bochten door de street canyons moeten nemen of ondergronds.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [J] Japan

Bericht door Snelwegfreak » di 15 mar 2011, 18:01

@Wimpie: Jij mag het van mij duidelijk vinden, maar ik vind het totaal geen nut hebben. Ik vind dat een wegbeeld zo rustig mogelijk moet zijn en daar helpen deze Japanse toestanden niet bepaald aan mee ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [J] Japan

Bericht door captain007 » di 15 mar 2011, 20:32

^^ Bovendien krijg je gezeik als je dan ineens geen lampjes gaat plaatsen, omdat mensen dan denken dat ze die bocht wel harder kunnen nemen. Ik denk dat weglaten inderdaad beter is, zodat mensen zelf nog gaan nadenken.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [J] Japan

Bericht door Wimpie24 » di 15 mar 2011, 22:58

Bwa, hier komt het ook niet overal voor en problemen opleveren in de bochten waar ze niet staan doet dat niet. Ik vind dat Japanse wegen er typisch Japans uitzien en als daar allerlei flikkerlichtjes bijhoren, dan mag dat van mij zo blijven :)
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1336
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [J] Japan

Bericht door mvalkenburg » wo 16 mar 2011, 12:15

In de perceptie van de gemiddelde Japanner is dit echt niet zo druk hoor. In het dagelijks leven wordt men veel meer blootgesteld aan iets wat men bij ons zou beschouwen als een overdaad aan lichtjes/geluidjes/signaaltjes: reclames op straat, TV, apparatuur voor dagelijks gebruik etc.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [J] Japan

Bericht door Chris » wo 16 mar 2011, 15:08

Wat me in Japan opvalt is het aantal opstelstroken wat je soms bij kruispunten ziet. 6 of 7 opstelstroken is geen uitzondering, zoals hier in Sendai:

Afbeelding

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [J] Japan

Bericht door nederland24 » wo 16 mar 2011, 16:18

^^Misschien een persoonlijke kwestie, maar dit vind ik niet echt slim bedacht. Je mag best nieuwe foto's posten uit Japan, maar niet uit de getroffen gebieden. :? Ik heb dan liever, dat je een ander gebied uit Japan neemt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [J] Japan

Bericht door Coen Tunnel » wo 16 mar 2011, 16:46

^^ Ik zie niet in wat hier mis mee is.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [J] Japan

Bericht door Seat Ibiza » wo 16 mar 2011, 16:50

^^
Helemaal met Coen Tunnel eens. De kranten staan vol met foto's "voor" en "na".
:offtopic:

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [J] Japan

Bericht door Wimpie24 » wo 16 mar 2011, 17:42

mvalkenburg schreef:In de perceptie van de gemiddelde Japanner is dit echt niet zo druk hoor. In het dagelijks leven wordt men veel meer blootgesteld aan iets wat men bij ons zou beschouwen als een overdaad aan lichtjes/geluidjes/signaaltjes: reclames op straat, TV, apparatuur voor dagelijks gebruik etc.
Inderdaad, er zijn wat betreft verlichting veel meer zaken in Japan waar wij westerlingen hoofdpijn van zouden krijgen, ik vind wat betreft weginrichting Japan echter nog een redelijk rustig land.
Chris schreef:Wat me in Japan opvalt is het aantal opstelstroken wat je soms bij kruispunten ziet. 6 of 7 opstelstroken is geen uitzondering, zoals hier in Sendai:

http://i.imgur.com/kpqbn.jpg
Japan heeft mooie voorsorteerpijlen, het zijn dezelfde die je ook in Australië en Nieuw-Zeeland vind.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [J] Japan

Bericht door nederland24 » wo 16 mar 2011, 18:07

Coen Tunnel schreef: Ik zie niet in wat hier mis mee is.
Ik zou het iets zorgvuldiger aanpakken. Is ook mijn persoonlijke interpetatie. Ik ga ook niemand hier iets verwijten.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [J] Japan

Bericht door Coen Tunnel » wo 16 mar 2011, 18:28

^^ Er wordt helemaal geen link gelegd met de gebeurtenissen van de afgelopen dagen. Natuurlijk, de ramp die Japan heeft getroffen is erg, maar kan het daarom op dit forum niet over Japanse infrastructuur gaan? Natuurlijk wel. Op een ander forum over spoorwegen, waar ik wel eens kom, ging het over de verwoeste spoorlijnen als gevolg van de aardbeving en tsunami. Daar werd wel een link gelegd, maar ook dat vind ik niet gek.

Komt nog bij dat de meeste Nederlanders bij het zien van een Japanse plaatsnaam niet eens zullen weten of het nou wel of niet in door de aardbeving en tsunami getroffen gebied ligt...

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [J] Japan

Bericht door Wimpie24 » wo 16 mar 2011, 18:46

^^
Inderdaad, ik kon even niet volgen wat nu het probleem was.
Overigens, ik zie dat het in Japan gebruikelijk is om bij kruisingen een rood soort wegdek te gebruiken, dat is bij ons naar Japans voorbeeld ook in zwang gekomen bij "verhoogde kruispunten". Een erg duidelijk bedacht systeem van die Japanners.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [J] Japan

Bericht door nederland24 » wo 16 mar 2011, 19:11

Coen Tunnel schreef: Er wordt helemaal geen link gelegd met de gebeurtenissen van de afgelopen dagen. Natuurlijk, de ramp die Japan heeft getroffen is erg, maar kan het daarom op dit forum niet over Japanse infrastructuur gaan? Natuurlijk wel. Op een ander forum over spoorwegen, waar ik wel eens kom, ging het over de verwoeste spoorlijnen als gevolg van de aardbeving en tsunami. Daar werd wel een link gelegd, maar ook dat vind ik niet gek.

Komt nog bij dat de meeste Nederlanders bij het zien van een Japanse plaatsnaam niet eens zullen weten of het nou wel of niet in door de aardbeving en tsunami getroffen gebied ligt...
Zoals gezegd, zal ik het niet zo doen. Is mijn persoonlijke interpetatie en is geen kritiek op jullie. Ik ben namelijk heel erg geinterresseerd in de infrastructuur van Japan en ik vind dat er veel te weinig over gepost is. Als er iemand op een bierforum in 2000 een foto van de oude Grolsch-fabriek had geplaatst, zou ik hetzelfde zeggen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [J] Japan

Bericht door Snelwegfreak » wo 16 mar 2011, 21:05

Wimpie24 schreef:Japan heeft mooie voorsorteerpijlen, het zijn dezelfde die je ook in Australië en Nieuw-Zeeland vind.
Dit zijn inderdaad dezelfde pijlen zoals je die ook kunt vinden in onder andere Duitsland en Groot-Brittannië.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [J] Japan

Bericht door Wimpie24 » wo 16 mar 2011, 23:47

^^
Nee, dat zijn helemaal andere pijlen. Dit zijn pijlen van het Japans-Oceanische type, Duitsland en GB gebruiken imperiale pijlen (die ook voorkomen in alle voormalige gemenebesten).

Het verschil is duidelijk

Japan
http://maps.google.be/maps?hl=nl&q=japa ... 62,,0,5.14

Hong Kong (imperiaal)

http://maps.google.be/maps?f=q&source=s ... 3,,0,11.05
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [J] Japan

Bericht door Coen Tunnel » do 17 mar 2011, 9:33

Ik vind de Duitse pijlen toch meer op de Japanse pijlen lijken dan de door jouw aangehaalde imperiale pijlen.

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: [J] Japan

Bericht door Euregio » do 17 mar 2011, 9:50

Het zou een droom zijn, als we in Nederland de duitse pijlen gaan invoeren op de wegmarkering ze ogen rustiger en ik zou ontzettend blij zijn, misschien wellicht een gesprekje met rene of hij dat kan wijzigen met besprekingen etc.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [J] Japan

Bericht door Wimpie24 » do 17 mar 2011, 20:38

Coen Tunnel schreef:Ik vind de Duitse pijlen toch meer op de Japanse pijlen lijken dan de door jouw aangehaalde imperiale pijlen.
De Duitse pijlen en de "imperiale" pijlen zijn eigenlijk net hetzelfde. Het blijven natuurlijk verschillende landen en zullen er dus kleine verschilletjes zijn in de manier van aanbrengen en grootte. Duitsland heeft bijvoorbeeld veel langere vessies van de pijlen op autosnelwegen. België en Nederland gebruiken ook dezelfde pijlen en toch zien die er soms anders uit.
Net hetzelfde bij oceanische pijlen. Zelfde pijlen in Australië, Japan en Nieuw-Zeeland maar toch verschillen die allemaal een beetje.
De basisverschillen tussen de beide systemen blijven.

Brits
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 25,,0,8.66

Duits, allebei imperiaal.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 51,,0,4.79
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [J] Japan

Bericht door Chris » vr 18 mar 2011, 23:02

Nog even terugkomend op de wegmarkeringen, buiten de steden lijkt dit veel minder overdadig te worden toegepast, en lijken snelwegen op die van Europa qua weginrichting.

Zoals hier de Nagasaki Expressway in het zuiden van Japan.
Link

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [J] Japan

Bericht door keokiracer » vr 18 mar 2011, 23:07

^^ leuk geluidje eronder :)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [J] Japan

Bericht door Wimpie24 » za 19 mar 2011, 12:00

^^
Dat is het gewone geluid van de automotor maar dan versnelt zoals het filmpje zelf.

Chris schreef:Nog even terugkomend op de wegmarkeringen, buiten de steden lijkt dit veel minder overdadig te worden toegepast, en lijken snelwegen op die van Europa qua weginrichting.
Klopt, vaak zijn dat ook al oudere wegmarkeringen en die waren nu eenmaal rustiger kwa uitzicht.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [J] Japan

Bericht door keokiracer » za 19 mar 2011, 13:04

^^ weet ik, maar het is nog steeds een leuk geluidje :)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [J] Japan

Bericht door Wimpie24 » za 19 mar 2011, 17:26

Inderdaad, hoe meer je het gaat versnellen, hoe harder het op een F1-motor gaat lijken. ;)
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Plaats reactie