[MYA] Myanmar (Burma)

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Vinny » vr 14 jun 2013, 22:41

Ik vind het wel wat hebben, al die mensen die een sombrero dragen. De mensen lijken me niet wezenlijk armer dan op het platteland van India...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Chris » do 13 mar 2014, 18:04

Naypyidaw:
Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door mavas » do 13 mar 2014, 18:11

Ik hoop dat het een beetje toekomstvast is gebouwd.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Palance » do 13 mar 2014, 18:17

Chris schreef:Naypyidaw:
Afgelopen zondag TopGear gekeken op de BBC?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Km357 » do 13 mar 2014, 18:19

Voor de geïnteresseerden, Top Gear is op bezoek geweest in Birma (deel 1 is al te verkrijgen via torrent van verleden zondag) en de wegen doen inderdaad Vietnamees-Noord Koreaans aan.

Maar ik stel me de vraag:
Als een heel bekend programma met volledige crew mag komen filmen in Birma (sorry Myan Mar), kan toch niet anders dan dat het regime daar van op de hoogte was/is. Een mogelijkheid tot toeristen uitnodigen?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18030
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Snelwegfreak » do 13 mar 2014, 18:21

^^ Lijkt me wel. Vooral omdat Top Gear tegenwoordig zo'n beetje volledig in scene gezet is. Overigens mis ik de zebrapaden nog en blijkbaar heeft ook Burma last van middenplakkers...
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Chris » do 13 mar 2014, 18:23

Myanmar is niet zo gesloten meer als 5 - 10 jaar geleden. Toeristen kunnen er nu gewoon komen. Wel jammer dat het land zo geruïneerd is vroeger. Vlak voor de tweede wereldoorlog was het één van de meest welvarende landen in Azië.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Palance » do 13 mar 2014, 18:36

Volgens mij mag en kun je nog niet zomaar overal in het land komen, maar de situatie is inderdaad aanzienlijk verbeterd de afgelopen jaren.

Ik denk dan ook dat de machthebbers hen dan ook met open armen hebben ontvangen voor wat gratis reclame voor het land.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Chris » do 17 jul 2014, 20:54

Yangon-Mandalay ‘death highway’ to be paved, slowly

The government plans to pave the Yangon-Mandalay expressway, dubbed as the death highway after a record number of fatal accidents, at a rate of 50 miles a year.

The Ministry of Construction has pledged US$12 million to begin paving the 366-mile concrete highway, starting next year, in a bid to improve safety on one of Myanmar’s most accident prone roads.

“Due to approval from parliament, we have received US$12 million for improvement of expressway. The leftover US$13 has been distributed to various regions and states to use for 18 roads and 15 bridges. With that fund, we will build concrete blocks, fences, bridges and signal lights,” said Deputy Minister for Construction Win Myint.

The highway was built in 2009 under the former military junta as a short cut to Myanmar’s new capital, Nay Pyi Taw, and has a grisly accident record, numbering 62 deaths and 286 injuries this year alone.

The Yar Zar Min bus tragedy killed 14 people and injured 27 others on May 12 drawing attention to both the state of the road which so many government officials and civil servants rely on.

Deputy Minister Win Myint was answering questions in parliament on July 15 as to the safety of the road. The government has stepped up road safety controls, checking licences and stamping down on drunk drivers and claims accidents have reduced as a result.

The government plans to start paving 50 miles of the highway a year as of the 2015 fiscal year, as well as positioning rail guards and enlarging the width of bridges.
Ik snap niet wat ze nu helemaal gaan doen. Gaan ze het beton overlagen met asfalt? Op foto's ziet de weg eruit als een betonweg zoals het Derde Rijk ze bouwde in de jaren '30.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Kaaiman » di 29 jul 2014, 12:11

woutero schreef:De hectometerpaaltjes zijn overigens mile markers (ze gebruiken miles, geen km). Het getal onder de streep is me niet helemaal duidelijk. Ze tellen steeds tot 6 (of 8?) en beginnen dan weer overnieuw. Zal wel iets Engels zijn.
Klopt, de onderverdeling is in furlongs.
Een mijl bestaat uit 8 furlong. Een furlong betekent letterlijk een 'vorelengte', een vore als op een akker.

Een furlong is 220 yards (dus 660 feet) of een ruime 200 meter. Dat keer 8 maakt dus een mijl, een ruime 1,6 kilometer. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Chris » do 31 jul 2014, 20:23

De 'snelweg' van Yangon naar Mandalay is levensgevaarlijk, zo blijkt. Dit jaar zijn er al 96 doden en 480 gewonden gevallen op die snelweg. Dat zijn 3 keer zoveel doden in een half jaar tijd op één rustig bereden snelweg in Myanmar als alle doden op de Nederlandse snelwegen in een heel jaar. Als je het vergelijkt op afgelegde kilometers is het hallucinant.

“According to an investigation of the engineering department, car crashes that cause most deaths most commonly occur in the early morning,” said Kyi Zaw Myint from Highway Maintenance Team.

From January to April 22, there has been 115 car accidents on the expressway resulting in 62 deaths and 286 injured.

The road has a grisly accident record. From March 2009 to April 2013, there were 432 road accidents leaving 216 dead and 678 wounded. During the same period last year, there were 153 road accidents, killing 86 and injuring 429.


:schrikreactie:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Kaaiman » do 31 jul 2014, 20:50

Maar wat is dan de oorzaak van dat hoge aantal? Rijdt men veel te hard? Steken mensen zomaar over? Of juist dieren (vroeg in de morgen)?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Chris » do 19 mar 2015, 20:05

Whoops... Foutje?

Naypyidaw:
Afbeelding

hugomol
stadsweg
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 11:37

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door hugomol » vr 20 mar 2015, 17:21

Nee joh,

Zijn gewoon 2 start en landingsbanen :lol:

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Jump » vr 20 mar 2015, 17:26

Zie ik daar nu rijbanen van bijna tien stroken breed? 2*10 of zo :D

S078
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 17 apr 2015, 20:23
Locatie: Puttershoek, Nederland

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door S078 » vr 17 apr 2015, 20:25

Nee, dat is geen foutje. Dat zijn twee tijdelijke bruggen, de brede wegstroken krijgen een tunnelverbinding, daar waar ze richting de rivier lopen.
Privéchauffeur bij Students2drive
Mobiliteitstudent op het NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
flickr

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Kaaiman » za 18 apr 2015, 19:48

Dat snappen we. Maar de twee brede wegdelen liggen niet in elkaars verlengde, en dat lijkt wel een fout te zijn.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Km357 » za 18 apr 2015, 21:50

Doctrines zoals die in Myanmar maken geen fouten. De GPS satelliet geeft gewoon een verkeerd beeld van de situatie.
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op zo 19 apr 2015, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij het reageren op berichten direct boven je voortaan de '^^'-tekens gebruiken of niks. Dank u! ;-)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Vinny » ma 25 jan 2016, 19:20

Afgelopen zaterdag stond er nieuws over Myanmar in de krant:
http://www.fambizz.nl/nederlands-famili ... n-myanmar/

Hier zal de bewegwijzering ook vernederlandsen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Chris » di 31 mei 2016, 20:58

Staying alive on the ‘highway of death’

The expressway linking Yangon and Mandalay via Nay Pyi Taw is known as Death Highway for good reason.

Mention the “highway of death” in Myanmar and everyone knows what you mean. It’s the notorious Yangon-Nay Pyi Taw-Mandalay expressway, known in Myanmar as the ahmyan lann (high speed road). Since it opened in March 2009, the expressway has claimed more than 600 lives and left more than 4,000 people injured, figures from the Highway Road Police Department show.

Avoid driving in the occasional short sections of third lane along the highway. Use them only if you need to slow down or to park. If you drive at speed in the third lane there’s a risk you will hit the roadside concrete barrier. It is not known why the third lanes were built.

Highway Road Police Department figures released in mid-2015 showed that more than half of the accidents on the expressway involved light trucks and pick-ups. They are a common sight on the highway, often carrying dozens of passengers.

It is commonly believed that the speed limit on the highway is 100 kilometres an hour. That’s wrong. Speed limits of 60km/h and 80km/h also apply to various sections of the highway but are ignored by many drivers.

Their research paper also raised questions about the design of curves along the highway. Of the 27 curves between the commercial and national capitals, 21 were found to be poorly designed, due mainly to inadequate camber.

The Highway Roads Act makes it an offence to ride a motorbike, herd animals or walk on an expressway. Despite the law, it is common to see two or three motorbikes while travelling the expressway and they are likely to appear suddenly, sometimes on the wrong side of the road. Animals, mainly cows, buffalos and goats, are also a hazard that can appear suddenly.

One of the safety concerns raised about the highway is its bridges, because most are narrower than the road. This can be dangerous for drivers who are unfamiliar with the expressway, especially if they are travelling parallel with another vehicle as they approach a bridge and discover their lane is suddenly narrower.

There are 72 bridges on the expressway between Yangon and Mandalay and some are a hazard for reasons other than being narrower than the road. The concrete barriers at some bridges lack reflective safety strips or are not painted white, making them hard to see at night.

Ingekort van: http://frontiermyanmar.net/en/staying-a ... hway-death

De oorzaak lijkt me te liggen in zowel wegontwerpers die niet bekend zijn met een goed ontwerp voor wegen met een hoge snelheid, als weggebruikers die daar niet mee kunnen omgaan. Voordat deze weg werd geopend had Myanmar alleen slechte wegen waar je niet snel kon rijden.

Meer info: https://www.wegenwiki.nl/Yangon_-_Mandalay_Expressway

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Chris » za 25 nov 2017, 20:47

Rotondes in Naypyidaw.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Willem » za 25 nov 2017, 21:48

Als er echt zo veel verkeer komt dat al die rijstroken op de aanvoerwegen nodig zijn gaat het op die rotondes een enorme puinhoop worden.

Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 585
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Sibren » di 02 mar 2021, 12:42

Ik kwam dit tegen toen ik Naypyidaw op OpenStreetMap bekeek. Vanaf een hoger zoomniveau dacht ik dat de roze zones een militair gebied of iets dergelijks waren.

Afbeelding

Afbeelding
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Hajo » di 02 mar 2021, 13:37

Eigenlijk is het niet verwonderlijk dat Myanmar weer een militaire dictatuur is geworden. Dat was het al decennia, ook toen het nog Burma heette.

De militaire top wordt ervan beschuldigd een flinke vinger in de pap te hebben bij de verbouw en verkoop van opium, de grondstof voor heroïne. Ze verdienen daar bakken met geld mee. Tel daarbij ook de wijdverbreide corruptie op, waar de militaire top ook bij betrokken is.

Om de schijn van een geciviliseerd land op te houden werden er vrije verkiezingen georganiseerd, die door Aung San Suu Ky werden gewonnen. Ze werd ook herkozen, waardoor de militaire top haar te machtig vond worden. De generaals zagen hun inkomstenbronnen in gevaar komen en pleegden dus een staatsgreep om hun niet onaanzienlijke inkomsten te beschermen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Coen Tunnel » di 02 mar 2021, 15:30

^^ Aung San Suu Kyi heeft nooit echt de touwtjes in handen gehad in Myanmar. Het was een façade, het leger had ook de afgelopen jaren altijd de echte macht.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Chris » do 11 mei 2023, 17:22

Zowaar een overheidswebsite over wegnummering: https://myanmar.gov.mm/my/-/road-numbering-system

Afbeelding

Helaas geen lijst of kaart van wegen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Vinny » do 11 mei 2023, 19:06

Heel hip schema. :mrgreen:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Chris » do 11 mei 2023, 19:28

Ik heb nog wat thematische kaarten gevonden van Myanmar. Deze komen uit een JICA rapportage uit 2020.

Gemiddelde verkeersintensiteiten:
Afbeelding
Myanmar Average Daily Traffic on Main Roads by European Roads, on Flickr

20 miljoen mensen wonen in een dorp dat niet over een all-weather road bereikbaar is. Zelfs sommige grotere plaatsen zijn niet over verharde wegen te bereiken.
Afbeelding
Myanmar Hard to Reach Villages by European Roads, on Flickr

Voorgesteld expressway netwerk. Dit is natuurlijk totaal onrealistisch.
Afbeelding
Myanmar Proposed Expressway Network by European Roads, on Flickr

Voorgesteld arterial road network. De nummering hiervan is niet hetzelfde als op Open Street Map en Google Maps staat.
Afbeelding
Myanmar Proposed Arterial Road Network by European Roads, on Flickr

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Jeff » do 11 mei 2023, 21:40

Chris schreef: do 19 mar 2015, 20:05 Whoops... Foutje?

Naypyidaw:
Afbeelding
Deze uitdaging bestaat niet meer en is netjes opgelost.
De manier waarop verdiend alleen geen schoonheidsprijs :lol:

---

Als ik de paradewegen even niet mee tel, kom ik op 2 hoogwaardige wegen uit in het land:
- De eerder genoemde expressweg
- De 2x2 'branch' naar het internationale vliegveld van Mandalay

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [MYA] Myanmar (Burma)

Bericht door Chris » za 13 mei 2023, 11:43

https://www.facebook.com/MinistryofCons ... oY96ZJwdtl

Op Facebook heeft het Ministry of Construction in 2021 een lijst geplaatst met de officiële wegnummering. Er zijn 50 wegnummers, de NH1 t/m NH50. Helaas zijn het allemaal afbeeldingen waar OCR vertalingen maar deels wat mee kunnen. Ik ga eens kijken of hier wat van te maken is, de NH1 lijkt in elk geval al anders te zijn dan Google Maps en Open Street Map aangeven.

De begeleidende tekst:

Union highways that are mainly connected to regions/states are defined.
The map of Burma is numbered sequentially from south (bottom) to north (top).
National Highway has 50 designated roads.
There are road numbers (1) to (50).


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie