[ET] Egypte

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: [ET] Egypte

Bericht door Chris » di 16 jun 2020, 21:07

Ik begon met wat snelwegen in Google Earth overtrekken en kwam tot dit enorme netwerk waarvan het overgrote deel in de laatste 5 jaar is aangelegd. De afgelopen 2 jaar is de hele woestijn tussen Cairo en het Suezkanaal vol snelwegen gebouwd die nergens heen gaan. Hier is die nieuwe hoofdstad gepland (wat vooralsnog vooral satellietsteden van Cairo zijn in plaats van steden op zichzelf).

Afbeelding

Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 16 sep 2020, 21:35

Er is ophef ontstaan over de bouw van twee autosnelwegen aan de westkant van Cairo, in de buurt van de pyramides van Giza.

Ik heb er een satellietbeeld van juli 2020 bijgepakt. Het zijn upgrades van bestaande wegen, maar de snelwegen krijgen wel 2x4 rijstroken. Overigens wel apart dat die pyramides zo ongeveer in de achtertuin van mensen liggen, als je er beelden van ziet lijkt het midden in de woestijn te liggen, maar ze liggen amper 200 meter buiten de bebouwde kom.

Ik heb satellietbeeld wat meer contrast gegeven omdat de grondwerken in de woestijn anders niet zo duidelijk zichtbaar zijn.

Afbeelding

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 17 sep 2020, 11:34

Chris schreef:
wo 16 sep 2020, 21:35
Er is ophef ontstaan over de bouw van twee autosnelwegen aan de westkant van Cairo, in de buurt van de pyramides van Giza.

Ik heb er een satellietbeeld van juli 2020 bijgepakt. Het zijn upgrades van bestaande wegen, maar de snelwegen krijgen wel 2x4 rijstroken. Overigens wel apart dat die pyramides zo ongeveer in de achtertuin van mensen liggen, als je er beelden van ziet lijkt het midden in de woestijn te liggen, maar ze liggen amper 200 meter buiten de bebouwde kom.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding