[UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirates

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door Chris » vr 24 okt 2014, 22:45

Afbeelding

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door keokiracer » vr 24 okt 2014, 22:53

Die plek ken ik :p
Link

Ben benieuwd of ze ooit nog die E-44 gaan doortrekken naar de E-611. Is compleet niet nodig wat betreft het huidige verkeer, maar Dubai staat wel meer bekend om megalomane prestigeprojecten ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

nicho32
woonerf
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 23:16

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door nicho32 » za 25 okt 2014, 22:19

De ruimte hebben ze wel, machtige foto

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door Snelwegfreak » za 25 okt 2014, 22:29

Arabische grootheidswaanzin. De één vindt het mooi. Ik vind het vreselijk.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Koesj
verkeersader
Berichten: 905
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door Koesj » zo 26 okt 2014, 0:32

^^ Er zijn daar een boel dingen die je als grootheidswaanzin kunt aanmerken, maar één of twee strookjes teveel horen er wat mij betreft (helaas) niet bij. De Khail (E44) is gewoon een retedrukke weg en zodra ie doorgetrokken wordt naar de ouwe Bypass, nu Emirates Road (E611) heb je aardig wat capaciteit nodig.

Goed, zes stroken gaan te ver, en werken het bizarre rijgedrag wat je dag in dag uit ziet alleen maar verder in de hand, maar het is niet alsof er (uiteindelijk) geen mensen rijden. Op dit moment is het een GTI, maar over een jaar of 5-7....

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31595
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door Palance » zo 26 okt 2014, 8:35

En tenminste toekomstvast. Dat kun je van Nederlandse projecten niet snel zeggen :duck:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
jdb2
autoweg
Berichten: 1044
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 0:25
Locatie: BE

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door jdb2 » zo 26 okt 2014, 12:54

Of dit:
http://goo.gl/maps/YzRgm
2x7 rijstroken die op korte afstand gereduceerd worden naar 2x2 en uitkomen op een simpele 2x1 weg... (even naar linksonder scrollen)

http://goo.gl/maps/dPnsU
Een 2x4 en 2x5+ snelweg kruisen met een rotonde (misschien tijdelijk?)

Koesj
verkeersader
Berichten: 905
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door Koesj » zo 26 okt 2014, 13:42

^^ Tsja, al die rijstroken. Het gebied rond Maktoum airport moet de komende 10 jaar sterk in ontwikkeling komen en daar is de uitbouw van de E611 een flink voorschot op. Zes jaar geleden hoorde je geen hond over het nemen van de Bypass, tegenwoordig is het echter een weg waar (naar eigen ervaring) 4 rijstroken naast elkaar nu vaak al geen overbodige luxe is tussen pakweg de E77 en E88 - toch gauw meer dan 50 kilometer.

Ze bouwen in het land sowieso al graag in het voren en landinwaarts is nu nog ruimte zat, maar de stad rukt steeds verder op en de weg is onderdeel van de corridor waar Abu Dhabi met de Noordelijke Emiraten en de Oostkust verbonden wordt. Al dit verkeer moet in de VAE nu nog over de snelwegen, waar vervolgens ook nog eens op een inefficiënte manier gebruik wordt gemaakt van capaciteit, incidenten aan de orde van de dag zijn en er vast wel een paar Emirati garen spinnen bij asfalt draaien met hun bouwbedrijven.

Wat je voorbeelden betreft is de eerste een apart geval. Vlak na vóór het einde van de 611 passeer je daar de grens met Abu Dhabi, waar ze plaatselijk duidelijk een ander tempo hebben gehanteerd in de uitbouw van hoofdinfrastructuur. Daarbij vermoed ik dat die haakse truck road een flinke upgrade krijgt over niet al te lange tijd, aangezien ze net begonnen zijn met het doortrekken van de 311 naar het zuiden en je daar op de grens het vele verkeer van en naar Adu Dhabi moet verdelen.

De tweede is inderdaad nu nog een rotonde met ruimtereservering voor een volwaardig knooppunt, en ook niet de enige als je op de masterplannen voor het gebied afgaat (onderstaande is een ietwat verouderde):

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door Chris » zo 26 okt 2014, 13:46

Toch moet er voor al die bouwplannen een economische basis zijn. Ze kunnen wel allerlei projecten bouwen, maar wie gaat daar wonen? In landen als de VAE en Qatar bestaat nu al een groot deel van de bevolking uit tijdelijke gastarbeiders. De kreet 'if you build it they will come' heeft ook zijn grenzen lijkt me.

Ik zou wel eens verkeerstellingen willen zien. De Sheikh Zayed Road zal ongetwijfeld wel meer dan 200.000 voertuigen per dag verwerken, maar die andere 12-strooks snelwegen?

Koesj
verkeersader
Berichten: 905
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door Koesj » zo 26 okt 2014, 14:02

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar AADTs maar die zie je echt nergens. Misschien industriegeheim.

Veel business heeft er weg van een zero-sum game, elkaar binnenlands een beetje de loef af steken en er field of dreams-praktijken op nahouden. Toch zijn er enkele sectoren die zichtbaar bijzonder goed draaien: internationale logistiek, retail en toerisme bijvoorbeeld. Qatar schijn je ook niet zo goed met vooral Dubai te kunnen vergelijken, laatstgenoemde is toch wel een beetje het Rotterdam, Atlanta, Monaco en Marbella van de wijde regio. Afijn, als het goed is kom ik volgend jaar voor het eerst in Doha dus ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door Snelwegfreak » zo 26 okt 2014, 14:12

Zoals Chris zegt gaat het principe ''bouw en de mensen komen vanzelf'' hier niet volledig op denk ik. Op wat toeristen en oliezaken na trekt de VAE niet zoveel, is mijn idee. Als de bouwers weg zijn, zit je met veel te brede lege wegen, lege appartementencomplexen enzovoorts. Ik moet het nog zien. Vooralsnog blijft men rustig door bouwen (want de crisis raakt ook hen) maar blijf ik kritisch. Vraaggericht bouwen heeft mijn voorkeur, dit niet.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door Coen Tunnel » ma 27 okt 2014, 15:43

Dubai is wel hard op weg om te groeien tot een wereldwijde draaischijf voor het internationale vliegverkeer. Daar valt nog steeds winst te behalen, temeer daar vele traditionele airlines het nog steeds moeilijk hebben; denk maar aan de problemen met KLM/Air France, maar ook bv. Malaysia Airlines die het financieel in zwaar weer zit. Zowel met passagiersvervoer als met luchtvracht is Emirates één van 's werelds toonaangevende airlines, en ze bieden doorgaans een betere service en lagere prijzen dan traditionele airlines. Ook voor de scheepvaart is Dubai wereldwijd één van de belangrijkste havens. Deze knooppuntfunctie is natuurlijk ook voor veel andere bedrijven uitermate interessant. Je zit vrij centraal tussen Europa, Azië, Australië en Afrika. Relatief dichtbij opkomende economieën als India en China, maar tegelijkertijd ook hooguit een uur of 6 vliegen vanaf Europa.

Tja, het is geen gezellige stad, het oogt allemaal heel klinisch en gemaakt en lokale bevolking zie je er nauwelijks, bijna allemaal Europeanen, Amerikanen en Oost-Aziaten. Het is een beetje zielloos, maar er wordt ongetwijfeld goed geld verdiend.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door Vinny » di 28 okt 2014, 21:55

Ze profiteren ook een beetje van het feit dat ze "nieuw" zijn en daarom ook een betere en efficiëntere organisatie kunnen optuigen. Het is een algemene ontwikkeling in de levenscyclus van bedrijven, mensen en overheden, wanneer ze te oud worden raken ze vestrikt in oude patronen waardoor het moeilijker is om met minder geld meer te leveren. En als de concurrentie dat dan wel kan, dan hang je...

Een land als Frankrijk is sociaal volkomen verstard. Geen wonder dat ze nu aan alle kanten voorbij gelopen worden. Duitsland dreigt dezelfde kant op te gaan. Die Arabieren, die moet je eens goed in de gaten houden. In tegenstelling tot Chinezen krijgen zij namelijk wél kinderen. Dus dat wordt nog interessant.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

CasablancaMarocco
verkeersader
Berichten: 658
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:40

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door CasablancaMarocco » wo 05 nov 2014, 22:54

Deze video kwam ik tegen op youtube, opmerkelijk die enorme drempels op 2x2 en 2x3 wegen.
Vanaf 2:55 zie je een aantal voorbeelden, nu rijden ze in Dubai soms roekeloos, maar op dit soort wegen lijkt mij een flitser handiger, want steeds afremmen tot stapvoets op stroomwegen lijkt mij nou niet echt ideaal. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=4mkSRy_cHmA
In april ga ik drie weken een fly drive maken door Dubai en Oman, en zal nog wel wat foto's schieten van de wegen aldaar!

nicho32
woonerf
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 23:16

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door nicho32 » wo 05 nov 2014, 23:10

ik was zodanig aan het kijken naar de enorme buildings dat ik de bult niet had gezien :lol:

Koesj
verkeersader
Berichten: 905
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door Koesj » do 06 nov 2014, 1:45

De weg tussen 1:30 en 6:30 kun je best als ETW beschouwen :mrgreen:

Rare video van een rare route trouwens. De chauffeur verrijdt zich flink want je kunt hier vóór het viaduct van rond 1:30 beter rechts aanhouden, dan vermijd je die hele lus door JLT en kun je alsnog alle kanten op. 'Dubai Marina Driving' slaat ook nergens op als je de hele Marina links laat liggen :|

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door keokiracer » do 06 nov 2014, 2:05

Koesj schreef:Rare video van een rare route trouwens.
Beschrijving video schreef:Driving around Dubai Marina area. This involved getting slightly lost, but mostly just wandering around.
:bloemetje:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door keokiracer » vr 27 feb 2015, 2:12

Chris schreef:Afbeelding
Nu er Streetview in Dubai beschikbaar is...
Afbeelding
:hamertjetik:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirates

Bericht door Chris » wo 25 mar 2015, 11:30

^^ Zelfde knooppunt :rofl2:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirates

Bericht door Kaaiman » wo 25 mar 2015, 12:28

Ze verwachten weinig afslaand verkeer zo te zien. ;)

Wel lastig om vanuit de rechtse strook in de klaverlus weer uit te voegen naar links. :o
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirates

Bericht door Snelwegenkenner » wo 25 mar 2015, 12:55

“everything is bigger in Texas United Arab Emirates

Koesj
verkeersader
Berichten: 905
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirates

Bericht door Koesj » wo 25 mar 2015, 18:46

Kaaiman schreef:Ze verwachten weinig afslaand verkeer zo te zien. ;)
Daar zijn de fly-overs ook nog voor beschikbaar.
Wel lastig om vanuit de rechtse strook in de klaverlus weer uit te voegen naar links. :o
Er wordt ontworpen op relatief grote stromen die via de klaverlusjes een U-turn willen maken, en van het beperken van weefconflicten hebben ze nog nooit gehoord :geenlach:

Bluemoon23
stadsweg
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 21:40

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirate

Bericht door Bluemoon23 » wo 01 apr 2015, 19:06

Coen Tunnel schreef:Dubai is wel hard op weg om te groeien tot een wereldwijde draaischijf voor het internationale vliegverkeer. Daar valt nog steeds winst te behalen, temeer daar vele traditionele airlines het nog steeds moeilijk hebben; denk maar aan de problemen met KLM/Air France, maar ook bv. Malaysia Airlines die het financieel in zwaar weer zit. Zowel met passagiersvervoer als met luchtvracht is Emirates één van 's werelds toonaangevende airlines, en ze bieden doorgaans een betere service en lagere prijzen dan traditionele airlines. Amerikanen en Oost-Aziaten.
En daar profiteert de rest van het tourisme ook weer van als sommige van die transfer-passagiers een paar dagen blijven in Dubai.
2 jaar geleden ging ik op vakantie naar Japan, een ticket van Amsterdam naar Tokio met Emirates (overstap Dubai) was €610 retour.
Maar voor €650 kon ik op de heenvlucht nog 5 dagen in Dubai blijven en daarna door naar Tokio.
Paar daagjes Dubai, auto gehuurd en naar Abu Dhabi gereden :woop:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirates

Bericht door Coen Tunnel » wo 01 apr 2015, 19:17

^^ Groot gelijk. Ik had niet zoveel tijd, maar ik heb vorig jaar vanaf Dubai de middagvlucht in plaats van de ochtendvlucht genomen toen ik terugreisde vanaf Muscat. Het was even duur, dus waarom niet een paar uurtjes Dubai inplannen? Toen zijn we ook even de stad in geweest, gold class met de metro. ;) Goed, dat zijn geen enorme bedragen die we hebben uitgegeven, maar het wordt wel in de economie van Dubai gepompt.

CasablancaMarocco
verkeersader
Berichten: 658
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:40

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirates

Bericht door CasablancaMarocco » do 02 apr 2015, 10:59

Ik vertrek aankomende zondag naar Dubai tot 23 april.
Ben benieuwd hoe het weggedrag is, maar als je in Marrakech kan rijden dan kan je denk overal wel rijden neem ik aan. :mrgreen:
Na de vakantie probeer ik nog wat foto's hier te plaatsen van de wegen en infrastructuur.

Koesj
verkeersader
Berichten: 905
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirates

Bericht door Koesj » wo 08 apr 2015, 17:30

CasablancaMarocco schreef:Ik vertrek aankomende zondag naar Dubai tot 23 april.
Ben benieuwd hoe het weggedrag is, maar als je in Marrakech kan rijden dan kan je denk overal wel rijden neem ik aan. :mrgreen:
Na de vakantie probeer ik nog wat foto's hier te plaatsen van de wegen en infrastructuur.
Ben benieuwd wat je ervan vindt! Ik zit nu toevallig voor het eerst in Doha en moet zeggen dat hier toch een stuk asocialer gereden wordt dan in de Emiraten. Met name het overbodig claxonneren, wat in Dubai naar mijn ervaring not done is, en afwisselend links-rechts inhalen met roekeloze snelheden mogen ze hier graag doen. Voor beiden is het eigenlijk al snel veel te druk in de UAE.

CasablancaMarocco
verkeersader
Berichten: 658
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:40

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirates

Bericht door CasablancaMarocco » ma 20 apr 2015, 21:50

Inmiddels ben ik alweer twee weken in Dubai, hier een paar foto's.

1. Zal me niet verbazen als hier een Nederlander bezig is geweest. :mrgreen:
Afbeelding

2. Voor dit soort drempels rem ik vaak af tot ongeveer 20 km per uur.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Dubai ligt vol met verkeersdrempels, bijna alle drempels liggen op drukke doorgaande wegen, zelfs op 2x3 wegen.
Vaak liggen ze voor rotondes die veel te ruim uitgevoerd zijn. Gelukkig waarschuwen ze met knipperende oranje lampen want anders kan je bij nacht zo gelanceerd worden op een 80 weg. :mrgreen:

Fietspaden kennen ze vrijwel niet, veel gastarbeiders uit voornamelijk India zie je dus op de stoep fietsen wat voor zowel voor de fietser als wandelaar bij drukke punten behoorlijk vervelend kan zijn.

Het toeteren en asociaal rijden is inderdaad een stuk minder als in Doha is mijn ervaring , maar toch komen dit soort praktijken hier ook nog redelijk vaak voor.
Vandaag bijvoorbeeld ontbrak er een invoegstrook op een drukke 2x3 strooks weg, schijnbaar is het de gewoonte zo'n weg op te draaien terwijl er nog verkeer aan komt, want ik kreeg een toeter concert die maar niet op hield. :lol:

Verder zie je dat er bij file veel voertuigen zigzaggen, het verkeersbeeld oogt hierdoor onnodig onrustig, bij zebrapaden verlenen ze zelden voorrang, bij nacht vergeet 1 op de 15 ongeveer zijn lichten aan te zetten, maar goed er zijn ook zeker positieve punten, door rood rijden komt zelden voor bijvoorbeeld, en als autoliefhebber kom je hier niks te kort met de goedkope parkeergelden en zeer lage tarieven voor benzine. :)

Koesj
verkeersader
Berichten: 905
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirates

Bericht door Koesj » ma 20 apr 2015, 23:23

Gratis dubbel parkeren ja :lol: En zo veel mogelijk tolpoortjes vermijden om de tarieven maximaal te drukken ;)

Heel herkenbaar wat je zegt over drempels, rotondes en invoegen: te hoog, te breed en te krap is waar het voor mij ook vaak op neerkwam.

CasablancaMarocco
verkeersader
Berichten: 658
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:40

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirates

Bericht door CasablancaMarocco » do 16 jul 2015, 22:13

Afbeelding

Nu snap ik waarom iedereen abrupt stopt bij een verkeerslicht in Dubai, max. 7500 euro is niet niks, zeker als je bedenkt dat sommige taxi chauffeurs nog geen 400 euro in de maand verdienen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirates

Bericht door Vinny » do 16 jul 2015, 22:22

Onderbreking van het tramverkeer? Wow, dat wordt dus niet je auto op de trambaan parkeren als je een hot dog wilt kopen bij de plaatselijke snackbar.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie