[IR] Iran

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IR] Iran

Bericht door Chris » di 19 aug 2014, 20:10

Iran gaat de freeway 2 verlengen tot de grens met Turkije. Vandaag zijn daarvoor contracten getekend. Het gaat om 255 kilometer snelweg tussen Tabriz en de grens met Turkije. In 2018 moet dit klaar zijn. Dan kan je ononderbroken over snelwegen tot aan Tehran.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [IR] Iran

Bericht door Vinny » di 19 aug 2014, 20:16

Daar heb ik ook al jaren naar uitgekeken... :rofl2:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [IR] Iran

Bericht door nederland24 » di 19 aug 2014, 20:42

Is dat gedeelte in Turkije ook snelweg of autoweg? Lijkt me trouwens wel een keer leuk om met de auto naar Iran te rijden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IR] Iran

Bericht door Chris » di 19 aug 2014, 20:43

Turkije heeft weinig officiële snelwegen, maar Turkije heeft wel 18.000 kilometer D-weg met 2x2 rijstroken.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [IR] Iran

Bericht door verfmeer95 » di 19 aug 2014, 23:56

^^ Dit valt wel in de lijn die je eerder in Iran zag, meer openstelling naar het buitenland. Als je meer wilt inzetten op buitenlandse handel dan is een snelweg naar de grens wel handig.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IR] Iran

Bericht door Chris » wo 08 okt 2014, 11:56

Esfahan:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Picture 008 by vatse, on Flickr

Afbeelding
Picture 009 by vatse, on Flickr

Afbeelding
Picture 010 by vatse, on Flickr

Afbeelding
Picture 011 by vatse, on Flickr

Afbeelding
Picture 012 by vatse, on Flickr

Afbeelding
Picture 013 by vatse, on Flickr

Afbeelding
Picture 014 by vatse, on Flickr

Afbeelding
Picture 015 by vatse, on Flickr

Afbeelding
Picture 016 by vatse, on Flickr

Timon91
stadsweg
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 dec 2007, 17:31
Locatie: Enschede

Re: [IR] Iran

Bericht door Timon91 » za 17 jan 2015, 10:31

Zo, mijn eerste post in lange tijd.... Ik heb lang niks meer geplaatst, maar dat komt vooral omdat mijn interesse vooral van weg naar spoor verschoven is. Wegenfoto's heb ik de afgelopen jaren ook eigenlijk niet gemaakt. Echter, afgelopen oktober/november ben ik met (een beste omweg) met de trein naar Iran gereisd, binnen Iran heb ik nog wel wat platen geschoten die ook hier wel relevant zijn. Ik ben in totaal twee weken in Iran geweest: eerst drie dagen Tehran, vervolgens drie dagen Shiraz, drie dagen Esfahan, twee dagen Mashhad en omgeving en tenslotte nog anderhalve dag in Tehran, vanaf waar ik met het vliegtuig terug ben gegaan naar Nederland. Op een aantal OV-fora heb ik reisverslagen van de reis geplaatst, onderaan staan er linkjes voor de geïnteresseerden. De foto's hier zijn meer wat random plukken uit de foto's die ik op Flickr gezet heb ;)

1. Verkeer in Tehran, nabij de Azadi-toren, welke midden in een gigantisch verkeersplein ligt. Het verkeer in Tehran is sowieso verschrikkelijk, oversteken gaat rijstrook voor rijstrook en het verkeer staat vaak urenlang vast.

Afbeelding
Traffic near Borj e Azadi (Azadi Tower) in Tehran by Timon91, on Flickr

2. Straatbeeld in het zuidelijke centrum van Tehran, op een islamitische feestdag. Normaal gesproken is deze straat een verkeersinfarct van heb ik jou daar :facepalm:

Afbeelding
Amir Kabir Street, Tehran by Timon91, on Flickr

3. Een dag (en een rit met de nachttrein) later, in het zuiden van het land. De hoofdweg die het centrum van Shiraz in leidt.

Afbeelding
Entering Shiraz by car by Timon91, on Flickr

4. Vlakbij Shiraz ligt Persepolis, ruïnes van een oude Perzische stad. Om er te komen volg je eerst een stukje de hoofdweg richting Esfahan-Qom-Tehran, weg nummer 65. Let ook op het billboard met de anti-UK en anti-Israel propaganda.

Afbeelding
On the road from Shiraz to Persepolis by Timon91, on Flickr

5. Tehran is wel een eindje weg.

Afbeelding
On the road from Shiraz to Persepolis by Timon91, on Flickr

Van de omgeving van Esfahan (briljant mooie stad, overigens) heb ik geen snelwegfoto's.

6. Straatbeeld in Mashhad, in het uiterste noordoosten van het land. Turkmenistan is hemelsbreed maar 75 km, Afghanistan 150.

Afbeelding
Streetview in Mashhad by Timon91, on Flickr

7. Verkeerschaos bij een grote weg in Mashhad. Mashhad is de tweede stad van het land en vooral bekend van het heiligdom van Imam Reza, wat maar liefst 20 miljoen pelgrims per jaar trekt.

Afbeelding
Streetview in Mashhad by Timon91, on Flickr

8. De volgende ochtend. M'n couchsurfinghost in Mashhad moest vrij spontaan naar Tehran en bood een lift aan. Tuurlijk, waarom niet het Iraanse avontuur afsluiten met een roadtrip van 1000 km? :woop: Anders was ik met de trein teruggegaan naar Tehran. Hier een snelweg nabij Mashhad, op de achtergrond is nog een bergketen met verse sneeuw zichtbaar.

Afbeelding
Motorway near Mashhad by Timon91, on Flickr

9. Straatbeeld in het centrum van Mashhad. Het lijkt zowaar rustig, maar schijn bedriegt ;) Verderop staat het weer vast.

Afbeelding
Downtown Mashhad by Timon91, on Flickr

10. Snelweg de stad uit, nummer 44. Dit is de hoofdweg richting Tehran, het is al flink rustiger hier en we kunnen goed doorrijden.

Afbeelding
Leaving Mashhad towards Tehran by Timon91, on Flickr

11. Officieel heet deze weg de "Imam Reza Expressway", dus laten we het maar een expresweg noemen :p De weg heeft wel veel U-turns en andere afslagen naar links, dus het is wel enigszins substandaard. De bewegwijzering en afstandsbordjes zijn vaak tweetalig, zoals hier. Bij afstandsbordjes is er meestal eerst een in het Farsi, een paar honderd meter verderop staat er dan eenzelfde die voor ons wel leesbaar is ;)

Afbeelding
Route 44 in Iran, near Mashhad by Timon91, on Flickr

12. Mooie weg, prima kwaliteit vaak ook.

Afbeelding
Route 44 in Iran, near Mashhad by Timon91, on Flickr

13. Hier is er zo'n afslag naar links, richting een treinstation.

Afbeelding
Route 44 in Iran, near Mashhad by Timon91, on Flickr

14. In Nishapur, zo'n 100 km ten westen van Mashhad maken we een stop om wat bezienswaardigheden te bezoeken. Bij het verlaten van de stad richting hoofdweg hebben we een prachtig uitzicht op de Binalud bergketen, die in oost-west richting loopt.

Afbeelding
Binalud mountains near Nishapur by Timon91, on Flickr

15. Nog 770 km naar Tehran, vanavond overnachten we in Shahrud.

Afbeelding
Route 44 in Iran, near Nishapur by Timon91, on Flickr

16. Kruising met de spoorlijn Mashhad-Tehran. Met de auto is het wel een uur of 10-11 rijden als je niet te vaak stopt en weinig file hebt. Dagtreinen doen het in 7-8 uur, nachttreinen in een uur of 12.

Afbeelding
Railway Mashhad-Tehran seen from the car by Timon91, on Flickr

17. De rijbanen liggen vaak wat uit elkaar, soms zelfs meer dan een kilometer. Je kan dan de andere rijbaan niet eens zien. De omgeving is verder best woestijnachtig.

Afbeelding
Route 44 in Iran by Timon91, on Flickr

18. Winkeltje naast de weg, mét moskee.

Afbeelding
Roadside rest area on route 44 in Iran by Timon91, on Flickr

19. Het wordt langzaam donker, de zon gaat sowieso vroeg onder hier.

Afbeelding
Route 44 in Iran by Timon91, on Flickr

20. Vlak voor Shahrud wordt het wat heuvelachtiger.

Afbeelding
Route 44 in Iran, near Shahrud by Timon91, on Flickr

21. De volgende ochtend gaan we weer vroeg op stap. Hier weer een U-turn naar links, niet ver buiten Shahrud.

Afbeelding
Route 44 in Iran, near Shahrud by Timon91, on Flickr

22. Het is eigenlijk schelden, maar dit doet me wel weer wat aan de VS denken :hap:

Afbeelding
Route 44 in Iran, near Shahrud by Timon91, on Flickr

23. Vlak voor Semnan steken we een bergpas over, het gaat hier "Dangerous steep" naar beneden. Engelse vertalingen zijn vaak wat matig, maar ik vond het sowieso al een aangename verrassing dat eigenlijk zowat alle bordjes tweetalig zijn :) Let ook op de smoglaag, zelfs een kleine stad als Semnan (formaatje Enschede) heeft al een smogprobleem, gezien de oude auto's en de gelode benzine die hier gebruikt worden. De smog in de grote steden kan verstikkend zijn.

Afbeelding
Route 44 in Iran, near Semnan by Timon91, on Flickr

24. Bij Semnan slaan we af richting het noorden. We moeten aan de noordkant van Tehran zijn, de Imam Reza Expresweg komt uit in het qua verkeer nog veel ergere zuiden van Tehran. Via weg 36 en 79 komen we door de bergen beter uit.

Afbeelding
Route 36 in Iran, near Semnan by Timon91, on Flickr

25. Mt. Damavand, het hoogste punt van Iran (5671 meter) komt ook mooi in zicht hier. Je zit hier al op zo'n 2200 meter.

Afbeelding
Mt. Damavand seen from route 36, near Semnan by Timon91, on Flickr

26. Dit vond ik juist weer heel erg op de Andes lijken, waar ik een half jaar voor Iran geweest ben.

Afbeelding
Landscape on route 36, near Semnan by Timon91, on Flickr

27. We zitten nog steeds op weg 36, Damavand is nog steeds in zicht.

Afbeelding
Mt. Damavand seen from route 36, near Semnan by Timon91, on Flickr

28. Idem. We kunnen hard doorrijden hier :mrgreen:

Afbeelding
Mt. Damavand seen from route 36, near Semnan by Timon91, on Flickr

29. Smal ravijn met een gevaarlijke bocht.

Afbeelding
Gorge in route 36, Iran by Timon91, on Flickr

30. Verse sneeuw nabij Firouzkouh.

Afbeelding
Route 36 near Firouzkouh, Iran by Timon91, on Flickr

31. Bij Firouzkouh draaien we de 79 op. Eerst een stukje de verkeerde kant op, na een kilometer is er de mogelijkheid om een U-turn te maken richting Tehran. Linksaf gaat in Iran vaak op zo'n manier ;)

Afbeelding
Route 79 near Firouzkouh, Iran by Timon91, on Flickr

32. Weg 79, buiten Firouzkouh. Hier zie je mooi waar ik het eerst over had: een Perzisch afstandenbordje, 200 meter verderop een Engelstalige. Tehran is nog 115 km.

Afbeelding
Route 79 near Firouzkouh, Iran by Timon91, on Flickr

33. We naderen Tehran, wat goed te zien is aan de smog :emo:

Afbeelding
Entering Tehran on route 79 by Timon91, on Flickr

34. De Miladtoren, het hoogste gebouw van Iran.

Afbeelding
Borj-e Milad, Tehran by Timon91, on Flickr

35. Hoofdweg in Tehran. Door de smog kun je nog net wat bergen onderscheiden op de achtergrond.

Afbeelding
View over Tehran by Timon91, on Flickr

36. De nodige files ontbreken ook hier niet.

Afbeelding
Traffic congestion, Tehran by Timon91, on Flickr

37. Smoggy knooppunt gezien vanaf de Miladtoren.

Afbeelding
View from Borj-e Milad, Tehran by Timon91, on Flickr

38. Nog een knooppunt.

Afbeelding
View from Borj-e Milad, Tehran by Timon91, on Flickr

Zo, dat was het wat betreft de wegenfoto's wel weer wat ik hier te bieden heb ;)

Voor de geïnteresseerden staan hier acht linkjes naar de reisverslagen van de reis naar en in Iran. Veel OV, maar ook veel foto's van de steden zelf:

Deel 1: Enschede-Stockholm-Rovaniemi
Deel 2: Rovaniemi-Tallinn-Riga-Warszawa
Deel 3: Warszawa-Łódź-Praha-České Budějovice-Český Krumlov
Deel 4: České Budějovice-Zagreb-Beograd
Deel 5: Beograd-Thessaloniki-Plovdiv-Ankara
Deel 6: Ankara-Tabriz-Tehran
Deel 7: Tehran-Shiraz-Esfahan
Deel 8: Esfahan-Mashhad-Tehran

Fotosets van de steden zelf zijn op Flickr te vinden: Tehran, Shiraz, Persepolis & Naqsh-e Rostam, Esfahan en Mashhad en omgeving.

Iran is een prachtig land, vooral de mensen zijn echt fantastisch. Heel open en zeer, zeer, zeer gastvrij. Ik heb drie nachten in een hotel in Tehran geslapen, twee nachten in een nachttrein en één nacht in een bus, voor de rest alleen maar bij mensen thuis. De antiwesterse politiek wordt op straat duidelijk gepropageerd, maar de mensen zijn juist totaal anders en zijn juist heel open en vriendelijk tegen buitenlanders. Mede daardoor is het land prima in je eentje op de bonnefooi te bereizen :) Westerse toeristen zijn er (nog) niet heel veel, maar het trekt wel aan. Het wordt al makkelijker om een visum te krijgen, maar het blijft nog wel wat werk. De sancties zijn ook wel iets om rekening mee te houden (pinnen kan niet, alles moet cash mee), maar die vormen verder niet echt een belemmering.

Dat was'm weer, bedankt voor het meelezen! :doeidoei:
Kijk voor leuke foto's op: http://www.panoramio.com/user/833451
Mijn Flickr account vind je hier

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [IR] Iran

Bericht door Palance » za 17 jan 2015, 10:38

Mooi! Ik had je reisverslag per spoor al recent gelezen, dat zijn wel de leuke reisjes :top:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [IR] Iran

Bericht door waldo79 » za 17 jan 2015, 12:41

Ik zag al een aantal wegenfoto's in je verslagen op OVinNL. Daarbij verwachtte ik al dat je hier foto's zou plaatsen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [IR] Iran

Bericht door Jeroen » za 17 jan 2015, 13:08

Wat een geweldige, jaloersmakende foto's! :worship:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [IR] Iran

Bericht door Vinny » za 17 jan 2015, 13:30

Geweldige foto's en een geweldige reis :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [IR] Iran

Bericht door Wouter N14 » za 17 jan 2015, 13:34

Heel mooi! Bijzonder land om te bezoeken en het ziet er erg fraai uit :top:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [IR] Iran

Bericht door Davy » za 17 jan 2015, 13:35

Inderdaad zeer mooie foto's van een land dat bij momenten verrassend modern oogt, iets wat je niet verwacht. Ook de kwaliteit van de wegen ziet er vrij goed uit.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [IR] Iran

Bericht door Snelwegenkenner » za 17 jan 2015, 18:13

TOP foto's! :top: Je hebt een mooie reis gemaakt. Met soms extreem uitgestrekte/desolatie woestijnachtige gebieden al la Arizona. 8-)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [IR] Iran

Bericht door Snelwegfreak » za 17 jan 2015, 18:51

Bedankt voor het maken van de mooie foto's! Wegen lijken redelijk in orde. Hoe is het rijgedrag van de Iraniërs?
Enne gojje mins blieft altied leave.

nicho32
woonerf
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 23:16

Re: [IR] Iran

Bericht door nicho32 » za 17 jan 2015, 22:29

zeer mooie reportage, al die smog daar net boven die steden, ongeloofelijk.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IR] Iran

Bericht door Chris » zo 18 jan 2015, 10:53

Het schijnt dat in Iran vanwege de sancties bijna geen brandstof geïmporteerd kan worden. Als gevolg daarvan produceren chemische fabrieken substandaard benzine. Men rijdt er allemaal nog op gelode benzine (dus geen katalysator) en bijna alle auto's zijn lokaal geproduceerd en voldoen niet aan normale milieu-eisen, ook al zien ze er soms hetzelfde uit als Europese auto's.

Tehran:
Afbeelding

Timon91
stadsweg
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 dec 2007, 17:31
Locatie: Enschede

Re: [IR] Iran

Bericht door Timon91 » ma 19 jan 2015, 17:21

Bedankt iedereen! :)
Snelwegfreak schreef:Bedankt voor het maken van de mooie foto's! Wegen lijken redelijk in orde. Hoe is het rijgedrag van de Iraniërs?
Het is maar hoe je het wilt noemen, goed of slecht. Elke centimeter wordt gepakt, er wordt heel erg agressief gereden. Van een Kroaat en een Braziliaanse met wie ik een paar dagen heb samen gereisd hoorde ik dat ze het verkeer in Tehran wel vergelijkbaar vonden met India, maar alleen dat er in Iran geen riksha's en koeien op de openbare weg zijn. Aan de andere kant weet iedereen zich wel raad met de situatie, ik heb maar heel weinig ongelukken gezien. Alles lijkt precies goed te gaan en te passen. Desalniettemin vallen er veel verkeersdoden in Iran :sadley: Bedenk je ook dat het metronetwerk in Tehran pas 15 jaar geleden "begon", er wordt hard gebouwd en lijnen worden alsmaar langer met meer en meer stations. Tegen 2030 moet het af zijn en zal het systeem langer zijn dan het metronetwerk in New York nu. Het is ook wel nodig met dat verkeersinfarct, maar ik wil niet weten hoe de situatie zonder metro nu zou zijn :emo:
Kijk voor leuke foto's op: http://www.panoramio.com/user/833451
Mijn Flickr account vind je hier

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IR] Iran

Bericht door Chris » wo 25 feb 2015, 21:35

Vandaag is een nieuwe snelweg in Iran opengesteld, een 152 kilometer lange tolweg tussen Qom en Garmsar. Deze loopt ten zuidoosten van Tehran langs.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IR] Iran

Bericht door Chris » vr 28 aug 2015, 21:13

De Lali Bridge in Khuzestan. De brug was oorspronkelijk 150 meter boven de rivier, maar er is een stuwmeer van gemaakt. Op Google Earth kan je mooi zien hoe een riviertje een groot stuwmeer wordt. De brug is in 2011 geopend.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [IR] Iran

Bericht door Vinny » za 29 aug 2015, 13:14

Idyllisch plaatje zo wel
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IR] Iran

Bericht door Chris » wo 21 okt 2015, 18:58

Allah langs Freeway 1 bij Rostamabad.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IR] Iran

Bericht door Chris » za 03 jun 2017, 21:29

De Sadr Expressway in Tehran.

Afbeelding

Tehran heeft één van de dichtste snelwegennetten ter wereld. Er is bijna geen plek in de stad op meer dan 2 kilometer van een expressway.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IR] Iran

Bericht door Chris » do 23 jan 2020, 21:51

Binnenkort opent een stuk van de Tehran Shomal (Tehran North) Freeway. Deze autosnelweg is de meest complexe van Iran want gaat dwars door het gebergte van Tehran naar de Kaspische Zee. Het wordt een spektakel om te rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IR] Iran

Bericht door Chris » wo 12 feb 2020, 19:47

Vandaag was de testopening van bovenstaande Tehran Shomal Freeway, 31 kilometer tussen Tehran en Sahrestanak.

Op deze kaart de roze lijn midden in beeld.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IR] Iran

Bericht door Chris » do 13 feb 2020, 16:16

De Imam Ali Expressway in het oosten van Tehran. Hier is op zeer grote schaal bebouwing gesloopt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IR] Iran

Bericht door Chris » ma 17 aug 2020, 8:57

Nieuwe bewegwijzering op de binnenkort te openen snelweg rond Esfahan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IR] Iran

Bericht door Chris » za 20 feb 2021, 11:02

Binnenkort opent de 158 kilometer lange bypass van, Tehran, onderdeel van Freeway 2. De naam is de Ghadir Freeway.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IR] Iran

Bericht door Chris » do 25 feb 2021, 17:26

De Ghadir Freeway is vandaag geopend. Hiermee is er een complete bypass van de regio Tehran van west naar oost.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [IR] Iran

Bericht door keokiracer » do 25 feb 2021, 17:30

Interessant concept die twee keuren op een bord zo, zijn er andere landen die het zo doen?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Plaats reactie