[RA] Argentinië (Argentina)

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

[RA] Argentinië (Argentina)

Bericht door Rene » do 09 jun 2005, 15:48

In het land van Máxima weten ze ook wel wat snelwegen bouwen is:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://www.ausur.com.ar/images/?ID=266
Afbeelding
(gevonden op skyscrapercity.com)
Laatst gewijzigd door Rene op di 16 aug 2005, 9:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » do 09 jun 2005, 15:54

En dan doen ze hier al moelijk over een 1 x 2 weg :mrgreen: :mrgreen:

Kunnen we nog een voorbeeld aan nemen ;)

Sjef

Bericht door Sjef » do 09 jun 2005, 16:17

Is dat het Paradijs, of wat :D?

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » do 09 jun 2005, 22:44

Sjef schreef:Is dat het Paradijs, of wat :D?
Wel als je van asfalt houdt... :mrgreen:

Buenos Aires: die stad telt ruim 10 miljoen inwoners.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 10 jun 2005, 8:06

Toch wel mooi te zien al die brede wegen. Helaas denk ik niet dat het in Nederland zal werken, vanwege het paniekerige rijstrookwisselen dat de gemiddelde Nederlandse weggebruiker doet. Hoe rijdt men overigens in Argentinie? Blijft men veel op dezelfde rijstrook (a la VS), of is het daar veel chaotischer?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » vr 10 jun 2005, 9:00

2X7 banen giantisch. Als we hier zo´n snelweg gaan aanleggen hebben we meteen last van milieufreaks.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » vr 10 jun 2005, 10:17

In Nederland heb je natuurlijk ook altijd het "Doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg-principe". Tot niet zo lang geleden hadden we bijvoorbeeld ook maar weinig hele hoge gebouwen. Uiteraard spelen nut en noodzaak ook mee, maar meestal geven we hier het geld liever uit aan zaken als de Betuwelijn, dan aan echte prestige-projecten, zoals daar bijvoorbeeld bij het nieuwe station Rotterdam Centraal een mooie gelegenheid voor was geweest. Dat vind ik wel jammer, want zoiets kan toch tot een gemeenschappelijke trots op je eigen land leiden. Ik bedoel: op wat milieufreaks na, vindt iedereen bijvoorbeeld het Prins Clausplein toch een zeer bijzonder bouwwerk.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » vr 10 jun 2005, 10:48

Ik vind het Prins Clausplein het mooiste knooppunt van Nederland. Ik snap niet waarom ze betuwe spoorlijn hebben moeten aanleggen de A15 moet toch worden verbreed.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » vr 10 jun 2005, 11:26

ot niet zo lang geleden hadden we bijvoorbeeld ook maar weinig hele hoge gebouwen.
Twee redenen: Nederland is in feite 1 groot moeras, dus hoge gebouwen zakken vanzelf weg :lol:
De tweede reden is dat Nederland een van de weinige landen is met nog wat van historisch besef: Wolkenkrabbers 'horen' niet hoger te zijn dan de hoogste kerktoren van de stad.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 10 jun 2005, 12:18

Vinny schreef: De tweede reden is dat Nederland een van de weinige landen is met nog wat van historisch besef: Wolkenkrabbers 'horen' niet hoger te zijn dan de hoogste kerktoren van de stad.
Dan heeft in ieder geval Rotterdam daar niet aan gedacht.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » vr 10 jun 2005, 12:31

@ Erwin: Dit geldt nu in veel meer steden niet meer als leidend principe, maar heeft heel lang het stedenbouwkundig discours bepaald in vele steden (niet in alle, R'dam is bijvoorbeeld idd een uitzondering).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wouter
dorpsstraat
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:46
Locatie: De Bilt
Contacteer:

Bericht door Wouter » vr 10 jun 2005, 14:17

Ik vind het best als er wat variatie is. Dus bijvoorbeeld een mooie skyline in Rotterdam en ergens anders, bijv. Maastricht als een mooie oude stad, zonder super hoge wolkenkrabbers.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » vr 10 jun 2005, 15:19

Vinny schreef:@ Erwin: Dit geldt nu in veel meer steden niet meer als leidend principe, maar heeft heel lang het stedenbouwkundig discours bepaald in vele steden (niet in alle, R'dam is bijvoorbeeld idd een uitzondering).
In Eindhoven wordt er druk aan gewerkt om dat te veranderen. De laatste jaren zijn daar vrij veel hoge gebouwen bijgekomen. In het centrum worden er op t moment nog 2 nieuwe gebouwd. Gegarandeerd hoger dan de bijna naast gelegen kerktoren.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » za 11 jun 2005, 12:30

In moderne steden zoals Rotterdam en Eindhoven zal het makkelijker zijn dan in plaatsen met een oude binnenstad, zoals Maastricht. In dat soort plaatsen heb je veel meer met esthetiek te maken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » wo 04 jan 2006, 18:17

Afbeelding

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » wo 04 jan 2006, 18:22

Die afslagen! :shock:

A35-racer
dorpsstraat
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 13:07

Bericht door A35-racer » do 05 jan 2006, 20:09

Whehehe, ik bekijk net die supersnelweg in Google Earth en aan het begin is 'ie in één rijrichting zelfs 9 strooks! :shock:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » do 05 jan 2006, 20:51

Die foto van Chrizz: wat een verschil tussen HWN en OWN, zeg. :shock:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 05 jan 2006, 23:52

A35-racer schreef:Whehehe, ik bekijk net die supersnelweg in Google Earth en aan het begin is 'ie in één rijrichting zelfs 9 strooks! :shock:
Die hebben we al ooit eens eerder voorbij zien komen op zoek naar de breedste snelweg ter wereld.
Op 8 juli 2005 postte ik daarom dit plaatje:
Afbeelding

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Bericht door Mikhail » di 14 feb 2006, 16:23

Wauw wat ik me afvraag is hebben ze echt zo'n brede snelwegen nodig :o zouden ze het geld niet beter investeren in de andere ontwikkelingen van het land :p sociale bezigheden enzo ;) of is het materiaal om een snelweg aan te leggen daar zo goedkoop, evenals in amerika met hun brede wegen :o

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » di 21 feb 2006, 9:04

Ook dit is Argentinië.

Afbeelding
Afbeelding

Dit is Ruta Nacional (RN) 40, ook bekend als "La Cuarenta". De route loopt helemaal van noord naar zuid door het land aan de westkant, langs de Andes. De toestand van de weg verschilt sterk per traject. Sommige delen zijn keurig geasfalteerd; deze foto is gemaakt op het meest beruchte (maar daarom ook meest mytische) stuk van de weg, ergens tussen El Calefate en Perito Moreno.

Er zijn de nodige avonturiers en roadgeeks die er een vakantie voor opofferen om RN 40 in zijn geheel af te rijden, van Rio Gallegos naar Bolivia. Je moet er maar van houden met dit soort wegdek.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » di 21 feb 2006, 12:52

Het bordje 'voorrangsweg' midden in de woestijn... :o :lol:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » di 21 feb 2006, 13:17

Vinny schreef:Het bordje 'voorrangsweg' midden in de woestijn... :o :lol:
Geloof dat in Argentinië de waarschuwingsborden ook in ruitvorm zijn. Zou dus net zo goed een waarschuwing voor slecht wegdek kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » di 21 feb 2006, 16:05

Ik wil die weg best rijden hoor. Meetinkje doen? :mrgreen:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » di 21 feb 2006, 22:01

Ben in december als het goed is in Patagonië en zal dan wel de nodige stukjes RN 40 meepakken (zij het niet de stukken op de foto, maar zuidelijker).

Als iemand wil meeten, stuur even een PB 8-)

Wouter
dorpsstraat
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:46
Locatie: De Bilt
Contacteer:

Bericht door Wouter » wo 22 feb 2006, 1:06

Nouja, het is best logisch dat ze die weg daar niet asfalteren. Wie rijdt er nou over, en met wat voor voertuigen. 's Winters (in onze zomer), zal het wegdek daar bovendien toch wel kapot vriezen. Dan is een gravel(/bauxiet?)weg misschien wel beter dan een asfaltweg met kuilen en gaten. Kortom, ik vind het niet zo verwonderlijk.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » wo 22 feb 2006, 9:23

Wouter schreef:Nouja, het is best logisch dat ze die weg daar niet asfalteren. Wie rijdt er nou over, en met wat voor voertuigen. 's Winters (in onze zomer), zal het wegdek daar bovendien toch wel kapot vriezen. Dan is een gravel(/bauxiet?)weg misschien wel beter dan een asfaltweg met kuilen en gaten. Kortom, ik vind het niet zo verwonderlijk.
Nou niet overdrijven. De wintertemperatuur ligt in het zuidelijkste puntje van Patagonië in de regel boven het vriespunt, dus daar vriest niets kapot. Het is Siberië niet ... (zie hier) Bedenk jezelf dat Kaap Horn op dezelfde breedte ligt als Kopenhagen. Dat betekent niet dat beide eenzelfde klimaat hebben, maar het geeft je misschien een idee.

Over het asfalteren van de meest afgelegen gedeeltes van RN 40 is wel het een en ander te doen. Het is inderdaad een weg, waar je traditioneel misschien maar een of twee auto's per dag tegenkomt, vergelijkbaar met wegen in de Australische Outback. Tegenwoordig worden ook de afgelegen gedeeltes meer bereden, met name door toeristen. Voorstanders van asfaltering menen dat er snel moet worden geasfalteerd, zodat het toerisme in de regio zich beter kan ontwikkelen. Tegenstanders van asfaltering wijzen erop dat de noodzaak ontbreekt en dat de avonturiers en roadgeeks zouden wegblijven, wanneer het gravel zou worden vervangen.

Meer info:
http://guides.planet-travel.com/index.j ... &cid=88337
http://www.ruta0.com/issues/2003-11/body.htm

Wouter
dorpsstraat
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:46
Locatie: De Bilt
Contacteer:

Bericht door Wouter » wo 22 feb 2006, 14:23

Ok het is niet zo heel koud daar.
Maarja als je naar het verkeer kijkt op de weg zou ik zeggen dat er andere wegen liever kunnen worden geasfalteerd in plaats van de RN40. Als je de woestijn ingaat gebruik je toch meestal al wel auto's met 4x4 aandrijving en die dus wel tegen een stootje kunnen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » wo 22 feb 2006, 14:52

Dat geldt voor locals en mensen die dit type weg gewend zijn. Maar bij toeristen ligt de situatie anders.

Ik denk wat dat betreft terug aan mijn eigen trip door Australië. Veel toeristen hebben al angst om over de Stuart Highway dwars door het continent te rijden. Hij is weliswaar volledig geasfalteerd en wordt nog relatief veel bereden (kwam zo'n acht auto's per uur tegen), maar vanwege de afgelegenheid beginnen veel mensen er gewoon niet aan. Je auto zal het in the middle of nowhere maar begeven. Naarmate wegen minder worden bereden of onverhard worden, wordt de "angst" om dat soort trajecten te rijden alleen maar groter. Onverharde wegen rijden ook niet al te comfortabel, ook niet met de vering van een 4x4. Mij weerhoudt het niet, maar denk aan Japanners in hun mooie kleertjes.

Ikzelf heb er geen moeite mee om onverhard te rijden, maar bij een advies "4x4" ga ik die weg niet op, zelfs niet met een 4x4. Ik heb simpelweg de ervaring niet om door het zand te rijden en moet er niet aan denken om dan vast te komen zitten. Wil dan toch minstens iemand met relevante 4x4-ervaring in mijn auto hebben zitten.

Als een gebied dus toeristen (= geld) aan wil trekken, moet er een fatsoenlijke asfaltweg liggen. Bedenk jezelf daarbij dan dat RN 40 weliswaar door de woestijn (beter gezegd: pampa) loopt, maar ook relatief dicht langs de Andes. De weg zelf en haar aftakkingen leiden naar schitterende nationale parken. Alternatieven zijn er niet. Verdere ontwikkeling van het toerisme is dan ook de voornaamste drijfveer van de voorstanders van asfaltering. Een volkomen geldige redenering, als je het mij vraagt. Maar de tegenargumenten zijn net zo valide en de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Beslissing ergens in de komende jaren in Buenos Aires ...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 22 feb 2006, 15:37

Denk dat het belangrijker is dat er op regelmatige afstand een 'refreshment' kraampje is en een goede voorziening voor pechgevallen. Dat zal wel erg duur zijn, maar naar mijn mening nuttiger. Ken zelf alleen de woestijnroute Cairo - Eilat - Jeruzalem, die over zijn gehele lengte geasfalteerd is en ik was erg blij met de oase-herbergen die hier en daar langs de route te vinden zijn.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie