[IND] India

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18030
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [IND] India

Bericht door Snelwegfreak » ma 24 feb 2014, 19:45

India is voor mij ook een vreselijk land, veel te vol, te arm... Het trekt mij in tegenstelling tot andere Aziatische landen totaal niet aan.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » ma 24 feb 2014, 19:45

De samenvoeging van 1956 is schijnbaar nooit populair geweest. India is een zeer gedecentraliseerd land met vele culturen en talen. Telangana is overigens wel het wat meer welvarende deel van Andhra Pradesh, vooral door de stad Hyderabad.

Er zijn nog veel meer voorstellen: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pr ... s_of_India
Snelwegfreak schreef:India is voor mij ook een vreselijk land, veel te vol, te arm... Het trekt mij in tegenstelling tot andere Aziatische landen totaal niet aan.
De mensen die ik ken die er geweest zijn zeggen dat het een verschrikkelijk smerig en onhygiënisch land is. Schijnbaar komen er elk jaar 900.000 mensen om het leven vanwege vervuild drinkwater.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [IND] India

Bericht door Alfa » ma 24 feb 2014, 19:48

Snelwegfreak schreef:India is voor mij ook een vreselijk land, veel te vol, te arm... Het trekt mij in tegenstelling tot andere Aziatische landen totaal niet aan.
Toch komt India op mij minder exotisch over dan pakweg China. Maar dat kan ook aan het nalatenschap van het Brits kolonialisme liggen.

Ook de mensen verschillen uiterlijk niet zo gek veel van ons.

Vinny schreef:Ik denk dat die mensen het leven sowieso al niet zagen zitten.
Ik denk dat het in bepaalde culturen sowieso 'gebruikelijker' is om zelfmoord te plegen om een krachtig signaal te geven. Het lijkt een beetje op zelfverbranding dat ook totaal niet-gangbaar is in het westen en op ons bijzonder gek overkomt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [IND] India

Bericht door Vinny » ma 24 feb 2014, 22:53

Onderschat het desperadisme niet dat er achter zo'n actie schuilgaat. Mensen die gewoon een vrouw en kinderen thuis hebben en goed te eten doen zo iets veel minder vaak en zijn bovendien veel minder vatbaar voor revolutionaire oproepen, gewelddadige acties en/of zelfmoordaanslagen. :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » zo 20 apr 2014, 10:46

De nieuwe Santa Cruz - Chembur Link Road in Mumbai. Deze is vrijdag opengesteld. De aanleg duurde 10 jaar. Door illegale bebouwing op het tracé dat al sinds 1987 gereserveerd was, moesten ruim 3.000 gebouwen gesloopt worden.

http://www.wegenwiki.nl/Santa_Cruz_-_Chembur_Link_Road

Afbeelding

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Re: [IND] India

Bericht door nielske1990 » zo 20 apr 2014, 11:29

^^ Op Google Maps staat een 360 graden 'photosphere' van dezelfde kruising in aanbouw: Link
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Wimpie25 » zo 20 apr 2014, 23:03

De signalisatie en wegmarkering lijkt nog altijd van een miniem niveau te zijn in India.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18030
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [IND] India

Bericht door Snelwegfreak » zo 20 apr 2014, 23:06

Precies mijn gedachte. Ook vind ik het er nogal simplistisch en standaard uit zien. Net een Lego-plaat of zo...
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [IND] India

Bericht door Alfa » ma 21 apr 2014, 14:46

Die wegindeling smeekt toch om files en chaos? Twee afslaande rijstroken die onmiddellijkheid ophouden te bestaan (dus geen invoegstrook), etc. Of rekent men er nu al op dat er toch voortdurend file zal staan en de gemiddelde snelheid dus stapvoets zal zijn?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » ma 21 apr 2014, 15:15

Ik heb ook niet de indruk dat India het wegontwerp van de voormalige kolonisator of andere westerse landen overneemt. Je ziet vaak vreemd ontworpen wegen, ook qua alignement bijvoorbeeld (bochten zonder overgangsbogen, krappe lussen met 3 rijstroken, etc.)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door mavas » ma 21 apr 2014, 15:24

Alfa schreef:Die wegindeling smeekt toch om files en chaos? Twee afslaande rijstroken die onmiddellijkheid ophouden te bestaan (dus geen invoegstrook), etc. Of rekent men er nu al op dat er toch voortdurend file zal staan en de gemiddelde snelheid dus stapvoets zal zijn?
Ik zie verkeerslichten op de kruising. Of die het hele kruispunt regelen, of alleen de voetgangersoversteken zou ik niet weten.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Pino » ma 21 apr 2014, 15:31

Chris schreef:Ik heb ook niet de indruk dat India het wegontwerp van de voormalige kolonisator of andere westerse landen overneemt. Je ziet vaak vreemd ontworpen wegen, ook qua alignement bijvoorbeeld (bochten zonder overgangsbogen, krappe lussen met 3 rijstroken, etc.)
Zeker niet. De federale bestuursstructuur van India helpt ook niet. Iedere deelstaat vindt zelf het wiel uit, en wanneer je vervolgens in een stad terecht komt, is het vaak de gemeente die zelf het wiel heeft mogen uitvinden. Bewegwijzering verschilt per stad, en het aantal plaatsen waarop bewegwijzering nodig wordt geacht is behoorlijk klein.

Het spreekt voor zich dat ook de bekendheid met maatregelen die congestie zouden kunnen verminderen vrij beperkt zal zijn. Het feit dat de drukste wegen van de steden een permanente gridlock zijn, vormt ook niet echt een reden om goed na te denken over efficiënte weefbewegingen.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [IND] India

Bericht door Alfa » ma 21 apr 2014, 16:33

Toch begrijp ik dat niet. Er is voldoende kennis voorhanden. Zelfs gratis op het internet. Een beetje wegenontwerper kijkt toch eerst rond, hoe ze elders aanpakken bv, ipv gewoon wat te tekenen?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18030
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [IND] India

Bericht door Snelwegfreak » ma 21 apr 2014, 16:36

Lijkt mij wel. Op dit soort gebieden is het écht beter goed gejat dan slecht bedacht. Want om eerlijk te zijn: dit is erg slecht bedacht. Ook autosnelwegen op deze manier zonder fatsoenlijke verkanting, bogen, bochtstralen et cetera maar met hoge stoepranden zonder enige restruimte naast de kantstreep. Het is allemaal erg amateuristisch.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Pino » ma 21 apr 2014, 16:44

Met het risico (te sterk) te generaliseren: ik denk dat de Indische cultuur je danig in de weg kan zitten als het gaat om dat soort verbeteringen. Ergens bovenin de organisatie zit de een of andere pief die daar misschien wel is komen te zitten omwille van heel andere kwaliteiten dan wegenbouw/wegbeheer. Dat soort mensen is van nature aartsconservatief: we gaan het precies doen zoals we het tot nu toe altijd hebben gedaan. En natuurlijk lekker blaffen tegen iedereen die lager zit in de organisatie of maatschappelijke pikorde. Juist op dat lagere niveau zitten vermoedelijk wel wat mensen die handig genoeg zijn om gebruik te maken van kennis die elders voorhanden én beschikbaar is. Maar als zo iemand de ideeën al durft kenbaar te maken, zal het eeuwen duren voordat de kennis bovenin de organisatie terecht is gekomen én aldaar is onderschreven. Politiek system, kastensysteem, dat soort werk. Het land waar een kleine 20% van de wereldbevolking woont is hopeloos inefficiënt, helaas.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18030
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [IND] India

Bericht door Snelwegfreak » ma 21 apr 2014, 17:03

Ik denk dat je daar toch wel een goed punt hebt: de kastenmaatschappij kan er een behoorlijke stempel op drukken. Dan hoeven we voorlopig dus niet veel te verwachten van India op dat gebied. Toch jammer, want de vraag is er wel naar heb ik het idee: er is genoeg verkeer. Je kunt natuurlijk wel je vraagtekens stellen bij het nut van echt goede infrastructuur, gezien de cultuur en het rijgedrag dat daarmee samenhangt. Maar goed, misschien is dat wel een kip-ei verhaal: komt het rijgedrag door de slechte infra, of is er geen goede infra omdat er toch niemand zich wat van aantrekt (even gechargeerd)?
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [IND] India

Bericht door Vinny » ma 21 apr 2014, 17:34

Ligt ook aan het onderwijssysteem, mensen worden opgeleid met te doen wat hun baas zegt en niet onafhankelijk te denken. Een stukje discipline in eigen gedrag als de baas toevallig niet meekijkt wordt dan weer niet aangeleerd. Dus als de ruimte er is dan gedraagt men zich als een Neanderthaler op de snelweg. Of zet een marktkraampje neer op een plek waar dat niet mag, niet kan en niet veilig is. Maar ja, je kunt er weer een paar rupee meer mee verdienen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [IND] India

Bericht door Alfa » zo 18 mei 2014, 21:07

De verkiezingen zijn juist achter de rug in India. De regerende Congrespartij heeft zwaar verloren. De hindoe-nationalistische Bharatiya Janata heeft nu een absolute meerderheid. Dat betekent ook dat India een nieuwe minister-president krijgt. Al lijkt hij wel sterk op de vorige:

Vorige minister-president: Manmohan Singh
Afbeelding

Nieuwe minister-president: Narendra Modi
Afbeelding


Goed, een nieuwe regering dus. Hindoe-nationalistisch, dat klinkt niet echt goed. Maar misschien kan het wel meevallen. Want India is eigenlijk een slappende reus en met het beleid van de Congrespartij van de afgelopen jaren zal India nog lang slapen. Bharatiya Janata is trouwens al aan de macht geweest van 1998 tot 2004 met minister-president Atal Bihari Vajpayee.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Pino » ma 19 mei 2014, 7:28

Heb in de media weinig gelezen over concrete infrastructuur-plannen, maar ik vermoed dat de nieuwe regering zal proberen projecten vlot te trekken. Men heeft in de campagne gefulmineerd tegen de corruptie die projecten zo sterk vertraagt en ik las over een Chinees model van groei door grote investeringen.

Concrete plannen ken ik echter niet. Daarnaast klinkt bovenstaande als makkelijker gezegd dan gedaan, gezien de enorme macht die bij de deelstaten ligt. En die hebben vaak andere partijen in de regering.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [IND] India

Bericht door Peter » ma 19 mei 2014, 9:37

Ik weet niet of het perse corruptie is, maar de bureaucratie is de grote bottleneck. Er is voor alles en nog wat een vergunning nodig met veel papierwerk en stempels. Een overheid die zichzelf werk toekent door verder redelijk zinloze procedures. Wij kennen/kenden dat in Nederland ook met kap- en (ver)bouwvergunningen voor lullige boompjes, schuttingen, schuurtjes of dakkapellen. De gemeente liet die soms onnodig strak, omdat er andere minder leges zouden binnenkomen (en men de ambtenaar niet kon ontslaan of een andere taak geven, die ze afwerkte).

In veel landen heeft het ambtenarencorps de feitelijk macht. Het democratische parlement kan vanalles besluiten, maar als de ambtenaren (incl politie) hun eigen plan trekken is er weinig tegen te doen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » di 03 jun 2014, 16:58

Telangana is sinds gisteren officieel een nieuwe staat van India. De staat telt 35 miljoen inwoners en de hoofdstad is Hyderabad.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Rene » di 03 jun 2014, 17:02

Wat is in vredesnaam het nut van deze splitsing van de staat Andhra Pradesh :dontknow:

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [IND] India

Bericht door Alfa » di 03 jun 2014, 18:05

En blijkbaar blijft Hyderabad toch de hoofdstad van Andhra Pradesh. Vreemd.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [IND] India

Bericht door Rein » di 03 jun 2014, 22:07

Wikipedia biedt duidelijkheid.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [IND] India

Bericht door Vinny » wo 04 jun 2014, 19:41

Leuk om de wiki weer eens te lezen. Ben zelf in 2010 in die stad geweest. Het is een gebied in ontwikkeling. De meeste mensen leven onder de armoedegrens is mijn indruk.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door captain007 » wo 04 jun 2014, 21:52

^^ In ieder geval zitten er veel IT gerelateerde bedrijven is mijn indruk. Al een aantal keren met Indiërs op afstand gewerkt die daar zaten.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [IND] India

Bericht door Wouter N14 » wo 04 jun 2014, 22:13

Chris schreef:De staat telt 35 miljoen inwoners.
Wat een bizar groot land is het ook. Ik vond het wel geweldig om te bezoeken.
Vinny schreef:Het is een gebied in ontwikkeling. De meeste mensen leven onder de armoedegrens is mijn indruk.
Dat geldt voor het hele land ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Wimpie25 » do 05 jun 2014, 20:22

captain007 schreef:^^ In ieder geval zitten er veel IT gerelateerde bedrijven is mijn indruk. Al een aantal keren met Indiërs op afstand gewerkt die daar zaten.
Klopt, ook Colruyt heeft een hele building in India en die zit vol met Indiërs die in loonfunctie van Colruyt het wat repetitieve IT-werk uitvoeren.

Afbeelding

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door captain007 » do 05 jun 2014, 21:21

^^ Ah, in dat gebouw er schuin achter zitten dan de mensen waar ik mee te maken heb van Accenture :p

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Wimpie25 » vr 06 jun 2014, 21:40

^^
De foto is genomen in een "stad" aan de Oostkust van India waar eigenlijk enkel West-Europese firma's afdelingen hebben. Het geheel bestaat uit nieuwe kantoorgebouwen, voor de rest woont er eigenlijk niemand. Meestal betreft het dus call-centers of IT-afdelingen. Mijn oom moet regelmatig naar zo'n afdeling afreizen voor procesbemerkingen, die vaststellingen stuurt hij dan door naar het hoofdkantoor in (meestal) België of elders in West-Europa. Een grote eer onder de lokale werknemers schijnt te de omgekeerde beweging te zijn, dat zij uitgenodigd worden om naar hier te komen en enige tijd hier aan de slag te gaan.
Maar wellicht klinkt je dit allemaal wel bekend in de oren. ;)

Plaats reactie