[IND] India

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » ma 21 jul 2014, 18:24

De productie van de 'Ambassador' is stopgezet. De Ambassador is de bekendste auto van India, een model dat uiterlijk sinds de jaren '50 amper is gewijzigd.

bouwjaar 2013:
Afbeelding

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [IND] India

Bericht door nederland24 » ma 21 jul 2014, 19:42

^^Ziet er nog als nieuw uit. :mrgreen:

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6970
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Wimpie25 » di 22 jul 2014, 12:47

Dat doet me denken aan de Golf 1 die tot enkele jaren terug nog steeds werd geproduceerd in Zuid-Afrika. Dat ziet er wel vreemd uit, zo'n kunststoffen bumper op de plaats waar vroeger een Chromé ornament had gezeten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » do 05 feb 2015, 20:32

Mumbai - Pune Expressway

Er komt voor € 100 miljoen een 12 kilometer lang nieuw tracé van de Mumbai - Pune Expressway op de berghelling bij Lonavala. Er komt een 8 kilometer lange tunnel met 2x4 rijstroken om het grote hoogteverschil te overwinnen. Momenteel gaat dat met haarspeldbochten en 2x3 rijstroken. Over 8 kilometer stijgt de snelweg hier bijna 500 meter. In 10 jaar tijd zijn er 400 doden gevallen bij ernstige ongevallen.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » wo 20 mei 2015, 21:16

Agra - Lucknow Expressway

Recent is de aanleg van de langste snelweg van India begonnen, de 302 kilometer lange Agra - Lucknow Expressway. In tegenstelling tot veel andere wegenprojecten is dit een geheel nieuw tracé. Ik was sceptisch of het ze ging lukken, maar nieuwe satellietbeelden van 2015 laten zien dat de snelweg inderdaad in aanleg is. De deadline is oktober 2016, ik betwijfel of ze dat kunnen halen.

Lucknow is één van de grotere steden in India met 4,9 miljoen inwoners.

Ik heb de route enigszins vast kunnen leggen op basis van de beschikbare satellietbeelden van 2015.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » vr 22 mei 2015, 21:08

Snelwegen kunnen ook gebruikt worden als landingsbanen voor straaljagers in India. Gisteren is voor het eerst een IAF straaljager geland op de Yamuna Expressway tussen Delhi en Agra.

Afbeelding

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door keokiracer » za 19 sep 2015, 20:19

Een (ietwat chaotisch) ritje over de Mumbai - Pune Expressway:
Link
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door marcel » zo 25 okt 2015, 15:54

Ik ben weer eens in Hyderabad geweest. 84 foto's zie
https://picasaweb.google.com/1150350970 ... arious2015

Ik had de hele snelweg weer gefotografeerd maar het meeste is nog zoals in 2012, zie https://picasaweb.google.com/1150350970 ... dNorth2012

Er zijn wel wat dingen veranderd: er zijn wat nieuwe borden geplaatst, je ziet steeds minder spookrijders, er zijn wat meer stoepen, en zelfs verkeerslichten voor voetgangers en fietsstroken:
Afbeelding

maar dit soort dingen kom je ook tegen:
Afbeelding

De snelweg heeft nu tol, tarief ruim een cent per km
Afbeelding

Nieuwe borden:
Afbeelding

Afbeelding

Wat groen betekent weet ik niet. Van een andere kant komend op ditzelfde punt vind je andere kleuren voor dezelfde bestemmingen.

De aanleg van de metro zorgt voor veel overlast:
Afbeelding

maar je kunt die pijlers ook zo gebruiken:
Afbeelding

Van de absurd lage snelheidsbeperkingen trekt niemand zich iets aan:
Afbeelding

Deze rotonde namen we verkeerdom, evenals de auto voor ons:
Afbeelding
(het blijft nog 14 seconden groen)

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10947
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [IND] India

Bericht door Willem » zo 25 okt 2015, 19:41

Als je alle pijlen op groen zet kun je net zo goed met een groene bol i.p.v. pijlen werken (onderste foto).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » zo 25 okt 2015, 19:52

Hoe is het rijden in India als Europeaan? Ik kan me voorstellen dat het net een wildwest lijkt vergeleken met de ordelijkheid in Europa. Al doen ze in India wel pogingen om het wegennet te verbeteren. Maar het niveau van bijvoorbeeld China halen ze nog lang niet.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [IND] India

Bericht door Vinny » zo 25 okt 2015, 21:50

Toen ik vijf jaar geleden in Hyderabad was, was het echt heel erg. Veel dramatischer kan niet qua rijstijl en als ik het verslag van Marcel zo lees met verkeerd om-om genomen rotondes dan vrees ik dat het niet heel veel verbeterd is.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door marcel » zo 25 okt 2015, 22:24

Het is wel iets veranderd, zoals ik al zei zie je minder spookrijders (op de snelweg waarschijnlijk helemaal niet meer nu er tol geheven wordt). Ook rijdt 's nachts bijna iedereen met licht. Dit soort dingen heb ik ook niet meer gezien (foto uit 2010):
Afbeelding

Maar je ziet nog wel dat de meeste Indiërs geen idee hebben van het concept van rijstroken. Half op de rijstrook rijden is normaal:
Afbeelding
Op de snelweg kom je mensen tegen die zich met 150 door het verkeer slingeren en anderen die (half) op de meest rechtse rijstrook 60 rijden (met een moderne auto).

Een half met de hand geschreven nummerbord:
Afbeelding

Dit soort markering helpt natuurlijk ook niet:
Afbeelding
Hoe is het rijden in India als Europeaan?
Je mag alleen met een Indiaas rijbewijs rijden, dus alleen mensen die er wonen doen dat.
Overigens ken ik ook een Indiër die het autorijden in Californië heel lastig vindt omdat er allerlei regels zijn waaraan je je moet houden ... in India doe je maar wat, en dat gaat eigenlijk verbazingwekkend goed, ik heb nog nooit een ongeluk gezien.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [IND] India

Bericht door Alfa » zo 25 okt 2015, 22:50

Het valt wel op hoe veel Engels er gebruikt wordt langs de wegen. Zelfs meer dan de lokale taal. Kunnen die mensen dat wel lezen vraag ik me af, zeker de laagopgeleide Indiërs. Het helpt niet om op de paal te zetten dat het kruispunt afgesloten is als geen kat dat kan lezen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [IND] India

Bericht door Vinny » zo 25 okt 2015, 23:02

In Hyderabad is Engels de voertaal. Dat heeft de stad expres ingevoerd om buitenlandse investeerders te lokken is me verteld, bovendien is de meerderheid islamitisch en houden dus niet zo van het overheersende Hindi.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door marcel » zo 25 okt 2015, 23:06

Bijna alles is inderdaad in het Engels, en meestal zie je ook Telugu. Hindi komt minder voor.
Op het platteland kom je wel borden tegen alleen in Telugu (foto van 2010):
Afbeelding

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [IND] India

Bericht door Peter » ma 26 okt 2015, 3:08

Alfa schreef:Het valt wel op hoe veel Engels er gebruikt wordt langs de wegen. Zelfs meer dan de lokale taal. Kunnen die mensen dat wel lezen vraag ik me af, zeker de laagopgeleide Indiërs. Het helpt niet om op de paal te zetten dat het kruispunt afgesloten is als geen kat dat kan lezen.
Laag of niet opgeleide Indiers hebben geen auto. Wellicht een motor, tuktuk of fiets. Die hebben geen borden nodig en een redelijk deel kan niet of nauwelijks lezen. Vertrouwen op borden is toch overigens niet aan te raden. Men heeft kennelijk een Belg of Oosterijker aangenomen om een volledig inconsistente bewegwijzering in te voeren (in Bangalore in ieder geval wel), waar je niet aan hebt. Bestemmingen op belangrijke keuzepunten wisselt iedere keer.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [IND] India

Bericht door Peter » ma 26 okt 2015, 3:12

Vinny schreef:Toen ik vijf jaar geleden in Hyderabad was, was het echt heel erg. Veel dramatischer kan niet qua rijstijl en als ik het verslag van Marcel zo lees met verkeerd om-om genomen rotondes dan vrees ik dat het niet heel veel verbeterd is.
De meeste Indiers doen maar wat inderdaad. Regels zijn er met name voor anderen. Er wordt nauwelijks gehandhaafd, de boetes zijn laag en wie een aanrijding met een (onverlichte, geen voorrang hebbende) vrachtwagen of een bus krijgt is meestal zijn geld kwijt, daar ze vaak niet verzekerd zijn en ook anderszins niet betalen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [IND] India

Bericht door Peter » ma 26 okt 2015, 6:03

Hoe is het rijden in India als Europeaan?
Je mag alleen met een Indiaas rijbewijs rijden, dus alleen mensen die er wonen doen dat.
Overigens ken ik ook een Indiër die het autorijden in Californië heel lastig vindt omdat er allerlei regels zijn waaraan je je moet houden ... in India doe je maar wat, en dat gaat eigenlijk verbazingwekkend goed, ik heb nog nooit een ongeluk gezien.
Wat er allemaal mag en niet mag is onduidelijk. Car rentals zijn zeldzaam en ik weet niet of je een auto zonder chauffeur kunt huren als niet-Indier.

De meeste expats (die meestal een eigen auto hebben, net als ik) hebben een chauffeur (uurloon 0.50-1.00 Euro) maar rijden ook zelf wel als de chauffeur vrij heeft of verhinderd is voor korte ritjes. Er wordt aangeraden een Indiaas rijbewijs aan te vragen (slechts een administratief proces voor een in India wonende niet-Indier met een buitenlands rijbewijs).

Ik rij zelf ook en je moet leren omgaan (en tot zekere hoogte leren meedoen) met ongediscipleerd gedrag, zoals het blokkeren van kruispunten, het gebruiken van de verkeerde weghelft, de stoep of berm gebruiken, voordringen bij een file, geen voorrang verlenen, parkeren waar dat niet mag (boete 1 Euro), etc. Ik rijd alleen maar waar ik de weg ken. Dan kan ik EN op het verkeer (inclusief koeien en honden) letten EN op de gaten in de weg, maar niet ook nog eens waar ik naar toe moet.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [IND] India

Bericht door Wouter N14 » di 27 okt 2015, 21:02

Leuk verslag! Ik wil er ook weer eens naar terug.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » do 05 nov 2015, 20:25

Delhi

Vandaag is begonnen met 3 grote wegenprojecten rond Delhi;

* Western Peripheral Expressway (136 km)
* Eastern Peripheral Expressway (135 km)
* Delhi - Panipat (70 km)

De Western Peripheral Expressway is al sinds 2006 in aanleg maar de voortgang was zeer traag door corruptie en andere problemen. Het project is opnieuw aanbesteed en moet nu in 2018 worden geopend.
De Eastern Peripheral Expressway is een nieuw project.
De NH1 wordt tussen Delhi en Panipat over 70 kilometer naar 2x4 rijstroken verbreed. In 2010 is dit deel al naar 2x3 rijstroken verbreed. In India zijn de verdubbelingen van bestaande national highways vaak niet echt een volwaardige snelweg.

De projecten kosten samen $ 2,1 miljard en moet de megastad Delhi van doorgaand verkeer ontlasten. De meeste winst zal vooral voor doorgaand verkeer zijn, aangezien het veel minder tijd kost om de stedelijke regio te doorkruisen. Indiase steden zijn chronisch verstopt met gemotoriseerd verkeer en langzaam verkeer.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » za 05 dec 2015, 13:00

Veel overstromingen rond Chennai:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » do 31 dec 2015, 20:31

De aanleg van een '14 lane expressway' is vandaag begonnen tussen Delhi en Meerut. De snelweg wordt 74 kilometer lang. Er wordt geen openstellingsjaar genoemd. Veel projecten in de regio Delhi verlopen erg traag, zoals de twee bypasses.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » do 31 mar 2016, 16:54

In Kolkata is een stuk elevated highway ingestort. Er zijn mogelijk tientallen doden.

Afbeelding

Dit maakt ook wel een erg rare bocht...
Afbeelding

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door captain007 » do 31 mar 2016, 18:07

Het ziet er ook uit alsof dat beton er al een hele tijd zo ligt.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Kaaiman » do 31 mar 2016, 18:31

Lijkt me eerder zo'n gevalletje Kaapstad: Oeps, hij nie past nie...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » do 31 mar 2016, 18:39

Afgaande op de historische beelden in Google Earth zijn in 2012 de eerste liggers met betondek geplaatst.

Het is wel zo dat in een tropisch klimaat beton er al heel snel verweerd uitziet.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Jump » za 02 apr 2016, 21:57

Het beton was de dag ervoor nog maar gegoten op dat stuk.

Foto van de andere kant:
Afbeelding

Ik ben ook een filmpje tegengekomen van het moment van de instorting, maar lijkt mij niet gepast om dat hier te plaatsen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Kaaiman » zo 03 apr 2016, 16:39

Nog afgezien van de plek (Wet geluidhinder, iemand?) en het tracé ziet de constructie er nogal amateuristisch gebouwd uit. Alles is schots en scheef... :nuts:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [IND] India

Bericht door Alfa » zo 03 apr 2016, 17:05

India gaat nu door dezelfde fase door als China 20 jaar geleden (waar dergelijke ongelukken ook schering en inslag waren). Hopelijk wordt dit aangegrepen om meer veiligheidscontroles te doen.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Jump » zo 03 apr 2016, 20:51

Om een idee te krijgen hoe het ingepland is:

Afbeelding

Afbeelding

http://www.thehindu.com/news/cities/kol ... 423586.ece

Plaats reactie