[IND] India

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Rogier
expressweg

Bericht door Rogier » di 16 jan 2007, 19:34

Prachtig foto's, maar de mensen in India mogen wel eens een verkeerslesje volgen, zodat de chaos minder wordt.

VrouwAchterHetStuur
dorpsstraat

Bericht door VrouwAchterHetStuur » vr 19 jan 2007, 12:41

Het absolute hoogte punt van de reis willen wij jullie echter zeker niet onthouden:
Daar had natuurlijk deze foto moeten staan:
Afbeelding

Chris
Moderator

Re: [IND] India

Bericht door Chris » di 18 nov 2008, 23:18

Wat foto's:

Ik weet niet of deze echt tot de snelwegen gerekend worden of gewoon hoofdwegen:
Afbeelding

tolweg:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PW100
verkeersader

Bericht door PW100 » di 18 nov 2008, 23:30

^^
Chris, ik waardeer het zeer dat je talrijke van dit soort foto's plaatst, maar ik blijf me toch afvragen waarom je niet aan bronvermelding doet? :dontknow:
Ik zou het op zijn minst "netjes" vinden naar de fotograaf. Ik ga er dus vanuit dat jij dat niet zelf bent, maar zelfs dat is onduidelijk . . . :roll:

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 18 nov 2008, 23:36

Ik kan hooguit zeggen dat ze van Skyscrapercity komen, en daar staan ze 9 van de 10 keer ook niet genoemd...

PW100
verkeersader

Bericht door PW100 » di 18 nov 2008, 23:46

Een linkje erbij zou dus geen probleem moeten zijn, dan heb je in ieder geval van jou zijde aan je verplichtingen voldaan voor wat betreft bronvermelding ;)

Quattro
verkeersader

Bericht door Quattro » za 06 feb 2010, 3:13

Op de snelweg van Chennai... (opgelet voor mensen die snel misselijk worden in de auto!)
Link
Blood type : B4 Flickr | Vimeo | YouTube

marcel
expressweg

Bericht door marcel » zo 06 jun 2010, 19:47

Een paar foto's van mijn collega Bernd uit de omgeving Delhi en de weg Delhi-Agra

http://picasaweb.google.com/monterie.roads/Delhi

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » za 19 jun 2010, 19:40

Vandaag heb ik samen met Marcel een dagtochtje gemaat in India. Fotos volgen ongetwijfeld nog. Een paar observaties:
- Snelwegen zoals wij die kennen, met gecontroleerde toegang, gescheiden rijbanen en ongelijkvloerse kruisingen bestaan amper. De belangrijkste uitvalsweg van Hyderabad in zuidelijke richting is de "national higway" 7. Dit is een weg die over het algemeen 2x2 is, maar wel gelijkvloerse kruisingen kent en heel veel erftoegangen (lees: hutjes langs de weg waar allerlei etenswaar en dergelijke verkocht wordt). Op de snelweg naar het vliegveld (gedeeltelijk in aanbouw) kun je ook voetgangers, en marktkraampjes tegenkomen.
- De Elevated Highway van Hyderabad heeft wel "controlled acces". Er staat een politiepost bij de oprit waarbij bewakers alle andere voertuigen dan autos en lichte vrachtwagens tegenhouden. Deze weg rijdt als een echte kermisattractie. Het (toch vrij nieuwe) wegdek golft enorm, er zitten scherpe bochten in, en soms wordt de weg teruggebracht naar 1-1.
- Soms worden rijbanen en wegen onderbroken door heiligdommen. Deze mogen namelijk niet gesloopt worden, en een beproefde methode voor mensen die infrastructurele ontwikkeling willen tegenhouden is om een bepaalde locatie tot heiligdom uit te roepen. Aangezien er best wat verschillende religies vertegenwoordigd zijn kun je ver komen.
- Wegnummering: Naast de National Highways heeft India ook State Highways die genummerd zijn. Het wegnummer is vaak te vinden op kilometersteentjes waar ook de volgende bestemming en soms een control city of RFP inc. afstandsaanduiding op staat. Op de bewegwijzering zelf schittert het wegnummer door afwezigheid. Zelfs op de NH-7 zie je het nummer zelden tot nooit aangegeven.
- Wegkwaliteit: Wisselend. Wat mij opvalt is dat nieuwe stukken asfalt lang niet zo comfortabel rijden als het zwarte laken doet vermoeden. Oude stukken weg zijn vaak erg smal, en zon 20% van het weggenet is echt vol met kuilen en scheuren. Over het algemeen vind ik de staat van het wegdek op het platteland erg meevallen.
- Op het platteland kun je meestal redelijk doorrijden. Wel heb je soms aapjes of koeien op de weg. En bussen, vrachtwagens, handkarren en Riksjas kunnen ook behoorlijk vertragend werken als je geen gelegenheid hebt om ze (luid toeterend) in te halen. Bij drempels moet je wel uitkijken, die zijn met meer dan 20 km-h niet te nemen, en ze vallen behoorlijk slecht op.
- In steden en in grote dorpen heerst absolute chaos. De hoofdstraat is ook het belangrijkste commerciele gebied, en het verkeer is daaraan ondergeschikt. Omdat het soms gevaarlijk is als mensen met hoge snelheid op zon mensenmassa en marktuitstalling knallen plaatst de politie hekken op de weg, waardoor je gedwongen wordt af te remmen. Dit zie je ook op Hwy 7 bij de gelijkvloerse kruisingen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 19 jun 2010, 19:50

Snelwegen zoals wij die kennen, met gecontroleerde toegang, gescheiden rijbanen en ongelijkvloerse kruisingen bestaan amper.
Dat klopt, India heeft een erg onderontwikkeld wegennet qua autosnelwegen. Er zijn maar een paar langere snelwegen in het hele land;

* Mumbai - Pune Expressway
* Ahmadabad - Vadodara Expressway
* westelijke bypass Hyderabad
* Noida - Greater Noida Expressway
* Delhi - Gurgaon Expressway (recent geopend)

Daarnaast heb je wel een boel 2x2 wegen (naar het schijnt zo'n 10.000 kilometer), veelal de National Highways.

Maar vergeleken met Iran, Pakistan of Maleisië is het wel erg beperkt.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 20 jun 2010, 6:22

Het doorgaand autoverkeer in India is dan ook erg beperkt. De meeste mensen nemen de bus naar de dichtstbijzijnde (redelijk) grote stad en doen daar hun inkopen op de markt. Neemt niet weg dat een weg als de NH-7 wat mij betreft in aanmerking komt voor ombouw tot autosnelweg. Ik denk alleen dat de overheid het niet aandurft om de vele kraampjes te onteigenen. Je ziet wel dat het hier iets welvarender is dan in andere streken, omdat het grote verkeersaanbod ook een hogere omzet betekent voor de meeste van dat soort winkeltjes.

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » zo 20 jun 2010, 13:26

De economie in India groeit behoorlijk snel en het is denk ik wel te verwachten dat het wegennet de komende jaren fors zal worden aangepakt.
Donateur Vereniging Wegenforum

marcel
expressweg

Bericht door marcel » do 24 jun 2010, 22:24

Vinny schreef:Vandaag heb ik samen met Marcel een dagtochtje gemaat in India. Fotos volgen ongetwijfeld nog.
Ik ga ze komend weekend bewerken.
Er staat een politiepost bij de oprit waarbij bewakers alle andere voertuigen dan autos en lichte vrachtwagens tegenhouden.
Dat was mij helemaal niet opgevallen.
Zelfs op de NH-7 zie je het nummer zelden tot nooit aangegeven.
Op de NH7 staat meestal wel een apart bord met het nummer en een pijl rechtdoor, en na elke grote kruising een bevestigingsbord. Vanaf de kruisende wegen zie je het echter niet staan.
Helaas heb ik er nauwelijks foto's van omdat het toen donker was (alleen in de buurt van Hyderabad).

marcel
expressweg

Bericht door marcel » do 24 jun 2010, 22:26

* westelijke bypass Hyderabad
Die heb ik helemaal in beide richtingen gefotografeerd.
Een collega heeft daar foto's van. Ik zet ze binnenkort op picasa.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » vr 25 jun 2010, 6:30

Op de NH7 staat meestal wel een apart bord met het nummer en een pijl rechtdoor, en na elke grote kruising een bevestigingsbord. Vanaf de kruisende wegen zie je het echter niet staan.
Helaas heb ik er nauwelijks foto's van omdat het toen donker was (alleen in de buurt van Hyderabad).
Ik heb maar een paar keer gezien dat de "NH 7" als tekst op de bewegwijzering verscheen. Dat aparte bordje met het gele "US-shaped" schildje heb ik inderdaad ook gezien (wordt regelmatig herhaald)

marcel
expressweg

Bericht door marcel » zo 27 jun 2010, 1:01

marcel schreef:
Een collega heeft daar foto's van. Ik zet ze binnenkort op picasa.
Hier zijn ze:
http://picasaweb.google.de/monterie.roads/IndiaNH8

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 27 jun 2010, 8:48

Afbeelding
Een beetje vreemd bord in een land met linksrijdend verkeer, zeker als er verder (nog?) geen middenberm te zien is.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

marcel
expressweg

Bericht door marcel » zo 27 jun 2010, 19:28

Foto's uit de omgeving Hyderabad (andere komen later):

NH7 noord (5 foto's)
http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... iaNH7North

NH7 zuid (30 foto's)
http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... iaNH7South

Hyderabad Airport en Expressway (54 foto's)
http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... badAirport

Narashima Rao Expressway zuid (44 foto's)
http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... ExpwySouth

Nehru ring road noord (55 foto's)
http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... gRoadNorth

Nehru ring road zuid (60 foto's)
http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... gRoadSouth

marcel
expressweg

Bericht door marcel » zo 04 jul 2010, 23:10

Andhra Pradesh SH5:

In zuidelijke richting 232 foto's
http://picasaweb.google.ch/monterie.roa ... APSH5South

In noordelijke richting 72
http://picasaweb.google.ch/monterie.roa ... APSH5North

marcel
expressweg

Bericht door marcel » za 10 jul 2010, 20:27

De rest van mijn foto's:

Diverse in Hyderabad (92 foto's)
http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... badVarious

Andhra Pradesh SH 20 oost, 56 foto's door de achterruit
http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... APSH20East

In westelijke richting 24
http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... APSH20West

Tenslotte nog 6 van de SH21
http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... PSH21South

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 18 jul 2010, 21:59

Een paar foto s van mijn hand (zie slideshow):
http://img251.imageshack.us/slideshow/w ... 10100b.jpg

Edit: nu heb ik wel fotos die een beetje een leuk formaat hebben... :oops:

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » ma 20 dec 2010, 18:39

Nog wat verkeersfoto's van mijn India-reis :)

Agra.
Afbeelding

Agra.
Afbeelding

Uitvalsweg van Delhi.
Afbeelding

Uitvalsweg van Delhi.
Afbeelding

Bharatpur (of nabije omgeving).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bharatpur. Geen idee wat nu die parking is :lol:
Afbeelding
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 01 apr 2011, 19:40

De resultaten van de tienjaarlijkse census zijn bekend.

De bevolking van India nam in de afgelopen 10 jaar met 181 miljoen toe. Het inwonertal bedraagt nu 1,21 miljard mensen, 17% van de wereldbevolking op 2,4% van de wereldoppervlakte. De groei van het aantal inwoners is procentueel wel wat afgevlakt. Het alfabetisme nam met bijna 10 procentpunten toe naar 74%, met name onder vrouwen nam het alfabetisme met 50% toe. De meestbevolkte staat Uttar Pradesh telt ruim 190 miljoen inwoners.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » vr 01 apr 2011, 21:41

Vooral de opkomst van de televisie in arme(re) delen van het land heeft voor "empowerment" voor de Indiase vrouw gezorgd. Interrestant in dat verband is ook dat bij het ondervragen van gezinnen die een televisie hebben, vrouwen minder snel "ja" te zeggen op de vraag of de man de vrouw mag slaan als ze ongehoorzaam is, maar dat ook mannen vinden dat ze hun vrouw niet mogen slaan, terwijl in televisieloze gezinnen traditioneler normen en waardenpatroon wordt gehanteerd. Effecten zijn onder meer dat vrouwen pas op latere leeftijd met kinderen beginnen en ook minder kinderen krijgen, waardoor de bevolkingstoename getemperd wordt, en dat er een grotere bereidheid is om kinderen naar school te sturen.

Interessant stukje uit een boek wat ik onlangs hierover gelezen heb.

Qua autosnelwegen heeft het land nog een lange weg te gaan trouwens, de meeste hoofdwegen zijn nog lang niet zo ver uitgebouwd.

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » zo 24 apr 2011, 15:16

Chris schreef:De resultaten van de tienjaarlijkse census zijn bekend.

De bevolking van India nam in de afgelopen 10 jaar met 181 miljoen toe. Het inwonertal bedraagt nu 1,21 miljard mensen, 17% van de wereldbevolking op 2,4% van de wereldoppervlakte. De groei van het aantal inwoners is procentueel wel wat afgevlakt. Het alfabetisme nam met bijna 10 procentpunten toe naar 74%, met name onder vrouwen nam het alfabetisme met 50% toe. De meestbevolkte staat Uttar Pradesh telt ruim 190 miljoen inwoners.
Een kwestie van tijd vooraleer India China inhaalt als meestbevolkte land. Ginds loopt de eenkindpolitiek dan wel op haar laatste benen, maar het is illusie te denken dat de Chinese maatschappij anno 2011 zo maakbaar is dat dit in meer geboortes zal resulteren.

nederland24
2x2 autosnelweg

Bericht door nederland24 » zo 24 apr 2011, 21:28

^^India mag wel oppassen, want het land wordt zo behoorlijk dichtbevolkt. Vooral in de steden gaat dit gigantische problemen geven.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » zo 24 apr 2011, 21:30

^^ Moet je nagaan dat dit nu al enorme problemen oplevert in steden zoals Mumbai/Bombay, (New) Delhi, Kolkata/Calcutta etc.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » ma 25 apr 2011, 10:22

De groei van de bevolking is op zichzelf niet direct verantwoordelijk voor de enorme toename in het verkeer. India is nog altijd het land waar meer dan 400 miljoen mensen niet eens eigen sanitaire voorzieningen ter beschikking heeft. Die groep mensen veroorzaakt geen verkeersdruk. Het is de groei van de middenklasse die in India verkeersinfarcten creëert. Waarbij het op zich niet uitmaakt of die het gevolg is van middenklassers die kinderen krijgen of van de sociale onderklasse die zichzelf omhoog weet te werken.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 25 apr 2011, 11:38

Als ze niet al in de file staan op de weg, dan staan ze om 09:00 wel massaal in de rij voor een plekje in de lift naar het kantoor (en wordt je minimaal volkomen fijn gedrukt) :mrgreen:

Het probleem voor de middenklasse in India is ook betaalbare huisvesting. Appartementcomplexen zijn veelal te duur of te ver weg, en oudere bebouwing is al bezet door eerdere immigranten.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 18 jul 2011, 21:26

Bangalore

Afbeelding