[BR] Brazilië (Brazil)

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: [BR] Brazilië (Brazil)

Bericht door Chris » di 01 feb 2011, 19:21

Nog wat foto's van de SP-070, één van twee oost-westsnelwegen vanuit Sao Paulo richting Rio de Janerio.

zie hier voor alle foto's

Een samenvatting
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 08 mar 2011, 19:32

In Brazilië worden veel wegen verdubbeld naar 2x2 rijstroken. Dit kan je beschouwen als substandaard snelwegen. In de staat Sao Paulo worden de komende jaren zo'n 2.200 kilometer van deze wegen aangelegd.

Afbeelding

sirdanilot
2x2 autosnelweg

Bericht door sirdanilot » di 08 mar 2011, 21:34

Weet je zeker dat het hier ook ongelijkvloerse wegen betreft?

Eigenlijk ken ik de staat São Paulo helemaal niet goed. Het lijkt eigenlijk wat meer op een hoogontwikkeld land dan de regio waar ik vaak kom, Rio de Janeiro. São Paulo bestaat namelijk niet alleen uit de miljoenenstad zelf, maar de hele staat is dichtbevolkt en dit is daarom ook de staat met het best uitgebouwde snelwegennet. Naar wat ik heb gezien in Brazilië blijft het binnen steden vooral bij zeer brede 'avenidas' die niet altijd ongelijkvloers zijn, en buiten de steden zijn wel snelwegen waar je kan doorrijden, maar natuurlijk ook op maar een paar trajecten. Als ik zo naar die kaart van dubbelbaans wegen kijk, kan ik me haast niet voorstellen dat het allemaal ongelijkvloers is. Belangrijke kruispunten hebben wel vaak fly-overs, maar zijn nog altijd niet altijd volledig ongelijkvloers.

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner » do 10 mar 2011, 10:33

Een kleine 40 miljoen mensen voor een deelstaat van een groter land is inderdaad best veel. Zowat 2 keer Nederland. :schrikreactie:

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » zo 24 apr 2011, 15:25

^^De staat is wel ruim 6 keer zo groot als Nederland. Dus zo dichtbevolkt is de staat São Paulo nu ook weer niet.

sirdanilot
2x2 autosnelweg

Bericht door sirdanilot » di 10 mei 2011, 21:26

Je moet dichtbevolkt relatief zien. In vrijwel elk land behalve Nederland heb je nu eenmaal berggebieden waar weinig mensen wonen. Naar het westen toe loopt São Paulo over in Mato Grosso do Sul, waar echt heel weinig mensen wonen. De rest van de staat is voor zo'n land gewoon relatief dichtbevolkt.

Als je trouwens iets over Braziliaanse wegen in het Portugees vindt, wil ik het wel even vertalen hoor ;)

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » za 14 mei 2011, 15:47

^^Jij spreekt Portugees?

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » za 14 mei 2011, 15:54

^^ Of hij kopieert en plakt het in Google Translate :p
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 14 mei 2011, 15:55

Zo heel moeilijk is Portugees nou ook weer niet. Ik kan het niet spreken of schrijven maar met een tekst kom ik een heel eind. Ditto voor Spaans, Italiaans en Roemeens.

Tim
expressweg

Bericht door Tim » za 14 mei 2011, 16:00

^^ Ik kan Spaans, en daarmee kan ik ook portugees lezen. Luisteren wordt moeilijker, Portugees is de westvlaamse versie van Spaans...
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » za 14 mei 2011, 16:38

Chris schreef:Zo heel moeilijk is Portugees nou ook weer niet. Ik kan het niet spreken of schrijven maar met een tekst kom ik een heel eind. Ditto voor Spaans, Italiaans en Roemeens.
Portugees is vooral gesproken een onverstaanbare taal. Als je het leest dan herken je wel onmiddellijk dat het een Romaanse taal is gelijk een ander.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

sirdanilot
2x2 autosnelweg

Bericht door sirdanilot » zo 15 mei 2011, 20:29

Alfa schreef:^^Jij spreekt Portugees?
ja

Willem
2x3 autosnelweg

Bericht door Willem » zo 15 mei 2011, 20:34

Is er nog veel verschil tussen het Portugees uit Brazilie en het Portugees dat in Portugal gesproken wordt?

sirdanilot
2x2 autosnelweg

Bericht door sirdanilot » ma 16 mei 2011, 12:02

Ik kan vooral Braziliaans Portugees. Portugees uit Portugal klinkt alsof er een West-Vlaams tandeloos boertje aan het mompelen is en de helft van de letters inslikt, bij wijze van spreken... Ook grammaticaal zijn er verschillen, in Portugal praat men het equivalent van de Nederlandse Bijbelvertaling van '51... Ouderwetser dus, en dichter bij het Spaans. Verder zijn er verschillen qua spelling en woordkeus. Ik versta wel Portugees uit beide landen, zolang een Portugees niet echt te snel of dialect praat. In geschreven tekst zijn de verschillen miniem (alleen wat spelling en wat andere woorden, de moeilijke en ouderwetse grammaticale constructies worden ook in Brazilië wel in schrijftaal gebruikt.)

Het verschil grenst bijna aan een compleet andere taal, maar zolang het onderling nog wel verstaanbaar is, zal men blijven spreken over Portugees en niet over 'Braziliaans'. Wat ook wel handiger is, want er zijn al zo veel talen die eigenlijk meer dialecten zijn... Maar het verschil is duidelijk groter dan bijvoorbeeld Engels en Amerikaans.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 16 mei 2011, 12:41

in Portugal praat men het equivalent van de Nederlandse Bijbelvertaling van '51...
Hihihi, dat heb ik ook wel eens als ik Franstalige Belgen hun best hoor doen om Nederlands te spreken :mrgreen:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » ma 16 mei 2011, 12:49

Of wanneer de politie hier een proces verbaal opmaakt :p
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

mtenham
zandpaadje

Bericht door mtenham » ma 18 jul 2011, 18:40

Chris schreef:SP-070

De SP-70 is de snelweg vanaf Sao Paulo naar Taubaté, en is een alternatieve route voor de oudere BR-116 die van Sao Paulo naar Rio de Janeiro loopt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat je helaas niet ziet op deze foto's is dat deze weg in het weekeinde veelvuldig door wielrenners wordt gebruikt. Het is een van de weinige wegen in de omgeving van Sao Paulo met een mooie brede vluchtstrook, waardoor je hier veilig (alles is relatief) met een klein peletonnetje kunt trainen.

mtenham
zandpaadje

Bericht door mtenham » ma 18 jul 2011, 18:43

sirdanilot schreef:Ik kan vooral Braziliaans Portugees. Portugees uit Portugal klinkt alsof er een West-Vlaams tandeloos boertje aan het mompelen is en de helft van de letters inslikt, bij wijze van spreken... Ook grammaticaal zijn er verschillen, in Portugal praat men het equivalent van de Nederlandse Bijbelvertaling van '51... Ouderwetser dus, en dichter bij het Spaans. Verder zijn er verschillen qua spelling en woordkeus. Ik versta wel Portugees uit beide landen, zolang een Portugees niet echt te snel of dialect praat. In geschreven tekst zijn de verschillen miniem (alleen wat spelling en wat andere woorden, de moeilijke en ouderwetse grammaticale constructies worden ook in Brazilië wel in schrijftaal gebruikt.)

Het verschil grenst bijna aan een compleet andere taal, maar zolang het onderling nog wel verstaanbaar is, zal men blijven spreken over Portugees en niet over 'Braziliaans'. Wat ook wel handiger is, want er zijn al zo veel talen die eigenlijk meer dialecten zijn... Maar het verschil is duidelijk groter dan bijvoorbeeld Engels en Amerikaans.
Hetzelfde hier. ik ben vloeiend in Brazilaans Portugees, maar van standard Prortugees begrijp ik zowat niks. De vergelijking met dat boertje is treffend.

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » ma 18 jul 2011, 19:20

In Portugal denken ze misschien net hetzelfde over het Braziliaans Portugees. Ik vind het nogal 19e eeuws om andere variëteiten van een taal als boertig te beschouwen (niet dat ik zeg dat je dat bedoeld).

Sowieso in het Portugees gesproken in Portugal de oorspronkelijke taal. Zelfde verhaal wat betreft Amerikaans versus Brits Engels.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 18 jul 2011, 21:35

. Ik vind het nogal 19e eeuws om andere variëteiten van een taal als boertig te beschouwen
Ach ja:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afrikaners
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » zo 09 okt 2011, 22:13

*schopje*
Enkele foto's uit Brazilië, van SSC-gebruiker xrtn2:
Manaus bridge: Erg mooie brug :schrikreactie: (klik hier voor een 3e veel te grote foto)

Afbeelding
Afbeelding
Sao Paolo:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
SP-342:

Afbeelding
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 24 okt 2011, 20:48

Vandaag is de 3.595 meter lange Rio Negrobrug in Manaus opengesteld. Vaak wordt incorrect vermeld dat dit een brug over de Amazone is, maar dat is niet zo. De brug overspant de Rio Negro net voordat hij in de Amazone stroomt. De brug telt 1x4 rijstroken en is onderdeel van de staatsweg AM-070. De brug heeft een vrije doorvaart van 55 meter, de hoofdpyloon is 103 meter hoog. Het onderste deel van de brugpijlers is uitgevoerd in roestvrij staal om betonrot tegen te gaan. Het is een tuibrug met een hoofdoverspanning van 162 meter.
Link
Afbeelding

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » ma 24 okt 2011, 20:50

^^ Erg mooie brug! :wow:
Kopiëren plakken naar de A15 Ressen - Zevenaar zou ik zeggen :mrgreen:

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » di 25 okt 2011, 16:52

Ik hou niet van dat soort bruggen met een lang viaduct en maar een klein brugdeel (zoals de Oresundbrug). Al blijft het natuurlijk een prestatie.

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner » di 25 okt 2011, 16:53

Ik ook niet. Een lange brug vind ik meer klasse uitstralen.

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » di 25 okt 2011, 17:13

Dat mag zo zijn, maar dan praat je over een brug met een behoorlijk hogere pyloon of met meerdere pylonen. Misschien over boogbrug (met meerdere bogen). Je kunt raden dat de kosten dan rapido omhoog gaan. En de keuze om die kosten niet te nemen kan ik me uitstekend voorstellen.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 25 okt 2011, 22:35

In de staat Mato Grosso rijden ze aan het einde van het oogstseizoen soms (illegaal) met zeer lange vrachtwagens. Lege trailers worden dan aan elkaar gekoppeld en gaan terug.

Deze heeft 10 aanhangers, zal wel een meter of 120 - 150 lang zijn.
Link

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » wo 26 okt 2011, 1:18

^^Dat is bijna een trein. :schrikreactie:

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 26 okt 2011, 9:25

Leuk inhalen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » wo 26 okt 2011, 9:33

^^
Je bedoelt als ze elkaar onderling gaan inhalen ? :p
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])