[THA] Thailand

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

[THA] Thailand

Bericht door Quattro » za 18 jun 2005, 2:16

Thailand kent ook wat van autosnelwegen en knooppunten...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » za 18 jun 2005, 9:26

en files... :?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » za 18 jun 2005, 10:29

En dan hier het netwerk:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8655
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » za 18 jun 2005, 21:18

Die autosnelwegen zijn gepland, nog niet allemaal gereed. Zo is weg 4 bijvoorbeeld, van Bangkok naar het zuiden, nog voor 80% een 2x2 weg met gelijkvloerse kruisingen e.d.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » wo 22 jun 2005, 9:16

Ik blijf me altijd maar verbazen hoe ingewikkeld ze in het buitenland die knooppunten kunnen maken.
:shock:

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8655
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » wo 22 jun 2005, 10:04

Bangkok (ben ik geweest), is wat verkeer betreft een mierenhoop. Je hebt er inderdaad prachtige knooppunten, maar desondanks staat het verkeer er meestal muurvast of rijdt het slechts stapvoets.

Alain
expressweg
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » ma 27 jun 2005, 13:49

Mark schreef:Ik blijf me altijd maar verbazen hoe ingewikkeld ze in het buitenland die knooppunten kunnen maken.
:shock:
Ingewikkeld? Dit ziet er niet ingewikkelder uit dan knp. Watergraafsmeer, dat dezelfde configuratie heeft. Enige complicatie is de splitsing naar een andere weg die over dit knooppunt heenloopt. Moet er overigens niet aan denken in één van die gebouwen midden op de foto te wonen... :bigeyes:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

[T] Bangkok

Bericht door Rene » wo 17 aug 2005, 22:48

Met Google Earth even ingezoomd op Bangkok.

Wat opvalt is dat de nieuwe snelwegen rücksichtlos door de bestaande bebouwing heen zijn getrokken.

Op deze plaat is te zien dat Bangkok bepaald geen rustige stad is:
Afbeelding

En dit plaatje is wel leuk, omdat de verschillende wegen elkaar allemaal op andere niveaus kruisen...
Afbeelding

Alain
expressweg
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » wo 17 aug 2005, 22:52

Mensen die serieus denken dat Nederland dichtbevolkt is, nodig ik van harte uit eens in Zuid-Oost Azië en Japan te gaan kijken. Die zullen Amsterdam na terugkomst plots heerlijk rustig vinden!

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » wo 17 aug 2005, 22:52

Die lus gaat van 2 rijstroken naar 6 of zoiets :o

Alain
expressweg
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » wo 17 aug 2005, 22:56

Nee hoor, van 4 naar 4. Die opvallende verbreding zijn zo te zien tolpoortjes. Vreemd, dat het daar zo rustig is?

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » do 18 aug 2005, 0:21

Alargule schreef:Nee hoor, van 4 naar 4. Die opvallende verbreding zijn zo te zien tolpoortjes. Vreemd, dat het daar zo rustig is?
Rijden ze er links of rechts? Als ze links rijden, wordt dat gat bij die tolpoortjes ineens heel logisch?

Wel apart die wegen daar :shock: Het lijkt wel een mierennest, maar dan met rechte lijnen.

Alain
expressweg
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » do 18 aug 2005, 0:24

In Thailand rijden ze links. Naar mijn weten is dat de gewoonte in vrijwel alle zuidoost-aziatische landen, tot Japan aan toe.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » do 18 aug 2005, 0:30

Oke, dat verklaart al gedeeltelijk het gat. Waarschijnlijk zijn ook niet alle poortjes geopend.

Bedankt voor de snelle uitleg :)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » do 18 aug 2005, 8:03

Alargule schreef:In Thailand rijden ze links. Naar mijn weten is dat de gewoonte in vrijwel alle zuidoost-aziatische landen, tot Japan aan toe.
Een kaartje: In groene landen wordt rechts gereden, in rode landen links:

Afbeelding

Op een andere site vond ik een tabel met aan elkaar grenzende landen waarbij je na grenspassage moet switchen van links naar rechts v.v. In de linkerkolom landen waar ze links rijden, in de rechterkolom waar ze rechts rijden, en in het midden de lengte van de gemeenschappelijke grens.

Let vooral op Somalië :)

Code: Selecteer alles


Pakistan    909	Iran
Pakistan   2430	Afghanistan
Pakistan    523	China
Nepal      1236	China
Bhutan      470	China
India      3380	China
India      1463	Myanmar
Bangladesh  193	Myanmar
Thailand   1800	Myanmar
Thailand   1754	The Lao People's Democratic Republic
Thailand    803	Cambodia
Hong Kong    30	China
Macao      0.34	China
Namibia    1376	Angola
Zambia     1110	Angola
Zambia     1930	The Democratic Republic of the Congo
Tanzania    459	The Democratic Republic of the Congo
Tanzania    451	Burundi
Tanzania    217	Rwanda
Uganda      169	Rwanda
Uganda      765	Democratic Republic of the Congo
Uganda      435	Sudan
Kenya       232	Sudan
Kenya       861	Ethiopia
Kenya       682	Somalia except Somaliland
Somaliland    ?	Somalia except Somaliland
Somaliland    ?	Ethiopia
Somaliland   58	Djibouti
Guyana      743	Venezuela
Guyana     1119	Brazil
Suriname    597	Brazil
Suriname    510	French Guiana
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » do 18 aug 2005, 8:30

In Somilië weten ze het nog niet echt met de grens :P

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » zo 02 apr 2006, 21:26

Afbeelding

praatpaal
autoweg
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 18:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door praatpaal » ma 03 apr 2006, 21:52

In het buitenland zie je wel vaker 'elevated highways' , ofwel snelwegen op palen. Waarom zie je dat zo vaak, terwijl het niet eens altijd een toegevoegde waarde heeft? Het ziet er overigens wel vaak indrukwekkender uit!
wie op de wegenwacht, wacht het langst

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » wo 26 apr 2006, 15:49

Thailand

Thailand is een redelijk groot land in Zuidoost Azië. In het noorden zijn grote bossen, in het noordoosten een zeer onvruchtbare hoogvlakte, waar bijna niks groeit. In het zuiden zijn steile bergen vanuit zee, en het gebied rond Bangkok is moerasland. Thailand is bijna 15 keer zo groot als Nederland.

Afbeelding

Thailand heeft een vrij uitgebreid netwerk van wegen. échte snelwegen zijn er alleen rond Bangkok, maar het gehele land wordt bediend door grote 2x2 wegen.

De snelwegen:

1 Bangkok - Ayutthaya 36km
7 Bangkok - Chonburi 62km
9 Ring Bangkok 96km
34 Bangkok - Chonburi 55km
?? Bangkok - Bang Pa-in 45km

Expresswegen:

1 Bangkok - Chai Nat 123km
Nakhon Sawan - Lampang 386km
Phayao - Mae Sai (Birma) 164km
2 Saraburi - Udon Thiani 476km
3 Chonburi - Trat 295km
4 Bangkok - Chumpon 484km
Hat Yai - Sadao (Maleisië) 45km
7 Chonburi - Bang Lamung 52km
11 Chiang Mai - Lampang 106km
32 Nakhon Sawan - Bangkok 181km
35 Bangkok - Pak Tho 79km
41 Chumphon - Wiang Sa 229km
42 Yaring - Narathiwat 63km
43 Rattaphum - Chana 65km
101 Den Chai - Phrae 23km
117 Sam Ngam - Phitsanulok 38km
118 Chiang Mai - Doi Saket 18km
304 Pak Thong Chai - Nakhon Ratchasima 28km
Chachoengsao - Phanom Sarakham 50km
321 U-Thong - Suphan Buri 40km
323 Ban Pong - Kanchanaburi 69km
340 Bangkok - Suphan Buri 75km
344 Chonburi - Klaeng 105km
401 Phunphin - Kanchanadit 40km

Dat is in totaal 2809 kilometer aan expresswegen, en 294km aan snelwegen.

De volledige naam van Bangkok is: Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit, maar die mag je snel vergeten :mrgreen:

Bangkok telt 6,4 miljoen inwoners, en is een van de snelstgroeiende steden in zuidoost Azië.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier kan je een grote kaart vinden van het Bangkok area

Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10947
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » di 06 jun 2006, 21:49



Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » do 02 nov 2006, 9:25

Deze foto in de buurt van het vliegveld van Bangkok.

Afbeelding

Taurus
stadsweg
Berichten: 491
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:39
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Taurus » wo 30 mei 2007, 0:12

Ik ben zelf een week geleden teruggekomen uit Thailand. Ben er 4 weken geweest en heb ook heel wat van het verkeer in Thailand gezien ;)

Afbeelding
Het eerste wat me opviel is dat het verkeer enorm chaotisch is. Dat is natuurlijk vooral rondom Bangkok zo maar ook op Phuket vond ik het erg chaotisch. Vooral de brommertjes die je links en rechts voorbij vliegen zijn levensgevaarlijk :? Verder rijden er soms echt nog wrakken op de weg, auto's die hier al jaren geleden niet meer door de APK zouden zijn gekomen zie je nog gewoon daar rijden. Verder rijden er ook veel oude bussen en vrachtwagens die bij elke keer dat ze optrekken een enorme hoeveelheid roet uitstoten. Echt heel smerig. Verder is ook de industrie daar erg vuil. Als ik dat vergelijk met ons zijn wij echt een schoon land en doen wij het in de wereld al heel netjes. Des te meer overdreven vind ik de milieulobby nu bij ons. Ik vind het veel belangrijker dat men in Aziatische landen zoals Thailand eens naar het milieu gaat kijken want daar valt nog heel veel winst te behalen. Laten ze daar maar eens een APK invoeren en emissie eisen gaan stellen, daar schiet je wereldwijd veel meer mee op :)

Ik heb nog veel meer foto's van Thailand en ook van het verkeer, maar die houden jullie nog even van me tegoed ;)

Taurus
stadsweg
Berichten: 491
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:39
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Taurus » zo 03 jun 2007, 15:37

En dan nu wat meer foto's van Thailand. Als eerste een ritje over een deel van Sukhumvit in de provincie Samut Prakan richting het zuiden toen we naar de Crocodile Farm gingen (een aanrader overigens, maar dat terzijde). Alle foto's heb ik gemaakt vanuit de taxi.

Als eerste kwamen we bij een grote bouwput. Hier wordt momenteel druk gebouwd aan een knooppunt voor het zuidelijke deel van de grote ring om Bangkok. Dit gedeelte is momenteel in aanbouw, inclusief nog een grote brug over de Chao Phraya rivier. Ook al heeft Bangkok een groot fileprobleem, ik heb de indruk dat daar meer aan het file probleem gedaan wordt dan bij ons...
Afbeelding

Een U-turn zoals je die overal ziet in Thailand. Dit soort wegen zijn te druk en chaotisch om in 1x over te steken dus als je rechtsaf wil moet je vaak meestal eerst een stuk linksaf om vervolgens via een U-turn veilig te kunnen keren. Verder vallen de overdreven grote lichtmasten van dit weggedeelte meteen op.
Afbeelding

Oude en nieuwe lichtmasten door elkaar. Dat viel me ook op, op diverse plaatsen waar nieuwe lichtmasten geplaatst werden liet men de oude nog gewoon staan :D
Afbeelding

In downtown Samut Prakan lopen de twee rijrichtingen van Sukhumvit gescheiden van elkaar. Bij veel verkeerslichten in Thailand zie dat behalve dat ze 90º gedraaid zijn ook een teller die aangeeft hoeveel seconden het licht nog op groen of rood staat. Erg handig en dat mogen ze hier in Nederland ook wel gaan doen :)
Afbeelding

Hier naderen we weer een groot verkeersplein. Let op de tuk-tuk ;)
Afbeelding

Deze foto heb ik aan het einde van de dag gemaakt. Dit is Sukhumvit gezien in noordelijke richting ter hoogte van de Carrefour in Samut Prakan. Deze foto heb ik gemaakt vanaf een 'overfly' een voetgangersbrug die je over elke drukke weg in Thailand ziet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » zo 03 jun 2007, 15:41

Leuke beelden, Taurus. Wat me opvalt, is dat de hele stroomvoorziening bovengronds lijkt gebouwd.

Ali
stadsweg
Berichten: 360
Lid geworden op: di 31 mei 2005, 16:28

Bericht door Ali » zo 03 jun 2007, 16:29

Chris schreef:Leuke beelden, Taurus. Wat me opvalt, is dat de hele stroomvoorziening bovengronds lijkt gebouwd.
Buiten het feit dat het estethisch mooier oogt, zijn er nog andere redenen waarom dat in Europa overwegend ondergronds is?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » zo 03 jun 2007, 16:31

veiligheid? Betrouwbaarheid? als er wat op valt, heb je een probleem.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » zo 03 jun 2007, 17:18

Mooie foto's! Er rijden zo te zien wel een hoop 'dure' bakken rond, van die grote Amerikaanse wagens.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Taurus
stadsweg
Berichten: 491
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:39
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Taurus » zo 03 jun 2007, 20:24

Wat betreft de stroomvoorziening heb ik een aantal constructies gezien waar alle kabels wel zo kris kras door elkaar liepen dat ik me echt af vroeg dat het allemaal maar goed gaat. Ik denk dat de meeste elektrische installaties hier direct worden afgekeurd ;) Op Patong kwam ik installaties tegen die gewoon knetterden en in het donker kon je het gewoon zien vonken!

Die 'dure' bakken zijn niet Amerikaans maar je ziet daar de Japanse merken het meeste rijden, eigenlijk ook logisch. Vlakbij ons verblijfadres stonden grote fabrieken van Toyota en Isuzu. In Thailand zie je veel pick-up trucks, sedans en terreinwagens. Hatchbacks kom je bijna niet tegen.

Taurus
stadsweg
Berichten: 491
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:39
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Taurus » di 12 jun 2007, 23:31

Het meest spectaculaire op het gebied van wegenbouw in Thailand vond ik wel de 'Bangkok Megabridge' tussen Samut Prakan en Bangkok, ofwel de Dipangkorn Rasmijoti Bridge zoals de brug officieel is genoemd. Het zijn in feite 2 bruggen omdat de Chao Phraya rivier daar in een lus ligt. Tussen de beide bruggen in ligt ook nog eens hoog op pijlers een verkeersknooppunt à la Watergraafsmeer met een aftakking naar het westen. Tijdens mijn vakantie ben ik meerdere keren over deze brug gekomen omdat het een ideale verbinding was tussen ons verblijfsadres en downtown Bangkok. Verder viel me nog wat op aan de brug: Deze brug is in tegenstelling tot de Expressways in Bangkok geheel tolvrij! Dit omdat het een project van de Thaise koning is. De brug is vorig jaar op 20 september opengesteld voor het verkeer en op 5 december feestelijk geopend.

Nog even een paar cijfers, de beide bruggen zijn 702 en 582 meter lang en de pylonnen in de vorm van een diamant zijn 173 en 164 meter hoog.

Uiteraard heb ik een fotoserie van een rit over deze megabrug gemaakt vanuit de taxi. De fotoserie is gemaakt van zuid naar noord.

Komend vanuit Samut Prakan ziet het er al indrukwekkend uit. Deze foto is gemaakt in westelijke richting.
Afbeelding

Voordat je de brug op kan moet je eerst een stuk onder de aanbrug door in zuidelijke richting rijden. Het bord aan de rechterkant geeft al aan wat voor verkeer niet is toegestaan op de brug.
Afbeelding

Daarna ga je onder de aanbrug door en maak je via een grote lus een bocht van bijna 360º om op de brug te komen :D Op de achtergrond zie je de volgende brug in aanbouw en deze is voor de zuidelijke ring om Bangkok.
Afbeelding

En zo kom je dan op de brug uit en kijk je in noordelijke richting. In Thailand ziet men de sergeantstrepen ook als ruimte... ;)
Afbeelding

Langzame voertuigen dienen links aan te houden...
Afbeelding

Het knooppunt tussen de beide bruggen in wordt aangekondigd door een vorkbord.
Afbeelding

Het daarop volgende portaalbord heeft naar beneden wijzende pijlen net als bij ons...
Afbeelding

Zeer indrukwekkend. Er is niet voor niets een documantaire over de bouw van deze brug op Discovery Channel.
Afbeelding

Afbeelding

Het knooppunt tussen de beide bruggen in.
Afbeelding

En dan gaan we hier voor de 2e keer over de Chao Phraya rivier!
Afbeelding

Daarna heb je een fantastisch zicht op Bangkok!
Afbeelding

Afbeelding

En na ruim een kilometer kom je aan het einde van deze megabrug en rij je Bangkok binnen.
Afbeelding

Dit soort strepen over de rijstrook kom je overal in Thailand tegen om je attent te maken op een bepaalde verkeerssituatie.
Afbeelding

En dan kom je uit bij een T-splitsing met de nodige voorsorteerstroken.Afbeelding

Plaats reactie