[KP] Noord-Korea

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Sophie » do 25 jul 2013, 10:32

Coen Tunnel schreef:
Vinny schreef:Ik dacht dat er allerlei sancties tegen Noord-Korea van kracht waren? (Eén van de reden dat het land zo arm is gebleven)
Volgens mij zijn er niet specifiek sancties vanuit de EU tegen Noord-Korea. DHL is een Duits bedrijf. En Noord-Korea heeft in Berlijn ook één van de weinige ambassades in Europa.
DHL is pas sinds 2002 Duits (vanaf 1998 begon Deutsche Post aandelen te kopen). Het kantoor in Noord-Korea opende volgens de Frankfurter Allgemeine Zeitung al in Augustus 1997. Het was dus weldegelijk een VS-bedrijf met een vestiging aldaar.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Wesso » do 25 jul 2013, 11:23

Misschien was DHL een soort dekmantel om te kunnen spioneren in Noord-Korea. Een normaal Amerikaans bedrijf zou toch geen vestiging openen in een übercommunistisch land, denk ik.
:denk:

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Sophie » do 25 jul 2013, 12:06

Ik heb eens ergens gelezen dat DHL ook landen wou bereiken, die tot dan toe onbereikbaar waren. Immers was daar geen concurrentie te verwachten - en volgens mij is DHL altijd nog de enige, die pakjes naar Noord-Korea brengt.
TOEVOEGING
Spellingtipje uit Zürich gekregen :-)
Laatst gewijzigd door Sophie op za 27 jul 2013, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door marcel » za 27 jul 2013, 15:08

Timmetje schreef:... landen wou berijken
Wat meer rijkdom kunnen ze zeker gebruiken ...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Coen Tunnel » di 30 jul 2013, 12:56

Timmetje schreef:Ik heb eens ergens gelezen dat DHL ook landen wou bereiken, die tot dan toe onbereikbaar waren. Immers was daar geen concurrentie te verwachten - en volgens mij is DHL altijd nog de enige, die pakjes naar Noord-Korea brengt.
TOEVOEGING
Spellingtipje uit Zürich gekregen :-)
Even op mijn werk gecheckt, want wij versturen zendingen over de hele wereld, o.a. ook met DHL, en TNT Express, FedEx en UPS kunnen het in ieder geval niet. DHL wel dus.

Overigens heeft Turkmenistan zulke koeriersdiensten helemaal verboden. Daar kan DHL dus ook niks naar toe sturen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door waldo79 » di 30 jul 2013, 13:10

^^Waarom zou je koeriersdiensten verbieden te opereren op jouw grondgebied?

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door sirdanilot » di 30 jul 2013, 15:45

^ Wellicht ter bescherming van de nationale koeriersmarkt? Al is men in Turkmenistan volgens mij sowieso niet van het op logische wijze regeren van een land...

Over dat Noord-Korea arm zou zijn vanwege allerlei boycots: ONZIN !. Noord-Korea is arm vanwege een leider die al het geld voor zijn eigen gewin gebruikt, in plaats van de bevolking ermee te voeden, en al het andere geld gaat naar indoctrinatie/propaganda en het voor zo'n land volstrekt megalomaan grote leger. Als je de boycots zou opheffen, zou de leider alleen maar meer Porsche's, prostitueebezoeken en andere zaken kopen en zou je wat langere paradestoeten hebben met mooiere wapens. Bovendien speelt N-Korea een grote rol in de internationale drugshandel, boycot of niet.

mark6565
dorpsstraat
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 07 jul 2013, 2:01
Locatie: Tilburg

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door mark6565 » di 30 jul 2013, 16:23

sirdanilot schreef:
Over dat Noord-Korea arm zou zijn vanwege allerlei boycots: ONZIN !. Noord-Korea is arm vanwege een leider die al het geld voor zijn eigen gewin gebruikt, in plaats van de bevolking ermee te voeden, en al het andere geld gaat naar indoctrinatie/propaganda en het voor zo'n land volstrekt megalomaan grote leger.
Zo is dat ^^ !
Ik houd meer van de weg dan wat er over heen rijdt.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Palance » di 30 jul 2013, 17:50

sirdanilot schreef:Bovendien speelt N-Korea een grote rol in de internationale drugshandel, boycot of niet.
Waar haal jij dat vandaan?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door sirdanilot » di 30 jul 2013, 18:08

Uit een boek over een van de weinige hoge Noord-Koreaanse piefen die het gelukt is om het land te ontvluchten en in Europa is gaan wonen. Het is ook op internet en in kranten te vinden, bijvoorbeeld hier, hier, en meer recent (onder kim jong un dus) ook hier.

Nee, het noord-koreaanse regime is misdadig, schandalig en ongelooflijk wreed ! Duizenden mensen per jaar worden afgemaakt in kampen vanwege zaken als geloofsovertuiging, omdat ze de leider niet als God aanbidden of om onbenullige redenen zoals familie die iets verkeerds doet, het scheuren van een krant waarop een foto van de Grote Leider staat, niet hard genoeg juichen bij een parade... en de brave burgers komen wel om door gebrek aan voedsel, medicijnen en andere eerste levensbehoeften.

Het kost natuurlijk heel veel mensenlevens om zo'n regime omver te werpen, maar het zelfde aantal is de afgelopen decennia al verloren gegaan aan dit soort praktijken. Dan moet je je dus afvragen wat de juiste wijze van handelen is. De status quo behouden is absoluut geen oplossing.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Palance » di 30 jul 2013, 18:31

Je schreef al iets over propaganda. Maar wie weet heel zeker dat de verhalen over drugssmokkel geen propaganda is? Medewerkers van het regime zijn net zo eerlijk en oprecht als vluchtelingen. Er zullen geen vluchtelingen zijn die het regime immers in bescherming nemen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door sirdanilot » di 30 jul 2013, 20:38

Ik ga hier verder niet lopen verdedigen dat Noord-Korea in de drugshandel zit, maar er zijn diverse externe bronnen die dit bevestigen, en het is ook logisch: het land (of beter: de leider) heeft geld nodig, en drugs produceren gaat heel makkelijk in eigen land door het gesloten karakter ervan, en levert heel snel heel veel geld op. Het smokkelen van de drugs is het enige probleem, niet onoverkomelijk voor zo'n staat. Lees de externe bronnen maar en oordeel zelf ;)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Palance » di 30 jul 2013, 20:52

Zoals ik al zei, er zijn maar zeer weinig bronnen die Noord-Korea een warm hart toedragen, dus ook dat zou propaganda kunnen zijn.

Waarbij ik dus niet zeg dat het niet waar zou kunnen zijn.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Vinny » di 30 jul 2013, 20:53

In vrijwel alle landen ter wereld wordt drugs verbouwd en verkocht... :geeuw:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door sirdanilot » di 30 jul 2013, 21:06

Maar niet actief door de overheid zelf natuurlijk ;) En aan Noord-Koreaanse criminelen zal het niet liggen want die bestaan niet.

mark6565
dorpsstraat
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 07 jul 2013, 2:01
Locatie: Tilburg

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door mark6565 » wo 31 jul 2013, 0:36

sirdanilot schreef:Maar niet actief door de overheid zelf natuurlijk ;) En aan Noord-Koreaanse criminelen zal het niet liggen want die bestaan niet.

O nee!?

Dit stond in de Knack.be van dinsdag 30 juli:
Shin Dong-Hyuk werd geboren in het politieke detentiekamp ‘Kamp 14’, wat uitzonderlijk is. Hij is opgegroeid in een klimaat van repressie en politieke hersenspoeling. “Het concept van familie bestond niet in het kamp”, vertelt hij aan CNN. “Toen ik mijn moeder en broer hoorde praten over ontsnappen, heb ik hen aangegeven bij de bewakers.” Zij werden uiteindelijk geëxecuteerd. “Ze waren gewoon de zoveelste criminelen in het kamp”, besluit hij.
Ach, hoe later op de avond hoe sarcastischer ik word ;) . Nadat ik het bericht van Sirdanilot had gelezen ben ik gaan googelen en kwam uiteindelijk tot dezelfde conclusie: échte criminelen bestaan niet in Noord-Korea, het regime zélf niet meegerekend dan. Als je dus wilt vluchten uit een kamp, dat aldus de Knack vergelijkbaar is met Auschwitz, ben je volgens de Noord-Koreaanse overheid kennelijk crimineel. In acht genomen dat je dat vooraf natuurlijk al was; je zit er niet voor niets, waarschijnlijk heb je je kritisch geuit over de staat of groot leider, wat een zwaar delict is in dat land.

Hoe dan ook, het is natuurlijk dé manier om van je criminelen af te komen :shutup: Nee, laten we in Nederland een dergelijk politiek klimaat maar niet invoeren. De enige sanctie tegen het Noord-Koreaanse regime is afschaffen en de top er van berechten a la Neurenberg 1945!
Ik houd meer van de weg dan wat er over heen rijdt.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Willem » wo 31 jul 2013, 9:37

mark6565 schreef: je zit er niet voor niets, waarschijnlijk heb je je kritisch geuit over de staat of groot leider, wat een zwaar delict is in dat land.
Zelfs dat hoeft niet. Familieleden van "criminelen" worden eveneens in de kampen vastgezet. Hun enige "misdaad" is dat een familielid misschien iets heeft gezegd dat het regime onwelgevallig was.
In Noord-Koreaanse kranten staan uiteraard wel eens foto's van de leiders. Als je dan bv. van de krant een prop maakt en in een hoek gooit is dat een overtreding, want door het verfrommelen van de krant ga je niet respectvol met de (foto van de) Kimmetjes om.... Oud papier moet je dus keurig opvouwen (en opletten dat er geen vouw door de foto loopt) en in een doos doen.
Laatst gewijzigd door Willem op za 26 okt 2013, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

mark6565
dorpsstraat
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 07 jul 2013, 2:01
Locatie: Tilburg

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door mark6565 » wo 31 jul 2013, 10:30

^^ Ai Ai, ik pak m'n biezen, ik heb laatst een krant verfrommeld met Mark Rutte, Willem Alexander en Maxima op één foto, per ongeluk natuurlijk.....Sorry er wordt aangebeld.........
Ik houd meer van de weg dan wat er over heen rijdt.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door sirdanilot » wo 31 jul 2013, 10:57

^ Die zien we nooit meer - te - rug ! :lol:

Wie herinnert zich nog dit geniale reclamefilmpje?

http://youtu.be/lztsyktTJlo

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Kaaiman » wo 31 jul 2013, 11:45

Kan het hier weer over Noord-Koreaanse wegen gaan? :nahzeg:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

mark6565
dorpsstraat
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 07 jul 2013, 2:01
Locatie: Tilburg

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door mark6565 » do 01 aug 2013, 5:14

Afbeelding

Terug naar de wegen dan ;)
Ik houd meer van de weg dan wat er over heen rijdt.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Kaaiman » do 01 aug 2013, 8:01

^^ Ah, VZP Sohung, het theehuis over de snelweg Pyongyang - Kaesung. Voor zover ik weet de enige verzorgingsplaats aan de snelweg in heel Noord-Korea.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Vinny » vr 02 aug 2013, 8:31

De Kijk heeft een Noord-Korea dossier in de editie van deze maand. Erg interessant. De Verenigde Staten en Rusland hebben zelf erg bijgedragen tot de situatie zoals die nu is.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

mark6565
dorpsstraat
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 07 jul 2013, 2:01
Locatie: Tilburg

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door mark6565 » zo 04 aug 2013, 15:11

^^ Inderdaad een erg interessant artikel :top:
Ik houd meer van de weg dan wat er over heen rijdt.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6913
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Wimpie25 » za 26 okt 2013, 19:32

Vinny schreef:De Kijk heeft een Noord-Korea dossier in de editie van deze maand. Erg interessant. De Verenigde Staten en Rusland hebben zelf erg bijgedragen tot de situatie zoals die nu is.
Ook de situatie in Vietnam is er gekomen door een gelijkaardige voorgeschiedenis als die van Korea.

mark6565
dorpsstraat
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 07 jul 2013, 2:01
Locatie: Tilburg

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door mark6565 » za 26 okt 2013, 19:49

Alleen is deze tegenwoordig niet meer te vergelijken met de situatie in Noord-Korea.
Ik houd meer van de weg dan wat er over heen rijdt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Chris » vr 13 dec 2013, 22:51

Nieuwe brug tussen China en Noord-Korea bij Dandong. Gefinancierd door China. Aan Noord-Koreaanse zijde is overigens nul aansluitende infrastructuur, nog geen toegangsweg.

Afbeelding

mark6565
dorpsstraat
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 07 jul 2013, 2:01
Locatie: Tilburg

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door mark6565 » vr 13 dec 2013, 23:10

Erg veel zin heeft die brug ook niet echt dan :nuts:
Ik houd meer van de weg dan wat er over heen rijdt.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6913
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Wimpie25 » za 14 dec 2013, 8:45

^^
NOG niet. Noord-Korea heeft op dit moment nog niet zoveel goed uitgebouwde wegverbindingen met buurlanden. Mocht NK zich ooit wat openen naar een markteconomie toe, China zit dan al klaar.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Davy » za 14 dec 2013, 9:22

We kennen natuurlijk wel allemaal de zwaarbewaakte grens (DMZ) met Zuid-Korea, maar hoe zit het eigenlijk met de andere grenzen? Kan je bijvoorbeeld vanuit China per auto Korea in?

Plaats reactie