[KP] Noord-Korea

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

mark6565
dorpsstraat
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 07 jul 2013, 2:01
Locatie: Tilburg

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door mark6565 » za 14 dec 2013, 13:24

Voor zover ik weet is de trein de enige mogelijkheid via de friendship bridge, waarvan het autoweg deel nog steeds doodloopt. https://www.google.nl/maps/preview#!q=N ... dae64f4337
Ik houd meer van de weg dan wat er over heen rijdt.

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Sophie » za 14 dec 2013, 13:28

Je kunt ook via de Russisch-Noord-Koreaanse grens bij Tumangang, al schijnt dat alleen voor Koreanen te werken. Maar ook Europeanen zijn er eens in geslaagd: http://vienna-pyongyang.blogspot.de/
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door sirdanilot » za 14 dec 2013, 13:43

Volgens mij verloopt de passage van rusland naar Noord-Korea ook via een trein die over een brug gaat. Je zult dus altijd met de trein moeten. Een groep uit Nieuw-Zeeland is onlangs met de motor via deze weg binnengekomen, en is door heel Noord-Korea getoerd. http://www.vice.com/the-vice-guide-to-t ... le-diaries

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6913
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Wimpie25 » za 14 dec 2013, 22:39

Eén ding dat mij altijd al opviel als het gaat over de hoofdstad van Noord-Korea, Pyongyang, is hoe helder de lucht boven die anders toch erg grote stad is. Het ligt tussen de bergen en vaak kan je nog bergen of land áchter die bergen zien.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door sirdanilot » za 14 dec 2013, 22:53

Tsja, dat krijg je als alleen de hoogste partijbonzen een auto bezitten...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Palance » zo 15 dec 2013, 8:45

sirdanilot schreef: Een groep uit Nieuw-Zeeland is onlangs met de motor via deze weg binnengekomen, en is door heel Noord-Korea getoerd. http://www.vice.com/the-vice-guide-to-t ... le-diaries
En ook weer via Zuid-Korea eruit gereden. Ik dacht dat dat niet mogelijk was.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Vinny » zo 15 dec 2013, 12:33

Wat ik begrepen heb is dat soms mogelijk, wanneer het Noord-Koreaanse regime in een opperbeste bui is. Dat is momenteel niet zo, ik zal toch enige voorzichtigheid betrachten dus.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door nederland24 » zo 15 dec 2013, 14:32


sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door sirdanilot » zo 15 dec 2013, 14:36

Met de laatste tijd bedoel je 'de afgelopen 60 jaar'? ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Coen Tunnel » di 17 dec 2013, 16:26

Mwa, het is hoe dan ook een fascinerend land dat ik heel graag eens zou bezoeken. Vooral de Mass Games lijken mij een geweldig spektakel!

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door mhkamp » di 17 dec 2013, 18:38

^^ Hierin ben je niet de enige. Maar om even €5000,= neer te leggen...

Koning Aap Reizen
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Palance » di 17 dec 2013, 19:03

Even sparen. Maar ik zou ook graag willen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door sirdanilot » di 17 dec 2013, 19:07

Aan de ene kant zou ik ook erg graag willen, aan de andere kant steun je dan wel een regime dat erger is dan nazi-duitsland... Dus tsja...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Palance » di 17 dec 2013, 19:13

Dat is zeker zo, maar goed, er zijn wel meer niet-frisse landen. Toch zou dat voor mij geen reden zijn om niet te gaan.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6913
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Wimpie25 » di 17 dec 2013, 21:45

Ik zit te wachten op de dag dat de Koreaanse binnengrenzen opengegooid worden. Wat voor situaties gaat dat geven.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door captain007 » di 17 dec 2013, 22:04

^^ Als we ooit mogen meemaken dat de grenzen opengaan en de dictatuur over is vermoed ik een booming land met onbegrensde mogelijkheden. Het land is enorm onder ontwikkeld, maar ligt wel heel interessant qua ligging ten opzichte van China en Japan dat het voor economische activiteiten bijzonder interessant is.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door sirdanilot » di 17 dec 2013, 22:07

Als de grenzen zomaar worden opengegooid krijg je een enorme humanitaire ramp in Zuid korea. Dat kan al die vluchtelingen echt niet huisvesten.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door nederland24 » wo 18 dec 2013, 0:01

^^Dat zal wel meevallen. Noord Korea is immers het rijkste, machtigste en mooiste land ter wereld.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door sirdanilot » wo 18 dec 2013, 0:10

Ja, en de Grote Leider heeft alle technologische gemakken van vandaag de dag, die natuurlijk élke Noord-Koreaanse modelburger geniet, zelf uitgevonden toen hij acht jaar oud was.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Palance » wo 18 dec 2013, 7:50

Wimpie25 schreef:Ik zit te wachten op de dag dat de Koreaanse binnengrenzen opengegooid worden. Wat voor situaties gaat dat geven.
Een gigantisch groot probleem dat alle uitgekomen scenario's van BRD-DDR zal gaan overtreffen. Zuid-Korea zal de huidige status prima vinden, gelet op de eerder genoemde verwachten vluchtelingenstroom en bijbehorende economische problemen. En China wil ook geen Amerikaanse invloeden aan de grens. Ofwel, beide landen zijn gebaat bij het in stand houden van die grens. Daarom hebben de Noord-Koreanen weinig te duchten van de buurlanden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6913
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Wimpie25 » wo 18 dec 2013, 15:34

^^
Een situatie vergelijkbaar aan die van de DDR en West-Duitsland valt inderdaad op z'n minst te verwachten. Foto's van Noord-Koreanen die met ontzag naar een in de lucht hangend object kijken, een reflectie van een gouden 'M' in de ogen.
captain007 schreef:^^ Als we ooit mogen meemaken dat de grenzen opengaan en de dictatuur over is vermoed ik een booming land met onbegrensde mogelijkheden. Het land is enorm onder ontwikkeld, maar ligt wel heel interessant qua ligging ten opzichte van China en Japan dat het voor economische activiteiten bijzonder interessant is.
En het kan putten uit de know-how van Zuid-Korea die er dan opeens enorm veel vrijliggend land en gedisciplineerd werkvolk bijkrijgen.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Rene » wo 18 dec 2013, 16:49

Palance schreef:Een gigantisch groot probleem dat alle uitgekomen scenario's van BRD-DDR zal gaan overtreffen. Zuid-Korea zal de huidige status prima vinden, gelet op de eerder genoemde verwachten vluchtelingenstroom en bijbehorende economische problemen. En China wil ook geen Amerikaanse invloeden aan de grens. Ofwel, beide landen zijn gebaat bij het in stand houden van die grens. Daarom hebben de Noord-Koreanen weinig te duchten van de buurlanden.
Opening van de grenzen kan wel degelijk leiden tot een verdere economische boost van de regio noord-oost-China. In die zin zou een opener Korea zeker in het belang van China zijn. Wanneer een verenigd Korea nog 100 jaar lang militaire bases van zowel China als de VS toestaat, dan kan de grootste angel er wel eens uit zijn. Zeker ook omdat Noord-Korea zelfs voor China een bedreiging kan vormen voor een goede economische relatie met andere (afzet)landen. Tegelijkertijd zal een Koreaanse eenwording een proces van langere duur moeten zijn, om chaos te voorkomen. Je kunt mensen die jarenlang in extreme mate zijn gehersenspoeld (vele malen erger dan de DDR of Albanië) niet zomaar blootstellen aan de naakte waarheid. In die periode heeft China dan uiteraard de mogelijkheid om heel goedkoop gebruik te maken van Noord-Koreaans werkvolk.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5070
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Rogier » wo 18 dec 2013, 17:44

^^

Misschien is de China route voor Noord-Korea is een redelijk alternatief.
In de jaren zeventig werd de oude politiek van Mao en de Bende van Vier vervangen door het huidige beleid.
China was destijds niet zo erg als Noord-Korea, maar het was wel een redelijk gesloten land.
Na deze hervormingen is China enorm veranderd.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door nederland24 » wo 18 dec 2013, 18:16

Veranderingen moeten geleidelijk gaan. Dus eerst economische en sociale hervormingen doorvoeren. Daarna beginnen met een democratie zoals in andere Aziatische landen. Pas daarna zou je de grenzen open moeten gooien. Zo voorkom je dat ze allemaal massaal de grens overgaan. Overigens vraag ik me af of de bevolking weet wat voor wereldmachten China en Zuid Korea zijn.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Kaaiman » ma 03 feb 2014, 14:01

Noord-Koreaanse verkeersborden:
http://www.flickr.com/photos/nknewsorg/7263316516/

Het bord rechtsboven schijnt een lepel met eetstokjes aan te duiden, dus een eetgelegenheid/picknickplaats. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door tovm74 » di 20 mei 2014, 21:56

Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door mhkamp » di 20 mei 2014, 22:22

Wat me opvalt:

- Sommige trolleybussen zien er nieuw uit;
- Leven op een zebrapad ben je niet zeker;
- Hele rustige markering, al is het op sommige plekken behoorlijk weggesleten.

Mooie video
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door sirdanilot » di 20 mei 2014, 22:37

Heel mooi. Het laat natuurlijk wel het allermooiste en meest gepriviligeerde (?) stukje Noord-Korea zien, daarom zal de regering het ook hebben toegestaan denk ik. Mooie brede wegen, weinig verkeer (maar ook weer niet vrijwel helemaal niets zoals ik eerst dacht) en inderdaad mooie no-nonsense markering.

We mogen hopen dat Noord-Korea ooit zal worden bevrijd van haar verschrikkelijke regime. En dan is in ieder geval Pyongyang wel klaar voor de komst van het kapitalisme, qua weginfrastructuur in ieder geval. Met de rest van het land zal het natuurlijk veel slechter gesteld zijn.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door nederland24 » do 22 mei 2014, 22:03

Ik denk zelfs de weginfrastructuur daar niet geschikt voor is. Ik vraag me af hoe goed de fundering eigenlijk is van dat soort wegen.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [KP] Noord-Korea

Bericht door Km357 » vr 23 mei 2014, 8:35

Verfrissende beelden voor Westerlingen, dank voor de link. Natuurlijk net zoals in iedere dictatuur waar de gewone mens straatarm is, rijden er Mercedessen, Volvo's en dergelijke rond. Maar wat me nog het meest opviel was dat er nergens schade te zien is, een orde en netheid waar wij hier alleen maar van kunnen dromen. En voor onze milieuactivisten...van bij de start is al genoeg groen in de stad voorzien.

Tja die grote monumenten...op zich hebben ze wel wat vind ik. Een interessante video.

Plaats reactie