:J16: Vanwege onderhoud aan de server zullen het forum en de Wegenwiki maandag 25 maart vanaf 20.30h enige tijd niet bereikbaar zijn.

[VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Rein
2x2 autosnelweg

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Rein » vr 15 mar 2019, 20:45

Snelwegfreak schreef:
vr 15 mar 2019, 20:16
...ware het niet dat ie dicht was.
Link
Ik vermoed zo maar dat die automobilist dit vaker heeft gedaan. Mogelijk komt hij uit de buurt van afrit Beverwijk-Oost en vindt hij de Velsertunnel te ver om? Of heeft geen zin om via de Velsertunnel nog een (extra) stukje OWN te rijden om bij de N202 uit te komen? Buiten dat er formeel een verbodsbord staat en de verlichting in die calamiteitenboog niet aan staat, lijkt me het nemen van die boog niet bijzonder risicovol. Zeker niet op dat tijdstip.
Snelwegfreak schreef:
Dit scheelde niet veel.
Link
Typisch gevalletje van in de dode hoek zitten. Verkeer dat twee rijstroken naar links net achter je zit is in (veel) spiegels niet te zien.
Snelwegfreak schreef:
Waarschijnlijk achterop de file gereden. Twee auto's met flinke schade.
Link
Alleen een weginspecteur van RWS ter plaatse, terwijl het daar (net aan) in provinciaal beheer is.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » vr 15 mar 2019, 20:50

^^ Even daarvoor reden twee provinciale WIS'sen richting Akersloot. Waarschijnlijk om te keren en RWS af te lossen.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Robonus
stadsweg

Bericht door Robonus » za 16 mar 2019, 11:55

Je tijd staat zeker nog op zomertijd? Bij Badhoevedorp reed ik ook op dat tijdstip langs en bij mij waren ze net de afzetting aan het afbouwen.
Link

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » za 16 mar 2019, 12:32

Nee hoor, die staat goed. Jij rijdt er 7 minuten later langs. Logisch dat ze dan al aan het opruimen zijn, als 7 minuten eerder de berger klaar is voor vertrek ;)

petervdveen
autoweg
Contacteer:

Bericht door petervdveen » di 19 mar 2019, 10:53

Snelwegfreak schreef:
vr 15 mar 2019, 20:33
Ik zet er overigens bewust niet bij dat de ander schuldig is, want dit was van mezelf ook niet enorm handig. Had er net zo goed achter kunnen kruisen ;)
Precies dit heb ik ook wel eens. Ongeveer eens in de 1/2 jaar. Je kijkt drie/vier keer in de spiegel en toch blijft, net als jij in dit geval, de ander precies in de dode hoek. Blijkt weer uit dat het verkeer samenspel is.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » di 19 mar 2019, 11:53

Rein schreef:
vr 15 mar 2019, 20:45

Typisch gevalletje van in de dode hoek zitten. Verkeer dat twee rijstroken naar links net achter je zit is in (veel) spiegels niet te zien.
Dat is ook precies de reden waarom je altijd rustig en rijstrook voor rijstrook zou moeten wisselen, zeker als de snelheidsverschillen wat hoger liggen.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » di 19 mar 2019, 17:51

Tijdens het voorsorteren zie ik de ambulance van achteren komen en maak de rijstrook weer vrij voor hem. Met alarmlichten geef ik aan hem gezien te hebben.
Link
Vreemde actie van de zwarte auto. De invoegstrook is beëindigd en er was ruimte om in te voegen.
Link

Plaats reactie