[VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Chris » za 14 feb 2015, 19:40

Een nieuwe video, de N382 rond Coevorden. De N382 is een grotendeels ongelijkvloerse weg, echter het is wel een gebiedsontsluitingsweg. Het was oorspronkelijk een autoweg waar 100 gereden mocht worden. De video begint in Duitsland op de B403 en loopt tot de N34.
Link

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Jackbauer1350 » za 14 feb 2015, 20:52

Mooie korte weg. En nog ongelijkvloers ook, zouden ze vaker moeten doen in dit land. 8-)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Snelwegfreak » za 14 feb 2015, 21:18

Dat EHK-strepenfestival echter... :kots:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Chris » za 14 feb 2015, 21:21

Als ik van Duitsland naar Nederland rij heb ik altijd het gevoel dat Nederlandse wegen 'overengineered' zijn. Een heel kermis aan markeringen, stoepranden, slingers, drempels, oversteken, borden, etc. Aan de andere kant is de kwaliteit van het asfalt wel bijna altijd uitstekend. Ik heb vaak het gevoel in Nederland alsof de weg net vorige week opnieuw is geasfalteerd (het asfalt van de N382 is ook zeer strak).

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door mhkamp » za 14 feb 2015, 21:23

Snelwegfreak schreef:Dat EHK-strepenfestival echter... :kots:
Daarom is het feest als ik Duitsland weer in mag.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Snelwegfreak » za 14 feb 2015, 21:24

Met RONA- of SW-markering had het heel wat mooier geoogd. Maar ja, nu hebben we ten minste 2+2 op sommige plekken...
Enne gojje mins blieft altied leave.

JJK
verkeersader
Berichten: 563
Lid geworden op: vr 06 jun 2014, 9:47
Locatie: Regio Groot Alkmaar

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door JJK » zo 15 feb 2015, 8:51

Toch vind ik het zonde van het geld en de ruimte dat in het oosten van het land zulke relatief rustige wegen zo uitgebouwd zijn. Terwijl we hier in het westen al blijbmoeten zijn als er een turborotonde wordt aangelegd op een knelpunt. Wat is dat toch?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Palance » zo 15 feb 2015, 8:54

mhkamp schreef:
Snelwegfreak schreef:Dat EHK-strepenfestival echter... :kots:
Daarom is het feest als ik Duitsland weer in mag.
Het is maar wat je feest noemt, een land met soms erg slecht wegdek en de talloze Baustellen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door mhkamp » zo 15 feb 2015, 9:27

^^ Dat laat ik buiten beschouwing. Het gaat mij nu primair om de markering en die is in Duitsland rustig.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Wimpie25 » ma 16 feb 2015, 10:26

Het Belgische systeem van wegmarkeringen lijkt mij een ideale compromis tussen de twee.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door RSK » ma 16 feb 2015, 12:15

^^ De Belgische belijning kan mij niet zo bekoren. Ik zie liefst op het OWN de vertrouwde 3-9 markering terugkomen. Voor de snelweg zie ik meer in de Duitse 6-12. Wel zou de markering overal iets dikker mogen, 20 of 25 centimeter. Ik vind het nu maar ielige lijntjes.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Wimpie25 » ma 16 feb 2015, 14:58

^^

Vandaar mijn vermelding. Een uniforme 2,5-10. Algemeen dikkere markering zonder naar het bombastische over te hellen. Op de snelwegen het dubbele qua dikte van op het OWN.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door RSK » ma 16 feb 2015, 16:30

Wellicht, maar die 2,5-10 vind ik dus niks. ;)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door mavas » ma 16 feb 2015, 17:27

JJK schreef:Toch vind ik het zonde van het geld en de ruimte dat in het oosten van het land zulke relatief rustige wegen zo uitgebouwd zijn. Terwijl we hier in het westen al blijbmoeten zijn als er een turborotonde wordt aangelegd op een knelpunt. Wat is dat toch?
Volgens mij komt dat omdat het veel goedkoper is om een weg in het oosten aan te leggen dan in het westen. Niet alleen vanwege de lagere dichtheid, maar ook vanwege de betere ondergrond, althans dat is mijn aanname.

De N382 ligt wel mooi in het landschap zeg, met die aarden wallen links en rechts. Ook het deel waar je iets hoger rijdt ten opzichte van de omgeving ziet er leuk uit, een genot om over te rijden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Wimpie25 » di 17 feb 2015, 20:10

RSK schreef:Wellicht, maar die 2,5-10 vind ik dus niks. ;)
Dat 1,5 metertje verschil van de Nederlandse 3-9 gaat het nu ook niet maken ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Chris » zo 05 apr 2015, 19:30

De eerste langere trip van het seizoen leidde mij naar het westen van Nederland.

De A4 van Delft tot Amsterdam op de timelapse, nu het project bij Leiden ook voltooid is.
Link

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Jackbauer1350 » zo 05 apr 2015, 23:45

Geinig om de A4 weer eens te zien. Ik wacht met smart op het gereedkomen van de A4MD. Dan kan ik m'n eerder gemaakte docu van de hele A4 updaten naar de nieuwste stijl zoals ik dat eerder met de A2 heb gedaan.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Chris » wo 08 apr 2015, 11:38

N471 Rotterdam - Pijnacker

Ik heb de N471 eens op de video gezet. Dit was de eerste keer dat ik over een turboplein ben gereden. Ik moet zeggen dat het vrij eenvoudig is. Ik had natuurlijk voorkennis, maar de situatie is vrij duidelijk met portaalbewegwijzering. Ik vraag me af hoe navigatiesystemen dit aanduiden. 'houdt links aan' of 'neem de rotonde, derde afslag' ? Ik rij niet vaak met een GPS aan.
Link

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door marcel » wo 08 apr 2015, 19:28

Chris schreef:Ik vraag me af hoe navigatiesystemen dit aanduiden. 'houdt links aan' of 'neem de rotonde, derde afslag' ?
Daar hebben we destijds (2010) enige tijd over gediscussieerd, Vinny kan het zich vast nog herinneren ... Uiteindelijk hebben we besloten het als gewone rotonde te modelleren.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Wimpie25 » do 09 apr 2015, 19:04

Ik moet zeggen dat ik van de algemene inrichting van die N-weg, niet echt warm word. Het komt allemaal nogal redelijk druk over, rotonde op, rotonde af, tunneltje in, tunneltje uit, wachten aan een VRI, wachten aan de volgende VRI. Het schiet niet altijd op.
Laatst gewijzigd door Wimpie25 op za 11 apr 2015, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Chris » do 09 apr 2015, 19:45

Er gebeurt inderdaad nogal veel over die 7 kilometer qua inrichting en ruimtelijk gebruik. Wat ooit een leeg polderland was, is door bevolkingsgroei nogal semi-suburbaan geworden, met plaatsen als Bergschenhoek, Berkel en Rodenrijs en Pijnacker die eigenlijk suburbs van alle steden in de buurt zijn. Als je daar woont heb je wel een enorme arbeidsmarkt tot je beschikking. Den Haag, Rotterdam, Leiden en zelfs Utrecht zijn allemaal redelijk bereisbaar. Vergelijk dat met iemand die in Drenthe woont.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door mhkamp » do 09 apr 2015, 19:51

Chris schreef:Vergelijk dat met iemand die in Drenthe woont.
Amen.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Wouter N14 » do 09 apr 2015, 22:58

Chris schreef:Wat ooit een leeg polderland was, is door bevolkingsgroei nogal semi-suburbaan geworden
Inderdaad. Ik woonde tot 17 jaar geleden in Zoetermeer en maakte toen regelmatig fietstochten in de regio. Dan reed je door overwege open landschap met kleinschalige woningbouw en landbouw, nu fiets van je vinexwijk naar vinexwijk :| En on-topic, nu alles is volgebouwd is er daadwerkelijk behoefte aan de wegenplannen uit de jaren 70 die uiteindelijk nooit verder zijn gekomen dan een ondermaats provinciaal weggetje, voor zover een verbinding überhaupt is aangelegd... :roll:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Mark » do 09 apr 2015, 23:39

Wimpie25 schreef:Ik moet zeggen dat ik van de algemene inrichting van die N-weg, niet echt warm wordt. Het komt allemaal nogal redelijk druk over, rotonde op, rotonde af, tunneltje in, tunneltje uit, wachten aan een VRI, wachten aan de volgende VRI. Het schiet niet altijd op.
Klopt. Er is altijd een periode in het jaar dat ik een paar keer richting Zoetermeer heen en weer rijdt. Vaak is dan (vanuit Spijkenisse) rijden via de A13 en de A12 simpelweg sneller dan via de N470 of N209/N471 combinatie, ondanks dat het 10 kilometer extra is. De N209 rijdt nog wel aardig door maar de N470 en N471 niet echt.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door mavas » vr 10 apr 2015, 7:23

Wimpie25 schreef:Ik moet zeggen dat ik van de algemene inrichting van die N-weg, niet echt warm wordt. Het komt allemaal nogal redelijk druk over, rotonde op, rotonde af, tunneltje in, tunneltje uit, wachten aan een VRI, wachten aan de volgende VRI. Het schiet niet altijd op.
Mee eens. Dat is op meer locaties in Nederland dat je op zulke korte trajecten zoveel kruisingen tegenkomt. Dat is een gevolg van het Nederlands "beleid" dat het verkeer zo snel mogelijk naar hogere-orde wegen geleid moet worden, waardoor je vaak heel veel aansluitingen hebt. En omdat die hogere-orde wegen meestal gebiedsontsluitingswegen zijn, zijn de aansluitingen daarop meestal gelijkvloers waardoor de doorgaande richting na het optrekken naar 80, vaak al weer in de ankers moet voor de volgende kruising.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Chris » za 11 apr 2015, 15:25

De laatste video van de trip met Pasen, de N470 van Pijnacker tot de A4 in Delft. Ik was verrast dat je op het autoweg-deel in Delft nog 100 mag.
Link

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Jackbauer1350 » za 11 apr 2015, 15:31

Middenbermtoerisme op 1:50. Hectometerpaaltjes in een middenberm zie je overigens ook niet vaak.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door Chris » ma 13 apr 2015, 15:00

De N344 door Deventer. Ik vond de verkeerslichten matig afgesteld voor een zondags verkeersaanbod. Bij enkele moest ik erg lang wachten (dat heb ik eruit geknipt), terwijl je er vlak na weer stilstond. Van een groene golf lijkt geen sprake te zijn. Bij de verkeerslichten in het centrum had ik het idee dat ze niet gekoppeld waren, ondanks dat ze amper 50 meter uit elkaar staan. Je ziet ook dat er bij incidenten op de A1 altijd een totale gridlock is op deze route door Deventer. Bij de eerste VRI waar ik aan kwam stond deze al op rood toen ik aan kwam rijden, en moest ik nog eens 100 seconden wachten. Ik vond dat vrij lang (in Zwolle ben ik dat niet zo gewend).
Link

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door waldo79 » ma 13 apr 2015, 15:11

^^Dat is ook mijn ervaring. Je staat redelijk wortel te schieten bij de verkeerslichten B(

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Chris' timelapse videos van Nederlandse (snel)wegen

Bericht door boe! » ma 13 apr 2015, 15:53

Dan heb ik blijkbaar altijd geluk gehad als ik via de N344 door Deventer reed. Een wachttijd van ruim 1,5 minuut kan ik mij niet herinneren.

Plaats reactie