[FOTO] A58 - A2: Roosendaal-Grens Belgie

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

hurricane
verkeersader

Re: [FOTO] A58 - A2: Roosendaal-Grens Belgie

Bericht door hurricane » do 17 jun 2010, 22:04

Afbeelding
Afbeelding
Slecht asfalteerwerk en weggefreesde belijning op dit nieuwe stuk A2 Eindhoven :neenee:

GrandmasterE
verkeersader

Bericht door GrandmasterE » vr 18 jun 2010, 0:18

Dat is een paar weken na het maken van de foto met verse DZOAB overlaagt :D.
Zie de foto van Koef, hieronder.

Afbeelding

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » vr 18 jun 2010, 0:49

harry schreef:^^ Dat is al tig keer voorbijgekomen: de stad Luik heeft meerdere officiële namen. In zo'n geval neemt Nederland de naam die het dichtst bij het Nederlands staat, dus Luik.
Ik geloof trouwens dat Rijkswaterstaat daar vanaf wil, omdat niemand het snapt.
In Nederlands Limburg werd simpelweg de in Belgisch Limburg toegepaste Belgische taalwetten gevolgd als het gaat om verwijzingen naar België. Maar daar lijkt inderdaad verandering in komen.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

kees100
polderweggetje

Bericht door kees100 » vr 18 jun 2010, 10:00

Het bord Brussel volg route Luik wordt dan zeker om het voor iedereen duidelijker te maken (volgens Rijkswaterstaat): Bruxelles volg route Liège.
Laatst gewijzigd door kees100 op vr 18 jun 2010, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

paolie
expressweg

Bericht door paolie » vr 18 jun 2010, 10:16

Coen Tunnel schreef: Ook de Eifel kun je als onderdeel van hetzelfde laaggebergte beschouwen als de Ardennen.
Laaggebergte? Dat is nieuw! :rofl2:

Laagland: tot 200m
Heuvelland: 200-500m
Middelgebergte: 500-1500m
Hooggebergte: vanaf 1500m

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » vr 18 jun 2010, 12:42

^^
Dat moet dus inderdaad het middelgebergte zijn ;)
Rene schreef:
harry schreef:^^ Dat is al tig keer voorbijgekomen: de stad Luik heeft meerdere officiële namen. In zo'n geval neemt Nederland de naam die het dichtst bij het Nederlands staat, dus Luik.
Ik geloof trouwens dat Rijkswaterstaat daar vanaf wil, omdat niemand het snapt.
In Nederlands Limburg werd simpelweg de in Belgisch Limburg toegepaste Belgische taalwetten gevolgd als het gaat om verwijzingen naar België. Maar daar lijkt inderdaad verandering in komen.
Dat is dus onbegrijpelijk, dan is er een duidelijke en volledig juiste Nederlandse benaming beschikbaar, dan gaat men moeilijk doen...
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » vr 18 jun 2010, 12:53

Wimpie24 schreef:dan gaat men moeilijk doen...
Ik denk dat de meningen verdeeld zijn over wie er moeilijk doet. :)
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

paolie
expressweg

Bericht door paolie » vr 18 jun 2010, 13:41

^^ Feit blijft dat de gemiddelde Franse (drugs)toerist (en dat zijn er schrikbarend veel!) in Maastricht continu de weg kwijt is..... Vanuit dat oogpunt is het dus volkomen logisch om er Liège van te maken.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » vr 18 jun 2010, 14:11

paolie schreef:
Coen Tunnel schreef: Ook de Eifel kun je als onderdeel van hetzelfde laaggebergte beschouwen als de Ardennen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Laaggebergte

Genoeg gezegd, ik heb volgens mij geen ongebruikelijke term gebruikt... Laagland en heuvelland heb ik op school niet als term geleerd, wel laaggebergte.
Wimpie24 schreef:Dat is dus onbegrijpelijk, dan is er een duidelijke en volledig juiste Nederlandse benaming beschikbaar, dan gaat men moeilijk doen...
We schrijven ook geen Aken en Keulen meer op de borden. Het is in Nederland gebruikelijk om de lokaal gangbare plaatsnamen te gebruiken en dat zou in dit geval dus Liège betekenen. Voor de internationale weggebruiker -en het is een internationale verbinding- ook logischer. Luik is alleen voor Nederlandstaligen duidelijk.

Euregio
geband

Bericht door Euregio » vr 18 jun 2010, 14:54

paolie schreef:^^ Feit blijft dat de gemiddelde Franse (drugs)toerist (en dat zijn er schrikbarend veel!) in Maastricht continu de weg kwijt is..... Vanuit dat oogpunt is het dus volkomen logisch om er Liège van te maken.
Een anderen mogelijkheid is gewoon deze shops te sluiten, en een strenge handhaving. Dat lijkt mij beter, dan de drugstoeristen te helpen met de weg..

paolie
expressweg

Bericht door paolie » vr 18 jun 2010, 15:10

Coen Tunnel schreef:
paolie schreef:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Laaggebergte

Genoeg gezegd, ik heb volgens mij geen ongebruikelijke term gebruikt... Laagland en heuvelland heb ik op school niet als term geleerd, wel laaggebergte.
Dan toch maar weer eens terug naar school. Je hebt hier namelijk met een bevoegd leraar aardrijkskunde te maken ;) (Laaggebergte is geen officiëel aardrijkskundig begrip, wordt helaas wel vaak foutief gebruikt...)

paolie
expressweg

Bericht door paolie » vr 18 jun 2010, 15:13

Euregio schreef:
paolie schreef:^^ Feit blijft dat de gemiddelde Franse (drugs)toerist (en dat zijn er schrikbarend veel!) in Maastricht continu de weg kwijt is..... Vanuit dat oogpunt is het dus volkomen logisch om er Liège van te maken.
Een anderen mogelijkheid is gewoon deze shops te sluiten, en een strenge handhaving. Dat lijkt mij beter, dan de drugstoeristen te helpen met de weg..
Eh, het zijn natuurlijk niet allemaal drugstoeristen....

En daarbij, juist drugstoeristen wil je wel helpen de weg te vinden. Een zoekende gewone toerist kan al gevaarlijke situaties opleveren, een zoekende drugstoerist kan echt levensgevaarlijk zijn.
Sluiten kan, maar zou economisch gezien best dom zijn...

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » vr 18 jun 2010, 15:24

^^
Andere streken doen het economisch ook best zonder al dat drugsgedoe...
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » vr 18 jun 2010, 15:49

paolie schreef:Dan toch maar weer eens terug naar school. Je hebt hier namelijk met een bevoegd leraar aardrijkskunde te maken ;) (Laaggebergte is geen officiëel aardrijkskundig begrip, wordt helaas wel vaak foutief gebruikt...)
Ah, er is blijkbaar een officiële lijst met begrippen? En als het 'vaak' foutief wordt gebruikt, waarom zeg je dan eerst nog "Laaggebergte? Dat is nieuw!" :neeneenee:

Maar nogmaals, ik heb geen ongebruikelijke term gebruikt, maar gewoon iets dat mij op school door ongetwijfeld ook een bevoegde leraar aardijkskunde geleerd is. Dat er een Wikipediapagina aan gewijd is bewijst wel dat het helemaal niet zo ongebruikelijk is. 20.400 Google-resultaten eveneens. Je kunt mij dat moeilijk kwaad nemen en het gebruik van de smilie :rofl2: een opmerking als "Dan toch maar weer eens terug naar school" slaat nergens op. :wc: Okee, je weet het beter en je hebt ongetwijfeld gelijk, bevoegd leraar aardrijkskunde, maar als je kritiek hebt kun je het ook op een iets respectvollere manier uiten. Iemand die op dit forum het woord stoplicht gebruikt wordt ook niet gelijk gecorrigeerd omdat hij de foutieve term gebruikt. :idea: En volgens mij was de door mij gebruikte term laaggebergte duidelijk genoeg en snapte iedereen wat er bedoeld werd.

paolie
expressweg

Bericht door paolie » vr 18 jun 2010, 16:09

How how, zo was het allemaal niet bedoeld.... sorry als het zo overkwam...

Vind nog steeds de naam "laaggebergte" een vreemde naam. Vraag me ook echt af waar die vandaan komt, en het verbaasd me dat daar inderdaad zoveel google-hits op te vinden zijn. Maar probeer het maar eens te vertalen in het Duits: Tiefgebirge of Flachgebirge... lijkt nergens op. Vandaar die smilie (en dus niet zozeer op jou persoonlijk gericht).

En ja, er is inderdaad een lijst met officiële aardrijkskundige begrippen...

paolie
expressweg

Bericht door paolie » vr 18 jun 2010, 16:29

Wimpie24 schreef:^^
Andere streken doen het economisch ook best zonder al dat drugsgedoe...
Veel betere oplossing zou zijn dat België, Duitsland en Frankrijk ook gewoon softdrugs gaan gedogen.
Maar dat is een andere discussie...

hurricane
verkeersader

Bericht door hurricane » vr 18 jun 2010, 23:47

GrandmasterE schreef:Dat is een paar weken na het maken van de foto met verse DZOAB overlaagt :D.
Zie de foto van Koef, hieronder.

Afbeelding
Als dat hetzelfde gedeelte is, dan heb ik niets gezegd :twisted:
Zo mag ik het graag zien zulk puik asfalteerwerk :D