[FOTO] Maastunnel

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

[FOTO] Maastunnel

Bericht door Palance » za 24 jul 2010, 19:46

Een aantal foto's van vanmiddag in en bij de Maastunnel, het fietspad wel te verstaan.

Diepte naar beneden. Voetgangers en fietsers gaan hier met de roltrap naar beneden. Op verzoek kan men ook van een lift gebruik maken, zij het onder begeleiding.
Afbeelding

Beneden begint de fietstunnel. De voetgangerstunnel is nog 1 niveau lager, net naast mijn fiets rechts (achter het hekje) is de trap naar beneden te zien.
Afbeelding

Zoom
Afbeelding

De fietstunnel (van zuid naar noord). De lichtbalk bovenin is helaas onleesbaar, er staat "Hier opstappen" (en aan de andere kant "Hier afstappen").
Afbeelding

Zoom
Afbeelding

Fietsbewegwijzering bovenaan aan de centrumzijde
Afbeelding

En een blik op de noordelijke ingang voor fietsers en voetgangers.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Palance op za 03 sep 2016, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10937
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door Willem » za 24 jul 2010, 19:48

Is de tunnel opgeknapt? Van vroeger kan ik me nog herinneren dat vooral de bruine tinten overheersten, conform de mode uit de jaren '70. Ook was er toen een soort stripverhaal langs de roltrap, die is nu niet meer te zien.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door Davy » za 24 jul 2010, 19:59

de kinderlokker is er ook zie ik :mrgreen:
dat bord met 30 vind ik wel apart...
leuke fotoreeks ;) net een beetje de St-Annatunnel in Antwerpen... hoewel ik die ook nog nooit bezocht heb.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door Palance » za 24 jul 2010, 20:08

Willem schreef:Is de tunnel opgeknapt? Van vroeger kan ik me nog herinneren dat vooral de bruine tinten overheersten, conform de mode uit de jaren '70. Ook was er toen een soort stripverhaal langs de roltrap, die is nu niet meer te zien.
Ik zou het niet weten. Het was voor mij ook alweer al gauw 15 jaar geleden dat ik per fiets door de Maastunnel ben geweest.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door mavas » za 24 jul 2010, 21:56

Wauw :schrikreactie:
Dat is nog eens verkeershistorie! Ik heb echt nooit geweten dat er een fiets- voetgangersbuis is. Is deze dan ook uit de jaren 30?

Jammer dat je geen fotootje hebt geschoten in de voetgangersbuis, daar was ik toch wel benieuwd naar.
Bedankt voor de mooie platen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Sophie
expressweg
Berichten: 3437
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door Sophie » za 24 jul 2010, 22:03

»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door Coen Tunnel » zo 25 jul 2010, 2:37

daviedoff schreef:de kinderlokker is er ook zie ik :mrgreen:
dat bord met 30 vind ik wel apart...
leuke fotoreeks ;) net een beetje de St-Annatunnel in Antwerpen... hoewel ik die ook nog nooit bezocht heb.
Het deed mij, ook met die oude roltrappen, inderdaad ook denken aan de Sint Annatunnel.

Gebruikersavatar
koef
verkeersader
Berichten: 728
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door koef » zo 25 jul 2010, 3:03

Palance schreef:Op verzoek kan men ook van een lift gebruik maken, zij het onder begeleiding.
Dat deden wij vorig jaar, toen we per tandem (Doppelfahrrad voor Timmetje ;)) de stad doorkruisten. Het leek onverstandig het gevaarte op de roltrappen te plaatsen. Bedienend personeel was het daarmee eens en drukte op het knopje "-13" in de lift. De meeste bestemmingen tussen "0" en "-13" zijn trouwens niet aankiesbaar ;)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door Vinny » zo 25 jul 2010, 9:21

Wat is dat voor personeel? Een liftboy? Of zitten ze in een controlekamer en kun je ze aanspreken?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door jan » zo 25 jul 2010, 11:39

Coen Tunnel schreef:
daviedoff schreef: net een beetje de St-Annatunnel in Antwerpen... hoewel ik die ook nog nooit bezocht heb.
Het deed mij, ook met die oude roltrappen, inderdaad ook denken aan de Sint Annatunnel.
Vergeleken met de "wc betegeling" van de Maastunnel oogt de Sint Annatunnel nog een stuk karakteristieker. Dit geldt ook voor de toegang naar de tunnel per roltrap en lift. Daarnaast delen voetgangers en fietsers dezelfde buis in de Sint Annatunnel.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8625
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door Hajo » zo 25 jul 2010, 12:12

koef schreef:
Palance schreef:Op verzoek kan men ook van een lift gebruik maken, zij het onder begeleiding.
Dat deden wij vorig jaar, toen we per tandem (Doppelfahrrad voor Timmetje ;)) de stad doorkruisten. Het leek onverstandig het gevaarte op de roltrappen te plaatsen. Bedienend personeel was het daarmee eens en drukte op het knopje "-13" in de lift. De meeste bestemmingen tussen "0" en "-13" zijn trouwens niet aankiesbaar ;)
Ik heb altijd wel vermoed dat de Maastunnel (geopend in 1941 meen ik) een fiets- en voetpad had, maar ik wist het niet zeker.
Waar leiden die bestemmingen tussen "0" en "-13" overigens heen? Misschien een ondergrondse atoombunker of zo?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door Palance » zo 25 jul 2010, 17:58

Vinny schreef:Wat is dat voor personeel? Een liftboy? Of zitten ze in een controlekamer en kun je ze aanspreken?
Ik dacht dat het Stadstoezicht Rotterdam was, maar weet het even niet zeker. Volgens een dame die ons 'bediende' was meeliften nodig omdat de liften onbetrouwbaar en oud zijn. Zo is er nog geen noodknop of telefoon oid, en moet er dus iemand mee met commonucatiemiddelen. Eind dit jaar zou een opknapbeurt volgen zodat dit soort middelen worden ingebouwd. Ze zei dat de liften ook uit 1942 stammen, maar daar twijfel ik aan. Ze leken iets moderner (maar zeker niet van deze tijd).
mavas schreef:Wauw :schrikreactie:
Dat is nog eens verkeershistorie! Ik heb echt nooit geweten dat er een fiets- voetgangersbuis is. Is deze dan ook uit de jaren 30?
De tunnel is geopend in 1942, naar mijn weten hebben alle drie de tunnels sindsdien bestaan.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10937
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door Willem » zo 25 jul 2010, 19:55

Palance schreef: Ik dacht dat het Stadstoezicht Rotterdam was, maar weet het even niet zeker.
Er zijn altijd een aantal mensen van Stadstoezicht aanwezig die in de tunnel een oogje in het zeil houden. Vroeger was er helemaal geen toezicht en toen waren er nog wel eens mensen in de tunnel die iets anders deden dan van de ene naar de andere oever lopen of fietsen.
Na de invoering van het toezicht in de tunnel (ergens in de jaren '90) is het gebruik van de tunnel aanzienlijk toegenomen.

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door Wally » zo 25 jul 2010, 22:23

De entreegebouwen (o.a. houten roltrappen) zijn enkele jaren geleden inderdaad opgeknapt en zijn kunstdetails weer zichtbaar gemaakt danwel opnieuw aangebracht.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door boe! » ma 26 jul 2010, 19:52

Willem schreef:Er zijn altijd een aantal mensen van Stadstoezicht aanwezig die in de tunnel een oogje in het zeil houden.
In gele hesjes. :yes:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door Vinny » ma 26 jul 2010, 20:03

Wellicht een idee om die mensen ook uhm treinkaartjes te laten verkopen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door Palance » di 27 jul 2010, 6:15

boe! schreef:
Willem schreef:Er zijn altijd een aantal mensen van Stadstoezicht aanwezig die in de tunnel een oogje in het zeil houden.
In gele hesjes. :yes:
Zaterdag in ieder geval niet in gele hesjes ;)
Hajo schreef: Waar leiden die bestemmingen tussen "0" en "-13" overigens heen? Misschien een ondergrondse atoombunker of zo?
Ik denk het niet. De tunnel is van begin jaren 40, toen er nog geen sprake was van de Koude Oorlog. Ondergrondse objecten van latere datum (o.a. de metrostations Beurs - jaren 60 - en Oostplein - jaren 80) hebben wel atoomschuilkelders.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

N342
autoweg
Berichten: 1483
Lid geworden op: za 16 apr 2005, 14:19
Locatie: Twente

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door N342 » di 27 jul 2010, 10:04

Palance schreef:
Hajo schreef:Waar leiden die bestemmingen tussen "0" en "-13" overigens heen? Misschien een ondergrondse atoombunker of zo?
Ik denk het niet. De tunnel is van begin jaren 40, toen er nog geen sprake was van de Koude Oorlog.
Er was weliswaar sprake van de oorlog, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het een atoombunker was, aangezien de atoombom begin jaren '40 nog helemaal niet bekend was bij het grote publiek. De eerste Amerikaanse poging om een atoombom te maken startte in 1942, in hetzelfde jaar waarin de tunnel in gebruik werd genomen.
*11-08-2017 L.M.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door Peter » di 27 jul 2010, 10:12

Schuilkelders had je natuurlijk wel tegen conventionele vliegtuigbommen. Ook werden er ondergronds wel archieven, noodrantsoenen, wapens (vrijwilligersbrigades), etc opgeslagen. De oudere Rotterdammers (en vermoedelijk ook Wiki-paginas) zullen het weten of vermoeden als dat zo is (hoewel wapenvoorraden natuurlijk geheim waren...).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door peejay » di 27 jul 2010, 13:20

Ahhhhhh, nostalgie! Het is al weer ruim 20 jaar geleden dat ik door de Maastunnel ben gefietst. Leuk om dit nog eens terug te zien.

Ik heb destijds flink moeten zoeken naar de ingang aan de zuidkant. Een behulpzame passant wees me op het toegangsgebouw. De roltrap vond ik erg steil en erg lang, maar ik moest dan ook een zware fiets met goedgevulde fietstassen vasthouden.
Rij met je hart

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door mb90 » di 27 jul 2010, 16:12

Leuke foto's. :) Het heeft altijd iets aparts om door de Maastunnel te lopen of fietsen vind ik. Ik doe het dan vooral lopend, want ik vind die roltrappen maar niks (te steil) om zelf met de fiets te gaan.

De looptunnel zag er trouwens op 3 april 2007 zo uit. Een recentere foto heb ik niet, want zo stil was het bij recentere wandelingen niet :P :
Afbeelding
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] Fietspad Maastunnel

Bericht door Palance » za 14 aug 2010, 16:39

Vandaag ben ik hier weer doorheen gefietst (zo kom je er nooit, zo voor de tweede keer in korte tijd) en in de lift maar meteen gevraagd waar die tussenverdiepingen voor zijn die je wel ziet op het schermpje in de lift, maar waar je niet kunt stoppen. Volgens de dame in kwestie betreft het hier opslagplaatsen van de gemeente Rotterdam. En inderdaad, je ziet door het raampje in de liftdeur inderdaad wat voorbijschieten. Er is overigens ook een trap naartoe, terwijl wij op de lift moesten wachten heb ik even door het raampje in een deur ernaast gegluurd.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] Maastunnel

Bericht door Palance » za 03 sep 2016, 20:22

Vandaag had ik een buitenkansje: In het kader van de Wereldhavendagen in Rotterdam werden diverse excursies georganiseerd, waaronder deze: Een rondleiding in de 'geheime' ruimtes in de Maastunnel, met name tussen de oppervlakte en de tunnel in. Uiteraard waren die in no-time uitverkocht, maar ik had dus geluk :)

Deze excursie begon aan de ingang aan de noordzijde, aan de Parkkade. Vervolgens zijn we het markante ventilatiegebouw ingeweest. Er zit een controlekamer waar alles in de tunnel wordt gemonitord en geregeld (waaronder hoogtemeldingen, de signalering en VRI's), maar daar binnen mochten geen foto's gemaakt worden. Daarna zijn we de machinekamers van de ventilatie ingeweest en vervolgens afgedaald via allerlei trappetjes in de betonnen kolossen onder de grond. Over meerdere verdiepingen is daar ruimte voor de ventilatiekanalen, maar ook voor opslag van materiaal, en allerlei electronica. En tenslotte in de ruimte onder de roltrappen.

(Veel) foto's in de spoiler
SPOILER: TOON

Fietswegwijzers voor de ingang
Afbeelding

De ingang aan de noordzijde voor fietsers en voetgangers.
Afbeelding
Afbeelding

Over de ontwerpers en bouwers
Afbeelding

Oud alarmkastje
Afbeelding

Blik op de roltrap naar de fietstunnel
Afbeelding

En waarschuwingsbordjes
Afbeelding

Dan gaan we naar het ventilatiegebouw
Afbeelding

Daarin bevinden zich de ventilatiemachines
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In dat gebouw is zelfs ooit een cel gebouwd. Vroeger werden lastige figuren in de voetgangers- en fietserstunnel meegenomen en in de cel gezet in afwachting van de politie.
Afbeelding

Daarna zitten we onder de grond
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onder hoge druk wordt hier schuim bewaard dat bij brand zo de tunnel in gespoten kan worden.
Afbeelding

Wat draadjes :)
Afbeelding

Een interesseante: Dit is in de 2e Wereldoorlog aangelegd door de Duitsers met de bedoeling om, als de geallieerden via Rotterdam zouden komen, de hele tunnel onderwater te zetten. Dit is nog een restant, de directe verbinding met de autotunnel is uiteraard al weggehaald :)
Afbeelding

Provisorisch aangebrachte vluchtroutes
Afbeelding

Een verdieping lager: Opslag van de roltrappen
Afbeelding
Afbeelding

De trappen zijn best steil
Afbeelding

In één van de laagst gelegen ruimtes was een mogelijkheid om de autotunnel in te kijken.
Afbeelding

En via een deurtje staan we ineens bij de fietstunnel onderaan de roltrappen
Afbeelding

Daar hangt dit monument ter ere van burgemeester Droogleever Fortuyn, onder wiens bewind de aanleg van de tunnel in 1937 was begonnen. Het verkeersplein net ten noorden van de Maastunnel is ook naar hem vernoemd.
Afbeelding

Bij de roltrappen
Ze zijn best steil. Toen we met de groep even stonden te wachten viel er een vrouw om met fiets en al. Ze was gelukkig net op gestapt, dus ze kon niet ver vallen en vanwege de rondleiding was er toevallig veel personeel aanwezig, dus de trap was zo stil gezet. Gelukkig was ze niet gewond.
Afbeelding
Afbeelding

Nog even de fietstunnel richting Zuid
Afbeelding

Hier zie je de fietstunnel alsmede de trap naar beneden naar de voetgangerstunnel. Daar kijken we naar beneden.
Afbeelding
Afbeelding

Kinderlokkertje :)
Afbeelding

Maar eerst naar boven met de roltrap en via een normaal gesloten deur naar de ruimte onder de roltrappen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Weer op de roltrap naar beneden. Langs de muren hangen diverse foto's en links naast de trap een aantal feitjes. Leuk om te zien
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan in de voetgangerstunnel richting Charlois
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We eindigen in een expositieruimte in het ventilatiegebouw op zuid met veel tekeningen en foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fietswegwijzer aan de zuidkant
Afbeelding

En tenslotte vanaf daar blik op het ventilatiegebouw aan de noordzijde
Afbeelding
Van de gids kreeg ik de tip dat er in de Kunsthal in Rotterdam in januari 2017 een expositie worden geopend over de Maastunnel, en in juni, als de renovatie van de autotunnel in volle gang is, is de autotunnel te bezoeken op de Dag van de Bouw.

Er is overigens nu een expositie in de Kunsthal over de Eramsusbrug.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [FOTO] Maastunnel

Bericht door Wouter N14 » za 03 sep 2016, 20:48

Mooie reportage! Ik had mij overigens nooit gerealiseerd dat er een aparte fiets- en voetgangerstunnel was en dat deze boven elkaar lagen...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10174
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [FOTO] Maastunnel

Bericht door Rein » za 03 sep 2016, 21:26

Erg fraai geheel, leuk om te zien. :top: Ik vind het wel wat hebben die oude tunnels. De rondleiding in de Velsertunnel die ik vorig jaar bijwoonde had ook van dit soort bijzondere plekjes.

Ik weet nu in ieder geval al wat boven aan mijn lijstje staat voor de Dag van de Bouw volgend jaar. Genoteerd in mijn agenda. :write:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [FOTO] Maastunnel

Bericht door Mark » zo 04 sep 2016, 1:52

Bedankt voor deze reportage! Bezoek aan de Maastunnel stond voor zondag ook op mijn lijstje maar ik was uiteraard te laat voor een kaartje.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO] Maastunnel

Bericht door waldo79 » zo 04 sep 2016, 11:39

Mooi dat je een kijkje bent wezen nemen ;)

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [FOTO] Maastunnel

Bericht door keokiracer » zo 04 sep 2016, 13:24

Erg interessante plaatjes :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [FOTO] Maastunnel

Bericht door captain007 » zo 04 sep 2016, 14:15

Mooie repo! Altijd leuk om een kijkje te nemen op van dit soort bijzondere plekken.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [FOTO] Maastunnel

Bericht door mavas » wo 21 sep 2016, 21:25

Te gek! Ik heb ook wel eens de voetgangerstunnel bij Antwerpen doorgelopen, die is ook zo mooi.
En zelf ook eens door de oude Elbetunnel gelopen, dat was de mooiste: viewtopic.php?f=14&t=14046&p=530776&
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie