[N320] [FOTO] Culemborg - Kesteren

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

mavas
2x5 autosnelweg

[N320] [FOTO] Culemborg - Kesteren

Bericht door mavas » za 19 feb 2011, 14:42

Deze fotoserie voert over de N320 van de A2 bij Culemborg tot aan het einde bij Kesteren.

50 foto's. Picasa

Een selectie van de foto's hieronder.

Driestrooksgedeelte? Mag je hier op de middenstrook rijden vanuit de stand van de fotograaf?
Afbeelding

Van oud RONA-profiel naar DV-profiel:
Afbeelding

Verschil tussen Redesign en old-school:
Afbeelding

Mooi zicht:
Afbeelding

Bruin doel op de bewegwijzering. Bovendien geen N229 meer op de borden hier:
Afbeelding

Bij Kesteren:
Afbeelding
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Tim
expressweg

Re: [FOTO] N320 Culemborg - Kesteren

Bericht door Tim » za 19 feb 2011, 14:46

De eerste foto is na mijn mening een soort van driestrooksgedeelte.
De middelste strook is normaal voor tegemoetkomend verkker, maar je mag er wel op inhalen...
Te verglijken met dit:
Afbeelding
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 19 feb 2011, 14:52

Mooie foto's!

De N320 is dus een autoweg tussen de A2 en de N229.

Wat is hier gebeurd?
Afbeelding

Tim
expressweg

Bericht door Tim » za 19 feb 2011, 15:02

Bij het asfalteren is de wals er tegen aangereden en het bord is gekanteld. Een Kantel-wals-bord dus... :mrgreen:

Even serieus:
Aangezien het bord vrij nieuw lijkt, vermoed ik een montagefout of een te zachte berm...
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » za 19 feb 2011, 15:10

Chris schreef:De N320 is dus een autoweg tussen de A2 en de N229.
Zo ongeveer wel ja. Maar het volledige autoweggedeelte is uitgevoerd met rotondes...
Ik vermoed hetzelfde als Timmetje zegt. Ik had die wegwijzer niet eens gezien bij het langsrijden, ik zag hem pas bij het bekijken van de foto's. Overigens kan ik me niks herinneren van remsporen of iets dergelijks daar, dus idd wsl slechte constructie.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland

Tim
expressweg

Bericht door Tim » za 19 feb 2011, 15:22

Ik vindt wel jammer, dat Elst niet als Elst (Utr) ( of Elst (Utrecht) ) aangegeven is... Het bijna yijf keer zo grote Elst (Gld) is maar ongeveer 25-30 kilometer.
Ook Elst a/d Rijn zou een idee kunnen wezen.
Rijswijk zal wel geen verwarring opleveren.
Dietrich Bonhoeffer

nederland24
2x2 autosnelweg

Bericht door nederland24 » za 19 feb 2011, 15:27

Zo'n mooie overzichtelijke weg op de meeste plaatsen en dan toch nog een inhaalverbod. :facepalm: Vind je het gek dat mensen geirriteerd raken. Ik zie liever een weg waar 80km/h is toegestaan met inhaalverbod, dan een weg waar je 100km/h mag, maar niet mag inhalen. Als je achter een vrachtwagen zit rij je namelijk nog steeds 80km/h.
Road to Alpe d'huzes: Doneer op https://www.opgevenisgeenoptie.nl/fundr ... pedhubress om mij te ondersteunen de berg op te lopen en alle patiëntjes te helpen.

N342
autoweg

Bericht door N342 » za 19 feb 2011, 19:01

Timmetje schreef:Ik vindt wel jammer, dat Elst niet als Elst (Utr) ( of Elst (Utrecht) ) aangegeven is... Het bijna yijf keer zo grote Elst (Gld) is maar ongeveer 25-30 kilometer.
Ook Elst a/d Rijn zou een idee kunnen wezen.
Rijswijk zal wel geen verwarring opleveren.
Op de N320 zal weinig verwarring bestaan dat het hier om de dichtstbijzijnde Elst gaat (de Utrechtse), het Gelderse Elst zou hier totaal niet logisch zijn. Pas als er doelen als Nijmegen óf Arnhem op de wegwijzers staan, dan zou je enigszins in verwarring gebracht kunnen worden. Die Duitse hobby (alles wat maar enigszins aan een water ligt grijpt dat meteen aan om de naam van dat water in de officiële naam op te nemen) is nergens voor nodig. De korte afstand maakt wel duidelijk dat het hier om het Utrechtse Elst gaat.

Bij plekken die op ongeveer dezelfde afstand liggen van twee plaatsen met dezelfde naam, dan is het relevant om welke van de twee het gaat. Lochem ligt ongeveer op dezelfde afstand van het Gelderse als het Overijsselse Hengelo. Daarom is op de wegwijzers t.h.v. de kruising N346/N825 achter de bestemming Hengelo ook de toevoeging "(Ov)" aangebracht.
* 11-08-2017 Loes Marline

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » za 19 feb 2011, 21:12

mavas schreef:Driestrooksgedeelte? Mag je hier op de middenstrook rijden vanuit de stand van de fotograaf?
Afbeelding
Ja, dat mag. Het is eigenlijk een extra lange voorsorteerstrook om verkeer richting de A2 in goede banen te leiden. Rechterstrook = A2 naar Utrecht, linkerstrook = A2 naar Den Bosch / lokaal verkeer rechtdoor. Streetview, datum onbekend

Vinny
Voorzitter

Bericht door Vinny » zo 20 feb 2011, 1:12

Dat is dan Nederlands enige suicide lane.., al is dit niet meer de klassieke configuratie.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » zo 20 feb 2011, 5:01

^^ Op de N218 bij Oostvoorne kwam ik het ook tegen.

waldo79
Secretaris

Bericht door waldo79 » ma 21 feb 2011, 13:56

*De in het betreffende topic aangekondigde verdubbeling van de N320 loopt tot het kruispunt wat je in foto 5 hebt vastgelegd.
*Iets voorbij het standpunt van foto 11 zou een aansluiting vanuit Kesteren komen richting het station Culemborg.
*Het valt me op dat de verwijzing naar Wijk bij Duurstede inconsequent wordt voorzien van een veersymbool.
*Op foto 23 kun je bij de rotonde rechts naar Zoelen en naar het industrieterrein van Tiel.
*De N229 verdient niet het predikaat doorgaande weg. Het is veel korter om bij foto 23 linksaf te slaan. Fietsers moeten dezelfde omweg van 3 km volgen hetgeen niet comfortabel is :geenlach:
*Laatste foto: Tiel en Ochten worden nergens in oostelijke richting bewegwijzerd. De reden dat ze hier staan is om te voorkomen dat verkeer onnodig dwars door Kesteren gaat :)

Afgezien van het deel tussen de A2 en de weg naar Geldermalsen is de N320 niet heel druk en je kunt regelmatig de 100 halen of er overheen gaan ;)
Contactgegevens vereniging: secretaris at (@) wegenforum.nl.

CborG
verkeersader

Bericht door CborG » ma 21 feb 2011, 15:09

^^

Bij Foto 12 zou die halve aansluiting komen, alleen niet vanuit Kesteren maar vanaf de andere kant.
Het driestrookgedeelte is wel makkelijk, vanuit Culemborg gezien mag je daar links en rechts inhalen, rechts inhalen is het veiligst :p
Leuke serie van een bekende weg!
Ben niet gek... Ik ben psychisch onverklaarbaar..
Rick Bakker

waldo79
Secretaris

Bericht door waldo79 » ma 21 feb 2011, 15:41

Wat is het nut van een aansluiting op de Parallelweg vanuit het westen?

CborG
verkeersader

Bericht door CborG » ma 21 feb 2011, 16:22

Het gaat erom om de aansluiting met de rijkstraatweg te ontlasten, vanaf de A2 loopt die altijd vol. Andersom zo het juist geen nut hebben omdat verkeer vanaf het station, en andersom, net zo makkelijk via de Multatulilaan kan rijden.
Ben niet gek... Ik ben psychisch onverklaarbaar..
Rick Bakker

waldo79
Secretaris

Bericht door waldo79 » ma 21 feb 2011, 16:27

Aha. Ik bekijk het eigenlijk vanuit de richting Kesteren.
Voor mij is het geen issue 8-)