[VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Mavas

Bericht door mavas » do 25 dec 2014, 16:57

Nog meer capaciteit benutten:
Link
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Mavas

Bericht door mavas » ma 05 jan 2015, 21:25

Vrij onverwacht kwam ik een ongeval tegen op de linkerrijstrook van de verbindingsboog in knooppunt Raasdorp. Zo te zien was de verkeerscentrale er nog niet van op de hoogte, anders was de linkerrijstrook wel afgekruisd geweest. Ik weet niet wat ik bij het langsrijden nou gevaarlijker vond: de rijstrook die niet afgekruisd was of de persoon die op de vluchtstrook stond te zwaaien.
Link
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Mavas

Bericht door Snelwegfreak » ma 05 jan 2015, 21:31

Die man op het puntstuk is echt levensmoe. Donkere kleding, geen hesje en staan op een plek waar in dit geval auto's naartoe uitwijken. Slim! :top:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8664
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Mavas

Bericht door keokiracer » ma 05 jan 2015, 21:51

Wat heeft het nou voor nut om naast het ongeluk mensen manen rustiger te laten rijden. Als bestuurders jou kunnen zien kunnen ze ook het ongeluk of whatever zien :roll:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Mavas

Bericht door Attietattie » ma 05 jan 2015, 22:05

Zo zie je maar dat gebrek aan kennis en ervaring toch slecht kan uitpakken.

Heb je de centrale gebeld?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20582
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Filmpjes Mavas

Bericht door waldo79 » di 06 jan 2015, 0:14

Begin vorige week is iemand bij gladheid het ziekenhuis ingereden. Die probeerde ook het verkeer te regelen en stond op de rijbaan :nuts:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Mavas

Bericht door mavas » di 06 jan 2015, 11:09

Attietattie schreef:Heb je de centrale gebeld?
Nee, ik heb geen handsfree-set. Daarnaast ben ik niet iemand die in zijn privetijd rechtstreeks de centrale gaat bellen, dat voelt niet goed voor mij.
Als ik al zou bellen, dan zou het naar 112 zijn of het algemene nummer van RWS.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Mavas

Bericht door mavas » za 24 jan 2015, 17:59

Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door Rein » za 24 jan 2015, 18:25

Wat een idioot. Als hij nou eens gewoon op de borden kijkt, dan hoeft hij niet zo vaak meer op het laatst correcties te maken. En die laatste actie sloeg echter nergens op en was nog gevaarlijk ook. Ga dan gewoon naar rechts en keer vervolgens weer.......

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8664
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door keokiracer » za 24 jan 2015, 18:28

Die wordt ook bijna even horizontaal gezet bij die laatste actie :facepalm:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door Snelwegfreak » za 24 jan 2015, 18:30

Valt mij sowieso op dat mensen weinig op de bewegwijzering letten. Zie het bij familie en anderen waar ik mee rij.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door Chris » za 24 jan 2015, 20:29

Veel mensen vertrouwen echt volledig op het navigatiesysteem. Dat er ook situaties kunnen zijn waarbij de GPS niet up-to-date is komt blijkbaar niet eens in ze op. Je ziet soms ook dat mensen zonder reden ineens helemaal naar links komen. Volgens mij volgen ze dan de navigatie ('houdt links aan').

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door Groningen » zo 25 jan 2015, 9:16

^^ Ach ja. Dat zie je ook op de A28 bij Zwolle-Zuid (ri Amersfoort). Daar wordt het 2x4 en je wilt niet weten hoeveel mensen dan al op de 2 linkerstroken gaan rijden (die richting Amersfoort gaan). Je moet natuurlijk wel op tijd zijn, want het splitsingspunt is al over 3 kilometer. :facepalm:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door mavas » zo 25 jan 2015, 11:41

Chris schreef:Veel mensen vertrouwen echt volledig op het navigatiesysteem. Dat er ook situaties kunnen zijn waarbij de GPS niet up-to-date is komt blijkbaar niet eens in ze op. Je ziet soms ook dat mensen zonder reden ineens helemaal naar links komen. Volgens mij volgen ze dan de navigatie ('houdt links aan').
Inderdaad. Het lijkt ook wel steeds erger te worden omdat er nu bijna geen mensen meer zijn die zonder navigatie rijden. Of ze hebben zo'n los kastje, een ingebouwde in de auto of via de smartfoon. Ik las ergens dat het percentage navigatie al op iets van 97% zit.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door Palance » zo 25 jan 2015, 12:22

Dan behoor ik tot die 3% :feestjeja:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door Attietattie » zo 25 jan 2015, 12:49

mavas schreef:Het lijkt ook wel steeds erger te worden omdat er nu bijna geen mensen meer zijn die zonder navigatie rijden. Of ze hebben zo'n los kastje, een ingebouwde in de auto of via de smartfoon. Ik las ergens dat het percentage navigatie al op iets van 97% zit.
Dan heb je het waarschijnlijk over het feit dat mensen navigatie beschikbaar hebben? Waarschijnlijk ligt dat percentage nog hoger, omdat mensen niet eens weten dat er vrijwel standaard navigatie op een smartphone zit.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door mavas » zo 25 jan 2015, 12:51

Attietattie schreef:Dan heb je het waarschijnlijk over het feit dat mensen navigatie beschikbaar hebben?
Dat weet ik dus niet exact meer wat er precies stond beschreven, daarom dat ik dat ook een beetje vaag omschreef. Maar ik vermoed dat het over "beschikbaar" gaat.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door boe! » zo 25 jan 2015, 13:15

Groningen schreef:^^ Ach ja. Dat zie je ook op de A28 bij Zwolle-Zuid (ri Amersfoort). Daar wordt het 2x4 en je wilt niet weten hoeveel mensen dan al op de 2 linkerstroken gaan rijden (die richting Amersfoort gaan). Je moet natuurlijk wel op tijd zijn, want het splitsingspunt is al over 3 kilometer. :facepalm:
Ik kwam daar een uur geleden langs en inderdaad een vrachtwaggel die meteen naar links moest. Ik ben er toen maar rechts omheen gegaan.
Palance schreef:Dan behoor ik tot die 3% :feestjeja:
Ik ook, maar ik hoor wel vaker bij de uitzonderingen. :)

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door RSK » zo 25 jan 2015, 14:59

^^ Op mijn motor zit geen navigatie, op de Nissan ook niet. Alleen de Opel heeft het hier in huis; slechts 33% navigatie dus. En ik ben een radicale tegenstander van dat apparaat, ik maak zelf wel uit hoe ik rij. Ik schakel hem hooguit in als ik in een vreemde omgeving moet zijn, maar in principe red ik me altijd prima als ik vooraf even drie minuten de wegenkaart in me opneem.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7884
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door Jackbauer1350 » zo 25 jan 2015, 15:08

Ik rij ook zonder navigatie. Als ik ergens heen moet dan kijk ik van te voren wel op googlemaps. En op het snelwegennet heb ik t zeker niet nodig.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door Albaufstieg » zo 25 jan 2015, 15:34

^^ Hier geldt hetzelfde. Ik rij ook zelden met de navigatie aan. Alleen als ik geen tijd heb om mijn reis voor te bereiden zet ik hem aan en dan kan het best handig zijn. Op het snelwegennet weet ik me te allen tijde te redden, zowel in Nederland als in België, Duitsland en Frankrijk. Voor mijn trip naar Berlijn ben ik volledig zonder navigatie vanaf huis tot aan het hotel gereden, ondanks dat er wel geïntegreerde navigatie aanwezig was. Mijn vrienden vonden dat bezopen. :lol:
Snelwegfreak schreef:Valt mij sowieso op dat mensen weinig op de bewegwijzering letten. Zie het bij familie en anderen waar ik mee rij.
Helaas zie ik dit ook veel te vaak. Er zijn bepaalde mensen in mijn omgeving die het wegnummer van de snelweg Rotterdam - Gouda geen eens kennen. :heygrr: Als er dan bijvoorbeeld een bezoek aan de eerstgenoemde stad gebracht moet worden moet de navigatie altijd aan (sowieso om de weg naar een parkeergarage te vinden, die trouwens altijd dezelfde is). Dan vraag ik me dan af: je slaat toch ook dingen op? Kennelijk niet als het je helemaal niks kan interesseren.
Laatst gewijzigd door Albaufstieg op zo 25 jan 2015, 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door doorn » zo 25 jan 2015, 18:39

Albaufstieg schreef:Er zijn bepaalde mensen in mijn omgeving die het wegnummer van de snelweg Rotterdam - Gouda geen eens kennen.
Misschien heb ik het hier al wel een verteld, maar ik hoorde hier in Apeldoorn het een keer hebben over de afslag Apeldoorn-Noord op de A58.
Dat was iemand die al jaren in Apeldoorn woonde.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door mavas » ma 02 feb 2015, 15:36

Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door boe! » ma 02 feb 2015, 15:39

Oranje licht: "stoppen als het mogelijk is". Volgens mij heeft jouw voorganger dat prima uitgevoerd.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8664
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door keokiracer » ma 02 feb 2015, 15:39

Zie daar meteen het nadeel van die roodlichtcamera's. Mensen stampen em meteen op de rem terwijl ze nog tijd zat hebben om door te rijden.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door Attietattie » ma 02 feb 2015, 16:02

keokiracer schreef:Zie daar meteen het nadeel van die roodlichtcamera's. Mensen stampen em meteen op de rem terwijl ze nog tijd zat hebben om door te rijden.
Kan wel zijn, maar dat mogen ze niet. Dus dat is het voordeel van roodlichtcamera's bedoel je?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door Albaufstieg » ma 02 feb 2015, 16:05

boe! schreef:Oranje licht: "stoppen als het mogelijk is". Volgens mij heeft jouw voorganger dat prima uitgevoerd.
Niet eens. Hij moet veel te hard remmen, hindert zijn achterligger (hoor mavas' reactie) en staat met zijn voorwielen nog over de stopstreep. Deze bestuurder had denk ik gewoon door moeten rijden, had nog prima gekund.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8664
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door keokiracer » ma 02 feb 2015, 16:41

Attietattie schreef: Dus dat is het voordeel van roodlichtcamera's bedoel je?
Mensen die bijna het rempedaal door hun auto heentrappen om (vaak niet eens op tijd) te kunnen stoppen terwijl er nog 4 seconden aan geeltijd is noem ik geen voordeel.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door Snelwegfreak » ma 02 feb 2015, 18:16

Wat een knuppel. Hij had dat nog 4x gehaald, met gemak.
Enne gojje mins blieft altied leave.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg.

Bericht door boe! » ma 02 feb 2015, 19:27

Albaufstieg schreef:Hij moet veel te hard remmen
Ah, je hebt de remkracht gemeten. Hoe hoog was die?
hindert zijn achterligger (hoor mavas' reactie)
Als Mavas bij oranje meteen was gaan remmen, dan was er niets aan de hand geweest.
en staat met zijn voorwielen nog over de stopstreep.
Ik kan dat niet zien in de video. De voorwielen kunnen ook op of voor de stopstreep staan.
Deze bestuurder had denk ik gewoon door moeten rijden, had nog prima gekund.
Ik weet niet hoe krap de verkeerslichten staan afgesteld, maar hoe dieper oranje, hoe groter de kans dat een andere verkeersstroom intussen groen heeft gekregen voordat de bestuurder het kruispunt is gepasseerd.

Plaats reactie