[VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

[VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg

Bericht door mavas » ma 31 dec 2012, 14:52

Sinds 2 weken ofzo heb ik ook een nieuwe smartfoon, de htc one s. Nu ik zag via Rene dat er ook een app is voor Android, en filmen best gemakkelijk is, ben ik maar gelijk naar de winkel gegaan om een houder aan te schaffen en heb ik de boel uitgetest.

Hieronder het eerste filmpje, gefilmd met app Daily Driver op LQ (lage kwaliteit).
Link
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door mavas » ma 31 dec 2012, 15:15

Situatie rond de Velsertunnel, aan de N202-zijde:
Link
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door mavas » wo 02 jan 2013, 22:43

Maar liefst 4 video's van de ochtend:

Als je zijramen beslagen zijn is het wel handig om ze in het begin open te hebben. Zo blijkt maar, anders had ik de auto van rechts niet op tijd gezien.
Link
Om onduidelijke reden rijdt het verkeer heel traag bij de uitvoeger naar het tankstation. Iemand achter mij heeft dit net op tijd door en remt heel hard met slippende banden.
Link
Wanneer ik een rijstrook opschuif, zet ik mijn knipperlicht aan. Het busje uit de zijstraat denkt daardoor dat ik de zijstraat inga, maar dat is dus niet zo. Hij heeft het net op tijd door. De actie van de Cooper verderop verdient ook niet de schoonheidsprijs.
Link
Omdat zowel ik als de tegenligger niet om de bocht kunnen kijken, ging dit maar net goed.
Link
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door keokiracer » wo 02 jan 2013, 22:48

Is het mogelijk met die camera om in hogere kwaliteit te filmen? Want soms is het nogal behoorlijk moeilijk te zien.

ik zie dat ook jij bent begonnen met dashcammen ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Davy » wo 02 jan 2013, 22:51

Ik ga binnenkort ook volgen denk ik ;) , die app werkt zeer goed! Ik moet alleen nog een passende houder hebben...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door mavas » wo 02 jan 2013, 22:55

^^ Met die app neem ik idd op, alleen de HQ-opname vind ik te hoge kwaliteit, de LQ uiteindelijk ook te lage kwaliteit. Dus ik moet nog even op zoek naar de juiste instellingen. Hoe heb jij je opname-instellingen staan?

@Keoki: Ja, dat kan hij aan. Ik heb de instellingen gewijzigd, kijken of dat morgen beter is.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door keokiracer » wo 02 jan 2013, 22:57

Mooi! Ben benieuwd, naar beiden trouwens! Leuk om ineens te zien hoe er steeds meer dashcammers komen hier :)

Stelletje na-apers :mrgreen:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Attietattie » wo 02 jan 2013, 23:38

Mooi zo! Nog meer materiaal uit de regio. Altijd leuk.

Inderdaad kom ik graag terug op mijn tip om op lage kwaliteit te filmen. Dit is iets te laag.

@daviedoff: bij de Halfords heb je een universele houder met zuignap (2 losse items). Die is erg stabiel en bovendien handig om je foon er snel in te bevestigen en uit te halen. Dat maakt de drempel om te filmen een stuk lager. Als je moet gaan klooien denk je al snel "laat maar zitten voor dat kleine stukje". Ik dacht (is al even geleden) dat de 2 items totaal E40 waren, mavas meldde van de week dat het een Eurootje of 25 was geloof ik.

Hoe meer dashcammers, hoe beter! :top:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Rene » do 03 jan 2013, 0:17

mavas schreef:Met die app neem ik idd op, alleen de HQ-opname vind ik te hoge kwaliteit, de LQ uiteindelijk ook te lage kwaliteit.
Daarom kwam ik uiteindelijk toch uit bij de gewone camera-app, die Attietattie al adviseerde. 720x480 is een prima resolutie voor dit soort filmpjes (ca. 4 GB/uur opnameruimte nodig). Bovendien nemen ze dan heel wat minder ruimte in beslag dan in HQ, dus de kans dat mijn SD-kaart (ca 11GB van de 32GB beschikbaar) vol raakt is daarmee ook een stuk kleiner, en daarmee ook de noodzaak om een app te hebben die automatisch verwijdert. Dus ik heb de laatste opnamen gewoon "normaal" gefilmt, en ik ben daar eigenlijk best heel tevreden over.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Attietattie » do 03 jan 2013, 0:39

Rene schreef:gefilmt
Deze zeldzame kans grijp ik aan! <-- Je mag m verwijderen hoor, René. ;)

Bij mij zegt ie SD 480p, maar nu weet ik niet of dat 480 x nogwat is? Maar ik heb het idee dat ik een stuk minder dan 4GB per uur opslag nodig heb.

Anyway, doe waar je tevreden over bent maar begin niet te hoog. Dan wordt het zo'n deceptie als je een stap terug moet doen. Ik heb tijdelijk met mijn iPhone op HD geflimd en het was echt een stap terug toen ik mijn grotemensentelefoon weer terug had.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Rene » do 03 jan 2013, 20:48

Attietattie schreef:geflimd
Ook èrrug zeldzaam :dyn_hyp:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Attietattie » do 03 jan 2013, 20:51

Vok! :wall:

Haha! 1-0 voor René. :top:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door mavas » vr 04 jan 2013, 18:56

En een nieuwe. Met nieuwe instellingen. De focus deed erg raar zo in het donker, daar probeer ik de volgende keer nog wat aan te veranderen.

De auto waar ik achter invoeg, besluit om na de bocht linksaf te gaan, terwijl tijdens de beweging een andere auto besluit rechtdoor te gaan vanwege de lange rij. Dat gaat maar net goed. Vervolgens besluit de linksvoorgesorteerde auto uit de rij weg te rijden en op de rechtdoorstrook door rood rechtsaf te gaan, en weer rechtsaf om de snelweg op te rijden.
Link
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Rein » vr 04 jan 2013, 19:22

Een behoorlijk vage actie inderdaad.

Ik zat me tot het eind toe af te vragen waar dit was, tot ik toen je onder de A4 doorreed zag dat het 'gewoon' afrit Hoofddorp is. En na nog een keer kijken snap ik echt niet dat ik dat de eerste keer niet meteen zag. :oops:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door mavas » wo 09 jan 2013, 0:18

Hopelijk heeft die zijn lesje geleerd. Deze keer een beetje op de Attietattie-manier. ;)
De fietser links uit beeld rijdt absoluut door rood. De fietser kan namelijk nooit groen hebben gehad tussen die van het autoverkeer wat van rechts komt en mijn groenrealisatie. Ik zag het aankomen, maar met een toetertje hoop ik dat de boodschap begrepen is. Ik hou nog een heel klein beetje in, anders was het prijs geweest.
Link
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Attietattie » wo 09 jan 2013, 7:23

mavas schreef:Deze keer een beetje op de Attietattie-manier.
Ik pink een traantje weg. Eindelijk heeft mijn maandenlange opvoeding uitwerking op iemand. :)<>:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door mavas » do 10 jan 2013, 0:18

4 filmpjes van vandaag:
Mijn vermoeden is dat een te hoge vrachtwagen vanaf de A22 terug wil rijden nar de A9, om dan de Wijkertunnel ipv Velsertunnel te pakken. Daarvoor moet deze bij de afrit links en daarna weer linksaf. Door de gebrekkige bewegwijzering moet de vrachtwagen op het laatste moment een extra rijstrook oversteken.
Link
In de redelijk lange wachtrij voor linksaf heeft een auto kennelijk pech. Ik zie in eerste instantie een knipperlicht naar rechts en dan word ik al alert op rare bewegingen, maar dit is dus een alarmlicht. De auto komt enigszins in beweging, maar of deze het groene licht gehaald heeft kon ik niet meer zien.
Link
Als je buiten je auto staat op de vluchtstrook, dan zou ik niet aan de kant van het rijverkeer gaan staan maar in de luwte van je voertuig!
Link
Ik nader mijn voorganger en wanneer die besluit in te halen doe ik dat ook. Kennelijk is een beetje vlot inhalen lastig, en richting aangeven helemaal!
Link
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door mavas » di 15 jan 2013, 18:06

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, en ik was niet zo gewaarschuwd ;)
Rij je eerst over een heleboel wegen zonder problemen, heb je juist het laatste stukje een glad gedeelte. Toch even aandachtig bezig dan.
Link
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Wouter N14 » di 15 jan 2013, 18:16

^^ Raakte je de trottoirband nu ook?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door mavas » di 15 jan 2013, 19:10

Nee, net niet. Dat voorkwam ik door de rem los te laten waardoor ik weer kon sturen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Groningen » di 15 jan 2013, 20:17

Dat overkwam mij dus ook bij mijn werk. Ik moest de bocht om, maar de auto ging rechtdoor. Ik reed niet hard (kan daar ook niet) dus rem los en dan wil het wel weer.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door waldo79 » wo 16 jan 2013, 9:46

De belijning op de weg is soms ook een reden om te gaan glijden. Merk dat bij rotondes :dyn_hyp:
Inderdaad: rem en gas los helpt om weer terug op koers te komen ;)

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Rein » wo 16 jan 2013, 10:54

Koppeling intrappen, waar nodig kort sturen en blijven kijken waar je wel heen wilt helpen ook nog om doorglijden te beperken en slippen te voorkomen.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Attietattie » wo 16 jan 2013, 10:59

En de handrem aantrekken!


Voor de beelden...
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Rein » wo 16 jan 2013, 11:04

Dat is voor de die hards! :top:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Rene » wo 16 jan 2013, 21:19

Langzamer rijden en voldoende afstand houden voorkomt ook veel slipleed deze dagen.
Als ik zie hoe snel sommige mensen menen te kunnen rijden op slecht/niet schoongemaakte wegen...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door mavas » do 17 jan 2013, 18:48

Een penibele situatie maakte ik vandaag mee op het Rottepolderplein:
Het lijkt er op dat er een storing zit in de regelinstallatie van het Rottepolderplein, aangezien de koppeling ontbreekt tussen de verschillende takken. Kan ook bewust zo zijn gedaan, maar zoals je ziet gaat dat niet erg veilig. Dit was overigens ver buiten de spits gefilmd.

Nadat ik door het eerste licht rij, moeten we stoppen voor het volgende licht, en staat er ook verkeer achter mij, die daarmee 1 tak van het plein blokkeert. Vervolgens komt er links van mij een touringcar, die tijdens de volgende groenfase rechtsaf de A9 op wil en mij bijna van de weg drukt. Daarop besluit ik rechts naast de rij mijn auto stil te zetten zodat de touringcar er langs kan. Daarna rijdt het verkeer eindelijk weg bij het laatste licht, waar het met 3 rijstroken behoorlijk proppen is naar 1 rijstrook toe.
Link
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Wesso » do 17 jan 2013, 18:57

Als die touringcar links van jou zat, was dat 1) niet zo handig van de chauffeur en 2) had hij jou gewoon voor moeten laten gaan.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Wouter N14 » do 17 jan 2013, 18:59

Maar waarom ga je niet in het midden of links staan op het moment dat je de rotonde oprijdt, dus nog voor die vrachtwagen verschijnt?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door mavas » do 17 jan 2013, 19:13

^^ 1) Ik had verwacht dat het volgende licht direct groen zou worden, zodat daar een kleine groene golf ontstaat. Dan kan de rijdende stroom vanuit de A9 direct doorrijden voordat de stroom vanuit de A200 groen krijgt. Daardoor komen beide stromen normaal gepsroken nooit bij elkaar, maar nu dus wel. (Zie ook dit filmpje hoe de regeling normaal gesproken werkt).
2) Zoals je ziet stelt het verkeer vanuit de rechterstrook vanuit de A9 zich op op de rechterstrook voor het 2e licht, en de linkerstrook stelt zich op op de middelste rijstrook bij het 2e licht.
3) Ik stond te dicht op mijn voorligger bij het 2e licht om nog naar de middelste strook te schuiven.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie