[FOTO] Distripark Maasvlakte

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

mb90
verkeersader

[FOTO] Distripark Maasvlakte

Bericht door mb90 » ma 13 jun 2011, 22:23

Gisteren (zondag) was ik even op de Maasvlakte te vinden en heb ik een ritje door het Distripark gemaakt. Daar vielen een aantal werkzaamheden en bijbehorende (nieuwe) wegen op. Hieronder te route met de fotolocaties en onder de spoiler de foto's zelf.
Afbeelding
SPOILER: TOON

1. Als eerste kwamen we vanaf de Madoerastraat bij de Dardanellenstraat uit. Rechts was een nieuwe weg te zien die naar Maasvlakte 2 gaat en volgens mij daarna weer bij de kruising met de Europaweg aansluit op de overige wegen:
Afbeelding

2. Hier iets meer naar rechts gericht:
Afbeelding

3. Dan naar de andere kant van de Dardanellenstraat. Die is bij het Hotel at Work afgesloten voor Knooppunt B en dat is hier in de verte te zien:
Afbeelding

4. Daardoor is dit de nieuwe toegangsweg naar de hotelcomplexen:
Afbeelding

5. En het afgesloten deel van de Dardanellenstraat met op de achtergrond de werkzaamheden voor knooppunt B. Daar zometeen meer over:
Afbeelding

6. De omleidingsroute leidde ons weer terug naar de kruising met de Madoerastraat. Zo was de nieuwe weg naar Maasvlakte 2 meteen goed te zien:
Afbeelding

7. Daarna gingen we verder rechts om weer naar de andere kant van het park te gaan. Links zag ik toen de Madoerastraat zoals dat er nu bij ligt. De duin op de achtergrond zal uiteindelijk verdwijnen, net als de windmolen op de voorgrond. Of de 2 op de achtergrond ook weggaan weet ik niet. Ook zijn op de achtergrond de werkzaamheden voor de nieuwe kolencentrale te zien:
Afbeelding

8. Daarna kwamen we weer bij de Malakkastraat uit. Via een omweg konden we daar komen, zoals hier te zien is met links daarvan een lijnbus (lijn 113 van Connexxion) van Brielle naar de Maasvlakte:
Afbeelding

9. Opweg naar de Malakkastraat konden de werkzaamheden aan een fly-over voor knooppunt B goed op de foto:
Afbeelding

10. Dan nog een foto die alleen wat vaag is doordat het ineens ging regenen en ik en de camera daar niet op ingesteld waren...:
Afbeelding

11. Het bouwbord van Knooppunt B. Een naam waar (gok ik) niet al te lang over nagedacht is:
Afbeelding

12. Hetzelfde bord, maar nu is rechts de Malakkastraat te zien met in de verte Hotel at Work:
Afbeelding

13. Dan over de Malakkastraat naar de N15. Dat is nu tijdelijk van 2x2 naar 1+1 gegaan:
Afbeelding

14. Bij de laatste kruising mag het verkeer weer naar de gebruikelijke rijstroken:
Afbeelding

15. Op de kruising zelf is men ook nog bezig, de bovenste asfaltlagen zijn in ieder geval verdwenen:
Afbeelding

16. En tot slot als bonusplaatje een foto van het nieuwe en tevens aparte hoofdkantoor van BP, gebouwd in een heuvel. Op het terrein zelf viel ook op (wat niet op de foto te zien is) dat alle auto's op de parkeerplaats met de neus naar de weg staan:
Afbeelding

Bij beter weer ga ik binnenkort nog een keer terug voor wat meer en betere foto's van de wegen hier.
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Groningen
expressweg

Re: [FOTO] Distripark Maasvlakte

Bericht door Groningen » di 14 jun 2011, 10:23

Mooie foto's! :top:
Zou dat 'Knooppunt B' ook nog een andere naam krijgen? Ik zie het al voor me: N15 richting Maasvlakte, voor Knooppunt B 2 kilometer langzaamrijdend verkeer. :lol:
En op een industriegebied fietsers in de voorrang :nuts: (Foto 4).