Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Kedinger
woonerf
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 27 jun 2011, 20:28
Locatie: Overijssel

Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Kedinger » do 30 jun 2011, 2:31

Misschien is iemand het (kom)bord bij Hooglanderveen opgevallen?
Het lijkt een kruising tussen een nieuw wit Belgisch kombord (met skyline van een stad/dorp) en een nuchter blauw Nederlands kombord.

Wat ik me afvroeg... In Europa is veel geharmoniseerd. Maar komborden schijnen nog altijd buiten schot te blijven.
Wie zou er om treuren als onze eigen Nederlansde blauwe komborden moesten wijken voor een internationaal model?

Maar wat ik mij dus afvroeg, is het bord bij Hooglanderveen niet een prototype of testexemplaar voor een inter-europees kombord?
Het zou eigenlijk niet zo gek zijn. Het houdt zijn Nederlandse blauwe kleur en duidelijk lettertype.

Wat mij betreft mogen de komborden vervangen worden door dit type. En laten we het dan maar meteen van alle frustsels en siersels
ontdoen. Een kombord heeft een functie, maar is tegelijk ook informatief. Maar om nu hele teksten en gemeentelogo's onder het bord
te plaatsen vind ik echt verschrikkelijk.
We weten wel (gaan we toch van uit) dat we "welkom in Rijn en Wiericke" zijn!? Waarom dan nog zulke teksten eronder? En soms zelfs een heel
mededelingen/prikbord:
1-6 juli jaarlijke kermis, 10 juli extra koopzondag, 12 juli Knalconcert in het Lelytheater... Dat mag van mij anders gepresenteerd worden...


:vlag-nl: Kedinger

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Pino » do 30 jun 2011, 8:30

De frutsels en siersels zijn geen onderdeel van het kombord, maar iets dat gemeenten menen te moeten plaatsen in de buurt van het kombord. Ze moeten wat dat betreft maar doen wat ze niet laten kunnen mits het kombord maar niet ondersneeuwt. Want dat is natuurlijk wel een bord waar verkeersregels vanuit gaan. Maar dat ondersneeuwen, dat zie ik in Nederland eigenlijk nooit gebeuren.

Enige vorm van harmonisatie bestaat inderdaad niet. Veel verkeerstekens zijn vastgelegd in het Verdrag van Wenen. Dat is geen EU-instrument, maar een los verdrag. Paradoxaal genoeg zijn Nederland en de nodige andere Europese landen er geen partij bij, maar de verkeerstekens uit het verdrag zijn wel maatgevend binnen Europa. Maar een kombord zit daar meen ik dus niet bij. Veel toegevoegde waarde biedt zo'n skyline naar mijn mening ook niet. Het wordt ook op basis van de simpele naam van de kom wel duidelijk, waarbij uiteraard de context waarin het bord staat geplaatst ook een rol speelt.

Gebruikersavatar
Kedinger
woonerf
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 27 jun 2011, 20:28
Locatie: Overijssel

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Kedinger » do 30 jun 2011, 10:00

Het zou zeker beter kunnen. Als we nu uitgaan van het bord , zoals bij Hooglanderveen staat.
Wat mij betreft is het bord duidelijker, en geeft beter de functie van het bord aan.
Nu hebben we het geval dat industrieterreinen en bungalowparken soms met dezelfde komborden worden getooid.
Het kan anders en beter volgens mij: Vervang de skyline bij een industrieterrein door het bekende fabriekje of iets dergelijks.
Je hebt dan een grotere harmonie en een meer duidelijkheid. Zo zoud bij bungalowparken de de achtergrond ook
aangepast kunnen worden.
Verder zou ik het ook wenselijk vinden dat er wat regels kwamen. Nu bepaalt een gemeente waar een kombord komt te staan.
Dat beleid is soms verre van logisch. Er zijn vrij grote bebouwde gebieden die het moeten doem met een wit 'buurtschapbord'.
Als je daar andere kleine bebouwde kommen tegenover zet is er hier duidelijk sprake van onevenwichtigheid.
Een buurtschapbord hoeft, wat mij betreft niet aangepast te worden, maar standaardisatie zou wel beter zijnn, volgens
mij dan... Overbodige regelgeving is niet waar ik voor zou pleiten, maar in sommige gevallen is meer eenheid wel
gewenst... denk ik.

:vlag-nl: Kedinger

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Palance » do 30 jun 2011, 10:02

Pino schreef:Maar dat ondersneeuwen, dat zie ik in Nederland eigenlijk nooit gebeuren.
Dat zie ik toch anders, ik vind sommige komborden - en met name de entourage er omheen, soms gewoonweg druk, lelijk, overbodig en verschrikkelijk. Inderdaad, met al die kermis-data eronder (alsof je op de weg stil gaat staan om het even rustig te lezen...). Nederland slaat daarin behoorlijk door, in het buitenland is dat lang zo erg nog niet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Pino » do 30 jun 2011, 10:23

Ook ik vind dat soort bouwsels aan de komrand vaak druk, lelijk, overbodig en verschrikkelijk. Maar dat neemt niet weg dat de boodschap u rijdt nu een bebouwde kom binnen voldoende duidelijk wordt overgebracht. De bouwsels worden pas een verkeerskundig probleem (als tegengesteld aan een esthetisch probleem) zodra die boodschap niet meer duidelijk is.

Overigens ben ik het eens met Kedinger dat het aan uniformiteit ontbreekt waar een kombord wordt geplaatst en dat het wel handig zou zijn om daar een uniformer beeld te creëren. Idealiter herken je aan het wegbeeld al dat je in de bebouwde kom zit, en dient het kombord als het ware eerder bevestigend. Daarbij helpt het uiteraard niet als er borden worden neergezet op bedrijventerreinen en bungalowparken die sterk op komborden lijken, maar die het niet zijn. Idem dito voor het slag borden dat hier op het forum geduid wordt als semi-komborden: borden die vooral ter informatie dienen zonder dat ze de functie hebben om bibeko-restricties te triggeren.

Zelf zie ik liever dat tegen dat soort wildgroei wordt opgetreden. Niet door de bewuste informatievoorziening maar volledig een halt toe te roepen, maar door een vorm van uniformiteit aan te brengen. Of er in ieder geval voor te zorgen dat verwarring met komborden uitgesloten is, doordat dit soort informatieborden er niet uit mogen zien als komborden. Je zou bijvoorbeeld moeten verbieden om ze een blauwe kleur te geven. Lijkt mij een heel stuk efficiënter dan een skyline toevoegen aan alle komborden.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door harry » do 30 jun 2011, 11:39

Afbeelding
Ik neem aan dat Kedinger deze borden bedoelt.
Volgens mij een aardigheidje van de gemeente Amersfoort en geen aanzet voor een nieuwe standaard.
En volgens mij staan deze borden ook binnen de kom van Amersfoort en zijn het dus wijkborden.
(In 2008 heb ik nog een blauw bord op de foto gezet, maar die zou best wel eens inmiddels verdwenen kunnen zijn.)
Palance schreef:(alsof je op de weg stil gaat staan om het even rustig te lezen...)
Die kermis-informatie is vooral bedoeld voor mensen die er vaak langsrijden. Die kennen de tekst van het kombord zelf al en hebben dus meer tijd om de rest te lezen.
Pino schreef:Overigens ben ik het eens met Kedinger dat het aan uniformiteit ontbreekt waar een kombord wordt geplaatst
Ik denk dat Kedinger vooral uniformiteit op internationaal (Europees) niveau bedoelt.
Binnen Nederland valt het nog wel mee. Ik ken maar een paar blauwe borden (Notter, Hansweert) die géén bebouwdekomborden zijn.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Pino » do 30 jun 2011, 12:07

^^ Als ik met een vijfig km/h langsrijd zou ik dat Hooglanderveen-bord ook wel kunnen duiden als kombord. Is het natuurlijk niet, maar het is wel de associatie die je krijgt met de blauwe kleur en het lettertype. In dit geval geen issue, omdat je al in de bebouwde kom rijdt. Maar niet handig.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Vinny » do 30 jun 2011, 17:21

Ik zou er wel voor zijn om het Israelische systeem in Nederland toe te passen, en het bord "Begin bebouwde kom" in het RVV op te nemen. Dat zou dan bijv. een blauw bord met witte huisjes, een kerk en wellicht een fabriek kunnen zijn. De naam van de bebouwde kom mag de gemeente zelf plaatsen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Palance » do 30 jun 2011, 17:28

Fins kombord

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10945
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Willem » do 30 jun 2011, 19:18

Overigens zijn de komborden binnen Europa meer geharmoniseerd dan op het eerste gezicht lijkt. De kleur varieert nog het meest, maar dat komt mede doordat komborden over het algemeen de kleur van de bewegwijzering op het OWN hebben en dus blauw, wit, groen of geel kan zijn.
Los van de achtergrondkleur zijn er grofweg de volgende types te onderscheiden:

a) simpelweg alleen de plaatsnaam (eventueel met gemeentenaam eronder), al dan niet met hoofdletters.
Voorbeelden zijn Nederland, Frankrijk, Spanje, Roemenie
b) het vierkante Duitse model. Voorbeelden: Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk
c) borden met een symbolische skyline erbij. Voorbeelden: Belgie, Denemarken
d) alleen een symbolisch kombord, met de plaatsnaam elders. Voorbeelden: Polen, Scandinavische landen

Daarnaast zijn er natuurlijk mengvormen mogelijk. Zo zijn de Italiaanse komborden een kruising tussen a en b.

Alleen het bord zelf telt natuurlijk. Dat gemeentes denken het geheel te moeten verfraaien met een onderbord "welkom", "ville fleurie" of wat dan ook doet aan het kombord zelf niets af.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door boe! » do 30 jun 2011, 20:01

Kedinger schreef:Misschien is iemand het (kom)bord bij Hooglanderveen opgevallen?
Nee, nog nooit eerder gezien. :mrgreen:

Afbeelding


Het bord is een compromis. De gemeente Amersfoort wilde de oude komborden weghalen omdat ze enerzijds vaak gestolen werden en anderzijds omdat de borden geen verkeerstechnische functie meer hadden. Hooglanderveen ligt tegenwoordig volledig binnen de bebouwde kom van Amersfoort, waardoor komborden ter afdwinging van de maximumsnelheid van 50 km/u niet meer nodig waren. De bewoners van Hooglanderveen wilden toch een bord. Amersfoort wilde toen witte gehuchtborden plaatsen, maar daar konden de bewoners zich niet in vinden. Toen is het dit geworden.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10945
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Willem » do 30 jun 2011, 22:13

In Hoogland, dat ook onderdeel van de kom van Amersfoort is, staan nog wel aparte komborden. Wat dat betreft voert Amersfoort geen consequent beleid.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door harry » vr 01 jul 2011, 1:09

Willem schreef:In Hoogland, dat ook onderdeel van de kom van Amersfoort is, staan nog wel aparte komborden.
Dat lijkt me logisch gezien onmogelijk. Als er aparte komborden staan, is het per definitie geen onderdeel van een andere kom.
(Het zit ertegenaan geplakt, maar dat is iets anders.)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door boe! » vr 01 jul 2011, 6:14

Willem schreef:In Hoogland, dat ook onderdeel van de kom van Amersfoort is, staan nog wel aparte komborden. Wat dat betreft voert Amersfoort geen consequent beleid.
Hoogland wordt ook niet volledig omsloten door Amersfoort. Aan de westkant grenst het aan de N199 en niet aan de bebouwde kom van Amersfoort.

Gebruikersavatar
Kedinger
woonerf
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 27 jun 2011, 20:28
Locatie: Overijssel

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Kedinger » vr 01 jul 2011, 17:31

Willem schreef:In Hoogland, dat ook onderdeel van de kom van Amersfoort is, staan nog wel aparte komborden. Wat dat betreft voert Amersfoort geen consequent beleid.
Wat dat betreft is het niet alleen Amersfoort, die geen consequent beleidt voert. Dan zouden er best veel inconsequenties opgesomd kunnen worden van heel veel gemeenten.

N342
autoweg
Berichten: 1483
Lid geworden op: za 16 apr 2005, 14:19
Locatie: Twente

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door N342 » za 02 jul 2011, 7:46

boe! schreef:Het bord is een compromis. De gemeente Amersfoort wilde de oude komborden weghalen omdat ze enerzijds vaak gestolen werden en anderzijds omdat de borden geen verkeerstechnische functie meer hadden. Hooglanderveen ligt tegenwoordig volledig binnen de bebouwde kom van Amersfoort, waardoor komborden ter afdwinging van de maximumsnelheid van 50 km/u niet meer nodig waren. De bewoners van Hooglanderveen wilden toch een bord. Amersfoort wilde toen witte gehuchtborden plaatsen, maar daar konden de bewoners zich niet in vinden. Toen is het dit geworden.
Hooglanderveen lijkt me in het oosten gewoon aan het buitengebied van de gemeente Nijkerk te grenzen (bij de Van Tuijllstraat) en bovenal is Hooglanderveen BAG- en posttechnisch gewoon een erkende woonplaats. Ik had liever gezien dat men in lijn met de gemeente Deventer inzake Colmschate had gehandeld (dat ligt daadwerkelijk volledig binnen de bebouwde kom van Deventer). Gewoon eigen komborden dus.

Diefstalgevoeligheid is eenvoudig op te lossen door de simpele borden op één à twee paaltjes te vervangen door een kombordportaal (zoals met de nieuwe borden wel gebeurd is). Immers, het kombord heeft tot doel het vaststellen van de bebouwde kom. Er wordt juridisch niet alleen maar inzake de wegenverkeerswet teruggegrepen op de bebouwde kom. Ook de Boswet en de APV maken gebruik van het begrip bebouwde kom. Daarvoor maakt het natuurlijk niet uit of er Amersfoort, Hooglanderveen óf bij mijn part Signalering op staat (de meest voorkomende bebouwde kom van Nederland ;) ), maar dat maakt voor het afdwingen van een snelheidsregime natuurlijk ook niet uit.
*11-08-2017 L.M.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door harry » zo 03 jul 2011, 22:07

N342 schreef:Signalering (de meest voorkomende bebouwde kom van Nederland ;) )
Volgens mij komt Fietspad vaker voor. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kedinger
woonerf
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 27 jun 2011, 20:28
Locatie: Overijssel

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Kedinger » zo 03 jul 2011, 22:28

N342 schreef:Hooglanderveen lijkt me in het oosten gewoon aan het buitengebied van de gemeente Nijkerk te grenzen (bij de Van Tuijllstraat) en bovenal is Hooglanderveen BAG- en posttechnisch gewoon een erkende woonplaats. Ik had liever gezien dat men in lijn met de gemeente Deventer inzake Colmschate had gehandeld (dat ligt daadwerkelijk volledig binnen de bebouwde kom van Deventer). Gewoon eigen komborden dus.

Een plaats binnen een plaats, is dat ook niet het geval bij Elden/Arnhem? Ik ben er al lang niet meer geweest. Volgens mij wàs Elden wel geheel onringd door Arnhem. Wikipedia noemt Elden een 'wijk' van Arnhem waarvan de oude dorpskern is bewaard.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Coen Tunnel » zo 03 jul 2011, 22:57

Frankhuis binnen Zwolle is meer een buurtschap, maar heeft zelfgemaakte komborden, die door kunnen gaan voor echte komborden. Op de andere zijde staat het einde van de kom Frankhuis aangegeven. Je komt daarna geen kombord voor Zwolle meer tegen... :?

Sophie
expressweg
Berichten: 3444
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Sophie » zo 03 jul 2011, 23:57

Kedinger schreef:
Een plaats binnen een plaats, is dat ook niet het geval bij Elden/Arnhem? Ik ben er al lang niet meer geweest. Volgens mij wàs Elden wel geheel onringd door Arnhem. Wikipedia noemt Elden een 'wijk' van Arnhem waarvan de oude dorpskern is bewaard.
Naar zuiden grenst Elden volgens mij aan open gebied... en ergens bij het Gelredome ook.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10945
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Willem » ma 04 jul 2011, 11:35

Plaatsen binnen plaatsen (of net aan de rand, maar wel volledig ingebouwd) komen vrij veel voor. Meestal gaat het om dorpen die door een grotere plaats zijn opgeslokt en waarvan men de eigenheid toch wil blijven benadrukken.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door harry » ma 04 jul 2011, 13:26

^^
Amersfoort: Hoogland.
Arnhem: Elden.
Deventer: Colmschate.
Spijkenisse: Hekelingen.
Vlissingen: Oost-Souburg.
Nijmegen: Lent.
Leeuwarden: Goutum en Snakkerburen.
Amsterdam: Schellingwoude.
Delfzijl: Farmsum.
Hoogezand-Sappemeer: Kropswolde.
Utrecht: Vleuten en De Meern.

Welke zijn er nog meer?
(Plaatsen met officiële blauwe komborden, die binnen dezelfde gemeente vallen, en waarvan minimaal 3/4 van de kom aan de veel grotere kom geplakt zit.)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Groningen » ma 04 jul 2011, 13:32

^^ Hoogezand-Sappemeer: Foxhol.
TOEVOEGING
Eventueel zou je Hoogkerk er ook toe kunnen rekenen (postadres van Hoogkerk is Groningen).

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door harry » ma 04 jul 2011, 13:45

^^
harry schreef:waarvan minimaal 3/4 van de kom aan de veel grotere kom geplakt zit.
Daarom noemde ik Hoogkerk niet. Foxhol is een twijfelgeval. Kropswolde trouwens ook. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Groningen » ma 04 jul 2011, 13:54

^^ IJsselmuiden & Kampen? Alleen de IJssel ligt ertussen. Grafhorst & IJsselmuiden zitten dan weer net niet genoeg aan elkaar vast.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21942
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Wouter N14 » ma 04 jul 2011, 14:05

Is Hintham geen zelfstandige plaats meer?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10945
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Willem » ma 04 jul 2011, 14:23

Als je industriegebieden eveneens als bebouwde kom ziet komen er bij Rotterdam nog Pernis en Rozenburg bij.

Verder:
Enschede: Glanerbrug
Apeldoorn: Ugchelen
Zwolle: Berkum

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door Rene » ma 04 jul 2011, 15:34

harry schreef:Welke zijn er nog meer?
Hoorn: Zwaag
Venlo: Blerick
Zutphen: Warnsveld

Den Helder: Huisduinen heeft tegenwoordig blauw-op-witte borden, vergelijkbaar met Den Haag: Scheveningen

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door boe! » ma 04 jul 2011, 19:09

N342 schreef:Hooglanderveen lijkt me in het oosten gewoon aan het buitengebied van de gemeente Nijkerk te grenzen (bij de Van Tuijllstraat) en bovenal is Hooglanderveen BAG- en posttechnisch gewoon een erkende woonplaats.
Dat stukje is weer een geval apart. De Van Tuyllstraat onder de A28 is buiten de bebouwde kom. De Van Tuyllstraat onder de Boulevard is ook buiten de bebouwde kom, maar de Boulevard zelf ligt in de bebouwde kom van Amersfoort. Vervolgens komt het kombord van Hooglanderveen. Ik denk dat er nog wel wat gaat veranderen in deze situatie als de Hanzetunnel is geopend. De Hanzetunnel wordt dan vanuit het (zuid)oosten de belangrijkste toegangsweg tot Vathorst en Hooglanderveen. De tunnel Van Tuyllstraat wordt dan mogelijk autoluw gemaakt.

N342
autoweg
Berichten: 1483
Lid geworden op: za 16 apr 2005, 14:19
Locatie: Twente

Re: Internationaal model kombord bij Hooglanderveen ?

Bericht door N342 » ma 04 jul 2011, 21:21

harry schreef:^^
Welke zijn er nog meer?
(Plaatsen met officiële blauwe komborden, die binnen dezelfde gemeente vallen, en waarvan minimaal 3/4 van de kom aan de veel grotere kom geplakt zit.)
Almelo/Aadorp? Daarnaast in de toekomst Almelo/Mariaparochie, als Almelo Noordoost helemaal voltooid is dan grenst Mariaparochie van noordwest van zuidwest tot zuidoost aan de stad Almelo.
Willem schreef:Enschede: Glanerbrug
Apeldoorn: Ugchelen
Zwolle: Berkum
Glanerbrug is vanuit het noorden, oosten en zuiden niet omringt door Enschede (officieel dan, oudere Glanerbruggers zien de nieuwbouwwijk Oikos aan de zuidzijde van het dorp als deel van Enschede) en Berkum en Ugchelen zijn geen plaatsen met officiële blauwe komborden. Berkum wordt tegenwoordig zelf helemaal niet meer benoemd als aparte entiteit.
*11-08-2017 L.M.

Plaats reactie