Het lijkt een kruising tussen een nieuw wit Belgisch kombord (met skyline van een stad/dorp) en een nuchter blauw Nederlands kombord.
Wat ik me afvroeg... In Europa is veel geharmoniseerd. Maar komborden schijnen nog altijd buiten schot te blijven.
Wie zou er om treuren als onze eigen Nederlansde blauwe komborden moesten wijken voor een internationaal model?
Maar wat ik mij dus afvroeg, is het bord bij Hooglanderveen niet een prototype of testexemplaar voor een inter-europees kombord?
Het zou eigenlijk niet zo gek zijn. Het houdt zijn Nederlandse blauwe kleur en duidelijk lettertype.
Wat mij betreft mogen de komborden vervangen worden door dit type. En laten we het dan maar meteen van alle frustsels en siersels
ontdoen. Een kombord heeft een functie, maar is tegelijk ook informatief. Maar om nu hele teksten en gemeentelogo's onder het bord
te plaatsen vind ik echt verschrikkelijk.
We weten wel (gaan we toch van uit) dat we "welkom in Rijn en Wiericke" zijn!? Waarom dan nog zulke teksten eronder? En soms zelfs een heel
mededelingen/prikbord:
1-6 juli jaarlijke kermis, 10 juli extra koopzondag, 12 juli Knalconcert in het Lelytheater... Dat mag van mij anders gepresenteerd worden...