[VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door mavas » zo 14 aug 2011, 20:38

keokiracer schreef:De aftrap van wat een lange reeks aan video's wordt: dan N501,
Zo, lekker asociaal die Duitser die voorsorteert voor linksaf en dan er tussen duikt. Ik denk trouwens dat je hier over het fietspad moest, dat dan de ambulance/brandweer er makkelijker langskomt?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door keokiracer » zo 14 aug 2011, 21:08

^^ Voor de duidelijkehid, dat is niet de video van de N501, die komt nog, maar daar heb ik vandaag niet echt zin in. Dit is gewoon een kort filmpje.
Welke Duitser bedoel je? Als je die auto op 1:05 bedoelt (Nederlands kenteken): die heeft een voordeelkaart: die mag dus voordringen (misschien daarom via fietspad: om hun de ruimte te geven :dontknow:). Toen je het fietspad op moest kon je op de weg zelf blijven rijden als je die kaart liet zien, dan kon je via de linksafstrook ervoor worden gelaten door de verkeersregelaar en dan op het tweestrooks deel links opstellen, je kaart laten zien en dan kan je met de volgende boot mee (sta je op het onderste dek helemaal vooraan). Als er een ambu o.i.d. aankomt rijden en het is druk mag deze meestal spookrijdend over het TESO-terrein en dan de boot op. Op ambulances wordt ook gewacht: soms wel 20 minuten (bij een uursdienst), zodat zij snel naar het ziekenhuis in Den Helder kunnen. Op Den Helder mogen zij dan via de busbaan langs de file rijden en door richting het ziekenhuis. De indeling op het TESO-terrein:
1-2 Vrachtwagens
3-4 Caravans, campers. Als er veel campers zijn mogen deze ook op rijen 1 en 2 staan (en vice versa)
5-6 Voordeelkaarten (veelal inwoners van Texel): bij grote drukte, zoals die dag alleen rij 5.
7-18 Overig.
Reserve-opstelterrein is voor auto's en campers/caravans
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door Gaiajohan » ma 15 aug 2011, 18:39

N358 vanaf Kollum t/m A7, en een stukje A7 :).
4x versneld. Totaal iets van 20km. Naar mijn mening één van de prettigste wegen om te rijden en grotendeels nog niet geDV'ed. Alhoewle ik denk dat het stuk tussen 40 sec en 1:11 in de week van 25 augustus geDV'ed gaat worden. Dat komt omdat dat stuk weg tegenwoordig ook bij de N355 hoort (dubbelgenummer dus, N355, N358) en een groot deel rondom Buitenpost al geDV'ed is bij de N355.
Link
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door Gaiajohan » do 18 aug 2011, 18:07

N356 van Dokkum t/m de N31. Snelheid: originele snelheid met origineel geluid.
Deze weg moet grotendeels vervangen worden door de centrale as. Dit moet 2x2 ongelijkvloers worden en een ander tracé.
Link
En sorry dat ik ergens aan 't einde ineens "55,5" zeg, maar dat kwam omdat ik daar een radarcontrole zag.
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door keokiracer » za 20 aug 2011, 17:47

Dit is - naar mijn mening - mijn beste video tot nu toe, het editen ervan heeft meerdere uren geduurd en ik ben dan ook erg trots op het resultaat (Maar zelfs na 5 keer checken op fouten is er toch nog 1 spellingfout doorheen gekomen :rooie:). Ik heb ook iets nieuws geprobeerd in mijn video (iets dat Chris al eens eerder in een video had gedaan) en ik vind het er goed uitzien, maar wat vinden jullie ervan? Vergeet niet in (Full)-HD te kijken :)
Link
EDIT: tikfout
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door Davy » za 20 aug 2011, 19:33

Hij is heel goed gemaakt vind ik persoonlijk, mijn complimenten. Al had ik misschien de begeleidende tekst bovenaan in beeld geplaatst, want af en toe was het wat moeilijker leesbaar.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door keokiracer » za 20 aug 2011, 19:38

^^ :)<>:
Ik zat er al aan te denken om dat te doen, ik zal het bij de volgende video eens proberen (ik heb nog steeds een wachtrij :p), bedankt voor de feedback.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

hurricane
verkeersader
Berichten: 942
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door hurricane » zo 21 aug 2011, 14:23

^^ Mooie video hoor! En inderdaad de tekst bovenaan zou de leesbaarheid vergroten, aangezien dat gedeelte vaak neutraal van kleur is (de lucht) en onderaan de achtergrond natuurlijk veel wisselender is van kleur (de weg, landschap etc.)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door mavas » zo 21 aug 2011, 17:13

Ook van mij weer eens een video. Deze maal de N201 tussen Heemstede en Hoofddorp, tot de van Heuven Goedhartlaan-oost.
(audiorauil in behandeling)
Link
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door keokiracer » ma 22 aug 2011, 4:59

^^ Mooie video :top:

Even een vraag en een suggestie:
Met wat voor camera film je?
en misschien is het een idee om de Nederlandse teksten bovenaan te doen en de Engelse onderaan (of vice versa) en dit aan het begin v/d video aan te geven. Dan zien je teksten er korter uit en dat leest relaxter. Verder geen op/aanmerkingen, gewoon een mooie video :)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door keokiracer » di 23 aug 2011, 16:02

Weer eentje van mijn kant: de N289 tussen Ossendrecht en de A58 bij Hoogerheide. Wel jammer van de reflecties in het scherm, het lijkt ook alsof de video minder scherp is als anders, maar dat kan aan mij liggen... Anyway, hier de video:
Link
Als ik de video van begin af aan afspeel heb ik geen muziek, maar als ik in de balk onderin klik op een stuk dat nog niet geladen is, krijg ik wel muziek :hamertjetik:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door keokiracer » wo 24 aug 2011, 2:15

En nog eentje: De Ring Rotterdam-video is eindelijk klaar 8-)
Link
Video is opgenomen op 8 augustus en ik wacht nog op audioswap (Doc. Hollywood - 69 Chevy)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door mavas » wo 24 aug 2011, 11:04

keokiracer schreef:Met wat voor camera film je?
Ik doe dat met mijn fototoestel, de Canon Powershot SX 200 IS. Inmniddels al niet meer verkrijgbaar, maar de opvolger is nog beter. Ik film overigens niet in hoogste kwaliteit, om bewerkingstijd en uploadtijd te besparen (en omdat ik geen zin heb om mijn pc lang aan te laten staan voor bewerken en uploaden).
en misschien is het een idee om de Nederlandse teksten bovenaan te doen en de Engelse onderaan (of vice versa) en dit aan het begin v/d video aan te geven. Dan zien je teksten er korter uit en dat leest relaxter.
Goede tip.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door Davy » wo 24 aug 2011, 11:38

Mooie video's alweer allemaal :top: .
Keokiracer: je teksten staan nu bovenaan, inderdaad een heel stuk beter! Maar ik zou dat soort groen niet meer gebruiken, want dit las soms ook wat minder goed, beter lijkt mij een donkerder kleur.

Wegenvideo's zijn toch sterk in opkomst zo te zien,zowel hier als elders op het net. Ik kan het alleen maar toejuichen 8-) .

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door Rene » wo 24 aug 2011, 12:16

@mavas:
bebouwde kom = built-up area.

Bij "End of the civilised area" denk ik eerder aan het betreden van een of ander kannibalenland. :lol:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door keokiracer » wo 24 aug 2011, 15:35

daviedoff schreef:Keokiracer: je teksten staan nu bovenaan, inderdaad een heel stuk beter! Maar ik zou dat soort groen niet meer gebruiken, want dit las soms ook wat minder goed, beter lijkt mij een donkerder kleur.
Ik heb een beetje zitten wisselen met kleuren op WLMM en ik ben erachter gekomen dat paars en donkerblauw het best leesbaar zijn (naast rood). Enige voorwaarde voor blauw is, dat er niet te veel borden boven de weg hangen, want op die momenten zie je niets. Ik ga blauw eens proberen op mijn N501 video :). Daar hangen namelijk over de hele lengte geen borden boven de weg :). Ik ga zo eens beginnen :computypen:. Als het goed gaat worden rood en blauw mijn standaardkleuren: die kan je dus in elke wegenvideo die ik daarna plaats verwachten.
daviedoff schreef:Wegenvideo's zijn toch sterk in opkomst zo te zien,zowel hier als elders op het net. Ik kan het alleen maar toejuichen 8-) .
Valt me ook op, en ook ik vind het helemaal niet erg :razz:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18268
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door boe! » wo 24 aug 2011, 16:25

keokiracer schreef:ik ben erachter gekomen dat paars en donkerblauw het best leesbaar zijn (naast rood).
Paars? Die kleur is meestal een garantie voor onleesbaarheid.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door keokiracer » wo 24 aug 2011, 16:28

^^ Toch zag het er op de video v/d Ring Rotterdam behoorlijk leesbaar uit (veel leesbaarder dan die groentint). Ik zal zometeen even een screenshotje maken met paarse tekst. ook een met groen (huidig) en een met blauw: om te vergelijken :)
De video is bijna klaar met laden.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door keokiracer » wo 24 aug 2011, 17:08

Hier zijn de printscreens: ik heb even een willekeurig zin getypt, ik weet niet zeker of ik deze zin ook in de uiteindelijke video zet.
Paars:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Blauw
SPOILER: TOON

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Groen:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Geen zorgen, de videokwaliteit is in het echt een stuk beter, dit komt door WLMM
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18268
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door boe! » wo 24 aug 2011, 18:27

Ik vind blauw het best leesbaar.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door keokiracer » wo 24 aug 2011, 18:29

^^ Die heb ik ook gebruikt: wou net beginnen met uploaden :)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door Gaiajohan » wo 24 aug 2011, 18:43

Ik zou er "Welcome to Texel" van maken.
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door keokiracer » wo 24 aug 2011, 18:47

^^ ik heb er 'Welcome on the island (of) Texel' van gemaakt. Of het woordje 'of' er staat, weet ik niet 100% zeker, en ik kan het ook niet checken, want hij is aan het uploaden. Ik heb overigens 3x op spellingfouten gecheckt, dus als er een tussen staat: :booooos:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door keokiracer » wo 24 aug 2011, 21:34

De eerste keer uploaden mislukte (video sloot halverwege uploaden af en dus kreeg ik een video tot de elft goed, en de andere helft de hele tijd de laatste seconde opnieuw :roll:). Nu is het wel gelukt en het resultaat is hier weer te zien (Vergeet niet in HD te kijken :))
Link
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door Gaiajohan » wo 24 aug 2011, 23:42

Ik heb zelf even de annotaties van de N356 ingevuld en nieuwe kleurtjes e.d. gegeven tov wat ik bij de N910 had gedaan.
Wat zeggen jullie van deze indeling>?
De post:
http://www.wegenforum.nl/posting.php?mo ... 0#pr561130

Overigens staat er soms een Friese naam, en soms een Nederlandse naam op de bordjes. Dit heb ik nagedaan, waardoor je soms Veenwouden zult zien, en op andere momenten Feanwâlden. Net als Wouterswoude in het begin, en iets later Wâlterswâld. Ook de volgorde van de namen dus..

Wat opvalt is dat Groningen aan het begin een doel is, maar bij de oprit naar de N31 niet eens genoemd wordt.. :nuts:
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door jan » do 25 aug 2011, 21:35

^^ Ziet er netje uit. ;)
Gaiajohan schreef:Wat opvalt is dat Groningen aan het begin een doel is, maar bij de oprit naar de N31 niet eens genoemd wordt.. :nuts:
Groningen gaat bij Quatrebras via de N355.

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door Gaiajohan » vr 26 aug 2011, 11:12

^^ Bedankt!

Overigens lijkt me dat je vanuit Burgum juist via de N31 wil. Volgens Google maps scheelt het 4 reisminuten in het voordeel van de N31, echter wel 8km omrijden.
Ik denk dat het in de praktijk meer dan 4 reisminuten scheelt, aangezien je op de N355 nogal wat oponthoud hebt bij Noordhorn en Zuidhorn.
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door Davy » ma 05 sep 2011, 10:22

Een video van de volledige A79, vanaf Maastricht tot Heerlen. Een mooie snelweg, de erg brede middenberm vond ik wel opvallend. Er waren ook al veel NBA-borden te zien
Link

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door Gaiajohan » di 06 sep 2011, 3:11

^^
Mooie route, al lijkt het asfalt wel aan vervanging toe :). Overigens vind ik die middenberm nog wel redelijk normaal, maar komt denk ik ook omdat de middenberm van de A7 tussen Groningen en Joure volgens mij ook plaats biedt voor een extra rijstrook in beide richtingen, en ik die weg 'gewend' ben. Alleen kan dat niet meer bij viaduct Westpoort.
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door captain007 » wo 07 sep 2011, 21:50

Ik had nog een video liggen van de A15 tussen Echteld en knooppunt Valburg, genomen op de zondag dat de nieuwe N322 open is gegaan in mei dit jaar. Ik moet ook nog ergens het deel knooppunt Deil - Echteld hebben liggen, maar die staat waarschijnlijk nog op een pc bij mijn ouders thuis. Audioswap is nog in behandeling.
Link

Plaats reactie