[VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door boe! » di 14 jul 2015, 10:19

waldo79 schreef:Keurig in beeld gebracht en gedocumenteerd :)<>: Die weg nodigt niet uit om overheen te rijden over lange afstanden. Zelfs de omlegging van Middelburg valt me tegen qua hoeveelheid rotondes :neenee:
Één rotonde bij Klarenbeek. Of twee als je die bij Gapinge meetelt. Duizend keer beter dan de oorspronkelijke route door Middelburg en St. Laurens.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door waldo79 » di 14 jul 2015, 12:01

...Uiteraard is het beter dan het geweest is, maar over het geheel genomen tussen de A58 en de N15 had het een stuk beter gekund :yes:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Mark » di 14 jul 2015, 12:47

Mooi filmpje weer. Ik was nog in de overtuiging dat de N57 bij Ellemeet nog een autoweg was maar dat is ook alweer afgewaardeerd. Jammer dat er alles aan gedaan wordt om vooral geen snelle route te creëren...

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » di 14 jul 2015, 13:39

^^De bekende angst voor "aanzuigende werking" waarschijnlijk.
En dat zal als de hele route met 2x2 rijstroken zou uitgevoerd zou worden best wel meevallen. En het maakt eigenlijk niet uit of het dan een A57 wordt of N57 blijft. Bij Middelburg en ook het deel bij Brielle zal het in geval van een snelweg toch nooit 130 km/u worden en ook op de Oosterscheldekering en Haringvlietdam niet.
Bij Ouddorp wordt het denk ik lastig om het huidige tracé op 2x2 rijstroken te krijgen. Op de Oosterscheldekering zou die parallelweg de tweede rijbaan kunnen worden zonder vluchtstroken. Wel link want je kan er geen pechhavens maken dus komt iemand dan stil te staan op de rijbaan. Maar goed dat is op bijvoorbeeld de Zeelandbrug ook. Als parallelweg voor langzaam verkeer zou je dan een aparte brug aan de huidige moeten hangen.

Een transitroute zal de N57 nooit worden daar is de ligging niet gunstig voor. Wellicht dat mensen vanuit de regio Brielle/Hellevoetsluis er dan gebruik van zouden maken om bijvoorbeeld richting België te rijden via de Westerscheldetunnel. En dat zullen dan eigenlijk alleen recreatieve ritjes zijn.
De Westerscheldetunnel is een toltunnel dus voor regulier gebruik door vrachtverkeer vanaf de Maasvlakte en Europoort naar Antwerpen is die route een dure grap.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Mark » di 14 jul 2015, 14:14

Een A57 of volledige 2x2 N57 is ook niet nodig, maar een hoogwaardige route over de eilanden zou de bereikbaarheid van Zeeland wel sterk verbeteren. Daar is vermoedelijk zowel de verkeersveiligheid als de regionale economie mee gebaat (denk bijvoorbeeld aan de zomermaanden). Het deel tussen Stellendam en Rozenburg zou wel in aanmerking kunnen komen voor volledig 2x2. Echt file staat er niet, maar tis vaak wel in colonne rijden doordeweeks waardoor er van prettig doorrijden geen sprake is.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door RSK » di 14 jul 2015, 15:12

Jackbauer1350 schreef:Een transitroute zal de N57 nooit worden daar is de ligging niet gunstig voor.
Klopt, dan had men daar al in een eerder stadium voor moeten kiezen. Ik heb een tijdje terug wel eens met deze gedachte gespeeld:
Afbeelding
Je hebt hiermee een snelle route richting Calais, en daarmee dus naar Londen. Voor Parijs maakt het qua afstand niet bijster veel uit, al ontwijk je er wel Antwerpen en Brussel mee. Maar ja, nu de Westerscheldetunnel eenmaal is aangelegd en de Blankenburgverbinding ook al aardig opschiet, kun je een plan als dit wel vergeten.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Rene » di 14 jul 2015, 21:08

Jackbauer1350 schreef:De volgende aflevering in de serie. Deze keer is de N57 aan de beurt, de route over het grootste deel van de Deltawerken.

Link
Toevallig vandaag ook precies deze rit in dezelfde richting gereden. Zij het in de druilerige regen met bijna over de hele afstand een paar campers voor me die nog geen 65 km/h reed. Pas bij een rotonde in de buurt van Hellevoetsluis kon ik de laatste voorbij...

Muziek is bekend werk. Ik kan je zo nog een paar synthesizer-titels aanbevelen... ;)

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » zo 19 jul 2015, 12:18

^^ Heb nog een stukje Kraftwerk onder de video van de N261 gebruikt.


Korte simpele video van de Vlijmenseweg/Randweg die de westring van 's-Hertogenbosch vormt. Gisteren na m'n bezoekje aan de N261 meteen meegenomen. Deze weg had ik namelijk nog nooit gereden.
Toch jammer dat ze het trompetje menen te moeten vernielen over niet al te lange tijd. Zou eerder zeggen bouw die hele ring ongelijkvloers uit.
Knooppunt Vught wordt vanaf de Randweg ook aangeduid, met nog één van de weinig overgebleven oude knooppuntborden
Link

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Snelwegfreak » zo 19 jul 2015, 14:15

Leuk, ik heb onlangs ook een groot deel van die ring mogen berijden. Mooi weggetje, maar zeker vanaf de A2 's-Hertogenbosch in komt het nogal druk en bochtig over met korte afstanden tot de volgende kruising.

Hier een zelfgebrouwen Ddesign-bord van de gemeente? ;)
http://i.imgur.com/UGIJJsZ.jpg
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » zo 19 jul 2015, 14:58

Het in 2011 geopende deel van de Randweg is een compromis omdat er een natuurgebied ligt. De weg is daarom zo dicht mogelijk tegen de rand van de stad aangelegd.

Claus Plein
stadsweg
Berichten: 366
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 21:11

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Claus Plein » zo 19 jul 2015, 15:42

Jackbauer1350 schreef:één van de weinig overgebleven oude knooppuntborden
Bedoel je alleen bij Vught of überhaupt? Ik ken er nog zat namelijk: twee bij De Stok, twee bij Noordhoek, drie bij Zoomland, drie bij Princeville, drie bij Zonzeel, drie bij Klaverpolder, drie bij Hellegatsplein, drie bij De Poel, drie bij Sabina en twee bij Galder. Natuurlijk zullen er nog meer zijn!
Laatst gewijzigd door Claus Plein op di 21 jul 2015, 9:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » zo 19 jul 2015, 16:33

Het zijn er inderdaad meer dan ik had gedacht. O.a. bij Zurich en Joure en Heerenveen staan ze ook nog. Bij Joure zullen ze dan binnen twee jaar verdwenen zijn vanwege de ombouw van het knooppunt.

Wijkhoven
polderweggetje
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 23 feb 2015, 17:43

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Wijkhoven » do 30 jul 2015, 13:31

Jackbauer1350 schreef:In dit topic zijn de wegenplannen rond Wijk bij Duurstede kort aan bod gekomen. En in dit document (pagina 5 en 6) een korte stukje over o.a. Wijkerbroek. Ik heb er verder niet heel veel meer over kunnen vinden.
Bedankt nog!

Jammer dat er zo weinig te vinden is over deze oude plannen. Het plan van een provinciale weg tussen Wijk en Leersum wordt trouwens nog wel eens uit de kast getrokken lees ik op internet, maar het lijkt mij niet dat die er gaat komen. Een provinciale weg vanuit Wijk langs het Amsterdam-Rijnkanaal lijkt mij realistischer.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » zo 02 aug 2015, 11:48

De volgende video in de serie. Deze keer de N218 die voor een groot deel over de Groene Kruisweg loopt. Voor de volledigheid heb ik ook de rest van de Groene Kruisweg meegenomen in de video die verder de wegnummers N492, N493 en S102 draagt.
Als muziekthemaatje weer eens wat oude tv-intro's opgedoken. De meeste zullen vast en zeker bekend in de oren klinken.
Link
Opvallende dingen:
De vrijliggende busbaan langs de N218. Best een duur ding geweest lijkt mij met die ongelijkvloerse kruisingen erin.
De royale aansluiting Rotterdam-Charlois met de A15. Als deze volledig gelijkvloers was vroeger kan dat de verklaring zijn voor de grote ruimte die de aansluiting in beslag neemt.
Veel rood licht / snelheidscamera's en plateaus bij de VRI kruisingen.
En uiteraard de bruggen in de route zoals de opvallende Spijkenisserbrug met de rood/witte kleur. Grappig eigenlijk dat er nu een driestrooksweg op ligt en toen de vakwerkdelen nog daadwerklijk Moerdijkbrug waren er wel vier rijstroken overheen gingen. Nu zijn de voertuigen van tegenwoordig natuurlijk breder dan ten tijde van de oude Moerdijkbrug.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op zo 02 aug 2015, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Chris » zo 02 aug 2015, 13:50

Mooie video :top:

Is het niet heel veel werk om al die kentekens en fietsers te blurren?
Jackbauer1350 schreef:Als muziekthemaatje weer eens wat oude tv-intro's opgedoken. De meeste zullen vast en zeker bekend in de oren klinken.
Ik ben niet zo'n TV-kijker, ik herkende er maar één :oops: die van Saved by the Bell dat ik vroeger keek.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door waldo79 » zo 02 aug 2015, 13:54

Puike video ;)

@Chris: ik zou me niet schamen dat je veel van die melodieën niet herkent. Een hoop series keek ik ook niet; en voor een 90210 of Melrose Place zou ik de tv nooit ingeschakeld hebben :hap:

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » zo 02 aug 2015, 14:09

Veel van de series zijn uit de jaren '80.
The Dukes of Hazzard stamt uit midden jaren 70 maar is nog wel enkele malen herhaald in de jaren erna. En er is nog een vrij recente biosoopfilm van.
Alf is een sitcom over een alien die hier op aarde terecht komt en door een gezin wordt opgevangen.
Max Headroom is een hele oude jeugserie die maar kort heeft gelopen. Die zullen niet veel mensen kennen.
Sledge Hammer was een komische politieserie over een politieagent die een beetje als een soort Dirty Harry met de regeltjes omging.
In the Heat of the Night was ook een politieserie. Daar speelde dezelfde acteur in die ook de rol van Archie Bunker vertolkte in de comedyserie All in the Family.

Chris schreef: Is het niet heel veel werk om al die kentekens en fietsers te blurren?
Was een exeprimentje. Ik had eerst alleen de voetgangers en fietsers geblurd. Een aantal ervan komen zo goed in beeld dat ik dacht dat wel netjes is om in ieder geval die onherkenbaar te maken.
Dat is een nadeeltje van wegenvideos maken in de bebouwde kom. Snelwegvideo's heb je daar geen last van. Ik had ook simpel de wachttijden voor de VRI's eruit kunnen knippen maar het enorm versnellen van het beeld geeft ook een leuk effect.
De kentekens wad dan wel echt een probeerseltje. Maar eigenlijk zie ik het nut van kentekens blurren ook niet zo. Je kan er weinig mee verder. Enige herkenning is voor de mensen zelf (of kennisen ervan) mochten ze de video toevallig zien.
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op zo 02 aug 2015, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Chris » zo 02 aug 2015, 14:10

Ik heb in 8 jaar en 2,2 miljoen views nog nooit iemand zien zeggen 'he dat was ik'. De kans is extreem klein. Veel kentekens zijn toch niet leesbaar op snelheid.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door RSK » zo 02 aug 2015, 14:34

Toevallig klikte ik laatst een willekeurige video open en zag ik een bekende in het filmpje rijden. Die sloeg overigens af naar rechts voor de feitelijke actie: iemand die geen voorrang verleende op een smalle brug waar de filmer voorrang had.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door boe! » zo 02 aug 2015, 17:38

Jackbauer1350 schreef:Deze keer de N218 die voor een groot deel over de Groene Kruisweg loopt. Voor de volledigheid heb ik ook de rest van de Groene Kruisweg meegenomen in de video die verder de wegnummers N492, N493 en S102 draagt.
Lol. Ik heb vorige week deze route ook gereden en de omgekeerde richting op video gezet. :)

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » zo 02 aug 2015, 17:44

^^ Dan vullen we elkaar mooi aan :lol:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Mark » ma 03 aug 2015, 2:16

Leuk filmpje, voor mij (zeer) bekend terrein.

Persoonlijk vind ik de Groene Kruisweg niet echt een hele fijne route om te rijden. Het gedeelte tussen Hellevoetsluis en Spijkenisse kan met name in de spitsen behoorlijk druk zijn, vooral het stuk langs Geervliet vlak voor het 2x2 gedeelte begint. In het meest ideale geval zou dit stuk naar 2x2 moeten worden verbreed maar ik zie dat tot in lengte van dagen niet gebeuren.

Het S102 gedeelte tussen de brug en de A15 is ook geen prettige weg om regelmatig te rijden. Door het alternerende 50/80 regime rijdt het nogal onrustig, om over de drempels natuurlijk niet te spreken. In de spits is het vaak filerijden op het stuk door Hoogvliet tussen de Aveling en de Laning wat als een echte flessenhals werkt. Als de brug open is geweest dan is de terugslag (richting Spijkenisse) van de file soms wel eens tot de Laning. De gemeente Rotterdam weigert het om dit stuk naar 2x2 te brengen en hebben zelfs bij de reconstructie paar jaar terug een erg krappe rotonde erin gelegd.
Jackbauer1350 schreef:De vrijliggende busbaan langs de N218. Best een duur ding geweest lijkt mij met die ongelijkvloerse kruisingen erin.
De busbaan heeft diverse keren voor de nodige controverse gezorgd in de regio. In 1998 werd de busbaan geopend maar werd toen al erg bekritiseerd. Niet omdat er te weinig bussen zouden rijden maar omdat de bussen vooral lucht vervoerden. Er werd toen een behoorlijke riante dienstregeling maar de bussen waren grotendeels leeg. Anno nu is dat overigens wel verbeterd, ook omdat de frequentie wat omlaag is geschroefd. Een andere controverse was omstreeks 2003 omdat bleek dat huisartsen van de spoedeisende hulp in Spijkenisse niet van de baan gebruik mochten maken. Dit heeft uiteindelijk gezorgd voor deze bordjes die Harry ooit heeft gefotografeerd. Het ding is overigens goed beveiligd, zelfs met slagbomen.

Mocht je overigens nog ooit een herupload doen, er zitten enkele kleine foutjes in hier en daar. Op 9:14, het is gemeente Nissewaard (geen Nisser dus ;)). 9:24, de N492 is niet in 2012 maar in 2002 overgedragen aan de gemeente Spijkenisse toendertijd. 11:52, Beneluxlijn was de projectnaam van de metrolijn tussen Tussenwater en Marconiplein. Waar de N492 de metro kruist is slechts een uitloper van deze lijn (die vanaf de opening onderdeel werd van de Calandlijn) maar al veel langer ook onderdeel van de toenmalige Erasmuslijn. Vandaag de dag rijden daar de metrolijnen C en D.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » ma 03 aug 2015, 13:03

Dank voor de complimenten en op en aanmerkingen. :D

Mark schreef:Het ding is overigens goed beveiligd, zelfs met slagbomen.
Dan is dit portaal zeker om mensen op de bon te slingeren die er niets te zoeken hebben. Ooverigens apart dat er een gewoon verkeerslicht is gebruikt voor de busbaan i.p.v. een negenoog.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Mark » ma 03 aug 2015, 13:13

Nop, die is er om buschauffeurs op de bon te slingeren die harder gingen dan de maximumsnelheid, 60 km/h dacht ik bij onderdoorgangen en kruisingen :rofl2:. Zie ook hier in Spijkenisse. De flitspalen zijn trouwens een paar jaar terug wel verwijderd.

Wat betreft de verkeerslichten, ik geloof dat bij kruisingen waarbij de bus meerdere kanten opkan een negenoog wordt gebruikt en anders een normaal verkeerslicht. Maar de busbaan is sowieso een bonte verzameling van allerlei verkeerslichten etc.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door mavas » wo 05 aug 2015, 10:35

Vandaag eindelijk tijd gehad om de video te bekijken :top: 8-)

Eigenlijk is dit zo'n weg in het netwerk die een behoorlijk belang heeft, en mijns inziens ongelijkvloers zou moeten zijn. Als ze in plaats van de busbaan nu de weg zelf ongelijkvloers hadden gemaakt, was die hele busbaan niet nodig geweest. Dan hadden zowel de auto's als de bussen ongestoord door kunnen stromen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » za 29 aug 2015, 0:05

Video van de nieuwe Breukelerbrug. De Brugoprit is ook volledig gerenoveerd.
Link


Voor de verschillen, een video van vorig jaar. Vanaf 9m00 is de oude wegsituatie van de Brugoprit te zien.
Link

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » ma 31 aug 2015, 10:19

Een nieuwe aflevering, uit de serie. Deze keer een uitstapje naar de zuiderburen gemaakt voor een video van de gehele A12 tussen Zandvliet en Brussel.

Link

De A12 is wel een aparte route met die substandaard delen tussen Antwerpen en Brussel. Ze zouden die verdiepte ligging bij Boom kunnen doortrekken tot aan Wilrijk zodat die gelijkvloerse kruisingen eruit zijn.
Wat mij in België ook opviel is de aanduiding "km" in de borden voor de Vmax, al zijn er ook veel te vinden die dat niet hebben. Voor de video heb de versie met km er in gebruikt. Daarnaast heb ik de oude stijl portaalborden gebruikt rond Antwerpen en niet het Belgische NBA variant. Ten eerste voor het historische maar ook omdat ik die variant niet kon vinden. Ben benieuwd wanneer ze die nieuwe stijl over het hele snelwegennet gaan uitrollen.

BeervVtV
woonerf
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 24 jul 2015, 21:53
Locatie: Bussum

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door BeervVtV » di 01 sep 2015, 19:56

Goed filmpje :top: . Op 6:41 een hele strakke inhaalmanoevre :down:
Spits, het stomste moment van de dag.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » wo 02 sep 2015, 9:20

^^ Ja die kwam lekker van de toerit afzeilen en wilde persé door naar de middenstrook.
Lijkt ook wel of men daar te pas en te onpas naar de vluchtstrook gaat.


De volgende video wordt ook een wat speciale.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » do 03 sep 2015, 23:13

Was van de week toch even nieuwsgierig wat er allemaal aan bouwerijen plaats vinden op het Zeeburgereiland. Dus heb een rondje door de wijk in aanbouw gereden.
Er staan inmiddels een aantal rijen woningen die bewoond zijn. De silo's van de voormalige waterzuivering die daar eerst stond blijven en krijgen een functie in de nieuwe woonwijk. De wegen zijn overduidelijk van een tijdelijk wegdek voorzien. De nieuwe ontsluiting op de IJburglaan die pas is geopend heet de Leo Hornstraat. Vervolgens volgt een oost-west ontsluitingsweg, de Faas Wilkesstraat. Deze weg loopt nog dood en is er momenteel alleen nog rond te rijden via de Roepie Kruizestraat die uitkomt op de IJdijk. Als laatste kom je weer via de Faas Wilkesstraat langs de eetgelegenheid Haddock uit op de weg die begin jaren 90 diende als verbindingsweg voor de eerste variant van de aansluiting IJburg van de A10. Deze komt bij het tankstation Kriterion uit opde VRI kruising IJburglaan/aansluiting A10.
Link

Plaats reactie