[VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » ma 28 sep 2015, 12:54

Nieuwe aflevering, deze keer de voormalige rijksweg 69 en een deel van de aansluitende N74 in België.
Link

BeervVtV
woonerf
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 24 jul 2015, 21:53
Locatie: Bussum

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door BeervVtV » ma 28 sep 2015, 23:39

:top:
Spits, het stomste moment van de dag.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door RSK » ma 28 sep 2015, 23:50

Ah, daar is hij dan! Toevallig heb ik een dag later precies dezelfde weg afgelegd. Ik was persoonlijk vooral verbijsterd over de aansluiting met de N73: een vorkbord met 10 bestemmingen! :nuts:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » di 29 sep 2015, 0:31

Die totempalen waren mij inderdaad ook opgevallen:

Afbeelding


Dit is eigenlijk wel het maximum wat nog kan:

Afbeelding


Valt wel meer op dat in België wel meer bww aardig volgeplempt zijn met loacties zoals deze uit de A12 video
Afbeelding


Wat op de N74 daarbij ook opviel was dat er geen vooraankondiging en uitsmijters staan. Het vorkbord is de enige aankondiging.
Verder staan er nog wel op het splitsingspunt van die handwegwijzertjes. Vrij nutteloos want die zijn pas goed te lezen op het punt dat je er weinig meer aan hebt

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Wimpie25 » di 29 sep 2015, 19:22

Dat komt vooral vreemd over omdat de N74 een autosnelwegprofiel heeft (ooit begonnen als de A24). Omdat deze dat echter niet is, moet de bewegwijzering enkel voldoen aan de normering voor >=90km/u OWN. Vooraankondigingen, uitsmijters, splitsingsborden... Dat bestaat allemaal niet op het OWN. Ook moeten er veel meer bestemmingen aangekondigd worden, boerengehuchten en lokale bestemmingen komen dus ook terug. Een andere - best wel geestige - bijwerking is dat er ook gemeentegrensborden op die "autosnelweg" staan.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » zo 04 okt 2015, 3:08

Een video van de Houtribdijk omdat deze pas 1000x op youtube is gezet:
Gefilmd op dezelfde avond als de video van de N302 bij het N23-project die in het betreffende topic staat.
Link
beeldmateriaal is 2,5 tot 8x versneld.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » do 05 nov 2015, 17:47

Nieuw deel uit de rijkswegenserie. En dit maal een wat aparte, een rijksweg die voor een groot deel nooit is aangelegd. ;)
Link

Met de opmerking dat de bww van het N3 gedeelte een eigen invulling is en tevens de fantasie de vrije loop gelaten en de aansluitingen met de A15 en A16 als knooppunt aangeduid. Dat zal in werkelijkheid waarschijnlijk niet gaan gebeuren. Maar wellicht een leuke hint richting RWS om die dingen eens een keer volledig freeflow te maken. :mrgreen:

BeervVtV
woonerf
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 24 jul 2015, 21:53
Locatie: Bussum

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door BeervVtV » do 05 nov 2015, 20:09

Geweldig flimpje. :top: Vooral de intro. Voor de rest lijkt de N3 nogal een hobbelweg.
Spits, het stomste moment van de dag.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » do 05 nov 2015, 20:44

^^ Golvend wegdek een duidelijke herkenning dat je in Zuid-Holland rijdt.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » vr 06 nov 2015, 0:36

Nog even de wegwijzers van de N3 die ik gemaakt heb voor de video:

Ik heb er voor gekozen de wijknamen te gebruiken voor de aansluitingen. De huidige benamingen zijn in ieder geval apart te noemen, zeker die van Wijk 8 en A. Schweitzer. Die maffe wijknummers heb ik dan ook helemaal weggelaten. Bij de knooppuntnamen (die er toch niet gaan komen, maar goed voor de gein) van de "richtlijn" uitgegaan om geen plaatsnamen te gebruiken. Oostkil is een kreek die niet ver vandaan ligt. Drechtsteden is de verzamelnaam voor Papendrecht, Dordrecht, Zwijndrecht en Sliedrecht.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door RSK » vr 06 nov 2015, 10:42

Mooi filmpje met duidelijke uitleg en relevante beelden. Echter moet ik mij hier als onofficiële Mister A3 toch even doen gelden met 'N 3-tal opmerkingen over de inhoud. ;)
  1. Je tracékaart voor het oude tracé bij Bodegraven klopt niet. Je laat de A3 daar namelijk over de huidige N11 lopen, terwijl de weg tot en met het Rijkswegenplan 1958 gepland was om rechtdoor te lopen vanaf de rechtstand in de A12 bij Reeuwijk. Op de huidige kaarten is dat onmogelijk door bebouwing, maar ten oosten van de Goudse Vaart (het watertje wat door Bodegraven heen loopt, parallel aan de Goudseweg) is pas gebouwd vanaf ongeveer 1970. Het N11-tracé wat er nu ligt, is vanaf eind jaren '50 aangelegd en in 1965 enkelbaans opengesteld als 'omleidingsweg', zodat doorgaand verkeer makkelijker van de A12 door kon richting Alphen aan den Rijn.
  2. Het huidige N11-tracé was toen net zozeer toekomstmuziek als de A3: de oude weg liep enkelbaans over de zuidelijke oevers van de Oude Rijn, om in het dorp Bodegraven over te steken naar de noordzijde. Het verdere verloop bij Woerden en verder kun je nog goed terugvinden in straatnamen als 'Leidschestraatweg', 'Utrechtsestraatweg' en 'Rijksstraatweg'. Men heeft er uiteindelijk voor gekozen om de N11 vanaf Bodegraven het tracé tot Utrecht te laten delen met de A12, maar tot de jaren '60-'70 zijn er plannen geweest voor een A11 die op gepaste afstand ten noorden van de Oude Rijn naar Maarssen zou lopen. Die weg zou (afhankelijk van het gekozen tracé) nog een knooppunt met ds A3 gehad hebben nabij De Meije.
  3. Rijksweg 12 liep vroeger inderdaad over wat nu de Coenecoopbrug in de N207 is. Echter verdient het eigenlijk nog wel de aantekening dat de brug in 1987 een grote verbouwing heeft ondergaan, waarbij hij ook aanmerkelijk smaller is geworden. Over de huidige brug ga je met geen mogelijkheid nog de oorspronkelijke 1x4 kwijt kunnen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Rene » vr 06 nov 2015, 14:35

RSK schreef:Echter verdient het eigenlijk nog wel de aantekening dat de brug in 1987 een grote verbouwing heeft ondergaan, waarbij hij ook aanmerkelijk smaller is geworden. Over de huidige brug ga je met geen mogelijkheid nog de oorspronkelijke 1x4 kwijt kunnen.[/list]
De brug zelf is inderdaad versmald; de constructie van de betonnen aanbruggen en de opleggingen is geheel vernieuwd. Echter op het val zelf zijn alleen de oude verhoogde fiets/voetpaden verwijderd. Op het val zelf ligt feitelijk nog altijd de oude 1x4 rijbaan.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door RSK » za 07 nov 2015, 1:17

Rene schreef:Op het val zelf ligt feitelijk nog altijd de oude 1x4 rijbaan.
Dat wist ik niet. Ik vraag me dan wel af hoe breed de rijstroken waren. Ik kan het op mijn telefoon niet lekker nameten, maar volgens mij is het val maar een meter of 9 à 10 breed. Nu waren de voertuigen vroeger smal, maar zo smal? Misschien maar eens de archieven in duiken om te kijken of er bouwtekeningen zijn.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » za 07 nov 2015, 14:05

RSK schreef:Mooi filmpje met duidelijke uitleg en relevante beelden. Echter moet ik mij hier als onofficiële Mister A3 toch even doen gelden met 'N 3-tal opmerkingen over de inhoud. ;)
  1. Je tracékaart voor het oude tracé bij Bodegraven klopt niet. Je laat de A3 daar namelijk over de huidige N11 lopen, terwijl de weg tot en met het Rijkswegenplan 1958 gepland was om rechtdoor te lopen vanaf de rechtstand in de A12 bij Reeuwijk. Op de huidige kaarten is dat onmogelijk door bebouwing, maar ten oosten van de Goudse Vaart (het watertje wat door Bodegraven heen loopt, parallel aan de Goudseweg) is pas gebouwd vanaf ongeveer 1970. Het N11-tracé wat er nu ligt, is vanaf eind jaren '50 aangelegd en in 1965 enkelbaans opengesteld als 'omleidingsweg', zodat doorgaand verkeer makkelijker van de A12 door kon richting Alphen aan den Rijn.
  2. Het huidige N11-tracé was toen net zozeer toekomstmuziek als de A3: de oude weg liep enkelbaans over de zuidelijke oevers van de Oude Rijn, om in het dorp Bodegraven over te steken naar de noordzijde. Het verdere verloop bij Woerden en verder kun je nog goed terugvinden in straatnamen als 'Leidschestraatweg', 'Utrechtsestraatweg' en 'Rijksstraatweg'. Men heeft er uiteindelijk voor gekozen om de N11 vanaf Bodegraven het tracé tot Utrecht te laten delen met de A12, maar tot de jaren '60-'70 zijn er plannen geweest voor een A11 die op gepaste afstand ten noorden van de Oude Rijn naar Maarssen zou lopen. Die weg zou (afhankelijk van het gekozen tracé) nog een knooppunt met ds A3 gehad hebben nabij De Meije.
  3. Rijksweg 12 liep vroeger inderdaad over wat nu de Coenecoopbrug in de N207 is. Echter verdient het eigenlijk nog wel de aantekening dat de brug in 1987 een grote verbouwing heeft ondergaan, waarbij hij ook aanmerkelijk smaller is geworden. Over de huidige brug ga je met geen mogelijkheid nog de oorspronkelijke 1x4 kwijt kunnen.
Ik twijfelde naderhand inderdaad over dat kleine stukje. Sommige oude plankaarten zijn niet echt duidelijk. Dan lijkt het of een lijn dwars door een bebouwde kom is getekend. Nu zijn die tekeningen zoals rijkswegenplannen ook meer globale tracé's uiteraard. Zouden er ooit op de meter nauwkeurige tracéontwerptekeningen gemaakt zijn voor de A3? En dan met name het hele Groene Hartsegment.
Van de A11 heb ik in het RWP1968 gezien waarin een A11-segment stond tussen de A2 en A27. Het is dan de vraag of die op plek moest komen waar nu de N230 ligt of toch iets noordelijker. Daar had het het A11-segment vanaf Bodegraven dus moeten aansluiten. Die A11 is dan al in een vrij vroeg statium al afgeketst aangezien er verder geen nauwkeurig tracé van uitgewerkt is of sporen van te zien. Ook niet tussen de A2 en de A27 in behalve het "knooppunt Groenekan".

Wat betreft de Coenecoopbrug, had deze brug voor de verbouwing in 1987 ook een officiële naam?

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door RSK » za 07 nov 2015, 15:05

Jackbauer1350 schreef:Ik twijfelde naderhand inderdaad over dat kleine stukje. Sommige oude plankaarten zijn niet echt duidelijk. Dan lijkt het of een lijn dwars door een bebouwde kom is getekend. Nu zijn die tekeningen zoals rijkswegenplannen ook meer globale tracé's uiteraard. Zouden er ooit op de meter nauwkeurige tracéontwerptekeningen gemaakt zijn voor de A3? En dan met name het hele Groene Hartsegment.
Het blijft giswerk, maar ik heb in het verleden verspreid over het forum het een en ander aan kaartmateriaal geplaatst. Op basis van de verschillende rijkswegenplans alsmede kaartmateriaal en de ontwikkeling van de bebouwing, ben ik een tijdje terug op twee tracés uitgekomen: een 'vroeg' tracé en een 'laat' tracé. Met name van het tracé zoals dat vanaf het Rijkswegenplan 1968 steeds in beeld was, ben ik behoorlijk zeker dat er gedetailleerdere tracékaarten zijn.

Volgens mijn oom waren er in de jaren '70 verhitte discussies over, en werd onder andere beweerd dat de gemeente Nieuwkoop fel tegen was. Mocht de weg er toch komen, dan eisten ze een aansluiting. Dat zou dan weer tegen het zere been van Rijkswaterstaat zijn, die zo min mogelijk aansluitingen wilden, zodat het stuk Bodegraven-Amsterdam echt een soort 'supersnelweg' zou worden. Helaas heb ik nog geen nieuwsberichten uit die tijd kunnen achterhalen die dit verhaal onderschrijven.
Afbeelding
Jackbauer1350 schreef:Van de A11 heb ik in het RWP1968 gezien waarin een A11-segment stond tussen de A2 en A27. Het is dan de vraag of die op plek moest komen waar nu de N230 ligt of toch iets noordelijker. Daar had het het A11-segment vanaf Bodegraven dus moeten aansluiten. Die A11 is dan al in een vrij vroeg statium al afgeketst aangezien er verder geen nauwkeurig tracé van uitgewerkt is of sporen van te zien. Ook niet tussen de A2 en de A27 in behalve het "knooppunt Groenekan".
Op basis van dit streekplan Gouwe-Rijnstreek uit een krant van 1967 is heel duidelijk te zien hoe de A11 bedacht was: redelijk recht-toe-recht-aan vanaf de thans geplande Rijnlandroute naar het oosten, daarmee iets zuidelijker dan het huidige tracé. Ten noordwesten van Bodegraven zou de weg de Rijn oversteken, een zus van mijn tante heeft in die tijd een huis gekocht aan de Dammekant, wat op de nominatie stond om gesloopt te worden voor 'een snelweg'. Eerst dacht ik altijd richting A3, maar deze tracékaarten hebben mij meer op het spoor van de A11 gezet.
Afbeelding
Ik meen dat men uiteindelijk al vrij snel koos voor een alternatief waarbij de N11 via de westelijke omlegging langs Bodegraven naar de A12 zou voeren, omdat twee parallelle wegen op zo'n korte afstand zelfs in de ambitieuze jaren '60 als te veel van het goede werd gezien, deels ook omdat de plannen eindeloos en de middelen beperkt waren.

De rest inzake de A3 zal ik voor het overzicht even in de spoiler afhandelen:
SPOILER: TOON

Dezelfde kaart als bij het A11-verhaal, voorzien van de huidige Google Maps-kaart. Je ziet duidelijk hoe de lijnen door de verkaveling lopen (nog beter te zien als je luchtfoto's bekijkt).
Afbeelding

Deze Duitse kaart stamt uit 1965, hier wist men blijkbaar nog niet precies hoe en wat, dus liet men hem maar doodlopen op Bodegraven-Noord.
Afbeelding

Zojuist kwam ik op dit document:
Afbeelding
Jackbauer1350 schreef:Wat betreft de Coenecoopbrug, had deze brug voor de verbouwing in 1987 ook een officiële naam?
Volgens mij stond de Coenecoopbrug in zijn A12-tijd gewoon als Gouwebrug bekend, kaart 3 in de spoiler lijkt dat te bevestigen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » za 07 nov 2015, 15:46

Het was al deels ter sprake gekomen in het Foto's regionale archieven-topic. Maar zo is het een verhelderend overzicht vooral met de huidige googlemapskaart erbij :)

Een mooi duidelijk voorbeeld is de oostgrens van de bebouwing bij Bleiswijk. Dat is nog steeds opvallend recht. Dat zal mede door de Rotte en de Kooitocht komen. Maar met het oude kaartje eroverheen duidelijk dat dit ook te maken had met een geplande weg.
Het oorspronkelijke N11 tracé Bodegraven - Leiden was meer rechttoerechtaan. Dat tracé eindigt op de tekening met een pijl richting Leiden, grote kans dat die had moeten aansluiten op de plek waar nu de N206 op de A4 aantakt.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door RSK » za 07 nov 2015, 16:19

^^ Op dit moment ben ik nog even op pad, maar het ligt nog in mijn bedoelingen om de bebouwing van Bodegraven tot 1965 in een kaartje te combineren met het oude tracé. Dan kun je mooi zien hoe de A3 door de wijken Broekvelden en Zuidzijde had moeten lopen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door mavas » za 07 nov 2015, 17:28

En je hebt ook je accountnaam veranderd? Hoe heb je dat gedaan, dat kan toch helemaal niet met Youtube/Google?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Wimpie25 » za 07 nov 2015, 17:35

^^
Dat kan bij mijn weten wel hoor, ik heb de naam van mijn Youtube-kanaal al enkele keren gewijzigd gehad :D

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » za 07 nov 2015, 18:11

mavas schreef:En je hebt ook je accountnaam veranderd? Hoe heb je dat gedaan, dat kan toch helemaal niet met Youtube/Google?
bij Youtube-instellingen naast je naam op "bewerken op google+" klikken. Vervolgens kun je daar je naam veranderen door met je muis op je naam te staan. Dan verschijnt er een veld "naam bewerken".

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » ma 07 dec 2015, 17:49

Aangezien de A4MD bijna opengesteld wordt alvast een nieuwe video van rijksweg A4 tussen Schiedam en de Belgische grens bij Zandvliet met daarin opgenomen ook rijksweg 29.

Dit is een remake van de A4 deel 2 uit 2012, bijgewerkt in de huidige stijl en met het deel Dinteloord - Steenbergen erin.
Wanneer de A4MD opengesteld is ga ik van deel 1 Amsterdam - Schiedam ook een remake maken.
Link

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » wo 09 dec 2015, 22:08

Even wat gestadsbaantunneld in de avond in Leidsche Rijn.
Link

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » wo 16 dec 2015, 23:56

In de nieuwe video van de A4 deel 2 heb ik de beelden van de eerste versie met de oude wegsituatie in de vorm van inserts erin gezet als vergelijking.

Voor de grap ook eens de beelden van de A10-Oost huidige en oude situatie naast elkaar gezet.
Link

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » ma 28 dec 2015, 11:00

Deze keer een driecijferige route onder handen genomen, de N231 van Amstelveen/Schiphol naar Alphen a/d Rijn.
Tevens van de gelegenheid gebruik gemaakt het wikiartikel van de N231 aan te vullen.
Link

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door mavas » di 29 dec 2015, 21:53

Erg leuk dat je de bewegende brug bij Vrouwenakker op de video hebt staan!

Ik zie ook (tijdelijke?) bewegwijzering bij de Bloemenveiling staan? Eerst voor de kruising met de Lakenblekerstraat een geel rijstrookaanduidingbord met de bestemmingen per rijstrook (bord is niet zo heel goed te zien). En dan boven het middelste verkeerslicht wederom een (tijdelijk?) geel bord met "[N231] - Kudelstaart". Vraag me af of die bordjes tzt vervangen worden door defintieve blauwe borden, of weer verwijderd worden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » wo 30 dec 2015, 0:29

Een bewegende brug op de cam krijgen is net het geluk hebben van op het juiste moment er zijn. 8-)

Die bww bij de N196 en de kruising ervoor dat zal toch wel heel erg tijdelijk zijn mag ik hopen. Het eerste bord is eigenlijk gewoon onleesbaar.
Die aan de vri-portaal had ik net te laat door. Is ook te zien dat ik mij in hou om achter die twee auto's nog de goede strook te kunnen pakken. De indeling van die opstelvakken voor de N196 die toen nog N201 is zo te zien niet anders geweest maar op de SV van 2008 is dat gele bordje met Kudelstaart niet zien.
Ik vind die indeling overigens wel verwarrend. Ze hadden de rechter rechtdoorstrook voor de kruising met de Lakenblekerstraat beter dit type pijl kunnen geven. En in het verkeerslicht zo'n pijltje schuin naar rechtsboven wijzend.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door mavas » wo 30 dec 2015, 9:08

De bewegwijzering is daar al 15 jaar hetzelfde ofzo. En het blonk nooit echt uit in duidelijkheid, maar omdat er zeer veel bekend verkeer reed en omdat er altijd file stond was dat nooit echt een probleem.

Probleem is dat de bewegwijzering NA de Lakenblekerstraat staat ipv ervoor. Op zo'n locatie verwacht je toch wel een portaalbord VOOR de Lakenblekerstraat die de bestemmingen NA de Lakenblekerstraat aangeeft. Ik hoop dat dat er nog eens van komt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » wo 30 dec 2015, 9:45

Het zal mij ook benieuwen wat er met het gedeelte van de N196 in westelijke richting gaat gebeuren. De Burgemeester Kasteleinweg door Aalsmeer is nog 2x2 rijstroken, of zouden ze die in de toekomst gaan insnoeren naar 1x2. En wellicht dat ze die kruising met de N231 nog een andere inrichting gaan geven.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door boe! » wo 30 dec 2015, 19:36

Ik zag een klein foutje op 4.32. Daar noem je beide afslagen Flora Holland-Zuid, maar links is Zuid (dus correct) en rechts is Flora Holland-Centrum.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wegenfilmpjes van Jackbauer1350

Bericht door Jackbauer1350 » do 31 dec 2015, 0:59

Ai, vergeten aan te passen na copy/paste van het linker blokje. Nou ja, een wegweizer hoort er ook bij zullen we maar zeggen ;)

Plaats reactie