[VIDEO] Filmpjes Attietattie

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Naturist » ma 11 dec 2017, 23:36

^^Heel herkenbaar. :razz:
Maar vond het eind van je inhaalactie echt op 't randje.
Een hoop invoegend verkeer en dan tripleren naar strook 1? Dat geef je zelf toch ook niet de schoonheidsprijs?
En dit staat los van het links-plakken, daar kijk ik hetzelfde tegenaan, alleen voortaan niet naar 1 doorschuiven.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Snelwegfreak » di 12 dec 2017, 6:48

Attietattie schreef: ma 11 dec 2017, 21:14Tja, ik blijf gewoon rechts en ga naar links wanneer nodig. Het leverde me een flink seinconcert op in mijn binnenspiegel, afkomstig van één van de mensen die op rijstrook 1 reed.
Ik snap het rechts inhalen wel, maar op die plek en op dat moment... Dat zou ik niet gedaan hebben. Je ziet ook wat er bijna gebeurt.
Attietattie schreef: ma 11 dec 2017, 22:49 Bam!
:rofl2:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » za 16 dec 2017, 2:51

Opgeseind jullie!
Link
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door duikgek89 » za 16 dec 2017, 8:15

Rijstrook één was een tikkeltje te hard-core voor je?

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » za 16 dec 2017, 10:16

Ten eerste had ik een paar kilometer eerder dit ongeval nog beveiligd.
Robonus schreef: do 14 dec 2017, 7:44
Link
En ten tweede zouden de dag erna de winterbanden eronder worden gelegd. Ik besloot dus maar niet al te dapper te gaan doen. ;)

Overigens zou ik er mét winterbanden waarschijnlijk ook niet zijn gaan rijden hoor.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » wo 11 apr 2018, 20:16

Tuig.
Link
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Snelwegfreak » wo 11 apr 2018, 20:36

Die was best stevig :schrikreactie: En zo onnodig ook. Ik vraag me echt af hoe jij verbaal zo rustig kunt blijven :lol:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » wo 11 apr 2018, 20:49

^^ Geen idee eigenlijk waarom ik altijd stil blijf. Ik doe eigenlijk vrijwel nooit iets in een opwelling. Dus schelden ook niet (of nauwelijks).

Onderstaande filmpjes komen uit dezelfde rit als bovenstaande.

De spitsstrookrijder zal wel weer de lul zijn. Maar ik vind de Golfbestuurder hier de aso.
Link
Hier is de spitsstrookrijder juist wél de aso. :yesyesyes:
Link
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » vr 25 mei 2018, 23:37

Sportieve roodloper! :D
Link
Auto aan de kant gezet.
Tijdens het eten van een broodje op een verzorgingsplaats, hoor ik een auto passeren waarvan er iets niet in orde is met een band. Ik eet rustig mijn broodje op en zet de achtervolging in. En inderdaad, een lekke band. Ik heb de auto met licht- en handsignalen kunnen stoppen. Nadat ik heb uitgelegd hoe of wat, heb ik ze naar de afrit begeleid zodat ze veilig stonden.
Link
Laatst gewijzigd door Attietattie op vr 25 mei 2018, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door duikgek89 » vr 25 mei 2018, 23:46

Die laatste... Echt joh, gewoon lekker doorrijden met een platte band. Dan heb je toch echt geen gevoel voor het voertuig?..

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » vr 25 mei 2018, 23:49

^^ Als ik je voorbij hoor rijden tijdens het eten van een broodje, dan is ie inderdaad best wel plat. En de auto stond al niet meer recht ook. Dan ontbeert het je inderdaad aan gevoel voor je voertuig.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door waldo79 » za 26 mei 2018, 9:58

Hulde :handshake:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » vr 08 jun 2018, 0:07

Ik was een beetje boos. Ik weet niet of deze dame zich nog erg welkom voelt in Nederland. :oops:
Link
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Snelwegfreak » vr 08 jun 2018, 6:18

Dat is dan jammer, wát een dom wicht.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Rein » vr 08 jun 2018, 6:56

“Ja maar de TomTom deed raar, deze snelweg staat er niet op en nu reed ik ineens in een weiland.”

:?

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door keokiracer » vr 08 jun 2018, 7:16

Attietattie schreef: vr 08 jun 2018, 0:07 Ik was een beetje boos. Ik weet niet of deze dame zich nog erg welkom voelt in Nederland. :oops:
Kon je afleiden waar mevrouw oorspronkelijk vandaan kwam? Ben wel benieuwd of ze uit een land komt waar zoiets normaal is of dat ze het land uitgetrapt is omdat ze debiel reed :heygrr:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » za 09 jun 2018, 2:53

^^ Goede vraag. Kan er helaas geen antwoord op geven. Diplomaten spreken vaak relatief goed Engels, zo ook deze dame. Duidelijk niet native Engelstalig, maar ook geen uitgesproken Duits of Frans accent bijvoorbeeld.

Ze zal westers zijn, vermoed ik. En als je dan niet native Engelstalig bent (of spreekt), denk ik toch iets Europees.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door duikgek89 » za 09 jun 2018, 5:47

^^ Ze zou wellicht nog Oost-Europees kunnen zijn. Daar zijn zulke acties normaal.

edit: Typo.

Ik moet toch voorzichtiger zijn als ik mijn telefoon gebruik...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op zo 10 jun 2018, 7:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Durashift » zo 10 jun 2018, 3:04

https://youtu.be/9ZigR1FP7eA

Tja... wanneer ís het een goed moment dat vrachtwagens elkaar gaan inhalen volgens jou?
In het hedendaagse verkeer is er bijna nooit een ongehinderd moment (op enkel nachtelijke uren na dan..).

Deze chauffeur zal, vermoedelijk, weten dat het inhaalverbod eindigend is.. heeft zich er, kennelijk, netjes aan gehouden.. wil er nu voorbij (eigen tempo rijden, iets dat jij kennelijk ook graag doet, zo te zien ;) ) en ziet een vrije strook op links in zijn spiegel.
Tja, dát er dan nét 2 voertuigen min of meer van achter zijn trailer vandaan komen die hem ook graag voorbij willen gaan.. dát was bij het inzetten van de actie nog niet duidelijk.. én een eenmaal ingezette actie kan je maar het beste, veilig, afmaken. :top:

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door duikgek89 » zo 10 jun 2018, 8:01

^^
Een algemene reactie...

Ik snap echt wel dat men soms graag wil inhalen, wil ik ook. Zeker als je zo'n strontvervelende jojo voor je neus hebt die tussen de 77 en 80 aan het kl*ten is. Veel chauffeurs halen echter te pas en te onpas in zonder na te denken over de potentiële tijdswinst en de daar tegenover staande verstoring van het verkeer. Hoort wel weer de kanttekening bij dat 5 minuten winst er uiteindelijk ook 50 kunnen zijn als je de drie kwartier rust bij het volgende adres kunt pakken...

Mijn mening wanneer wel en wanneer niet in te halen:
Als de linkse strook verzadigd is met sneller verkeer dan moet je gewoon rechts blijven. Elke bestuurder, maar zekere elke beroepschauffeur, zou moeten weten en begrijpen hoeveel turbulentie het veroorzaakt om het gebakje daartussen te proppen en iedereen in de remmen te dwingen. Vooral ook de golfbeweging door de remactie is zeer hinderlijk en slecht voor de doorstroming. Zo rij je op het ene moment met de hele stoet 130 - 140 en na één inhaalactie rijdt alles nog maar 80 - 90... De minimale tijdswinst voor die ene vrachtwagen weegt dan echt niet op tegen de hinder en het tijdsverlies voor het andere verkeer.

Heb je links een flink gat en kun je er vlot voorbij dan is het inhalen niet zo'n probleem. Met een flink gat bedoel ik dan: Een anticiperende achteropkomende automobilist die zich aan de Vmax houdt op het moment dat de inhaalactie ingezet wordt moet het zonder flink te remmen kunnen oplossen. Gas los en een beetje bijremmen moet voldoende zijn. En als je bedenkt dat je voorrang moet verlenen bij het wisselen van rijstrook en ik ooit de volgende definitie van voorrang geleerd heb: "Voorrang geven betekent ander verkeer ongehinderd laten doorgaan" dan is zelfs zo'n inhaalactie nog fout. Maar met die definitie hebben veel mensen moeite.

Is het mogelijke snelheidsverschil klein, dan moet je alleen maar inhalen als er verder geen enkel verkeer te bekennen is. Als je niemand hindert maakt het ook niet uit dat het wat langer duurt.

Durashift schreef: zo 10 jun 2018, 3:04 Tja, dát er dan nét 2 voertuigen min of meer van achter zijn trailer vandaan komen die hem ook graag voorbij willen gaan.. dát was bij het inzetten van de actie nog niet duidelijk..
Heel veel automobilisten maken de fout dat ze zichzelf onzichtbaar maken achter de vrachtwagen. Die kunnen beter eerder naar links gaan. Bij bochten naar rechts is dat probleem nog groter.
Durashift schreef: zo 10 jun 2018, 3:04én een eenmaal ingezette actie kan je maar het beste, veilig, afmaken. :top:
Vaak wel, maar er zijn uitzonderingen te bedenken.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Wouter N14 » zo 10 jun 2018, 10:00

En ga vooral niet inhalen vlak voor een tankstation of knooppunt. Grote kans dat je voorligger er daar af moet...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Durashift » zo 10 jun 2018, 16:50

duikgek89 schreef: zo 10 jun 2018, 8:01 ^^
Een algemene reactie...
:top:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » zo 26 aug 2018, 2:15

Ik vond dit wat overdreven vroeg.
Link
Werd wel weer eens tijd voor een projectje! :honger:
Link
Nog zo één die denkt dat je kilometers van tevoren alvast naar links kunt gaan. Je doet maar, ik doe niet mee.
Link
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Naturist » zo 26 aug 2018, 13:11

Ten aanzien van geen-licht-nerd nr 38: Die hoefde ook helemaal geen licht aan te zetten, jij lichtte genoeg bij om alles te kunnen zien :mrgreen:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Wouter N14 » zo 26 aug 2018, 14:50

^^ 1 en 3 doen mij goed, ben dus gelukkig niet de enige die soms wat minder braaf met de beschikbare ruimte en met het geklooi van anderen om gaat ;)
2: dat je het zo lang volhoudt... Overigens vind ik dat aan-/uitzetten minder handig, volgens mij is dat onnodige belasting van je xenonsysteem waar best wat gevoelige technieken in zitten zoals de ballasten en starters.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » zo 26 aug 2018, 22:05

Naturist schreef: zo 26 aug 2018, 13:11 Ten aanzien van geen-licht-nerd nr 38: Die hoefde ook helemaal geen licht aan te zetten, jij lichtte genoeg bij om alles te kunnen zien :mrgreen:
Ik probeer er af en toe daglicht van te maken. Dat is veiliger. ;)
Wouter N14 schreef: zo 26 aug 2018, 14:50 ^^ 1 en 3 doen mij goed, ben dus gelukkig niet de enige die soms wat minder braaf met de beschikbare ruimte en met het geklooi van anderen om gaat ;)
Tja. Ik zal de aso wel zijn, maar mijns inziens is degene die zoveel capaciteit wegsnoept de aso.

Wouter N14 schreef: zo 26 aug 2018, 14:502: dat je het zo lang volhoudt... Overigens vind ik dat aan-/uitzetten minder handig, volgens mij is dat onnodige belasting van je xenonsysteem waar best wat gevoelige technieken in zitten zoals de ballasten en starters.
Hm ok. Dat wist ik niet. Gaan we dus niet meer doen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Wouter N14 » zo 26 aug 2018, 23:01

Zo beredeneer ik ook, maar ergens weet ik dat alles en iedereen om mij heen mij aankijkt als zijnde de aso :| Ik probeer het ook altijd zo netjes mogelijk te doen, maar het blijft altijd wat ongemakkelijk voelen.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » di 04 sep 2018, 23:18

^^ Ik heb eigenlijk nooit moeite met rechtsinhalers. Zolang het maar netjes gebeurt! Zoals hieronder. :top:
Link
Okee okee, misschien is links inhalen toch gewoon veel netter.
Link
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » di 09 okt 2018, 23:53

"Spiegeltje spiegeltje aan mijn wagen, ik gebruik jou niet dus waarom ben je hier zou ik willen vragen!"
Link
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Jackbauer1350 » wo 10 okt 2018, 0:39

Dat was even zweten.

Plaats reactie