Deze keer een filmpje van de A86 in Parijs, afgelopen zondag gefilmd.
HD beschikbaar
Link
[VIDEO] Filmpjes René
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
-
- Hoofdmoderator
Re: [VIDEO] Filmpjes René
Die lange tunnel en de lage maximumsnelheden maken dat ik bij de passage van Parijs eigenlijk altijd over de oostkant rijd. Helft van de keren is die passage ook 's nachts, waardoor de westroute nog minder loont.
Zoals je in het filmpje al meldt is de bewegwijzering ook (bewust?) dramatisch voor onbekend doorgaand verkeer. Alleen lokale doelen en geen doorgaande doelen of wegnummers (Bordeaux of Lille en A10 of A1).
Zoals je in het filmpje al meldt is de bewegwijzering ook (bewust?) dramatisch voor onbekend doorgaand verkeer. Alleen lokale doelen en geen doorgaande doelen of wegnummers (Bordeaux of Lille en A10 of A1).
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- dorpsstraat
Transitverkeer wordt alleen via de oostkant bewegwijzerd, ik denk omdat die route tolvrij is en meer capaciteit heeft.
Maar het is natuurlijk gek dat er geen enkele verwijzing naar A1 etc staat als je eenmaal op de route zit. Bijv. A14/A15/A1 (péage) bij Versailles zou het al veel duidelijker maken. Een beetje vergelijkbaar met het meest recente systeem dat op de Périphérique staat.
Maar het is natuurlijk gek dat er geen enkele verwijzing naar A1 etc staat als je eenmaal op de route zit. Bijv. A14/A15/A1 (péage) bij Versailles zou het al veel duidelijker maken. Een beetje vergelijkbaar met het meest recente systeem dat op de Périphérique staat.
-
- 4x3 autosnelweg
Transitverkeer wordt alleen al via de oostkant bewegwijzerd, omdat die route er altijd al is geweest, terwijl de Duplextunnel pas enkele jaren bestaat. En dat is dan ook nog eens een route die niet voor alle verkeer beschikbaar is. Wellicht is dat zelfs de reden dat men vrij terughoudend is met het bewegwijzeren van een vers A10 / vers A1 op de route, al verklaart dat natuurlijk niet waarom er stroomafwaarts van de tunnel op de A86-binnenring geen borden van die strekking staan. Zelfs als je vanaf de binnenring de tunnel in wilt, moet je het nog doen met verwijzingen A13-A14 en geen A1. Op de route richting zuiden ben je tenminste nog gedekt zodra je de tunnel uit rijdt en naar de N118 moet.
Misschien komt het allemaal nog een keer. Dit zijn wegen in beheer van de Franse staat en er staat redelijk oude meuk. Wellicht was het plan dit allemaal nog eens een keertje op te pakken in de eerste reguliere vervangingsronde na opening van de Duplextunnel, wanneer die ook mag komen. Wat dan ook het moment zou zijn dat het nummer A1 verschijnt bij het naderen van de tunnel vanuit het zuiden...
Misschien komt het allemaal nog een keer. Dit zijn wegen in beheer van de Franse staat en er staat redelijk oude meuk. Wellicht was het plan dit allemaal nog eens een keertje op te pakken in de eerste reguliere vervangingsronde na opening van de Duplextunnel, wanneer die ook mag komen. Wat dan ook het moment zou zijn dat het nummer A1 verschijnt bij het naderen van de tunnel vanuit het zuiden...
-
- autoweg
Ik vind het altijd wel een fijne route. Misschien niet erg snel, maar ik heb er nog nooit last gehad van congestie, waar ik op de Périphérique en de A86 al meerdere malen 30 minuten compleet stil heb gestaan. Dat is zelfs mij als arme student de paar euro tol waard.