[VIDEO] Filmpjes mhkamp

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door mhkamp » zo 17 apr 2016, 10:51

Voorlopig geen filmpjes van mijn kant meer. De zuignap van de dashcam is kapot. Ik wacht even op het vakantiegeld en ga dan nuttig investeren.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door Jackbauer1350 » zo 17 apr 2016, 16:07

zuignap ->secondelijm -> voorruit. :hap:

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door mhkamp » zo 17 apr 2016, 16:19

^^ :nuts: :lol:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18030
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door Snelwegfreak » zo 17 apr 2016, 16:37

En gratis nieuwe voorruit? :lol:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door mhkamp » wo 27 sep 2017, 14:53

Nog steeds geen dashcam, maar omdat ik deze zag aankomen even van de telefoon af:
Link
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door duikgek89 » wo 27 sep 2017, 21:51

^^ Ik heb daar, mede door de bezopen Vmax van 60 voor vrachtwagens, erg weinig moeite mee en ik doe het zelf ook zo nu en dan.

Wel met een hele grote mits: Bekende kruising, bekende VRI regeling en geen aparte fase voor linksaf voor deze richting, maar wel rood voor de linksaffer van de tegenovergestelde richting. Daarom doe ik dit in Nederland dus ook vrijwel niet.

edit: Als de automobilist het een beetje vlot doet, heb je daar als vrachtwagenchauffeur normaal gesproken ook erg weinig last van.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door mhkamp » za 11 feb 2023, 7:38

* Stof *

Gang is alles, rood kruis bijzaak:
Link
Wat is hier het praktisch nut van? Auto haalt mij in, voegt tussen mij en mijn voorligger uit, haalt rechts in en voegt voor mijn voorligger weer in....
Link
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door mhkamp » vr 03 mar 2023, 18:29

Beetje druk op de Ijsselmondse Randweg. Een collega chauffeur staat op de baan rechtdoor maar wil toch linksaf de A15 op... Geen geluid vanwege een telefoongesprek.
Link
Mini piept er nog even tussendoor op de Dierenstein weg. Een harde remming kan een aanrijding voorkomen.
Link
Zelfde locatie als hierboven. Donker oranje of licht-rood?
Link
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door Jeroen » vr 03 mar 2023, 20:59

Hoevaak ik dat tweede filmpje wel niet mee maak... Wegbeheerders moeten echt eens leren met twee rijstroken voor rechtsaf om de boel wat ruimer aan te leggen, wat natuurlijk niet wegneemt dat sommige weggebruikers ook gewoon stront in hun ogen hebben.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door duikgek89 » vr 03 mar 2023, 21:25

Je kunt het de gemiddelde automobilist, die geen ervaring heeft met grotere voertuigen, niet kwalijk nemen dat hij/zij zich niet realiseert dat je meer ruimte nodig hebt om die bocht te nemen; dat zul je als chauffeur moeten zien aankomen en oplossen. Zeker in een bocht naar rechts zoals deze ziet de automobilist de situatie in de binnenbocht ook niet, daar sta je immers voor.

Neemt niet weg dat ik het met Jeroen eens ben, dat dit een faal van de wegbeheerder is. Met een beetje goede wil pakken ze zo een paar meter extra ruimte in die hoek, dan bestaat dit probleem niet.

Lang geleden toen ik leste voor C (of C+E), werd mij overigens aangeleerd om in zulke situaties gewoon middenop de twee stroken te gaan staan om die ruimte af te blokken; dat is veiliger maar voelt ergens wel heel aso. Doen jullie dat weleens?

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door mhkamp » vr 03 mar 2023, 21:38

duikgek89 schreef: vr 03 mar 2023, 21:25Lang geleden toen ik leste voor C (of C+E), werd mij overigens aangeleerd om in zulke situaties gewoon middenop de twee stroken te gaan staan om die ruimte af te blokken; dat is veiliger maar voelt ergens wel heel aso. Doen jullie dat weleens?
Ik in ieder geval niet. Maar misschien wel een goede tip.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door Jeroen » za 04 mar 2023, 17:38

duikgek89 schreef: vr 03 mar 2023, 21:25 Lang geleden toen ik leste voor C (of C+E), werd mij overigens aangeleerd om in zulke situaties gewoon middenop de twee stroken te gaan staan om die ruimte af te blokken; dat is veiliger maar voelt ergens wel heel aso. Doen jullie dat weleens?
Tsja, het probleem daarmee is dat je geheid aggressie oproept, ook al doe je het juist om problemen te voorkomen. Bij een hele krappe kruising snappen mensen het vaak nog wel als je van tevoren ver naar links uithaalt, maar bij dit soort kruisingen valt dat kwartje vaak niet. Ik probeer meestal dus een beetje de tussenoplossing te zoeken door met de linkerwielen OP de lijn te gaan staan, om zo in ieder geval een signaal af te geven...

Het is gewoon jammer dat het zo moet. Enkele voorbeelden van niet bepaald de meest rustige kruisingen waar ik dit zo mee maak die jou waarschijnlijk ook wel bekend zijn: N324 rechtsaf richting Oss en N326 Palkerplein richting Nijmegen.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door Jeroen » za 04 mar 2023, 17:39

mhkamp schreef: vr 03 mar 2023, 21:38
duikgek89 schreef: vr 03 mar 2023, 21:25Lang geleden toen ik leste voor C (of C+E), werd mij overigens aangeleerd om in zulke situaties gewoon middenop de twee stroken te gaan staan om die ruimte af te blokken; dat is veiliger maar voelt ergens wel heel aso. Doen jullie dat weleens?
Ik in ieder geval niet. Maar misschien wel een goede tip.
De jongens in het exceptionele transport zie je het standaard zo doen, die hebben ook echt geen andere keus. Met meerdere gestuurde assen helemaal achterop pak je anders echt geheid iemand mee in de uitzwaai...

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door mhkamp » vr 10 mar 2023, 21:41

Bijna karma:
Link
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door Attietattie » zo 12 mar 2023, 1:01

Jeroen schreef: vr 03 mar 2023, 20:59wat natuurlijk niet wegneemt dat sommige weggebruikers ook gewoon stront in hun ogen hebben.
Ja, of vrachtwagenchauffeurs. Buiten het feit dat het onhandig en niet goed voor de doorstroming is, zal de vrachtwagenchauffeur toch echt op de eigen strook moeten blijven, óf alle overige verkeer voor moeten laten gaan. Je kunt dit wel bij een ander leggen, maar de enige die iets móet, is de vrachtwagenchauffeur.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door Jeroen » zo 12 mar 2023, 18:51

^^ Leuk en aardig, maar als de boel niet tijdig te overzien is, heb je geen andere keuze dan het verkeer te blokkeren. Ik heb een keer een schadegeval met zoiets gehad (dus met 2 rijstroken voor rechtsaf), waarbij uiteindelijk de tegenpartij 100% aansprakelijk is gesteld. In dat geval waren er ook geen lijnen gemarkeerd in de bocht.

Vandaag ook zo'n nitwit: ik wil op een krappe T-splitsing (met gebouwen die het zicht blokkeren er direct naast) rechtsaf slaan de voorrangsweg op. Om die bocht überhaupt te kunnen halen móet ik volledig links houden, op de tegenliggende rijstrook dus. Pas op de allerlaatste meters heb ik zicht op het aankomende verkeer van rechts, maar dan sta ik dus al links 'voorgesorteerd' om rechtsaf te kunnen slaan. Ik snap dat bij sommigen het kwartje niet meteen valt, maar als je dan vanuit de voorrangsweg linksaf probeert te slaan mijn straat in en onder het mom van 'ik heb voorrang' midden op de kruising toeterend en met een dom gezicht stil blijft staan, heb je het toch écht niet begrepen...

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door duikgek89 » zo 12 mar 2023, 18:58

^^ Of ben je gewoon een domme aso. Soms moet je elkaar een beetje ruimte gunnen en ook eens om je heen kijken, maar veel mensen lijken daar erg veel moeite mee te hebben. Niet alleen in het verkeer overigens.

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door Ger81 » ma 13 mar 2023, 12:36

^^ Inderdaad. Ik heb alleen wel de indruk dat het aandeel mensen dat de ander geen milimeter gunt (op welk vlak dan ook) de laatste jaren flink is gegroeid.
Ubi volentia est, via est

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door mhkamp » vr 17 mar 2023, 14:34

Vanwege werkzaamheden op de kruispunt Merwedeweg - Moezelweg is de Merwedweg dicht. Toegegeven, er wordt niks vermeld op de afrit Rozenburg (om via de Calandbrug de Moezelweg te bereiken), maar wel op de afrit Merwedeweg waardoor je er via Rijnweg omgeleid wordt. En ja, met de hoge brandstofprijzen moet je op de kleintjes letten:
Link
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door waldo79 » vr 17 mar 2023, 15:46

:nothanks: Is dat spookrijden zo gepland? Een hele rij weggebruikers komt je tegemoet.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door Palance » vr 17 mar 2023, 16:06

Ik had die N15 die op de weg gekalkt is nog niet eerder gezien.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door Attietattie » vr 17 mar 2023, 16:19

Ik zie dat je claxon defect is? Moet je laten repareren hoor, is APK-afkeur. :yesyesyes:
waldo79 schreef: vr 17 mar 2023, 15:46 :nothanks: Is dat spookrijden zo gepland?
Zo te lezen niet. ;)
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door Attietattie » vr 17 mar 2023, 16:21

Ik zet het toch hier maar even neer: ga door met uploaden!! Echt supervet, dashcammateriaal vanuit dit perspectief! :worship:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door Attietattie » vr 17 mar 2023, 16:22

Palance schreef: vr 17 mar 2023, 16:06 Ik had die N15 die op de weg gekalkt is nog niet eerder gezien.
Ligt er volgens Streetview al sinds 2010. ;)

Edit: oh wacht. Zou tegenwoordig A15 moeten zijn natuurlijk...
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door mhkamp » vr 17 mar 2023, 16:26

Attietattie schreef: vr 17 mar 2023, 16:19 Ik zie dat je claxon defect is? Moet je laten repareren hoor, is APK-afkeur. :yesyesyes:
Als ik de kap open doe zal je hem vast wel zien, ja. En hij doet het ook, maar ik ben niet zo van het honk honk sein sein, tenzij er echt iets ergs gebeurd.

En dat uploaden gaat zekers gebeuren.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door Wesso » vr 17 mar 2023, 17:02

mhkamp schreef: vr 17 mar 2023, 14:34 Vanwege werkzaamheden op de kruispunt Merwedeweg - Moezelweg is de Merwedweg dicht. Toegegeven, er wordt niks vermeld op de afrit Rozenburg (om via de Calandbrug de Moezelweg te bereiken), maar wel op de afrit Merwedeweg waardoor je er via Rijnweg omgeleid wordt. En ja, met de hoge brandstofprijzen moet je op de kleintjes letten:
Link
Ik weet niet hoe die informatie op de afrit Merwedeweg eruit ziet, maar dat lijkt me wat laat zo vlak voor het afgesloten wegvak. Het zou me niet verbazen als die spookrijders verrast werden door te weinig/onduidelijke informatie.

Melvin.ndw.nu vermeldt zelfs alleen snelheidsbeperking en een afgesloten rijstrook op de afrit Merwedeweg.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door boe! » vr 17 mar 2023, 17:34

Op de video is duidelijk te zien dat de rechtsafstrook op de afrit is afgezet met een barrier. Er zal ongetwijfeld ook nog wel een :D5L: staan. Dat lijkt mij voldoende. Op Google Maps kan ik een route plannen via het afgesloten wegvak. Blijkbaar hordes automobilisten die trouw hun navigatie volgen en niet op de borden letten.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door Palance » vr 17 mar 2023, 18:14

Attietattie schreef: vr 17 mar 2023, 16:22
Palance schreef: vr 17 mar 2023, 16:06 Ik had die N15 die op de weg gekalkt is nog niet eerder gezien.
Ligt er volgens Streetview al sinds 2010. ;)

Edit: oh wacht. Zou tegenwoordig A15 moeten zijn natuurlijk...
Ik rij hier wel vaker over de A15, maar daarvandaan kun je die N15 op het wegdek niet zien.

Overigens kun je wel de handwijzers zien vanaf de A15, en die vermelden inderdaad bijna allemaal nog N15.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door Wesso » vr 17 mar 2023, 18:42

boe! schreef: vr 17 mar 2023, 17:34 Op de video is duidelijk te zien dat de rechtsafstrook op de afrit is afgezet met een barrier. Er zal ongetwijfeld ook nog wel een :D5L: staan. Dat lijkt mij voldoende.
:nooo:
Daar mag op zijn minst een tekstkar bij en een extra geel bord met de mededeling dat de weg toch echt is afgesloten. :yes:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp

Bericht door Attietattie » za 18 mar 2023, 10:12

Palance schreef: vr 17 mar 2023, 18:14Ik rij hier wel vaker over de A15, maar daarvandaan kun je die N15 op het wegdek niet zien.
:lol: Zo kan ik het ook: ik denk dat er in Zimbabwe ook ergens een aparte verkeerssituatie is die ik vreemd genoeg nog niet gezien heb... omdat ik er nog niet geweest ben. :p
Palance schreef: vr 17 mar 2023, 18:14Overigens kun je wel de handwijzers zien vanaf de A15, en die vermelden inderdaad bijna allemaal nog N15.
Jep. Die zaten ten tijde van het project MAVA niet in de scope. Gemiste kans, mijns inziens.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Plaats reactie