[VIDEO] Filmpjes Wouter

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

[VIDEO] Filmpjes Wouter

Bericht door Wouter N14 » ma 29 apr 2013, 22:44

Ik heb al een paar jaar een Visiondrive liggen maar er de laatste tijd bijna niks mee gedaan. Nu maar weer eens ontstoft en ik probeer hem vaker aan te sluiten :)

Om maar met de deur in huis te vallen een zondagsrijder waar ik uiteindelijk genoeg van had en er niet echt heel sociaal langs ben gegaan. Ik kan best geduldig zijn en ook best begrip opbrengen voor omstandigheden, maar hier leek echt geen eind aan te komen...

[youtube]-OFf4fYqmdA[/youtube]

Goed, ik ben weer lekker bezig met Youtube - dank daviedoff :facepalm:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Davy » ma 29 apr 2013, 23:04

En een reactie op het filmpje zelf: ik had het misschien ook nog wel gedaan als het echt de spuigaten uitloopt, maar in dat geval dan eerder over de plusstrook.
Volgens mij een mooi voorbeeldje van "cruise control inhalen"...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door captain007 » ma 29 apr 2013, 23:05

Wat een ellendig geval zeg. Gas geven is ook zo moeilijk. Ik denk dat ik uiteindelijk er overigens via de plusstrook voorbij was gereden als ik zo figuur was tegengekomen.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Wouter N14 » ma 29 apr 2013, 23:05

Op de plusstrook is het echt verboden te rijden, dit is "slechts" rechts inhalen en zodoende hopelijk een wat lichter vergrijp ;)
Maar netjes is het evengoed niet.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Mandelsoft » ma 29 apr 2013, 23:07

Ja, ik had hier ook liever links gepasseert. Hoewel het niet sjiek is, is het wel logischer dan deze nogal ... tja... creatieve beweging die je liet zien op het filmpje...
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door keokiracer » di 30 apr 2013, 0:05

Wouter N14 schreef:dit is "slechts" rechts inhalen en zodoende hopelijk een wat lichter vergrijp ;)
Nee hoor. Blokmarkering, dus niet rechts inhalen. Wel nam je een stukje vluchtstrook mee. Volgende keer ietsjes eerder gaan ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Wouter N14 » di 30 apr 2013, 0:13

^^ Ja die vluchtstrook was erg jammer, maar ik twijfelde iets te lang of ik dit nou wel moest doen ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Davy » di 30 apr 2013, 0:37

Kwam er trouwens nog een reactie van de zondagsrijders?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Rene » di 30 apr 2013, 0:53

Ik denk dat ik er eerder links langs zou gaan. Is toch wat meer een 'normale' inhaalactie. Of ik zou erachter blijven - met groot licht uiteraard.
Dat eeuwigdurende linksplakken vind ik trouwens een veel ernstiger overtreding dan het rechts inhalen wat jij deed, Wouter.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Snelwegfreak » di 30 apr 2013, 0:57

Bepaald niet netjes, maar wel zeer begrijpelijk.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Wouter N14 » di 30 apr 2013, 18:16

Het is best duidelijk aangegeven hoe je hier moet voorsorteren. Deze mevrouw vond dat het voor haar wat makkelijker kon:
[youtube]pFQSFOP_gGk[/youtube]

Vaak een leuk punt: hier komt er rechts een derde voorsorteerstrook bij die voor rechtsaf, maar ook voor rechtdoor is. En dat laatste wil er bij veel mensen niet in. En ja, helemaal links dezelfde vrouw.
[youtube]bS009DrUemQ[/youtube]

Gebruikelijke taferelen op de A4 richting Burgerveen: links rijden en veel te vroeg voorsorteren:
[youtube]cgkUhK5CL-M[/youtube]

Links plakken gaat ook prima met een brede vouwwagen op een 2m-strook:
[youtube]Tm0J7fe6g9I[/youtube]
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door keokiracer » di 30 apr 2013, 18:50

Wouter N14 schreef:Het is best duidelijk aangegeven hoe je hier moet voorsorteren. Deze mevrouw vond dat het voor haar wat makkelijker kon:
Jij toeterde? Of was dat iemand anders?

Wouter N14 schreef:Vaak een leuk punt: hier komt er rechts een derde voorsorteerstrook bij die voor rechtsaf, maar ook voor rechtdoor is. En dat laatste wil er bij veel mensen niet in. En ja, helemaal links dezelfde vrouw.
Ik kan me goed voorstellen dat het daar fout gaat met die knik in de weg.
Wouter N14 schreef: links rijden en veel te vroeg voorsorteren (...) Links plakken gaat ook prima met een brede vouwwagen op een 2m-strook:
:facepalm:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Palance » di 30 apr 2013, 19:04

Wat is er mis met tijdig voorsoorteren op de A4 bij Burgerveen? Ik doe het ook, en het voorkomt een zeer onrustig wegbeeld door het geslinger naar en van rechts.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Wouter N14 » di 30 apr 2013, 20:16

^^ Dat er geen enkele aanleiding voor is. Een kilometer verder is er alle gelegenheid om voor te sorteren, ook als het drukker is.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Rene » di 30 apr 2013, 20:38

Pas wanneer je bij de voorsorteerborden van Burgerveen zelf aankomt, moet je gaan voorsorteren. Hier dus:
Afbeelding
En dan nog heb je een hele kilometer voordat je daadwerkelijk moet hebben gekozen. Tijd genoeg dus om in die kilometer 2 stroken naar links te schuiven.

Wie stroomopwaarts daarvan al voorsorteert (bij afrit Nieuw-Vennep), die is m.i. bezig met linksplakken.
Ik kom er maar al te vaak teveel tegen die menen al bij dit bord naar links te moeten opschuiven. Vrachtwagenchauffeurs incluis :facepalm:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7885
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Jackbauer1350 » di 30 apr 2013, 21:03

Tja, op de A2 wordt ook al direct na knp Amstel voorgesorteerd voor de richting Utrecht bij knp Holendrecht. Idem voor de A8 vanaf knp Zaandam, daar meent men ook alvast maar midden op te moeten gaan rijden voor de A10-Noord.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door captain007 » di 30 apr 2013, 22:14

Op dat stuk A44 bij Burgerveen lijkt het soms dat mensen al vanaf knooppunt De Hoek voorsorteren. Met stip het wegvak met de meeste linksplakkers in Nederland. En dan ook vaak nog met 20km onder de vmax.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Davy » di 30 apr 2013, 22:27

En ik vermoed ook vaak met typische autootjes met typische bestuurders erin... Vaak ook met zeer onzeker gedrag en ze zouden je zelfs gewoon afsnijden omdat ze toch meteen die "goede" strook moeten hebben. :facepalm:

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door sirdanilot » di 30 apr 2013, 22:47

Rene schreef:Ik denk dat ik er eerder links langs zou gaan. Is toch wat meer een 'normale' inhaalactie. Of ik zou erachter blijven - met groot licht uiteraard.
Dat eeuwigdurende linksplakken vind ik trouwens een veel ernstiger overtreding dan het rechts inhalen wat jij deed, Wouter.
Met groot licht rijden overdag mag ook niet. Een acceptabele overtreding lijkt mij seinen dmv een paar keer flitsen met groot licht.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door sirdanilot » di 30 apr 2013, 22:58

De meest logische oplossing voor dat probleem is natuurlijk om de blokmarkering een paar kilometer langer te maken. Op die manier hinderen de 'linksplakkers' niet omdat je er dan legaal rechts langs kan ;) Ik vind het niet wenselijk om allemaal maar op de rechterstrook te blijven en op het laatste moment tegelijk naar links en rechts te bewegen (rechts voor afrit nieuw-vennep, links voor de A4).

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Rene » di 30 apr 2013, 23:01

Seinen mag formeel net zo goed niet. Dat mag alleen maar als je daarmee een dreigend gevaar kunt afwenden (RVV art.28), en dat is hier net zo goed niet het geval.

Nee, hier geldt: jij hindert mij (en waarschijnlijk vele anderen achter mij) met je trage tempo en eeuwigdurend links plakken ?
Dan hinder ik jou in je spiegels totdat je eindelijk opkrast naar de rechterstrook...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Wouter N14 » di 30 apr 2013, 23:18

Praktisch probleempje is dat die auto geen seinfunctie heeft, anders had ik dat wel gedaan. Nu kan ik niet meer dan naar links hangen en links knipperen ;)

Wat betreft Burgerveen, het is heel jammer dat bewegwijzering en wetgeving niet overeen komen. Bord zegt dat je nog 600 meter kan voorsorteren, pijlen op het wegdek verbieden dat.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Rene » di 30 apr 2013, 23:37

Dat wetgeving thans verbiedt om op gepijlde wegvakken nog van strook te veranderen, heb je te danken aan de handhavingsfetisjisten bij het OM.
Iedereen met een beetje verstand van zaken had die regel nooit zo in het RVV laten landen...

Neem dan bijvoorbeeld Zuid-Afrika. Daar is de laatste set pijlen geel in plaats van wit. Vanaf dat moment is wisselen verboden.
Maar zonder markering had het ook heel goed gekund. Namelijk door autosnelwegen uit te sluiten van deze belachelijke regelgeving. De blokkenlijn zegt immers genoeg...

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7885
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Jackbauer1350 » wo 01 mei 2013, 0:48

Ik ben eigenlijk gewend om bij de blokmarkering de rijstrook te kiezen, maar in de meeste gevallen beginnen hier ook gelijk de pijlen. Dat is hier wel leuk als je rijstrook 2 moet hebben komende vanaf de toerit om daar dan te zijn voor de pijlen beginnen. Als het rustig is geen probleem maar in een drukke ochtend/avondspits heb je meer ruimte nodig. (Je kan natuurlijk ook gewoon rechts blijven en de parallelbaan gebruiken voor richting Utrecht :dyn_hyp: }

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Coen Tunnel » wo 01 mei 2013, 10:07

Rene schreef:Seinen mag formeel net zo goed niet. Dat mag alleen maar als je daarmee een dreigend gevaar kunt afwenden (RVV art.28), en dat is hier net zo goed niet het geval.
Het Verdrag van Wenen, artikel 28 en 32.3, is in Nederland toch ook gewoon geldig?

Artikel 28. Waarschuwingen door middel van geluids- of lichtsignalen

1. Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:

(a) om doeltreffend te waarschuwen ten einde een ongeluk te voorkomen;

(b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wenselijk is een bestuurder te waarschuwen dat hij op het punt staat te worden ingehaald.

De voortbrenging van geluid door deze apparaten mag niet langer duren dan noodzakelijk is.

2. Bestuurders van motorvoertuigen kunnen tussen de avondschemering en de dageraad, in plaats van waarschuwingen door middel van geluidssignalen, waarschuwingen geven door middel van de lichtsignalen die zijn aangegeven in artikel 32, derde lid, van dit Verdrag. Zij kunnen dit ook bij daglicht doen voor het doel aangegeven in het eerste lid, sub (b), van dit artikel, indien zulks onder de heersende omstandigheden doeltreffender is.

3. De Verdragsluitende Partijen of onderdelen daarvan kunnen het gebruik van waarschuwingen door middel van lichtsignalen in de bebouwde kom ook toestaan voor het doel aangegeven in het eerste lid, sub (b), van dit artikel.


Voor de volledigheid ook nog de tekst van het derde lid van artikel 32:

Wanneer een voertuig vlak achter een ander voertuig rijdt, mag echter groot licht worden gebruikt als lichtsignaal om aan te geven dat de bestuurder van plan is in te halen, zoals bepaald in artikel 28, tweede lid.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Snelwegfreak » wo 01 mei 2013, 14:59

Nederland had dacht ik wel het verdrag ondertekend, maar dan wel met de nodige uitzonderingen, haken en ogen. Zou goed kunnen dat ze dit niet hebben meegenomen.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Mandelsoft » wo 01 mei 2013, 16:12

Ik had laatst op de A4 ri. Schiphol dat ineens iemand voor ons links besloot om ons voor af te snijden, tussen de vrachtwagens door naar de afrit van de VZP. Dat is dus drie rijstroken oversteken in 5 seconden. Dat is nu weer de andere extreem van voorsoorteren: te laat voor sorteren en dan iedereen de schrik aanjagen met het afsnijgedrag :nuts:
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5473
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door marcel » wo 01 mei 2013, 17:11

Rene schreef:Dat wetgeving thans verbiedt om op gepijlde wegvakken nog van strook te veranderen, heb je te danken aan de handhavingsfetisjisten bij het OM.
Iedereen met een beetje verstand van zaken had die regel nooit zo in het RVV laten landen...
Dat is nieuw voor mij, sinds wanneer geldt dat? Vaak beginnen de pijlen ook al bij de eerste borden, dan heb je wel heel weinig ruimte om voor te sorteren.
Dat eeuwigdurende linksplakken vind ik trouwens een veel ernstiger overtreding dan het rechts inhalen wat jij deed, Wouter.
In Zwitserland wordt dat blijkbaar andersom gezien: rechts inhalen CHF 5000 boete, terwijl ik nog nooit gehoord heb dat iemand een boete voor onnodig links rijden kreeg, en als het al kan dan zal die heel laag zijn, anders zouden niet de helft van de mensen dat doen (veel meer dan in Nederland of Duitsland).

Overigens heb ik al vaak iemand in de tweede rijstrook ingehaald door van de eerste naar de derde te gaan en direct daarna terug naar de eerste. In Duitsland zie je mensen dan wel naar rechts gaan, in Zwitserland heb ik dat nog nooit meegemaakt. Een beetje de Zwitserse eigenwijsheid: als iemand ze op zoiets wijst, dan willen ze helemaal laten zien dat ze zich van niemand iets aantrekken.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door Attietattie » wo 01 mei 2013, 17:47

De eerste rijstrook is de meest linkse he...

RVV 78 lid 2
2.Bestuurders die de doorgaande rijbaan verlaten en daartoe een uitrijstrook volgen, zijn ter hoogte van de daarin aangebrachte pijlen verplicht om de richting te volgen die de uitrijstrook waarop zij zich bevinden, aangeeft.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5473
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [VIDEO] Wouters Visiondrive

Bericht door marcel » wo 01 mei 2013, 18:16

Attietattie schreef:De eerste rijstrook is de meest linkse he...
Ja, ik tel vanaf de rechter, 'standaard' rijstrook.
Bestuurders die de doorgaande rijbaan verlaten en daartoe een uitrijstrook volgen, zijn ter hoogte van de daarin aangebrachte pijlen verplicht om de richting te volgen die de uitrijstrook waarop zij zich bevinden, aangeeft.
Dat zegt niets over bestuurders die al rechts reden en op de doorgaande rijbaan (willen) verdergaan, en ook niets over iemand die op een rechtdoorstrook rijdt en wil afslaan.

Plaats reactie