[VIDEO] filmpjes lebre7

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

[VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » vr 17 mei 2013, 17:35

Ik ben er ook maar eens aan begonnen, een eigen topic. Ik heb al enkele video's gepost, maar het is misschien handig om alles centraal te hebben.

De al eerder geposte video's:
SPOILER: TOON

De weg vol met fouten (begin @ 1.55): [youtube]j6s3wR7kxDU[/youtube]

De slingerende caravan
[youtube]eYAAVv_vces[/youtube]
Filmpje van gister:
Door werkzaamheden aan de Zwanensingel in Vlaardingen is het niet mogelijk om vanuit de wijk Holy naar Schiedam-Noord te rijden. De enige mogelijkheid is (sinds afrit Schiedam Noord deels is afgesloten) via deze route. Dit veroorzaakt oponthoud bij de verkeerslichten, maar daar moet je creatief mee omgaan. :)
[youtube]s8cM9n6xHuU[/youtube]

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door mavas » vr 17 mei 2013, 19:52

Ha, dat zie ik op een locatie bij mij in de buurt ook vaak gebeuren. En het mooie is, dat het geheel legaal is. :)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14382
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Attietattie » vr 17 mei 2013, 21:16

Haha! Slim.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door mhkamp » vr 17 mei 2013, 21:31

mavas schreef:Ha, dat zie ik op een locatie bij mij in de buurt ook vaak gebeuren. En het mooie is, dat het geheel legaal is. :)
Oké, het is legaal, maar wekt giga veel irritatie op bij medeweggebruikers. Bij Assen doen ze het ook als men van de N33 af komt en de A28 op moet. Vrachtwagens kunnen moeilijk oversteken met dit als gevolg. Dan kom je er nóg moeilijker tussen.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Rene » vr 17 mei 2013, 22:16

mhkamp schreef:Oké, het is legaal, maar wekt giga veel irritatie op bij medeweggebruikers.
Misschien dat die medeweggebruikers dan ook eens slim moeten gaan doen ? Wat hier gebeurt is volstrekt legaal, er is geen sprake van "op het laatste moment ervoor gooien", zoals bij afstrepingen op de snelweg. Als ik op die manier dagelijks 5-10 minuten kan besparen, zou ik het ook doen. Laat het klootjesvolk wat slaafs rijdt zonder na te denken maar lekker stilstaan.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door mhkamp » vr 17 mei 2013, 22:29

^^ Als iedereen dat gaat doen is het hek van de dam, ja. Ach, daar komt vast nog wel een regeltje voor. :shutup:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » vr 17 mei 2013, 22:50

In principe is het nu hier tijdelijk zo druk, door de afsluiting van een andere route. Alleen door deze actie wordt de capaciteit van de linksafslaande beweging vergroot, al is dit natuurlijk op deze manier niet wenselijk. De medeweggebruikers hoeven zich wat mij betreft niet te irriteren, zij kunnen dit ook gewoon doen. Het wordt dan vanzelf weer aantrekkelijker om aan te sluiten.

Ik had er overigens niet op gerekend dat ik groen had na het keren, dat was een mooie meevaller. 8-)

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » di 28 mei 2013, 0:10

een teasertje:

Afbeelding

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » di 28 mei 2013, 10:07

Maandag 27 mei gebeurde er een ongeluk met een motorrijder op de A13. Ik reed hier enkele minuten nadat dit gebeurd was langs. Zoals je ziet sluit de spitsstrook net (de groene pijlen vallen weg en de kantelwalsen staan nog open). Tevens een redelijke rood kruisnegatie.[youtube]WfUCkX1zP48[/youtube]
http://www.omroepwest.nl/nieuws/27-05-2 ... -bij-delft

Ik ga trouwens denk ik maar een dashcam kopen met meer pixels, minder schokken en geen gaten tussen clips. Iemand misschien nog tips welke?

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14382
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Attietattie » di 28 mei 2013, 10:28

De GPS Car Cam van Allcam of de Lucas van Carmera. Beide betaalbaar en beide vrijwel even goed.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door mhkamp » di 28 mei 2013, 10:49

lebre7 schreef:Ik ga trouwens denk ik maar een dashcam kopen met meer pixels, minder schokken en geen gaten tussen clips. Iemand misschien nog tips welke?
Verspringt inderdaad vaak. Zou je niet eens in de instellingen kunnen kijken of de tijd van het te maken filmpje langer kan. Die van mij kan ik kiezen tussen 5, 10 en 15 minuten.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Wesso » di 28 mei 2013, 13:15

Bij zowel telefoon-apps als dashcams (zoals die van Chris) moet je vaak de lengte van de clips instellen. Ik heb tussen de clips door ook een halve seconde zonder beeld. Dat is wel irritant voor de kwaliteit van de wegenvideo. Maar als je continu zou filmen wordt het filmpje nogal groot en moeilijker te verwerken.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14382
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Attietattie » di 28 mei 2013, 15:30

^^ Heb ik geen moeite mee. Mijn filmpjes zijn allen maximaal een uur lang en dat bewerkt bij mij prima. Als je Live Moviemaker gebruikt, kan je ergens een vinkje uit zetten waardoor hij de film niet helemaal inlaadt (als dat een woord is).
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door keokiracer » di 28 mei 2013, 15:38

Attietattie schreef:Als je Live Moviemaker gebruikt, kan je ergens een vinkje uit zetten waardoor hij de film niet helemaal inlaadt (als dat een woord is).
Wijs eens aan aub :worship:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14382
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Attietattie » di 28 mei 2013, 15:59

Instellingen, geavanceerd, video's voorbereiden voor snellere bewerking. En die dan dus uitvinken, voor snellere bewerking. :nuts:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » wo 29 mei 2013, 1:10

Bedankt voor de tips allemaal. De prijzen van die cams vallen me nog best tegen. :( Voorlopig stel ik dat maar even uit totdat ik een nieuwe auto heb. Ik ga nu wel aan de slag met een nieuwe (iOS-)app. Deze heeft legio meer mogelijkheden. Ik kan hiermee in verschillende resoluties filmen en de frames veranderen en deze geeft minder meuk op 't scherm (gps coördinaten & g-krachten bijv.). Nog even uittesten in de praktijk. :)

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14382
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Attietattie » wo 29 mei 2013, 6:38

Welke app?? Ik heb nog een iPhone liggen maar het irriteert me dat ik de resolutie niet in kan stellen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Wesso » wo 29 mei 2013, 10:13

^^ Met Carcorder kan je ook de resolutie instellen. Het zijn wel clips van maximaal 15 minuten. Kost minder dan 2 euro in de App Store.
Laatst gewijzigd door Wesso op wo 29 mei 2013, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » wo 29 mei 2013, 10:19

De app heet iSymDVR. De Lite versie kan enkel op 1080p filmen, maar de full-version in meer resoluties. Tevens kan je de fps aanpassen. Deze kost echter €2,69
SPOILER: TOON

Afbeelding
[youtube]YPrl6WQrhFA[/youtube]
Langzamer rijden is opzich niet erg, alleen bij deze bestuurder klopt het totaalbeeld niet echt. (Dit is nog de oude app ;) )

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14382
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Attietattie » wo 29 mei 2013, 11:17

Het is een beetje tegen mijn principes om voor iOS-apps te betalen, maar ik zal het eens checken. Dank voor de info.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » wo 05 jun 2013, 0:13

Nieuwe app, nieuw filmpje
[youtube]vNUPTnSdEPU[/youtube]
Het filmpje zelf is niet heel bijzonder, maar zoals je ziet is het beeld een stuk beter. Het is echter nog zeer schrokkerig, vooral bij hogere snelheden. Dit komt doordat de telefoon te ver van de zuignap zit (te lange arm). Kunnen jullie mij misschien iets aanraden om dit te verhelpen. (En bij een nieuwe, welke dan). Telefoon is een iPhone 5.

Enne, die flitsende start was ook een test. :dyn_hyp:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14382
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Attietattie » wo 05 jun 2013, 0:46

De enige tip die ik kan geven (zonder jouw opstelling te hebben gezien): zorg ervoor dat je telefoon HANGT. Dus de houder ONDER de zuignap. Dat verschil is bij mij heel groot gebleken. En inderdaad, een zo kort mogelijke arm.

Een andere tip: een betere (andere) telefoon kopen. ;) Niet dat ik wat dat betreft een goede heb, maar mijn oude, gare Nokia N95 heeft wel een stabilisator en dat merk je.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door mavas » wo 05 jun 2013, 1:04

lebre7 schreef:Het filmpje zelf is niet heel bijzonder, maar zoals je ziet is het beeld een stuk beter. Het is echter nog zeer schrokkerig, vooral bij hogere snelheden. Dit komt doordat de telefoon te ver van de zuignap zit (te lange arm). Kunnen jullie mij misschien iets aanraden om dit te verhelpen. (En bij een nieuwe, welke dan). Telefoon is een iPhone 5.
Zeer goed beeld zeg! Heb je een flexibele arm op je houder? Zo ja, neem er 1 die niet te buigen is, dat werkt zeer goed.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » wo 05 jun 2013, 11:51

Op dit moment heb ik deze houder : http://www.mobilefun.nl/30552-supergrip ... houder.htm
Deze voldoet prima voor navigatie e.d., maar voor filmen niet echt. Dan neem ik aan dat dit een stuk beter is: http://www.mobilefun.nl/28920-omniholde ... houder.htm

Overigens hier zie je echt heel goed hoe erg het trillen is, het laatste stuk houd ik m tegen met de hand. [youtube]9_A6iNbzxRA[/youtube]

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Wesso » wo 05 jun 2013, 12:40

lebre7 schreef: Dan neem ik aan dat dit een stuk beter is: http://www.mobilefun.nl/28920-omniholde ... houder.htm
Die heb ik ook geprobeerd, maar ik vind 'm te trillerig. Voor andere apparaten is het wel geschikt vanwege die handige zuignap ;)

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » vr 07 jun 2013, 0:03

Pfff nou nou, vandaag zat het niet echt mee. De bewerking is belabberd, mijn bewerkingssoftware deed weer eens niet wat ik wilde. En per ongeluk heb ik ook nog een deel van de opname gewist. :dontknow:

[youtube]sh-Acxa6JG8[/youtube]

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door mhkamp » vr 07 jun 2013, 0:21

Het muziekje alleen al :lol: Hoe lang heb je nu in werkelijkheid staan wachten voor die spoorbomen?
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door petervdveen » vr 07 jun 2013, 1:22

man man man..
Stonden die treinen met z'n alle te wachten daar ofzo? ;-)
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Snelwegfreak » vr 07 jun 2013, 1:27

Dat is echt niet normaal meer. Ben heel benieuwd hoeveel minuten je er nou daadwerkelijk stond. Trouwens dat weggetje erna heeft ook wel erg veel verkeer als je kijkt naar hoe vreselijk smal dat hij is. Sluipverkeer?
Enne gojje mins blieft altied leave.

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » vr 07 jun 2013, 6:59

Ik heb er zeker 10 minuten stil gestaan. Het leek erop of die overweg in storing was. De treinen reden stapvoets de overweg over en ze typhoneerden ook. Let ook goed op de lampen van de overweg, deze leken een soort zwak te worden.

Wat mij nog het meest irriteerde was het rijgedrag van de bestuurder van het busje na de overweg, en de twee auto's die achteruit moesten voor mij (en nog 4 anderen achter mij). Allemaal zo opgefokt... Doe eens lekker relaxed! :nuts:

Sluipverkeer, zeker. De A20 en A13 stonden redelijk vast.

Plaats reactie