[VIDEO] filmpjes lebre7

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Mark » vr 07 jun 2013, 7:43

Probleem is ook dat je op een erg druk baanvak zit waar de treinen eigenlijk op zo'n 5-6 minuten van elkaar rijden. Een kleine vertraging door wat voor reden dan ook zorgt al snel voor een colonne aan treinen op het spoor en dus dit soort situaties...

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Wesso » vr 07 jun 2013, 11:15

Kortom: file op de A13, file op de sluiproute en file op de spoorlijn. Ik zag zelfs nog een omgeleide (binnenlandse) Fyra voorbijkomen.
Lijkt me ook geen fijne route met die poller en de smalle stukjes asfalt. Ik kan wel begrijpen dat je voor zo'n hopeloos muziekje hebt gekozen :mrgreen:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door mavas » vr 07 jun 2013, 11:28

Vermakelijk filmpje! Die witte bestelauto die nog even de rode auto inhaalt is ook verbijsterend.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » vr 07 jun 2013, 23:49

Wesso schreef:Kortom: file op de A13, file op de sluiproute en file op de spoorlijn. Ik zag zelfs nog een omgeleide (binnenlandse) Fyra voorbijkomen.
Lijkt me ook geen fijne route met die poller en de smalle stukjes asfalt. Ik kan wel begrijpen dat je voor zo'n hopeloos muziekje hebt gekozen :mrgreen:
De "fyra" is de trein Den Haag - Brussel. ;) De route valt best mee, het is redelijk te doen. Enkel het stuk door het dorp heen is vervelend door het slechte zicht en de weinige passeermogelijkheden.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Vinny » za 08 jun 2013, 9:11

Mark schreef:Probleem is ook dat je op een erg druk baanvak zit waar de treinen eigenlijk op zo'n 5-6 minuten van elkaar rijden. Een kleine vertraging door wat voor reden dan ook zorgt al snel voor een colonne aan treinen op het spoor en dus dit soort situaties...
Als een overweg meer dan 5 minuten in gesloten toestand is, dan wordt er een automatische overwegstoring aangemaakt, en gaan treinen stapvoets rijden. Dit is veiligheid, omdat de praktijk heeft aangetoond dat mensen dan ongeduldig worden en om de slagbomen heen gaan shalomen. Als de treinen 140 blijven rijden is het einde verhaal voor die ongeduldige mensen. Dan kun je ze als pannenkoek van de rails gaan schrapen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Davy » za 08 jun 2013, 9:25

lebre7 schreef:De treinen reden stapvoets de overweg over en ze typhoneerden ook. Let ook goed op de lampen van de overweg, deze leken een soort zwak te worden.
Typhoneerden?? :dontknow:

Wat die lampen betreft, dit komt omdat het LEDs zijn, dit zie je vaker bij videofilmpjes.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Wouter N14 » za 08 jun 2013, 9:55

^^ Typhoon = treinclaxon Afbeelding
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Wesso » za 08 jun 2013, 10:19

lebre7 schreef: De "fyra" is de trein Den Haag - Brussel. ;)
Dat was de Fyra tussen Amsterdam en Brussel. En de "binnenlandse Fyra" met trage locomotief is inmiddels weer omgedoopt tot NS Hispeed ;)
Vinny schreef:de praktijk heeft aangetoond dat mensen dan ongeduldig worden en om de slagbomen heen gaan shalomen
Hoe moet ik me dat voorstellen? Gaat dat met eerbiedige knikjes? :lol:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Rene » za 08 jun 2013, 10:27

Wouter N14 schreef:
Daviedoff schreef:Typhoneerden?? :dontknow:
Typhoon = treinclaxon Afbeelding
Dat weten we, ja. Zo'n apparaat heet een tyfoon, maar daar kun je niet zomaar een werkwoord van maken. Dat wordt dan gewoon "de tyfoon gebruiken". Overigens mag "fluiten" ook nog altijd - dat staat trouwens ook op de borden op de baan bij onbewaakte overwegen. (F van "fluiten").

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » za 08 jun 2013, 10:46

De binnenlandse trein over de HSL heet voorlopig nog de fyra. Dat deze naam niet meer wordt gebruikt in reclames wil niet zeggen dat de trein Amsterdam - Breda geen Fyra meer heet. De trein Den Haag-Brussel (zeker geen Amsterdam) is enkel de vervanger van de fyra, echter heet deze weer niet zo. ;)

Overigens zie je in het filmpje dus ook al dat mensen de overgang oversteken. Slim bedacht om na 5 min de overweg een storing te laten melden.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Wouter N14 » za 08 jun 2013, 11:17

@ Rene, sorry hoor :roll:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » vr 05 jul 2013, 15:59

De laatste tijd waren er geen filmpjes van mij, omdat ik hiermee gestopt was omdat deze simpelweg te trillerig waren. Ik was van plan een nieuwe camera te kopen, en afgelopen week heb ik dat dan ook gedaan. Hieronder een nieuw filmpje. Deze keer zijn het wat lagere snelheden. :mrgreen:

Het zijn beelden van een omleiding die is ingesteld i.v.m. de bouw van het viaduct van de A4.
[youtube]AuJsFDtwNc8[/youtube]
(De lens was overigens een beetje beslagen zag ik toen ik thuiskwam)

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Wesso » vr 05 jul 2013, 17:23

Ik moest even kijken wat er onderin beeld zit, maar dat is je voorband 8-)
Mooi stabiel beeld zeg! Welke camera gebruik je?

Oude mannetjes die staan te kijken naar werkzaamheden is voor mij heel herkenbaar. Hier in Waddinxveen stonden ze bij de reconstructie van de hefbrug en omliggende wegen. En nu bij de bouw van het nieuwe centrum, dat vorm begint te krijgen. Ach ja, je moet wat op je oude dag... :lol:

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » do 15 aug 2013, 23:11

Het heeft een tijd geduurd, maar ik heb weer filmpjes. Dit keer een heuse wegenfilm! Ik heb met mijn GoPro (sorry Wesso, ik had je bericht niet gezien :oops: ) films gemaakt tijdens mijn vakantie. Het gefilmde materiaal is alsvolgt: OWN Frankrijk in de buurt van Orléans, A10 Orléans-Châtelleraut, A63 Biarritz - grens, AP-8 grens - San Sebastian.

Het OWN van Frankrijk had ik al eerder geüpload, ...
SPOILER: TOON

[youtube]EKxrMDohvqw[/youtube]
... maar nu heb ik ook een deel van de A10 af. Het gaat om het gedeelte Orléans - Tours. Het zijn de eerste echte wegenvideo's van mij, dus graag jullie feedback! Wat missen jullie, gaat het te snel e.d., beroerde muziek enz.? Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
[youtube]xiQLVQqGVuA[/youtube]
Op moment van posten is de max 720p, maar als YouTube een beetje verwerkt zal 1080p beschikbaar zijn. ;)

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Wesso » vr 16 aug 2013, 11:25

lebre7 schreef:Ik heb met mijn GoPro (sorry Wesso, ik had je bericht niet gezien :oops: ) films gemaakt tijdens mijn vakantie.
Als dit de reden was van het uitblijven van een reactie, ga ik daar zeker niet mee zitten ;)

Ik vond het leuk om ze te bekijken. Eindelijk eens een camera aan de buitenkant van de auto. Dat geeft meteen een mooier beeld, aangezien een camera achter glas niet de natuurlijke kleuren kan weergeven. Ik zou hem alleen wel iets verder naar voren plakken (op de motorkap). Wat de muziek betreft, zijn het niet altijd mijn favoriete nummers maar smaken verschillen. De vakantiesfeer zit er in elk geval goed in. Het tweede nummer van de A10 hou ik in gedachten voor mijn time-lapse van de vakantie 8-)

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Attietattie » vr 16 aug 2013, 11:38

Time-lapse? Ik film de hele vakantierit gewoon hoor. 8-)
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » vr 16 aug 2013, 12:59

Wesso schreef:Als dit de reden was van het uitblijven van een reactie, ga ik daar zeker niet mee zitten ;)

Ik vond het leuk om ze te bekijken. Eindelijk eens een camera aan de buitenkant van de auto. Dat geeft meteen een mooier beeld, aangezien een camera achter glas niet de natuurlijke kleuren kan weergeven. Ik zou hem alleen wel iets verder naar voren plakken (op de motorkap). Wat de muziek betreft, zijn het niet altijd mijn favoriete nummers maar smaken verschillen. De vakantiesfeer zit er in elk geval goed in. Het tweede nummer van de A10 hou ik in gedachten voor mijn time-lapse van de vakantie 8-)
Merci! :top: Ikzelf vind als ik 'm op de motorkap zet, dat tie dan te laag zit. Als er een auto voor je rijdt, zit je naar de achterkant te kijken. Op het dak kijk je eroverheen, maar nadeel is dan wel dat je weer een deel van de auto ziet.

Inmiddels ben ik met deel 2 begonnen, deze is een stuk spannender dan deel 1. :p

Attietattie schreef:Time-lapse? Ik film de hele vakantierit gewoon hoor. 8-)
Hoeveel GB draag jij bij je de hele vakantie? :dyn_hyp: :p

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Snelwegfreak » vr 16 aug 2013, 13:42

Mooie video! Ik zie dat de camera buiten de auto hangt. Ben je niet bang dat de bevestiging door de rijwind losraakt en je je camera kwijt bent?
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door keokiracer » vr 16 aug 2013, 13:51

Snelwegfreak schreef:Mooie video! Ik zie dat de camera buiten de auto hangt. Ben je niet bang dat de bevestiging door de rijwind losraakt en je je camera kwijt bent?
Heb jij enig idee hoe goed die zuignappen van GoPro's zijn? Ik heb wagens gezien die tegen een rots knalden, 3x een salto maakten en terwijl die dat deed tegen een boom eindigde en de GoPro zat nog vast aan de auto.
En niemand was ernstig gewond

Het geeft wel een mooi beeld zo vanaf het dak van de auto :yesyesyes:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Mark » vr 16 aug 2013, 22:07

De zuignappen blijven ook zitten bij hogesnelheidstreinen à 250-300 km/u kan ik je vertellen. Buitenkant wel te verstaan (2 zuignappen).

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Attietattie » za 17 aug 2013, 0:56

lebre7 schreef:
Attietattie schreef:Time-lapse? Ik film de hele vakantierit gewoon hoor. 8-)
Hoeveel GB draag jij bij je de hele vakantie? :dyn_hyp: :p
Als iemand wil stoppen voor een peuk, broodje, plaspauze of benenstrekkerij start ik mijn laptop op en haal ik er 4u film vanaf. ;)

Mijn zuignap durf ik er ook niet zomaar af te trekken. Bang dat ie mijn voorruit mee trekt. Nee, die dingen zitten voldoende vast.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » wo 21 aug 2013, 20:52

Hebben jullie nog een deuk in jullie auto, dan kom ik wel even langs (video). :mrgreen:

[A10] Tours - Sainte Maurice de Touraine
[youtube]cb1jVMBfFpo[/youtube]
Deel 2 is inmiddels klaar! Van de A10 was dit 't, volgende wordt zeer waarschijnlijk de A63 in Frankrijk. Enjoy! :dyn_hyp:

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7885
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Jackbauer1350 » do 29 aug 2013, 19:30

Mooie filmpjes. :top:

Grappig dat ze in Frankrijk onderbroken kantlijnen gebruiken ipv een doorgetrokken streep. En wegnummers op de knooppuntborden ipv de naam van het knooppunt.

Sophie
expressweg
Berichten: 3444
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Sophie » zo 01 sep 2013, 13:03

Als er een naam is voor het knooppunt, staat hij ook op de borden. Maar namen zijn er niet vaak, alleen rond Metz vind je ze bijna overal.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » ma 09 sep 2013, 23:09

Nieuw filmpje!

D810 - Biarritz
[youtube]kLGWRugGHEA[/youtube]

Filmpje van de route opweg naar de snelweg. Opgenomen in Biarritz. Niet de hele film gaat over de D810 ;)

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » di 10 sep 2013, 23:00

[A63] Biarritz - Irún
[youtube]QO0KFS5Qx1Y[/youtube]

En dan de snelweg zelf. Ikzelf vond dit wel een redelijke substandaard snelweg voor Franse begrippen. De weg oogde smaller, veel afvallende rijstroken/korte stukken van 3 rijstroken en afwijkende markeringen. Überhaupt vond ik de A63 een niet al te relaxte weg, voornamelijk door de vele tolstations.

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » wo 29 jan 2014, 14:57

*Blaast wat stof weg*

Afgelopen periode had ik het zeer druk, en had ik geen tijd om verder te gaan met het bewerken van de video's. Gelukkig heb ik nu weer meer tijd en heb ik weer twee filmpjes gemaakt.

Spanje: [AP-8] Franse grens - Donostia San Sebastián
[youtube]BH46ybRnPuk[/youtube]

Het tweede filmpje:
[youtube]iB3IvlQVrl0[/youtube]
Laatst gewijzigd door lebre7 op vr 28 mar 2014, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » vr 28 mar 2014, 16:12

Nieuwe filmpjes van afgelopen dinsdagmiddag. Op de hele route had ik de verkeerslichten goed meezitten. :)

A12 - Utrechtsebaan
[youtube]3aENcmOZLYQ[/youtube]

N470 - Delft-Zoetermeer
[youtube]7s1h32u44Lw[/youtube]

RING Zoetermeer
[youtube]vMCwr5Fuze4[/youtube]

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door Mark » vr 28 mar 2014, 20:11

Een RDI met gele achtergrondschilden als een TDI. Ik dacht dat RDI's altijd zwart waren?

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [VIDEO] filmpjes lebre7

Bericht door lebre7 » zo 30 mar 2014, 22:05

Ja, die RDI is nogal een apart ding. Het is een beetje knullig neergezet,de stopstreep is een dun geel lijntje.

Plaats reactie