Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door boe! » di 28 mei 2019, 20:24

Ik heb mijn DOD-dashcams steeds bij bol.com gekocht, maar blijkbaar gaat de verkoop tegenwoordig alleen nog via wederverkopers.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Attietattie » wo 29 mei 2019, 1:15

mavas schreef: di 28 mei 2019, 18:53 Weet iemand waar je DOD-dashcams nog kunt krijgen?
Clique
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door mavas » wo 29 mei 2019, 9:32

Attietattie schreef: wo 29 mei 2019, 1:15
mavas schreef: di 28 mei 2019, 18:53 Weet iemand waar je DOD-dashcams nog kunt krijgen?
Clique
Da's wel een oude, maar feitelijk heb je gelijk.
Nieuwe types kan ik in ieder geval niet zo 1 2 3 vinden ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

frobet
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 23 jun 2019, 18:24

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door frobet » do 27 jun 2019, 23:28

Ik wil een dashcamera die dringend in mijn auto is geïnstalleerd. Ik ben op zoek naar twee soorten. Dit zijn de Ventrue N2 Pro en Rexing V1. Heeft iemand een idee van deze twee?
Laatst gewijzigd door frobet op vr 28 jun 2019, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Wesso » do 27 jun 2019, 23:55

Puur uit nieuwsgierigheid ben ik wat gaan zoeken op Youtube naar de Vantrue N2 Pro. Het is een dual dashcam, maar deze filmt twee kanten op vanuit één apparaat. Je ziet dan het auto-interieur i.p.v. het verkeer achter je (ook leuk, maar dan voor vloggers). Verder is ie niet erg discreet te monteren vanwege alle onderdelen die eraan zitten.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door mavas » do 02 jan 2020, 10:30

Belangrijk bericht voor iedereen die in België filmt:
https://tweakers.net/nieuws/161682/belg ... hcams.html
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door de_Aristocraat » do 02 jan 2020, 14:49

Hoe zit het eigenlijk met materiaal wat je 10 jaar geleden hebt geschoten, bijv. in België of andere landen waar het gebruik (publiceren) van dergelijke beelden verboden is?

1. Je hebt het 10 jaar geleden gefilmd en gepubliceert, moet je het dan alsnog gaan verwijderen, ook als het toen nog niet verboden was?
2. Je hebt 10 jaar geleden gefilmd en publiceert het nu, is dat nu verboden?

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Piles » za 19 sep 2020, 12:18

Begin dit jaar een nieuwe auto, dus beide dashcams omgehangen. Alleen m'n stickers plakken niet goed meer op het raam en ik heb geen nieuwe meer...
Weet iemand waar je van die plakkers kan halen? Gewoon dubbelzijdig tape lijkt me niet goed (en is lelijk).

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Attietattie » za 19 sep 2020, 12:31

Dubbelzijdige tape is wel goed en is net zo lelijk als jij het afsnijdt/aanbrengt.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Piles » za 19 sep 2020, 13:30

^^ Ging me meer om de kleur. Ik heb alleen beige en wil zwart. Maar als het voor de dashcam / ruit niet uitmaakt, dan ga ik er verder ook geen geld en tijd aan verspillen: tape it is :top:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Wesso » za 19 sep 2020, 18:20

^^ Ik heb het Viofo kliksysteem i.c.m. 3M VHB pads (dubbelzijdig) op de ruit. Dat is heel stevig en vrij dik spul. Het enige nadeel is dat je een krabber en veel kracht nodig hebt om ze er weer af te krijgen.

Te vinden op eBay, trefwoorden '3M VHB' of '3M dashcam'. Voor tien euro all-in (of minder als je goed zoekt) heb je een aardige voorraad.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Jeff » za 10 okt 2020, 13:53

Iemand hier die een Blackvue gebruikt?

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Robonus » vr 30 apr 2021, 11:17

Ik heb voor mijn verjaardag van m'n vriendin een nieuwe dashcam gekregen aangezien die oude vrij vaak uitviel of beelden niet had opgenomen.
Aangezien Ega daar niet niet veel verstand van heeft, toch maar het type zelf uitgezocht.

Ik had eerst mijn zinnen gezet op een 4K dashcam, met als argument dat je dan op beelden kan inzoomen, met behoud van scherpte, als in de verte iets gebeurt. Na erg veel modellen vergeleken te hebben blijkt dat bijna alle 4K dashcams niet beter scoren dan 2K dashcams. Doordat er meer beeldpunten op de sensor worden gepropt worden die kleiner, en nemen ze per stuk minder licht op. Gevolg, veel meer ruis. Enkel in een stilstaande auto, die beelden opneemt van andere stilstaande auto's zal de kwaliteit beter zijn.
Vooral snachts is de kwaliteit van 4K bedroevend.

Uiteindelijk ben ik bij het merk Viofo uitgekomen die de afgelopen 2 jaar op bijna alle vergelijkingssites als beste uit de bus komt. De A129 plus duo heeft 2K voor, en HD achter, met een enorm hoge bitrate, die zorgt dat de beelden niet alsnog erg gecomprimeerd worden bij het wegschrijven naar de SD kaart. Hieronder wat vergelijkingsbeelden van youtube waarbij het beeld stil werd gezet, en er dus geen extra youtube compressieverschil in zit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wat kennelijk ook belangrijk is, is een goeie SD kaart die specifiek gemaakt is voor 24/7 home security of dashcams. Deze zijn speciaal gemaakt voor het continu overschrijven van de inhoud. Normale SD-kaarten gaan daar al vrij snel op stuk, waardoor je steeds error's krijgt bij het wegschrijven naar de kaart (misschien was dat ook wel het probleem van de oude dashcam). Heb uiteindelijk een SanDisk High Endurance 256 GB kaart aangeschaft. Ter vergelijking, die kan tot 10.000x zo lang mee dan overige high speed SD kaartjes. Daar ook genoeg over opgezocht en het is echt geen marketingpraatje.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Chris » zo 02 mei 2021, 15:57

Ik had bovenstaand bericht nog niet gezien, maar ik heb net de Viofo A129 Pro besteld. Ik zag ook die verschillen in kwaliteit, mijn voornemen is vooral om op 1440p te gaan filmen, aangezien dat met 60 fps kan. Ik wil kijken of dit ook een vervanging kan zijn voor de GoPro Hero 7 Black voor mijn wegenvideo's, aangezien die nogal snel oververhit raakt als je op een hoge resolutie en 60 fps filmt.

Ik vond de Viofo eigenlijk onwaarschijnlijk goedkoop gezien het feit dat veel andere merken een stuk duurder zijn voor 4K. Ik heb ook gekeken naar de BlackVue DR900S, maar die heeft op 'extreme 4K' maar een bitrate van 25 mbps, en op regulier maar 12 mbps. Dat is niet echt 4K maar eerder een opgeschaalde resolutie. Op dashcamtalk werd daar ook over geklaagd. De Viofo heeft een bitrate van 60 mbps in de hoogste stand en dat is meer vergelijkbaar met GoPros van 350-400 euro. Dus ik ben wel benieuwd.

Wat ik ook een pro vond bij de Viofo is dat deze een kleinere kijkhoek heeft. Ik vind dat veel dashcams een veel te brede kijkhoek (FOV) hebben, een heel breed fisheye beeld is niet per sé beter en sowieso ongewenst voor het doel dat ik heb.

Je moet eigenlijk het verkooppraatje overslaan en kijken naar de handleiding waar de specificaties in meer detail in staan. Zo kon de BlackVue op 4K slechts in bestanden van 1 minuut filmen. Als je een vakantie opneemt heb je dus vele honderden bestanden.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Robonus » ma 03 mei 2021, 7:08

Inderdaad, bitrate is is een ondergeschoven kindje qua specs, maar wel heel belangrijk. Ik heb heel veel ervaring gelezen op Dashcamtalk, en de 4k camera's hebben wel de neiging om oververhit te raken in warme gebieden, vooral met de parking modus waarbij je 24/7 filmt zonder koeling van je voorraamblower. Maar die functie gebruik ik sowieso niet.

Wat mij verteld is, is dat als je voornemens ben op 1440p te filmen, je dat beter met een native 1440p sensor kan doen omdat je anders altijd pixelverschaling hebt. Qua bitrate geeft 60 fps meer data dus moet dat in de meeste gevallen meer gecompressed worden waardoor in de meeste gevallen 30 fps meer scherpte geeft. 60 FPS geeft wel een vloeiender beeld natuurlijk.

thread op dashcamtalk waar 30 t.o.v. 60 fps wordt besproken met gevolgen CPL filter (gaat meer om de scherpte/leesbaarheid van details):
https://dashcamtalk.com/forum/threads/a ... fps.44280/

If you want to record 2K, it is better to use a 2K sensor, so there is 1 sensor pixel for each image pixel. Using a 4K sensor for 2K recording means that for each image pixel there is 1.something sensor pixels, not an exact division by 2, so you cause some image blurring when scaling the image. Also 4K sensors are normally a little less sensitive than 2K sensors so will have a little more motion blur.

The readability may differ since 60fps will need a higher bitrate to store all the frames. If the bitrate used is the same for both then readability may be worse on the 60fps since it is using more bitrate for temporal resolution leaving less for spatial resolution. No cameras give twice the bitrate for 60fps, or anywhere near that.
60fps makes better movies because the movement looks smoother, but it adds little to the information needed from an accident camera, and on many cameras the increase in bitrate for the 60fps mode is inadequate to avoid an increase in image pixelation.

Chris schreef: zo 02 mei 2021, 15:57
Ik vond de Viofo eigenlijk onwaarschijnlijk goedkoop gezien het feit dat veel andere merken een stuk duurder zijn voor 4K.
Ik ben erg tevreden over de algehele kwaliteit. De M3 raamstickers plakken erg goed en de kwaliteit van de kabels is zeer degelijk. Je krijgt er zelfs allerlei clips bij om de kabel naar de achterkant op te hangen als je die niet achter bekleding kan wegwerken (zoals bij een werkbusje o.i.d.)
Het overzetten van video's via wifi naar de telefoon heb ik 1x geprobeerd en werkt wel, maar gaat niet erg snel. SD kaartje eruithalen lijkt me sneller in dat geval, vooral als je meerdere video's wil overzetten. Ik heb niet de CPL filter set meebesteld. Ik heb nog de CPL filter van de oude camera, en ga die met een 3d-geprintte adapter erop klikken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Chris » wo 12 mei 2021, 17:33

Ik heb de Viofo A129 Pro inmiddels een tijdje geprobeerd. Ik vond het vanwege de bredere beeldhoek (FOV is niet in te stellen) en mindere stabilisatie niet een volwaardige vervanger voor mijn GoPro Hero 7 Black die ik gebruik voor timelapse video's. De beeldkwaliteit is wel goed.

Ik vond het wel apart dat de dashcam wordt geleverd met een mini-USB aansluiting. Dat is toch echt wel verouderd. Dat is ook de reden dat ik nu twee snoeren heb: voor de dashcam en de GoPro (USB-C). Ik heb nog gekeken of er een koppelstuk bestaat van mini USB naar USB-C maar heb dat zo snel niet gevonden. Het snoer was wel lekker lang, dus ik heb gekozen om de dashcam via de rubbers en langs de achterkant van de bestuurderstoel aan te sluiten op de 12V aansluiting in het midden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Chrysa » wo 19 mei 2021, 17:12

Die koppelstukken kan je voor een paar cent van Aliexpress halen.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door sven_engelen » vr 21 mei 2021, 16:58

Ik heb zojuist een GoPro Hero 8 met mounts en statief besteld bij Coolblue voor €325,- Cadeautje voor mezelf. Ik ga die vanaf nu als dashcam gebruiken aangezien ik mijn dashcam sowieso alleen gebruikte als ik wat speciaals ging filmen en niet voor dagelijks gebruik, vind ik het een goede aankoop. Mijn huidige dashcam heeft maar een matige beeldkwaliteit t.o.v. de GoPro aangezien de GoPro 4K 60FPS kan filmen. Morgen kan ik 'm ophalen en meteen testen. Resultaat zal ik later hier posten.
Svenlo

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door sven_engelen » zo 23 mei 2021, 1:22

Zoals beloofd en meer: Een review in het Engels over de GoPro. Wat bij mij vooral naar voren komt is dat het geen volwaardige camera is om je dashcam te vervangen als je de camera vast in je auto wil gebruiken. Het ding gaat niet aan als de auto start, heeft geen impact detectie etc. Maar om wegenvideo's te maken is dit ding alles wat je nodig hebt. Vooral de beeldstabilisatie is ge-wel-dig!
Link
En gelijk maar een ritje van Eindhoven naar 's-Hertogenbosch erbij om de test footage erbij te pakken.
Link
Svenlo

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Chrysa » vr 17 sep 2021, 23:09

Ik heb vlak voor de vakantie een Xaiomi 70mai Pro Plus gekocht voor 70 euro. Heb even een testfilmpje geedit naar 8x snelheid:
Link
Ik weet niet wat ik met een beeldverhouding van 4:3 moet, want ik kan dan kiezen uit het filmen van de lucht of de motorkap. Verder ben ik erg tevreden met de beeldkwaliteit. Hij kan filmen in 1440p 30fps, en de kleuren vind ik ook prima.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Wesso » vr 17 sep 2021, 23:40

Ik ben er niet kapot van. Voor hetzelfde bedrag of iets meer koop je een Viofo die wel gewoon in 16:9 opneemt en minder vervormt. Die Xiaomi lijkt wel een mislukt restproduct zo.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Chrysa » za 18 sep 2021, 0:12

Viofo heb ik ook gezien inderdaad. Ze hebben een dashcam voor €90 met vergelijkbare stats, ik zag de meerwaarde niet zo. Beelden bijknippen kan ik zelf ook nog wel.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Attietattie » za 18 sep 2021, 3:22

Ik ben het met Wesso eens. Er is niet één kenteken te lezen, terwijl de omstandigheden niet slecht zijn. Als het niet aan de bewerking ligt, zou ik dit toch een miskoop willen noemen. Ik heb ook nog ergens zo'n Viofo liggen en dat is volgens mij gewoon een prima camera. Was ik in ieder geval best tevreden over (ook al gebruik ik nu mijn DOD nog).

Kan trouwens ook liggen aan de veel te hoge beeldstand. Het kijkt heel vervelend en er komt waarschijnlijk ook veel teveel licht binnen. Ik snap dat je de motorkap niet in beeld wil hebben, maar mijn mening is dat je dat toch maar gewoon moet doen. Het is een enorm mooie omgeving, maar ik zet zo'n filmpje af.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door sven_engelen » za 18 sep 2021, 9:20

Voor €70 kun je wel beter krijgen inderdaad hoewel je beter wat meer geld er tegenaan kan gooien voor een betere camera... Ik vind ook die 4:3 verhouding alles behalve prettig om naar te kijken.
Svenlo

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Chrysa » za 18 sep 2021, 11:31

Attietattie schreef: za 18 sep 2021, 3:22 Ik ben het met Wesso eens. Er is niet één kenteken te lezen, terwijl de omstandigheden niet slecht zijn. Als het niet aan de bewerking ligt, zou ik dit toch een miskoop willen noemen. Ik heb ook nog ergens zo'n Viofo liggen en dat is volgens mij gewoon een prima camera. Was ik in ieder geval best tevreden over (ook al gebruik ik nu mijn DOD nog).

Kan trouwens ook liggen aan de veel te hoge beeldstand. Het kijkt heel vervelend en er komt waarschijnlijk ook veel teveel licht binnen. Ik snap dat je de motorkap niet in beeld wil hebben, maar mijn mening is dat je dat toch maar gewoon moet doen. Het is een enorm mooie omgeving, maar ik zet zo'n filmpje af.
Ik denk dat de kentekens aan de bewerking ligt, nu ik de originele bestanden terugkijk zijn die wel te lezen. Ik moet er alleen wel even voor inzoomen op mijn laptopschermpje:

Afbeelding
Dit is het tegemoetkomende busje op 38 seconden van het filmpje, maar dan in het originele bestand. Ik had het eindfilmpje geexporteerd op 720p, vandaar.

Ik ga vandaag even wat dingen proberen met de beeldstand, en de resolutie kan ook nog wat hoger. (Had hem op het laagst gezet omdat mijn vader graag de hele reisdag als een filmpje wilde, dus dan moeten de oude bestanden niet overschreven zijn...)

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Attietattie » za 18 sep 2021, 12:55

Dat is een enorm verschil. Doe maar een nieuw testfilmpje dan. ;)
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Robonus » zo 19 sep 2021, 11:56

Wat ook veel helpt is in YouTube op 1440p of hoger uploaden, ook al is het bijvoorbeeld 1080p. De compressie van YT is op 1080 echt drama.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Chrysa » zo 19 sep 2021, 19:09

Wanneer ik niet op mijn laptopje hoef te renderen en op een beperkte 4g-verbinding hoef te uploaden. :lol:

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door sven_engelen » zo 19 sep 2021, 22:39

Robonus schreef: zo 19 sep 2021, 11:56 Wat ook veel helpt is in YouTube op 1440p of hoger uploaden, ook al is het bijvoorbeeld 1080p. De compressie van YT is op 1080 echt drama.
Ik upload zelf op 4K maar dat is ook omdat mijn GoPro 4K kan filmen. Zelfs op een scherm dat dan niet 4K is, is de kwaliteit in 4K beduidend beter dan op 1080P.
Svenlo

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Algemene Dashcamdraad (aanschaf en ervaringen)

Bericht door Wesso » zo 19 sep 2021, 23:37

^^ Ik weet niet of dat handig is voor platformen zoals deze, waar embedded video's nog wel eens de boel vast laten lopen. Mijn Android TV heeft er ook moeite mee als de kwaliteit automatisch op hoog staat (= 4K bij jouw video's).

Plaats reactie