[FOTO] OWN Overijssel

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO] OWN Overijssel

Bericht door GuteFahrt » wo 06 nov 2013, 19:50

De weg is bij donker afgesloten. In de zomer dus een ruimere openstelling t.o.v. de winter. Zijn er eigenlijk meer wegen in Nederland die dit hebben vraag ik mij af?

In Duitsland ben ik op de Luneburger Heide wegen tegengekomen die helemaal niet vrij toegankelijk zijn voor gemotoriseerd verkeer. Bijvoorbeeld de weg naar het dorpje Wilsede. Alleen voor inwoners en bestemmingsverkeer. Als je naar de Wilseder Berg wilt, zul je moeten lopen/fietsen of met de huifkar, zoiets. De auto dien je op geruime afstand te houden.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [FOTO] OWN Overijssel

Bericht door boe! » wo 06 nov 2013, 20:32

GuteFahrt schreef:De weg is bij donker afgesloten.
Veel bossen zijn alleen toegankelijk tussen zonsopkomst en zonsondergang en daarmee ook alle (recreatieve) fietspaden en lokale weggetjes die daar lopen.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10945
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [FOTO] OWN Overijssel

Bericht door Willem » wo 06 nov 2013, 21:11

Wordt dat verbod nog gehandhaafd? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een bekeuring kreeg omdat hij/zij na zonsondergang in een bos was (en daar geen andere strafbare feiten pleegde).

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO] OWN Overijssel

Bericht door Coen Tunnel » wo 06 nov 2013, 22:10

^^ Een boswachter zou je daar een bekeuring voor kunnen geven. Maar ik vermoed dat boswachters normaal gesproken 's avonds en 's nachts ook niet in het bos rondlopen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] OWN Overijssel

Bericht door Chris » di 02 feb 2016, 14:34

Op de Rechterensedijk bij Dalfsen, tussen de N757 en de bocht 1 kilometer verderop komen passeerstroken voor vrachtwagens. Er is al jaren veel te doen om de veiligheid van deze weg, die betrekkelijk smal is en waar bomen direct naast de rijbaan staan zonder enige afscherming. Varianten zoals het kappen van de bomen of de bouw van een tweede rijbaan ernaast om het verkeer te splitsen zijn afgewezen. Er is zelfs een referendum over geweest. Nu komen er dus passeerhavens, maar alleen aan de noordkant. De aanbevolen optie was passeerhavens aan beide kanten, maar dat kost € 25.000,- meer en dat geld is er schijnbaar niet.

Over de weg rijden nogal wat vrachtwagens naar de boerderijen en het houtverwerkingsbedrijf Foreco.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17414
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [FOTO] OWN Overijssel

Bericht door Kaaiman » di 02 feb 2016, 15:00

Als het aan mij lag, had ik een verdubbeling gedaan, dus een nieuwe eenrichtingsrijbaan buiten de bomenrij.
Of een gefaseerde herplant door één bomenrij te kappen en een paar meter verderop te herplanten.
Of zelfs een gedeeltelijk nieuw tracé langs het spoor, tussen Dalfsen en de Dalmsholterweg.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO] OWN Overijssel

Bericht door Coen Tunnel » wo 03 feb 2016, 9:49

Deze weg heeft ook de bijzondere Vmax :A1-70: bubeko.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] OWN Overijssel

Bericht door Chris » wo 03 feb 2016, 11:04

Als ik me het goed herinner is het ook juist 70 op het smalle deel met de bomen 60 op het gemoderniseerde deel...

Het is een rare weg, de breedte is dermate dat het niet overduidelijk te smal is (en mensen dus 60-70 blijven rijden) terwijl je bij een groter voertuig echt weinig speling hebt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO] OWN Overijssel

Bericht door Coen Tunnel » wo 03 feb 2016, 12:28

Chris schreef:Als ik me het goed herinner is het ook juist 70 op het smalle deel met de bomen 60 op het gemoderniseerde deel...
Klopt, zo herinner ik het mij ook. Het eerste deel vanaf Dalfsen met de bomen is :A1-70:, daarna kom je in een :zone-60:.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] OWN Overijssel

Bericht door Palance » wo 03 feb 2016, 16:18

Ik ben daar ooit eens gearriveerd in de nacht, vlak na een ongeval. Veroorzaakt door zo'n dronken idioot (die uiteraard doorgereden was). Hij had de hele rijbaan tot zich genomen en dwong de tegenligger, een bejaard echtpaar, daarmee naar de zijkant en dus tegen een boom. Hoewel niet te zwaar gewond was het geen leuk gezicht.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] OWN Overijssel

Bericht door Palance » zo 24 jul 2016, 17:06

De passeerstroken met de nog-niet-in-werking-getrede borden langs deze weg (foto van gisteren)
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] OWN Overijssel

Bericht door Vinny » zo 24 jul 2016, 21:38

Mooie weg. Lelijk bord 8-)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie