[VIDEO] Op weg met RSK

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » wo 16 sep 2015, 12:53

Ik anticipeerde er op dat het qua ruimte niet overhield, maar moest kunnen. Ik ging er echter van uit dat de vrachtwagen netjes de gele lijn zou volgen, en hij kwam vervolgens een flink stuk naar links. Zodoende het zekere voor het onzekere genomen en even geremd. Luttele seconden later hield hij wel weer netjes rechts en kon ik er met het grootste gemak voorbij. Gelukkig maar, want er werd behoorlijk langzaam gereden. Heb het niet helemaal meer op mijn netvlies, maar volgens mij werd er op het hele stuk zo rond de 65 à 70 gereden terwijl 90 was toegestaan.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » wo 16 sep 2015, 21:10

Door een scherpe opmerking in de chat bedacht ik mij ineens dat deze nog op de plank lag. Een tafereeltje wat zich afspeelt bij de Jumbo in Bodegraven.
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » di 22 sep 2015, 0:33

Om de een of andere reden moest ik gisteren op de A27 bij Knooppunt Lunetten denken aan een filmpje van Attietattie, voorzien van een opmerking in de trend van 'Raakte hij nou het puntstuk?'
Link
Een ongelukkig momentje bij het oprijden van de A4 vanmiddag: ik was in de veronderstelling dat de vrachtwagen zijn knipper nog aan had staan van de bocht waar we net uitkomen, dus gaf gas om er voorbij te gaan. Hij kwam echter tegen mijn verwachtingen in toch naar links, dus ik kon op de rem gaan staan. In de herhaling bekeken was dat niet nodig geweest, maar op het moment zelf kun je de beelden niet even terugkijken, dus werd ik erg pissig omdat het op dat moment een idiote actie leek.
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » di 22 sep 2015, 1:17

Deze vrouw rijdt over een behoorlijke afstand dermate consequent links, dat het partijbureau van de SP er jaloers op zou zijn. Bij knooppunt Leenderheide kwam de app uit de mouw: de smartphone was een stuk belangrijker dan het verkeer op de A2. Om wat tijd te besparen heb ik de minder interessante delen vier keer versneld.
Link
Toevalstreffertje: terwijl ik in de file stond te wachten tot ik verder kon richting Limburg, kwamen deze borden voorbij. Enkele uren later hoorde ik van Mark dat hij toekeek hoe ze opgehangen werden. :p
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Attietattie » di 22 sep 2015, 7:50

RSK schreef:Om de een of andere reden moest ik gisteren op de A27 bij Knooppunt Lunetten denken aan een filmpje van Attietattie, voorzien van een opmerking in de trend van 'Raakte hij nou het puntstuk?'
Hee, simultaan! :top: Eigenlijk is het dan een combi van dit filmpje en dit filmpje.
RSK schreef:Deze vrouw rijdt over een behoorlijke afstand dermate consequent links, dat het partijbureau van de SP er jaloers op zou zijn.
Hij komt niet door de APK he, met defecte claxon.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » di 22 sep 2015, 8:55

^^ Hij hoeft pas in mei voor de eerste keer naar de APK. Maar de claxon doet het hoor, gisteren getest bij die vrachtwagen. Niet hoorbaar, aangezien ik allerhande live-commentaar van ondergetekende en voertuigmedegezelschapsvormende individuen niet internetverrijkend vond. ;)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » do 24 sep 2015, 0:27

"Enthousiaste poging om medeweggebruiker te attenderen op onterecht brandende verlichting wordt beloond met domme blik van dito blondje."
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Wouter N14 » do 24 sep 2015, 9:38

^^ Het is ook handiger om er voor te gaan rijden en met dezelfde lamp te seinen. Niet dat succes dan gegarandeerd is...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Attietattie » do 24 sep 2015, 13:12

Ik zat net op de weg achter iemand met mistverlichting. Ik dacht "Ik zal die RSK eens laten zien hoe het moet!" Na een minuut of 4 ben ik toch maar afgeslagen. :?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Snelwegfreak » za 26 sep 2015, 13:25

Ik zag laatst ook een dame in een Aygo met onnodig mistachterlicht aan. Ging er achter rijden en seinde even. Ging ze direct naar rechts en langzamer rijden. Ging ik ernaast rijden om met handgebaren duidelijk proberen te maken dat er iets met de achterlichten was. Volgens mij kwam de boodschap niet helemaal over dus reed ik maar gewoon verder... Volgende keer inderdaad ervoor en zelf met mistachterlicht spelen.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Wesso » za 26 sep 2015, 14:19

Mja, bij dat soort autootjes denk ik al snel: "I go!"

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door SnarfFlevoland » di 29 sep 2015, 17:12

Op die manier krijg je in Duitsland verdomd snel een verkeersruzie. Inmiddels alweer een poos geleden, maar ik heb 's nachts op de A2 bij Gelsenkrichen eens iemand lichtseinen gegeven voor het feit dat hij überhaupt geen verlichting aan had... Dit resulteerde onmiddelijk in een vette remactie van die persoon en probeerde me klem te rijden om vervolgens met vol gas er bij de eerst volgende afrit eraf te gaan. En wie m'n belevingen in het topic "Het wel en wee op de Duitse wegen" een beetje volgt, weet dat ik zo af en toe weer iets nieuws mee maak. De laatste keer liep een eenvoudigde waarschuwing met m'n claxon ook al helemaal uit de hand...
Snelwegfreak schreef:Ging ik ernaast rijden om met handgebaren duidelijk proberen te maken dat er iets met de achterlichten was. Volgens mij kwam de boodschap niet helemaal over dus reed ik maar gewoon verder...
Een collega van mij heeft zoiets ooit ook gedaan in Duitsland. Resultaat: Na twee weken post van de politie met als oproep zich te verantwoorden voor intimidatie in het verkeer, wegens een aangifte. Die zaak is overigens met dank aan een advocaat onmiddelijk de prullenbak ingegaan, zonder verdere stappen en/of gevolgen, maar toch...
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » do 01 okt 2015, 14:46

Op de A12 stond tussen De Meern en Harmelen een korte maar hardnekkige file. Dat had ik al meermaals gehoord op de radio, dus ik kwam op het lichtende idee om daar via N198 en N419 omheen te rijden. Helaas deed goed voorbeeld hier goed volgen, zodat de bestuurder van deze Micra toch ook heel graag nog even naar rechts kwam. Dat kan netter...
Link
Deze vrachtwagen vervoert planken over de Galecopperbrug, het zeil zit echter niet bepaald vast. Dat resulteert in een gewapper en uiteindelijk het losscheuren van een deel van het zeil.
Link
Hoe breed is die strook op de brug bij Arnhem eigenlijk? Die tractor leek alle ruimte wel zo ongeveer nodig te hebben.
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » vr 02 okt 2015, 12:11

De herfst is koud begonnen, of ik zag al een gevalletje vierkante wielen. En dat nog niet eens op het spoor! :nothanks:
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Attietattie » vr 02 okt 2015, 12:20

Dat gaat niet goed. :wijsvinger:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » ma 05 okt 2015, 22:55

Gisteren was het nationale dingen-die-niet-op-de-weg-horen-en-er-toch-zijn-dag. Onder andere iets wat me op een motoronderdeel leek, een dode zwaan en een wandelaar.
Link
Link
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » ma 05 okt 2015, 23:16

Ter gelegenheid van werelddierendag nog even een close-up van een duif.
Link
En voor ik het vergeet: op de Energieweg in Nijmegen is de rijstrookafscheiding op de turborotondes niet te hoog, waarvoor hulde op deze rustige zondagmorgen.
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Attietattie » di 06 okt 2015, 7:44

RSK schreef:turborotondes
:lol:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Wesso » di 06 okt 2015, 10:55

RSK schreef:20151004 Wandelaar
Wil je niet meer van zulke zoekopdrachten plaatsen? Ik zoek mezelf een nekhernia... :dyn_hyp: ;)

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » wo 07 okt 2015, 15:30

^^ Sorry :dyn_hyp:

Aardigheidje van gisteravond, toen ik onder andere voor Snelwegfreak wat op ging halen in Woerden. Door bij het oranje worden van de volgende VRI nauwelijks nog gas te geven, kon ik het zo uitkienen dat de lompe trage oude Ford een rollende start had. Dàààg, Suzuki! :twisted:
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20583
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door waldo79 » wo 07 okt 2015, 16:38

Leuk dat je wat meer video's plaatst :top: Die laatste actie heet bij mij optimaal anticiperen...

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » ma 12 okt 2015, 23:18

Even een uitstapje naar mijn andere hobby. En nee, ik stond niet geparkeerd naast een heimachine, er bleek een stofje tussen een contact te zitten waardoor de camera alles op een vreemde manier heeft opgenomen...
Link
Best even wennen, zo'n nieuwe situatie. Maar de plusstrook houdt hier op dit moment toch echt op... Voor wat ik er van kon zien trok de bewuste bestuurder zich in ieder geval tot onder de Gouwe niets aan van die rare rode lampjes op die panelen boven de weg.
Link
Een beetje verbaasd zag ik ineens een knooppuntsymbool... 8-)
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7885
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Jackbauer1350 » di 13 okt 2015, 0:29

^^ Is er inmiddels ook een knooppuntbord naast de N11 gezet?

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » di 13 okt 2015, 0:34

^^ Nee, daar staat alle bewegwijzering zonder verdere wijzigingen nog keurig achter de later geplaatste lantaarnpalen. :facepalm:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » ma 19 okt 2015, 12:07

Gisteren had ik deze ook al vermeld in het 'wel en wee' topic: een Golfje wat een stuk sneller langs Ridderkerk ging dan ik. Eigen snelheid: 116km/h op GPS.
Link
TOEVOEGING
Inmiddels heb ik even geprobeerd de strepen te tellen. Ik kom op zes delen van 12 meter in 1,3333 seconde. Dat zou omgerekend zo'n 54 meter per seconde zijn, ofwel een snelheid van tussen de 190 en 200km/h.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » ma 19 okt 2015, 12:34

Er was blijkbaar iets aan de hand op de N11, maar het was bij niemand opgekomen om dan even een rood kruis boven de weg te hangen. In een mistig schemerdonker moest één iemand met een matig reflecterend jasje en een rood lampje het verkeer naar de andere rijstrook loodsen.
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Mark » ma 19 okt 2015, 12:40

RSK schreef:Er was blijkbaar iets aan de hand op de N11, maar het was bij niemand opgekomen om dan even een rood kruis boven de weg te hangen.
Dat roept de vraag op of deze signalering überhaupt wel aanstuurbaar is vanuit de verkeerscentrale of enkel lokaal?

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Rein » ma 19 okt 2015, 13:34

Lekker geanticipeerd door die automobilist rechts: je ziet het al van kilometers afstand knipperen en voorgangers gaan opeens naar links, dan zou je toch kunnen bedenken dat je wellicht zelf ook naar links zal moeten? Dat hoeft toch niet op het allerlaatste moment?

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Wesso » ma 19 okt 2015, 14:22

Automobilist ziet RSK in zijn linkerspiegel en kan in het donker waarschijnlijk niet goed inschatten of hij/zij ertussen mag. Maar op het allerlaatste moment nog even terugsturen naar rechts geeft wel aan dat het een enorme twijfelaar is. Of een apper.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door keokiracer » di 20 okt 2015, 0:29

Dat naar rechts uitwijken op het eind zal zijn wegens de plotselinge remactie van de voorligger.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Plaats reactie